NetOnNet erbjuder alla som är medlemmar 90 dagars öppet köp!

Permalänk
Avstängd

NetOnNet erbjuder alla som är medlemmar 90 dagars öppet köp!

Köper mycket elektronik och oftast känns det som att 30 dagar knappt räcker även fast det är generöst eftersom att 14 dagar ångerrätt gäller enligt lag.

Fick erbjudande idag att bli medlem på NetOnNets nya medlemsplattform s k klubbhyllan. Genom att vara med där får jag alltså 90 dagars öppet köp på allt jag köper!
Introducerades av följande text när jag loggade in:
" när du är med i vår kundklubb, så kan du ändå få lite mer hjälp. Som till exempel låna släp gratis, snabbare hjälp i telefonsupporten, hela 90 dagars öppet köp och så sparar vi automatiskt alla dina kvitton och garantibevis. "

Detta är inte menat som reklam, vill endast dela med mig av min erfarenhet och tror flera teknikintresserade här skulle uppskatta 90 dagars öppet köp så man VERKLIGEN kan prova produkterna innan man gör ett beslut etc. Kan inte komma på någon annan elektronik kedja som erbjuder detta. Det verkar också som att detta inte riktigt marknadsförts bra nog av NetOnNet då jag själv inte hade en aning om denna förmån!

Inkludera även en liten omröstning om detta anses vara vettig information. Kan vara bra att starta fler diskussionstrådar på SweC där vi lyftar fram sånt som faktiskt gynnar oss konsumenter!

Mvh

Verkar inte uppskattas
Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Köper mycket elektronik och oftast känns det som att 30 dagar knappt räcker även fast det är generöst eftersom att 14 dagar ångerrätt gäller enligt lag.

Fick erbjudande idag att bli medlem på NetOnNets nya medlemsplattform s k klubbhyllan. Genom att vara med där får jag alltså 90 dagars öppet köp på allt jag köper!
Introducerades av följande text när jag loggade in:
" när du är med i vår kundklubb, så kan du ändå få lite mer hjälp. Som till exempel låna släp gratis, snabbare hjälp i telefonsupporten, hela 90 dagars öppet köp och så sparar vi automatiskt alla dina kvitton och garantibevis. "

Detta är inte menat som reklam, vill endast dela med mig av min erfarenhet och tror flera teknikintresserade här skulle uppskatta 90 dagars öppet köp etc. Kan inte komma på någon annan elektronik kedja som erbjuder detta. Det verkar också som att detta inte riktigt marknadsförts bra nog av NetOnNet då jag själv inte hade en aning om denna förmån!

Mvh

Med tanke på din plats och där deras huvudkontor ligger drar jag en kvalificerad gissning på att du jobbar på netonnet. Pollen gör att mina misstankar stärks. Inte för att det är något fel med det, men hade varit bättre om det hade kommit från netonnets egna konto, om de har något här på sweclockers?

Själv handlar jag inte på netonnet sedan de inte talade sanning för mig om vad de skulle med mina personuppgifter till.
De skulle inte skicka ut reklam sade de. Lik väl kom det reklam från Solid om ett erbjudanden att teckna försäkring till köpt produkt. Vet inte om de blivit bättre på detta nu dock. jag delar bara mina sämre erfarenheter om kedjan..

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Med tanke på din plats och där deras huvudkontor ligger drar jag en kvalificerad gissning på att du jobbar på netonnet. Pollen gör att mina misstankar stärks. Inte för att det är något fel med det, men hade varit bättre om det hade kommit från netonnets egna konto, om de har något här på sweclockers?

Själv handlar jag inte på netonnet sedan de inte talade sanning för mig om vad de skulle med mina personuppgifter till.
De skulle inte skicka ut rekla sade de. Lik väl kom det reklam från Solid om att erbjudanden att teckna försäkring till köpt produkt. Vet inte om de blivit bättre på detta nu dock. jag delar bara mina sämre erfarenheter om kedjan.

