Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Konsolgrävare

Release veckan är här! Tycker tiden har gått rätt fort ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Argh, så svårt det här.. Ska man köpa Zelda till sin gamla Wii U och invänta en inte omöjlig BotW-edition av Switch senare i år eller köpa Switch+Zelda nu vid release... Jäkla I-landsproblem.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Entusiast

Även jag blev toksugen på en Switch. Har haft Nintendo 64, GameCube och sist Nintendo Wii, sen tog det stopp. Måste erkänna att jag saknar Nintendo-charmen i vardagen något, så suget efter det nya Zelda: Breath of the Wild är i taket.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av ågren:

Till er som vill ha en konsol vid release: Teknikmagasinet har öppnat för förhandsbokningar och med tanke på att de nyligen gjort det och att de flesta inte känner till att de säljer Switch finns nog goda chanser att få en vid release.

Grå / Blå/Röd @ 3690kr.

Tack för tipset.

Beställde en extra från Teknikmagasinet. Mailade idag och fick ett snabbt svar att de kommer skicka ut 2/3 och att de hittills har tillräckligt med enheter för att täcka upp efterfrågan.

Edit: Fick ett mail till: "Vi kom igång ganska sent med vår förhandsbokning, så det finns fortfarande ett fåtal lediga kvar."

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Tack för tipset.

Beställde en extra från Teknikmagasinet. Mailade idag och fick ett snabbt svar att de kommer skicka ut 2/3 och att de hittills har tillräckligt med enheter för att täcka upp efterfrågan.

Edit: Fick ett mail till: "Vi kom igång ganska sent med vår förhandsbokning, så det finns fortfarande ett fåtal lediga kvar."

Hmm, om de skickar ut den 2:e, kommer den fram den 3:e då? Luktar måndag den 6:e om man har otur

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte beställt någon Switch (Har en gedigen backlog med Nintendospel att ta mig igenom först, var sen på tåget) MEN är det så att de skickar ut dem 2/3? För med undantag för vissa få butiker jag beställer från får jag aldrig paket dagen efter att de skickats, får nästan alltid vänta 2 dagar innan avisering dyker upp från PostNord, så lär vara en överhängande risk att folk får vänta tills måndag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lathranir:

Nu har jag inte beställt någon Switch (Har en gedigen backlog med Nintendospel att ta mig igenom först, var sen på tåget) MEN är det så att de skickar ut dem 2/3? För med undantag för vissa få butiker jag beställer från får jag aldrig paket dagen efter att de skickats, får nästan alltid vänta 2 dagar innan avisering dyker upp från PostNord, så lär vara en överhängande risk att folk får vänta tills måndag?

Detta beror mycket på var du bor, bor du på någon ö så tar det oftast 2 dagar, samma gäller om du bår i Västerbotten eller norrut och paket skickas söder ifrån o.s.v.

Tar det dig normalt sett 2 dagar, beräkna att det tar 2 dagar. För min del brukar allt ta 1 dag, men vist i undantags fall har det tagit postnord en vecka att skicka ett brev 6 mil.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något vettigt från Webhallen än? Känns trist att de flesta butiker kan bekräfta leveransdatum för en order men Webhallen är helt tysta. Trodde jag var säker som beställde 2016 så har ingen backupbeställning heller..

Permalänk

Ringde webhallen idag för att kolla om jag får min beställda switch till releasedatum. Fick besked om att det sammanställs under dagen och att alla får ett mailet senare idag med besked om man får eller ej. Bara att hålla tummarna nu.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av MugiMugi:

Detta beror mycket på var du bor, bor du på någon ö så tar det oftast 2 dagar, samma gäller om du bår i Västerbotten eller norrut och paket skickas söder ifrån o.s.v.

Tar det dig normalt sett 2 dagar, beräkna att det tar 2 dagar. För min del brukar allt ta 1 dag, men vist i undantags fall har det tagit postnord en vecka att skicka ett brev 6 mil.

Lite lustigt när komplett skickar tar det två dagar när inet skickar tar det oftast en dag. Visserligen komplett skickar ifrån Norge (lite olika) med men ändå.

Skrivet av Ascor:

Någon som hört något vettigt från Webhallen än? Känns trist att de flesta butiker kan bekräfta leveransdatum för en order men Webhallen är helt tysta. Trodde jag var säker som beställde 2016 så har ingen backupbeställning heller..

Finns ett antal ställen du kan fortfarande beställa ifrån Elgiganten Just nu! När du köper en Nintend Switch 32GB konsol och Zelda så justeras priset automatiskt till 3990kr. Erbjudandet gäller t.o.m 5/3 2017. På Retrospelbutiken kan du även hämta upp samt Elgiganten kan du chansa att vänta utanför på releasedagen.

Skrivet av DocStargazer:

Ringde webhallen idag för att kolla om jag får min beställda switch till releasedatum. Fick besked om att det sammanställs under dagen och att alla får ett mailet senare idag med besked om man får eller ej. Bara att hålla tummarna nu.

