Permalänk

Bra och billigt headset?

Som rubriken lyder vill jag hemskt gärna ha tips på bra och billiga headset som är gjorda för gaming.. har i dagsläget ett logitech g930 men det har lagt av helt batteriet funkar inte längre så man måste sitta med kabel i hela tiden micen funkar men inte någon mute funktion.. plus att det är knäckt vid ena kåpan. Det jag letar efter i ett headset är bra ljud helst med 7.1 en bra mikrofon och inte att det ska vara för dyrt! Gärna med kontrollknappar på sladd ev. På själva headsetet! Kan lägga som allra mest 1000kr!

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Ljud*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ah ja jag har kollat på ett sådant också men jag tyckte inte att micken lät så där värst bra när jag tittade på review på youtube.. förstår också att man inte kan förvänta sig guld precis med tanke på den budgeten jag har men tänkte fall det kanske finns något som är sådär extra bra för en billig slant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-7600 Kaby Lake@3.5Ghz|MSI Z270-A Pro|MSI GeForce GTX 1060 3GB|Crucial Ballistix Sport DDR4 8GB|Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black|Samsung PM961 SSD 256GB PCIe|Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt här för nån vecka sedan https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3475507

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Köpte ett sånt här för nån vecka sedan https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3475507

Och dom är bra? Har kollat på dom innan men de verkar sämre än siberia v2?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Och dom är bra? Har kollat på dom innan men de verkar sämre än siberia v2?

Jag är nöjd och dom jag "pratat" med har inte klagat , men i slutändan så är allt personligt

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Frugans son har en HyperX Cloud II och den låter väl ok, fast frågan är om inte ett "vanligt" headset är bättre, exempelvis: Sennheiser HD 471. Det virtuella 7.1 ljudet kan man få på annat sätt (finns ofta inbyggda i spel), och ljudet i Sennheiser är troligen betydligt bättre.

Själv funderar jag på dessa: Sennheiser PXC 550, skall tydligen vara suveräna (bra ljud, bra bluetooth, bra aktiv ljuddämpning, osv). Fast priset blir därefter

Permalänk
Medlem

Du kan köpa Logitech G633 för 990:- på elgiganten den här veckan. Jag använder själv 933'an och de är fullkomligt suveräna

Permalänk
Skrivet av MagnusHH:

Frugans son har en HyperX Cloud II och den låter väl ok, fast frågan är om inte ett "vanligt" headset är bättre, exempelvis: Sennheiser HD 471. Det virtuella 7.1 ljudet kan man få på annat sätt (finns ofta inbyggda i spel), och ljudet i Sennheiser är troligen betydligt bättre.

Själv funderar jag på dessa: Sennheiser PXC 550, skall tydligen vara suveräna (bra ljud, bra bluetooth, bra aktiv ljuddämpning, osv). Fast priset blir därefter

Visst finns det vanliga lurar med men jag lirar bara med vänner online när jag väl sitter där så måste ha en mic och vill helst inte ha någon mic som står på skrivbordet eller liknande vill ha en i headsetet så

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dumbullen:

Du kan köpa Logitech G633 för 990:- på elgiganten den här veckan. Jag använder själv 933'an och de är fullkomligt suveräna

Aha nja logitechs saker ger jag inte ens 5 öre för längre då mitt g930 va såpass dåligt för ett pris på över 3000kr... visst dom va väldigt bra med suverän ljudkvalité i både mic och lurar men jag vill gärna ha något som håller mer än 1 år så

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Visst finns det vanliga lurar med men jag lirar bara med vänner online när jag väl sitter där så måste ha en mic och vill helst inte ha någon mic som står på skrivbordet eller liknande vill ha en i headsetet så

Köpte en Fidelio X2 för (990 kr) och en vmoda boommic till det (399kr) Voila, hifi headset. Så visst finns det lösningar, du behöver inte ha en mic på skrivbordet.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

Köpte en Fidelio X2 för (990 kr) och en vmoda boommic till det (399kr) Voila, hifi headset. Så visst finns det lösningar, du behöver inte ha en mic på skrivbordet.