Verkar snarare som om han känner folk där och är trogen kund.

Men öppet köp är ju alltid trevligt även om jag själv mest använder det på inredning

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Men öppet köp är ju alltid trevligt även om jag själv mest använder det på inredning

Absolut! Jag drog bara en gissning, kändes väldigt pro-netonnet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kissekotten4:

Hej,

Precis. Jag förstår inte heller hur detta på något sätt är negativt mot oss konsumenter. Men om detta inte uppskattas tar jag bort det direkt. Gynnar inte direkt mig om jag tar upp det här...

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Ser verkligen inte nödvändigheten med 90 dagar istället för 14 eller 30 dagar...
Man får ju ändå inte utnyttna varan mer än att man testar funktionerna...
tro inte att du kan spela med ett tangentbord och lämna tillbaks efter 90 dagar

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ställer mig frågande om netonnet faktiskt försöker marknadsföra något såsom @griid påstår, iom de sällan brukar göra reklam för någonting.

Däremot verkar "klubbhyllan" vara en laddning hästskit som de försöker stuva ner i halsen på folk, och knappast något som gynnar oss. Bara att erbjuda alla sina kunder dessa förmåner.

Permalänk
Medlem

Otroligt hur folk kan hitta saker att gnälla på när öppet köp förlängs från 14 till 90 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Otroligt hur folk kan hitta saker att gnälla på när öppet köp förlängs från 14 till 90 dagar.

Kanske för att det redan nu byts in välanvända saker som sälj som nya. och tro inte att förlusten netonnet får från att sälja en vara som fyndvara tas från deras vinst, utan detta läggs på priset.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...

Permalänk
Medlem

Så om jag skulle handla hos NetOnNet så kan varan jag köper varit hemma hos någon annan i tre månader!

Det låter inte särskilt lockande måste jag säga.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Avstängd

För att klarogöra NetOnNet är inte på något vis mitt favorit bolag, jag fick endast ta del av informationen idag. Jag är i en lagershop just nu och startar endast tråden för att jag tyckte det va intressant för oss som handlar mycket skräp elektronik och väntar på att tjejen skall få sitt serviceärende hanterat. Hjälpte att jag fick tillgång till deras Wifi nu medans jag väntar på att allt ska bli klart. Min egna mobildata är redan slut...

Värt att notera att jag varit SweC medlem länge men aldrig marknadsfört något tidigare om något bolag...Jag tycker bara att det är grymt att ha så lång tid på sig. Tänk bara på en sak som att du köper en produkt och den går ner i pris 50 dagar senare, då kan man bara säga att man antingen returnerar eller vill ha mellanskillnaden åter! Kan inte nämna hur många gånger det har hänt och det är galet frustrerande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt annat lika är 90 dagar skit bra. Har alltid gillar Netonnet, lite magert utbud ibland bara. Ända fysiska butiken som kan mäta sig med webshoppar i mitt tycke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jocke86:

Allt annat lika är 90 dagar skit bra. Har alltid gillar Netonnet, lite magert utbud ibland bara. Ända fysiska butiken som kan mäta sig med webshoppar i mitt tycke.

Håller med! Finns fler butiker som komplett, dustin med betydligt större utbud och som jag personligen köper det mesta ifrån. Men 90 dagar öppet köp och fysiska butiker gör mycket för min del!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Tänk bara på en sak som att du köper en produkt och den går ner i pris 50 dagar senare, då kan man bara säga att man antingen returnerar eller vill ha mellanskillnaden åter! Kan inte nämna hur många gånger det har hänt och det är galet frustrerande.