Va bra hoppas att ni får ett positivt svar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Lite lustigt när komplett skickar tar det två dagar när inet skickar tar det oftast en dag. Visserligen komplett skickar ifrån Norge (lite olika) med men ändå.

Finns ett antal ställen du kan fortfarande beställa ifrån Elgiganten Just nu! När du köper en Nintend Switch 32GB konsol och Zelda så justeras priset automatiskt till 3990kr. Erbjudandet gäller t.o.m 5/3 2017. På Retrospelbutiken kan du även hämta upp samt Elgiganten kan du chansa att vänta utanför på releasedagen.

Väldigt fint erbjudande på Elgiganten måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Wow, Switch+Zelda erbjudandet var ju riktigt nice!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägger allt hopp på Cdon, bokade neon så fort dom kom upp på deras sida.
Avbokade från Webbis där jag hade en bokning sedan Oktober, vill inte ha den gråa varianten.
Det får bära eller brista

Edit: Damn, samma grejer på Elgiganten blir 289kr billigare än cdon. Vågar inte byta dock utifall man blir utan..

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

Fortfarande oklart om Webhallen så jag bokade från Discshop för några dagar sedan när någon tipsade om det.
Sen nu tre dagar senare kollar jag in min ordersida på Discshop och ser att dom har tagit bort min bokning.
Så en varning till andra som tänkt boka på Discshop ifall det är vanligt att dom strular såhär.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

De pratade ju om att det inte var omöjligt att de skulle göra så man kan använda t.ex Wii/Wii U handkontroller osv i framtiden. Får hoppas på det, skulle vara trevligt om man kan utnyttja sina tillbehör som annars bara ligger i en låda för det mesta annars.

Precis, verkar finnas rätt god chans ändå. Även Wii U hade en del funktionalitet som var okänd inledningsvis, tänker framförallt på att Gamepad hade inbyggd IR vilket gör att den fungerar som sensor bar när man spelar Wii-spel.

Skrivet av Cooling23:

Ja fodralen låg på hyllan precis som andra spel dock tror jag inte man kan köpa ännu.

Häftigt ändå, jag hade nog försökt köpa Zelda, just för att säkra ett exemplar till lanseringen.

Skrivet av Jojjo90:

Om någon vill kika på mina skapelser till fodral så har jag lagt upp foton på dom i mitt galleri även ett 3ds fodral jag sytt med om någon tycker det e intressant

Fint!

Skrivet av tyvar1:

Release veckan är här! Tycker tiden har gått rätt fort ändå!

O ja. Veckan lär gå fort ändå känns det som men går mest och väntar på klartecken om CDON och Ginza tänker leverera mina beställningar i tid. Förhoppningsvis kan man sätta igång nu på fredag.

Skrivet av Schluug:

Argh, så svårt det här.. Ska man köpa Zelda till sin gamla Wii U och invänta en inte omöjlig BotW-edition av Switch senare i år eller köpa Switch+Zelda nu vid release... Jäkla I-landsproblem.

Hehe, jo den där Zelda-Wii U'n som såldes när Wind Waker HD-släpptes var jag rätt sugen på trots att jag hade haft en Wii U sedan länge då.

Skrivet av Tiamat:

Elgigantens bundling var riktigt bra. Faktiskt sugen på att boka om den, även om det är en Neon, för att få rubbet samtidigt. Nu fick jag en bra deal på Switch (3490kr) och Zelda Limited Edition (899kr) men om någon av dessa inte kan leverera så är ju Elgigantens alternativ fortfarande bättre.

Den som inte har fått tag i någon riktigt bra deal innan bör nog överväga denna starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Låter bra! Tunna fodral är ganska viktigt när spelsamlingar växer.

DS fodralen t.ex. känns alldeles för klumpiga jämfört med de mer slimmade 3DS-fodralen. Sånt spelar ingen roll när det rör sig om en handfull spel, men när det blir flera tiotals spel eller mer tar hyllplatsen snabbt slut med tjocka fodral.

Det är därför man köper amerikanska DS-spel Samma tjocklek som 3DS-fodralen, dom europeiska blev uppbiffade för vi måste ha manualer på 5+ språk. Lite synd att Switch-fodralen inte bara kunde vara samma format som 3DS, sånt totalt waste of space att ha ett sånt högt fodral till en liten kassett. Hade även sluppit ännu ett unikt fodralformat i samlingen :/

Permalänk
Medlem

Frågade elgiganten om man skulle få hem den på release om man bokade idag, och fick då svaret: "Hej! Den kommer inte att levereras hem till dig på fredag, alltså den kommer in till huvudlagret 3/3, efter det kommer den att levereras hem till dig!" + " Nej som jag sa tidigare det kommer in till huvudlagret 3/3, butikerna får in det senare. "

Låter konstigt att de inte skulle få in konsolerna några dagar innan eller?

