16-17år på Sweclockers.
Ville posta i övrigt forumet men hade inte tillträde?
Anyway, livet bara fladdrar förbi ju äldre man blir. Såg av en händelse att jag registrerade mig på forumet 2001 men minns att jag gjorde det långt efter jag började läsa nyheterna på sweclockers och forumet för att göra min första post.
Herregud vad tiden går. När jag började följa SWEC var jag redan fast på HARDocp sedan länge som var ledaren på den tiden.
Vill bara tacka för allt ni gjort för OC scenen genom åren.
Delar med mig av lite historia:
Första dator kontakten var med en apple dator 1989? spelade loadrunner och prince of persia mins jag.
Började med PC genom att fippla i dos på pappas 386 laptop.
Commadore 64 med kassetbandspelar "strippoker" hos grannen.
Byggde mitt första BNC token ring nätverk i början på 90-talet långt innan internet som sedan gick över till ipx så småningom för diablo mm. minns hur jobbigt det var att få till ett lan med t-kopplingar och terminatorer
Skaffade första cd konsollen som kom till europa amiga cd 32 !!!
Köpte min första CD-brännare och GPU på mässan "Vission 94" en 1x SCSI brännare och ett Voodo 1 eller 2 3dfx kort minns inte... men spelsamlingen växte exponentiellt
Internet kommer till landsbygden, algonet och sedan telenor. 1444 modem sedan 288 , 36xx och slutligen 56k 5,6kbit/sec!!!!! kan ni tänka er!!! Polarens far skaffar dubbla ISDN linor och vi är helt plötsligt en del av "scenen" i sverige/världen med fet 0sec FTP Ni som vet vet.....
Livet rullar på, intresset finns kvar, jobbar några år med IT men inte längre....
Ni som varit med länge dela några STORA minne. Vad minns ni från när internet kom o.s.v.
Bonus:
Köpte den första MP3 spelaren MP-man. var typ 2mb eller nått sånt och tog 10min att ladda över en låt via seriell anslutning
Långt innan amd och nvidia stod det mellan 3dfx och matrox. Köpte det värsta matrox mystique kortet på skribofont i STHLM. Överklockade det så pass att jag fick lira med fönstret öppet på vintern men det ägde i Halflife 1. Stalkyard
Körde tidernas mest högljudda cpu fläckt VOS32 som lät som ett jetplan tillsammans med mina "blowholes"
Köpte moddade AMD cpu´s från kylning.com på sangt eriksplan med ditsatta dippswitchar. Värsta man kunde få på jorden då.
Alla nvidia kort sedan 5000 serien. OBS inte 500, 5000!
Kom igen låt höra!
I7 2700k@5Ghz, 980 GTX ,12gb DDR3 ripjaw 2133Mhz, Benq 24"144hz