Men man måste väl ändå lämna tillbaka varan i det skick man köpte den i? Hur ofta köper man t.ex en telefon för att låta den ligga orörd i 50 dagar innan man använder den? Och att använda en telefon i 50 dagar och behålla den i nyskick känns som en snudd på omöjligt

Jag säger inte att 90 dagars öppet köp är dåligt, men för mig låter det bara sjukt onödigt och lite som om att man försöker locka till sig kunder.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Detta är inte menat som reklam, vill endast dela med mig av min erfarenhet och tror flera teknikintresserade här skulle uppskatta 90 dagars öppet köp så man VERKLIGEN kan prova produkterna innan man gör ett beslut etc. Kan inte komma på någon annan elektronik kedja som erbjuder detta. Det verkar också som att detta inte riktigt marknadsförts bra nog av NetOnNet då jag själv inte hade en aning om denna förmån!

Skrivet av moonblase:

Kanske för att det redan nu byts in välanvända saker som sälj som nya. och tro inte att förlusten netonnet får från att sälja en vara som fyndvara tas från deras vinst, utan detta läggs på priset.

Skrivet av FEA:

Så om jag skulle handla hos NetOnNet så kan varan jag köper varit hemma hos någon annan i tre månader!

Det låter inte särskilt lockande måste jag säga.

Måste bara inflika att det här är en helt galen inställning i mina ögon, som tyvärr verkar vara riktigt vanlig.

Vadå "prova"? Man gör sin research innan valet, sedan står man för sitt val. En sak när man köper kläder eller liknande där storleken inte passar, men elektronik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Måste bara inflika att det här är en helt galen inställning i mina ögon, som tyvärr verkar vara riktigt vanlig.

Vadå "prova"? Man gör sin research innan valet, sedan står man för sitt val. En sak när man köper kläder eller liknande där storleken inte passar, men elektronik?

Givetvis, men det finns scenarion som exempelvis. Jag köpte GTX 980ti för strax över 5000 kr strax innan Pascal kom ut. Lite över 1 månad senare efter att Pascal kom ut så sjönk priset på GTX 980Ti markant men jag kunde inte få tillbaka mellanskillnaden. Men om jag haft låt säga 60 dagars öppet köp så kunde jag ha lämnat tillbaka den sedan återköpt produkten eller fått mellanskillnaden åter. Ett grafikkort kommer inte vara några problem att returnera 50 dagar senare. Eller?

Jag tycker det är rätt grymt med 90 dagar men jag tänker inte låta det avgöra mina framtida köp. Jag kommer fortsätta att handla hos de återförsäljare jag är trogen till och NetOnNet är inte min go to elektronikbutik.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

På grund av deras svinigt höga returfrakter så undviker jag Netonnet på eventuella öppet köp produkter. Endast om jag är väldigt säker på att jag ska ha varan handlar jag hos dem.

Permalänk
Proffsmobbare

Skönt med 90 dagar returrätt på omärkta redan returnerade varor, haha.

Nej men, trevligt initiativ. Hoppas fler tar efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Fast det är så det går till väldigt ofta.
Har även sett en del forumtrådar där folk försökt lämna tillbaks och inte fått, eller köpt en ny vara och fått använda varor.

Dessutom har jag jobbat på returen hos nelly.com´s lager, och vi fick tillbaks en del väldigt skitiga kläder. smink som hade kladdat och röklukt var inte ovanligt. Så jag har sett folks attityd till öppet köp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laine:

Skönt med 90 dagar returrätt på omärkta redan returnerade varor, haha.

Nej men, trevligt initiativ. Hoppas fler tar efter!

Haha! så sant!

Hoppas också andra företag anammar detta. Konkurrans är bra för oss konsumenter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts så är det ju inte ångerrätten som ökar till 90 dagar utan det är "öppet köp" vilket enbart gäller oöppnade förpackningar. Bra om man köper julklappar och annat som blir fel och måste återlämnas, men är väl inte många som köper saker och låter dem ligga oöppnade i flera månader i de flesta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Lite över 1 månad senare efter att Pascal kom ut så sjönk priset på GTX 980Ti markant men jag kunde inte få tillbaka mellanskillnaden.

Oväntat.

Citat:

Men om jag haft låt säga 60 dagars öppet köp så kunde jag ha lämnat tillbaka den sedan återköpt produkten eller fått mellanskillnaden åter. Ett grafikkort kommer inte vara några problem att returnera 50 dagar senare. Eller?