Aja, för mycket strul överallt tycker jag, orkar inte vänta på webhallen längre heller. Beställde min hos tvspelshörnan i Ystad förra veckan. Blir ett par hundra kr dyrare men snubben där hade i alla fall koll på hur det låg till och skulle göra allt i sin makt för att jag skulle få hem den på fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Hmm, om de skickar ut den 2:e, kommer den fram den 3:e då? Luktar måndag den 6:e om man har otur

Det går att beställa med uthämtning i butik och då skickas de förhoppningsvis ut tidigare så att man ska kunna hämta konsolen 3/2.

I värsta fall får man väl vara utan switch över helgen och det är inte hela världen om du frågar mig. Man får ju i alla fall konsolen i samband med release och är garanterad en enhet.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av antinho:

Frågade elgiganten om man skulle få hem den på release om man bokade idag, och fick då svaret: "Hej! Den kommer inte att levereras hem till dig på fredag, alltså den kommer in till huvudlagret 3/3, efter det kommer den att levereras hem till dig!" + " Nej som jag sa tidigare det kommer in till huvudlagret 3/3, butikerna får in det senare. "

Måste ju vara något missförstånd? De flesta andra butiker börjar skicka sakerna redan 3/2.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

Måste ju vara något missförstånd? De flesta andra butiker börjar skicka sakerna redan 3/2.

Tycker också det låter konstigt... CDON sa till mig att dom skulle börja skicka ut konsolen några dagar innan för att försäkra sig om att kunden skulle få den till den 3 på release. Så hoppas jag får den redan på torsdag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av antinho:

Aja, för mycket strul överallt tycker jag, orkar inte vänta på webhallen längre heller. Beställde min hos tvspelshörnan i Ystad förra veckan. Blir ett par hundra kr dyrare men snubben där hade i alla fall koll på hur det låg till och skulle göra allt i sin makt för att jag skulle få hem den på fredag.

Jag blev själv rätt sugen på Elgigantens erbjudande, så jag ringde dem två ggr och talade med två olika personer för att dubbelkolla detta. Bägge sade samma sak: Beställer du neon-varianten idag så skall du få hem den till den tredje. Bägge hävdade dessutom att både deras webblager och en hel del butiker redan fått in konsolerna, så jag chansade. Peppar, peppar...

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Arditi:

Jag blev själv rätt sugen på Elgigantens erbjudande, så jag ringde dem två ggr och talade med två olika personer för att dubbelkolla detta. Bägge sade samma sak: Beställer du neon-varianten idag så skall du få hem den till den tredje. Bägge hävdade dessutom att både deras webblager och en hel del butiker redan fått in konsolerna, så jag chansade. Peppar, peppar...

Ja den gråa är redan fullbokad och jag pratade med dem förra veckan det skulle vara möjligt att köpa i butik den 3:e Mars.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut här på Sweclockers, kör ni Neon eller Grey? Jag är kluven, har en Grey förbokad hos Webhallen men Neon-varianten växer på mig för var dag som går..

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fick sms nyss från Inet flera av mina beställningar är bokade.

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kommer kunna köpa Botw via Nintendo Eshop första dagen? (3/3), har försökt hitta information om det men lyckas inte hitta någonting.

Vill helst inte köpa en fysisk kopia, känns bara onödigt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Schluug:

Hur ser det ut här på Sweclockers, kör ni Neon eller Grey? Jag är kluven, har en Grey förbokad hos Webhallen men Neon-varianten växer på mig för var dag som går..

Det finns inte mycket info de är tysta om det. Men det ska nog gå. I värsta fall sitter ja med en konsol utan spel.

Nintendo har bekräftat vilka spel som kommer att släppas via E-shop i Europa den här veckan.
Som vi vet lanseras Switch på fredag, den 3 mars. Vad som finns via E-shop till Nintendos nya konsol får vi däremot inte reda på nu.

Källa

När det gäller SD minne har jag Samsung Pro+ MicroSDXC 128GB men det är lite snålt då det finns spel på 32 GB.

Permalänk
Medlem

Webhallen ska gå ut idag tydligen mellan 15-16 om info ang. kunders bokningar via mail.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Two Tribes’ RIVE kommer till Switch med ett exklusivt expansionspaket :

Källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeba:

Tycker också det låter konstigt... CDON sa till mig att dom skulle börja skicka ut konsolen några dagar innan för att försäkra sig om att kunden skulle få den till den 3 på release. Så hoppas jag får den redan på torsdag!

Fast grejen är ju att återförsäljare, efter påtryckningar från Bergsala, inte FÅR börja skicka konsolerna förren den 2/3. Gäller att posten gör ett extra bra jobb på torsdag för att man skall få hem den innan helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antinho:

Fast grejen är ju att återförsäljare, efter påtryckningar från Bergsala, inte FÅR börja skicka konsolerna förren den 2/3. Gäller att posten gör ett extra bra jobb på torsdag för att man skall få hem den innan helgen.

Fan där dog den drömmen haha. Segt av CDON att inte ha koll. Har en bekräftad i butik också så blir väl att hämta den där fredag morgon och skicka tillbaka/sälja den från CDON om den inte kommer innan.