Men hur fungerar den micken på ett headseat med fast sladd? Utan ett 3mm jack?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Men hur fungerar den micken på ett headseat med fast sladd? Utan ett 3mm jack?

Inte bra. Det måste vara att hörlurarna har löstagbar kabel. Ta en titt på modmic istället om du har fast kabel. Kostar dock 599 normalt

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av pi:

Inte bra. Det måste vara att hörlurarna har löstagbar kabel. Ta en titt på modmic istället om du har fast kabel.

Nej det tänkte jag också. Dock så orkar jag inte med massa onödigt klydd så får ha det till att köpa ett headset med en mikrofon som redan är på när det inhandlas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

Fast den hörlur jag gav som exempel, Sennheiser HD 471 har mic, och om du vill använda 7.1 så finns det troligen i spelet du spelar, eller det finns andra externa lösningar. Min poäng är att du kan ta en musik-hörlur och använda den fullt ut till spel också.

Det är i alla fall det jag gör, och jag har kanon-ljud när jag lyssnar på musik, och full "gaming features" när jag spelar. Fast spelar du bara spel och aldrig lyssnar på musik så kan du lika gärna ta en gaming-hörlur.

Permalänk
Skrivet av MagnusHH:

Fast den hörlur jag gav som exempel, Sennheiser HD 471 har mic, och om du vill använda 7.1 så finns det troligen i spelet du spelar, eller det finns andra externa lösningar. Min poäng är att du kan ta en musik-hörlur och använda den fullt ut till spel också.

Det är i alla fall det jag gör, och jag har kanon-ljud när jag lyssnar på musik, och full "gaming features" när jag spelar. Fast spelar du bara spel och aldrig lyssnar på musik så kan du lika gärna ta en gaming-hörlur.

När det kommer till just musik är jag absolut inte kräsen vad gäller ljudkvalité iallafall inte vid datorn. I bilen däremot är det en helt annan sak för mig där vill jag ha absolut rent och klart ljud. Men som sagt vill att spelets ljud ska låta bra och även surround helst då jag spelar csgo också på en medel hög nivå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragzcore:

När det kommer till just musik är jag absolut inte kräsen vad gäller ljudkvalité iallafall inte vid datorn. I bilen däremot är det en helt annan sak för mig där vill jag ha absolut rent och klart ljud. Men som sagt vill att spelets ljud ska låta bra och även surround helst då jag spelar csgo också på en medel hög nivå!

Synd bara att "bra ljud i bil" inte finns, akustiskt är en bil en mardröm. Fast det finns ju sämre och bättre.

Köp ett par HyperX Cloud II i så fall, jag kollade lite reviews och annat före jag köpte dom till frugans son och dom skall vara bra för det dom är till för (dvs spela). Dessutom är dom inte alltför dyra, och riktigt snygga.

Permalänk
Medlem

jag hör till lägret som tycker att ett par bra stereo lurar typ sennheiser, philips Fidelio X2 eller liknande plus en Antlion modmic. var tveksam till det själv innan jag tog chansen, nu går jag aldrig tillbaka till så kallade gaminglurar. vill du inte köra på det ändå så skulle jag rekommendera HyperX Cloud II, har hört och läst mycket bra om dem och de är väl så nära "riktiga" lurar man kan komma med mic tror jag.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Skrivet av MagnusHH:

Synd bara att "bra ljud i bil" inte finns, akustiskt är en bil en mardröm. Fast det finns ju sämre och bättre.

Köp ett par HyperX Cloud II i så fall, jag kollade lite reviews och annat före jag köpte dom till frugans son och dom skall vara bra för det dom är till för (dvs spela). Dessutom är dom inte alltför dyra, och riktigt snygga.

Jodå det finns det om man vet vad man håller på med

Visa signatur