Permalänk

Oculus touch fortfarande 2990 kr

Ska den verkligen kosta 2990 kr när oculus har sänkt priset med 100 dollar?
Nån som vet hur det mycket kostar att beställa direkt från oculus sidan till sverige inklusive alla kostnader?

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag kan se på deras hemsida är frakten gratis (la bara till de i kundvagn kan hända det händer grejer om man går vidare i stegen). Men om den skickas från ett land utanför eu ska ju moms på 25% läggas till. Och eventuellt tull
( https://www.tullverket.se/allmantomavgifter.4.792224361590183... ).
Eftersom de kostar 119dollar så lär du fortfarande hamna under 2990kr. Men du får kolla upp hur det är med garantier osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det skickas inom EU i alla fall. Det gjorde de med Riften så kan inte se varför touch inte skulle skickas inom EU. Ingen tull tillkommer alltså.

Permalänk
Medlem

Jag beställde från Oculus innan prissänkningen. Betalade bara $199 och tog emot den av UPS 44 timmar senare. Sjukt smidigt.
Borde gå lika smidigt fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Skrivet av Betvå:

Jag beställde från Oculus innan prissänkningen. Betalade bara $199 och tog emot den av UPS 44 timmar senare. Sjukt smidigt.
Borde gå lika smidigt fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur mycket fick du betala i kr sammanlagt med frakt etc?

Permalänk
Medlem

@sepultura1: 1952:- drogs från kontot. Och det var alltså 199€.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Skrivet av Betvå:

@sepultura1: 1952:- drogs från kontot. Och det var alltså 199€.

Det var billigt, och det blev inga extra kostnader när du fick den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Det var billigt, och det blev inga extra kostnader när du fick den?

Inga extra kostnader. Och nu kostar de ju 119€ på hemsidan och fortfarande fri frakt, så nu är det ju ännu billigare.

Har du en Rift måste du köpa Touch. 100% roligare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Betvå:

Inga extra kostnader. Och nu kostar de ju 119€ på hemsidan och fortfarande fri frakt, så nu är det ju ännu billigare.

Har du en Rift måste du köpa Touch. 100% roligare.

Grymt! då blir det bara 1150 eller nåt, hur kan de sälja det för 3000 i sverige? sjukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sepultura1:

Grymt! då blir det bara 1150 eller nåt, hur kan de sälja det för 3000 i sverige? sjukt

Jepp, Oculus Touch kostar 119 euro på hemsidan, och det ska inte tillkomma moms eller frakt såvitt jag vet.
Borde bli under 1200 spänn!
Jag håller med tidigare talare: om du har Riften redan och får ut nått nöje av den, köp till Touch bums!
Ger otroligt många fler möjligheter

...

Prissänkningen verkar inte slagit genom alls i butiker än av nån anledning.. De vill väl mjölka antar jag

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jepp, Oculus Touch kostar 119 euro på hemsidan, och det ska inte tillkomma moms eller frakt såvitt jag vet.
Borde bli under 1200 spänn!
Jag håller med tidigare talare: om du har Riften redan och får ut nått nöje av den, köp till Touch bums!
Ger otroligt många fler möjligheter

...

Prissänkningen verkar inte slagit genom alls i butiker än av nån anledning.. De vill väl mjölka antar jag

Mm du har rätt, man vill ju spela robo recall, paranormal activities etc, riftens nackdel är upplösning och dålig grafik på spelen fast med super sampling så blir det bättre och sen verkar det som att de börjar göra snyggare grafik till spelen nu så det är bra.

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut