Hur tömma telefonen utan att logga in med pinkod först?

Permalänk
Medlem

Hur tömma telefonen utan att logga in med pinkod först?

Skärmen och glaset på telefonen gick sönder, så jag kan inte "öppna" den och radera allt (vilket jag måste göra INNAN jag lämnar in den på lagning)
Telefonen är sprucken och displayen är trasig så man ser hälften av skärmen ungefär, samt att touchfunktionen inte fungerar.

Läste att man kan på något vis koppla telefonen till en skärm och en mus och därefter föra över bilder o.s.v och återställa men jag förstår inte riktigt hur, och om det ens är möjligt med en samsung galaxy S7?

Finns det någon som kan förklara, om det nu är möjligt? Antingen att radera hela innehållet eller förhoppningsvis vill jag ju föra över alla bilder till datorn först.

Har bara haft telefonen i ett halvår så det känns himla tråkigt att förlora alla bilder + kasta bort telefonen för att köpa en ny.
(Kan och vill inte riskera att den man lämnar in telefonen på lagning till kan se alla mina bilder och annat i telefonen)

Permalänk
Medlem

@enmandel:

Anslut telefonen med en USB-kabel till din dator och använd sedan det här programmet:
http://www.samsung.com/se/support/usefulsoftware/KIES/

Telefonen måste vara upplåst för att du ska få åtkomst till den.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd:
Tack! Telefonen är urladdad och nu måste jag trycka in pinkod, vilket inte igår ju..
Har en smartswitch.. Men mac-dator.. Funkar det på något vis ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av enmandel:

@D-ryd:
Tack! Telefonen är urladdad och nu måste jag trycka in pinkod, vilket inte igår ju..
Har en smartswitch.. Men mac-dator.. Funkar det på något vis ändå?

Kan du inte bara plocka ut simkortet så borde du slippa pinkoden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

@enmandel:

Ok, då blir det lite knepigare.
Du sa att du såg halva skärmen iaf, är det helt omöjligt att knappa in pin-koden?

Du skulle kunna sätta in sim-kortet i en annan telefon och ta bort pin-koden kanske, sen sätta tillbaka kortet i den trasiga.

Har du ytterligare lås? Typ skärmlås/fingeravtryck? Då kanske det inte spelar någon roll..

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Om telefon är låst, varför måste den då tömmas innan lagning?
Det är väl bara att lämna in den?
Att telefon är tömd, är inget krav för att de skall kunna byta skärm.
Om du säljer telefonen till dem, får de väl byta skärmen först, ge dej luren i fem minuter när den är lagad, så du kan tömma den.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

https://myaccount.google.com/intro/find-your-phone

Om den är kopplad till dit google konto så kan du remote wipe telefonen
När jag skulle skicka in min för lagning gjorde jag så iaf.

Permalänk
Medlem

Brukar väl finnas hard reset möjligheter genom att trycka någon knappkombination, bara att googla på just den modellen. Så brukar jag själv göra när jag ska tömma/resetta telefon.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Koppla in en USB-mus i telefonen? Har öppnat webbläsaren, loggat in på sweclockers och skrivit detta meddelandet med enbart min Razer Deathadder Chroma :^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@enmandel:

Ok, då blir det lite knepigare.
Du sa att du såg halva skärmen iaf, är det helt omöjligt att knappa in pin-koden?

Du skulle kunna sätta in sim-kortet i en annan telefon och ta bort pin-koden kanske, sen sätta tillbaka kortet i den trasiga.

Har du ytterligare lås? Typ skärmlås/fingeravtryck? Då kanske det inte spelar någon roll..

Har swipe-lås på telefonen och eftersom att touch-funktionen ej fungerar kan jag inte öppna den.. Har provat koppla in den i datorn men det kommer bara upp ett felmeddelande :/

Skrivet av Turbonisse:

Om telefon är låst, varför måste den då tömmas innan lagning?
Det är väl bara att lämna in den?
Att telefon är tömd, är inget krav för att de skall kunna byta skärm.
Om du säljer telefonen till dem, får de väl byta skärmen först, ge dej luren i fem minuter när den är lagad, så du kan tömma den.

För att jag inte vill riskera att någon ska snoka i innehållet i telefonen. Har kontaktat några ställen som byter skärmar och frågat om jag får vara med och övervaka typ (vadå galen..) men ingen gick med på det. Försäkringsbolaget vill att jag skickar min telefon till deras "lagningspartner".

Skrivet av chadpersson:

https://myaccount.google.com/intro/find-your-phone

Om den är kopplad till dit google konto så kan du remote wipe telefonen
När jag skulle skicka in min för lagning gjorde jag så iaf.

Vad är remote wipe?

Permalänk
Medlem

@MarcusHuddinge:

Du har alltså kopplat musen till telefonen, och styr telefonen med den? Eller kopplat till en annan skärm?
Är det möjligt att öppna ett swipe-lås på det sättet?