Ja, varför inte. Gratis lånekort medan du inväntar ny teknologi.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av altair4:

Som redan nämnts så är det ju inte ångerrätten som ökar till 90 dagar utan det är "öppet köp" vilket enbart gäller oöppnade förpackningar. Bra om man köper julklappar och annat som blir fel och måste återlämnas, men är väl inte många som köper saker och låter dem ligga oöppnade i flera månader i de flesta fall.

Jasså?

Det trodde jag inte. Givetvis får man väl prova produkten först? Aldrig haft problem med det attt det måste vara oöppnat hos någon återfösäljare tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tar hellre gratis returfrakt och 45 dagars öppet köp över dyr returfrakt och 90 dagars öppet köp.

90 dagar känns överdrivet länge om jag ska vara helt ärlig. Jag kan förstå 30 dagar, man kanske inte installerar/testar varan direkt när man får hem den utan den står på golvet i en vecka eller två, och vid skärmköp kan det ta en stund innan man märker av saker man stör sig på, men ...90 dagar? Varför? Vad är haken?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@knas123:

Normalt sett så brukar Öppet Köp villkoren vara sämre förutom att det är längre tid. Men jag vet inte exakt vad som gäller i Netonnets fall då jag inte hittar någon information om det så möjligt de har bättre villkor. Men känns osannolikt att ett företag erbjuder så lång tid att prova en produkt.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna att man enligt avtalet ger NoN rätt att i bla direkt marknadsföringssyfte använda din "adress, boendeform och andra uppgifter om ditt hushåll från andra register, samt att dina personuppgifter kan komma att överföras till andra bolag inom NetOnNets koncern., såväl inom som utom EU/EES".

https://www.netonnet.se/Content/Conditions/conditionsklubbhyl...

Är man ok med det är det naturligtvis en grym deal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Tar hellre gratis returfrakt och 45 dagars öppet köp över dyr returfrakt och 90 dagars öppet köp.

90 dagar känns överdrivet länge om jag ska vara helt ärlig. Jag kan förstå 30 dagar, man kanske inte installerar/testar varan direkt när man får hem den utan den står på golvet i en vecka eller två, och vid skärmköp kan det ta en stund innan man märker av saker man stör sig på, men ...90 dagar? Varför? Vad är haken?

45 dagar öppet köp + fri retur frakt tar jag också vilken dag i veckan som helst! (har du tips på något bolag som erbjuder det?)
Men bor man nära en butik som jag själv gör så kvittar den biten! 90 dagar är overkill men också det som fick mig att skriva om det för det var så otroligt lång tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Men man måste väl ändå lämna tillbaka varan i det skick man köpte den i? Hur ofta köper man t.ex en telefon för att låta den ligga orörd i 50 dagar innan man använder den? Och att använda en telefon i 50 dagar och behålla den i nyskick känns som en snudd på omöjligt

Jag säger inte att 90 dagars öppet köp är dåligt, men för mig låter det bara sjukt onödigt och lite som om att man försöker locka till sig kunder.

Fast du kan hitta en kampanjvara (EJ FYND) som du vill ge bort som present/Gåva om 30 dagar, skönt då att han 90 dagar så man får se om dem behöver det eller inte? (Tidigt köpta julklappar etc)

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av moonblase:

tro inte att förlusten netonnet får från att sälja en vara som fyndvara tas från deras vinst, utan detta läggs på priset.

Du är medveten om att detta effektivt är samma sak?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du är medveten om att detta effektivt är samma sak?

Antingen har de kvar samma priser och minskar deras vinst för att täcka förlusterna från fyndvaror.
Eller så
Höjer de priset på alla varor för att täcka förlusten av fyndvaror och behåller samma vinst som förut.

Hur kan detta vara samma sak? Med vinsten syftar jag på vad ägarna får ut.

Visa signatur