Jag ser knappt 1/3 av bilden på telefonen och det är suddigt bara det.

Permalänk
Skrivet av enmandel:

@MarcusHuddinge:

Du har alltså kopplat musen till telefonen, och styr telefonen med den? Eller kopplat till en annan skärm?
Är det möjligt att öppna ett swipe-lås på det sättet?

Jag ser knappt 1/3 av bilden på telefonen och det är suddigt bara det.

Jag förstår att det känns frustrerande att du inte kan tömma telefonen, men om du har lås osv på den så "ska" inte dom kunna komma in i den, sedan så om du inte t.ex. är en kändis eller liknande så tror inte jag att någon "bryr" sig om vad som finns på telefonen.

Sedan har man saker på sin telefon som man inte vill att någon ska se så bör man inte lagra det där heller!

Vet att detta inlägg inte var så hjälpsamt men annars finns det ett "lättare" alternativ, köp en ny skärm på t.ex. ALIEXPRESS och byt själv!

Lycka till!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av enmandel:

@MarcusHuddinge:

Du har alltså kopplat musen till telefonen, och styr telefonen med den? Eller kopplat till en annan skärm?
Är det möjligt att öppna ett swipe-lås på det sättet?

Jag ser knappt 1/3 av bilden på telefonen och det är suddigt bara det.

Jag kan l[sa upp mitt grafiska l;senord med musen i alla fall. Som du kanske ser s[ har jag nu 'ven ett USB tangentbord inkopplat, vilket 'r varf;r jag inte kan skriva dom tre sista svenska bokst'verna. Just nu har jag b[de USB mus och tangentbord inkopplat. Har f;rst en micro USB till USB typ A hona, sedan ett USB hubb, och sen har jag kopplat in mitt Razer Ornata Chroma och min Razer Deathadder ChromaChrome i USB hudden och b[de musen och tangentbordet fungerar samtidigt p[ telefonen som 'r en HTC One M8

Edit, bild:

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva tömma telefonen, Att de vill att den ska vara tömd/säkerhetskopierad är bara för de återställer telefonen till fabriksinstlällningar när de testar telefonen efter lagning för att se att allting fungerar, Och anledningen att de återställer den är så inga program ligger o stör under testen och påverkar resultatet.

Så är det inget du behöver på innehållet på telefonen kan du lämna in den som den är, Men då vill de ha pinkoder/öpplåsningsmönster så de kan komma åt den sen. Simkortet behöver du inte skicka med, så har du pinkod för sim så behöver du inte ge ut den.

Har du bilderna på ett SD kort i telefonen kommer dessa vara kvar. det är bara internminnet som rensas.
Snackar du med verkstan kan de säkert låta bli att radera all data med,

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Funkar även att koppla in mina högtalare som har inbyggd USB-DAC i en tredje port på USB-hubben.
Så om du har en skärm som kan ta emot bild via USB så kanske det fungerar? Annars kanske du kan spegla mobilens bild trådlöst på en TV via en chromecast eller något liknande och samtidigt använda mus/tangentbort för input

Permalänk
Medlem

Hittade även detta, visserligen för en äldre samsung, men kanske fungerar.
"Gå in på Samsungs websida och klicka på "find my phone", eller googla det.

Logga in med ditt Samsung-konto så kan du låsa upp skärmen via nätet, vänta tills den är klar.
Plugga in telefonen till datorn och anslut med Kies. (samsung smart switch för nyare modeller)"

Edit: Enligt vissa ska du inte ens behöva låsa upp telefonen för att säkerhetskopiera via Samsungs programvara. Källa: Google

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Jag kan l[sa upp mitt grafiska l;senord med musen i alla fall. Som du kanske ser s[ har jag nu 'ven ett USB tangentbord inkopplat, vilket 'r varf;r jag inte kan skriva dom tre sista svenska bokst'verna. Just nu har jag b[de USB mus och tangentbord inkopplat. Har f;rst en micro USB till USB typ A hona, sedan ett USB hubb, och sen har jag kopplat in mitt Razer Ornata Chroma och min Razer Deathadder ChromaChrome i USB hudden och b[de musen och tangentbordet fungerar samtidigt p[ telefonen som 'r en HTC One M8

Edit, bild: http://i.imgur.com/BaFTREJ.jpg

Tack snälla du, ska prova det! Ska bara köpa en sån där usb hubb

Permalänk
Medlem
Skrivet av enmandel:

Tack snälla du, ska prova det! Ska bara köpa en sån där usb hubb

Kom precis att tänka på att det även finns micro-USB till HDMI adaptrar
https://www.youtube.com/watch?v=P5tJl_a_wcc&t=100s

Permalänk
Medlem

Varför krångla till det hela med mus och tangentbord. Bara köra en hard reset och wipa allt innehåll.
http://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-g935f-galax...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|