Nintendo Switch använder Maxwell-baserade systemkretsen Tegra X1

Permalänk
Medlem

Svaren är nog att X1 var vad som fanns tillgängligt när man började ta fram konsolen och time to market. X1 är inte dålig men P1 hade varit grymt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Mirialia:

Eller N64 som fick extra minne, iofs ett tillägg till konsolen men ändå. Annars gameboy - > gameboy color och nds - > nds lite - > ndsi

Skickades från m.sweclockers.com

Nu när jag tänker efter så har Nintendo haft en "tick-tock" på alla sina bärbara. Kommer ihåg att jag fick ett GBA med ihopvikbar skärm som barn!

Så egentligen skulle Nintendo bryta trenden om dem inte släppte en refresh på Switchen, om än bara med bättre batteri/skärm eller dylikt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kan man försöka göra en uppskattning var Tegra X1 ligger prestandamässigt? Jag har hört att man kan jämföra med ett GTX980 men det kan väl ändå inte stämma?? Skulle verkligen uppskatta om någon skulle kunna ge en hyfad jämförelse med vart Tegra X1 ligger.

Hade önskat de kunde väntat ett halvår med Switch och fått i Pascal arkitekturen så batteritiden hade kunnat bli längre amst lite bättre pretsanda.

Jag ät väldigt tveksam till att Nintendo går ut med att det är deras snabbast säljande konsol. Kan garantera att det finns en plan med att de lanserade nya Zelda för att få den stora skaran att köpa Switch direkt, tyvärr tror jag kruvan kommer mattas av och plana ut rätt fort när Zelda fansen är mättade.

Anledningen till detta är väl att försöka få med tredjeparts tillverkarna på tåget med att konsolen säljer som smör nu i början, sen lär det nog bli försent när de märker att hårdvarakn är för klen igen som på Wii U för att få med de stora triple a titlarna.

Men som sagt Switch är riktad för en helt annan gren än de stationära konsolerna och tävlar inte i samma liga. Själv hade jag önskat att dom hade gjort samma koncept som med Wii U fast med en mycke fetare cpu och grafikkrets. Vill man spela bärbart så finns 3DS som får plats i bröstfickan. Switch får man ha på tåget, flyget eller långa bilresor. Själv kommer jag nog använda min framtida Switch 95% hemma men skönt att kunna ligga i sängen och spela.

I nuläget tycker jag Switch är väldigt medelmåttig och för dyr vs PS4 och XO. Hoppas de kan komma en Switch Second Edition med Tegra X2/Pascal arkitektur och där de fixat till en del barnsjukdomar med nuvarande Switch.

Det är ju lite svårt att jämföra med PC direkt, eftersom det handlar om olika miljöer och olika benchmarks (till största delen). Tegra X1 verkar ändå prestera ungefär som ett Geforce 940MX, vilket innebär 15-20 fps i 1080p i spel som kommit ut under det senaste året.

Edit: Detta baserat på hur Tegra X1 i Shield TV presterar i GFXBench 3.0, vilket egentligen säger ganska lite.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ingen av er som tänker på priset?
Visst, hade själv sett kraftfullare hårdvara i Switch och kanske Nintendo hade valet, men vad hade det kostat? Tror inte vi hade varit beredda att betala 6000 eller mer för konsolen bara för att den använde senaste Tegra. Kanske detta var den max nivå Nintendo kunde lägga sig på utan att gå helt över smärtgränsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Man ska inte alltid vara teknik kåt Nintendo är känd för att inte vara någon hardcore gaming konsol.. Nintendo är till för en familje glädje, och skratt, och allmänt ha roligt när man spelar nintendos spel.. Jag är hel nöjd med min switch. Nintendo är Nintendo och är bara till för att ha roligt tillsammans med vänner och familj. Tekniken i switch är det sista jag bryr mig om

För mig så hade den gärna fått köra en Z80 eller 6502.

Det handlar inte om hårdvaran, utan om *spelen*.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

För mig så hade den gärna fått köra en Z80 eller 6502.

Det handlar inte om hårdvaran, utan om *spelen*.

Feltänk. Problemet med för klen hårdvara är att många spel aldrig kommer att släppas till Swtich. Det handlar inte om att spelen blir roligare med snyggare grafik etc.. Fast Wii U spelen var ju fantastiska de som fanns, men många spel uteblev just pga för klen hårdvara.

Du kan ju föreställa dig hur det kommer bli när GTA 6 ska släppas i framtiden... Det får nog Switch ägarna stå över och många andra tripple a titlar...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är ju tydligen drops i alla tyngre spel enligt DigitalFoundry men det kanske löser sig med firmware-uppdateringen du pratar om. Okej att prestandaökningen inte hade varit enorm men det vi även måste tillägga är att strömförbrukningen hade sjunkit vilket är en viktig punkt då Switchen är lika mycket bärbar som stationär.

Absolut kan vi titta på spelen...när de väl dyker upp, för än så länge lyser de med sin frånvaro. En handfull indiespel som funnits på andra plattformar ett längre tag är ju knappast något hett. Hursomhelst hoppas jag på ett Mario i 1080p/60fps, får se om det blir så eller inte.

Ska tydligen finnas nån bugg som gör att det läcker GPU-kraft.
http://wccftech.com/nintendo-switch-firmware-gpu-drain/

Längre batteritid kan jag köpa som argument för X2/P1, men då får man förmodligen högre pris och senarelagd lansering, och då är frågan, är det värt det? Speciellt när Switch är kompatibel med powerbanks.

Mario i 1080p/60FPS kan vi nog glömma redan nu, blir nog 720p eller 900p i 60 FPS. Dock är dessa upplösningar inget som stör mig. Har en 55" 4K TV samt en Denon receiver som skalar bra, och jag sitter på ca 3m avstånd och här är 720p/900p lite av smärtgränsen för 55", och en majoritet sitter förmodligen på <55" idag. Hellre 60 FPS på konsol än 1080p.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Man ska inte alltid vara teknik kåt Nintendo är känd för att inte vara någon hardcore gaming konsol.. Nintendo är till för en familje glädje, och skratt, och allmänt ha roligt när man spelar nintendos spel.. Jag är hel nöjd med min switch. Nintendo är Nintendo och är bara till för att ha roligt tillsammans med vänner och familj. Tekniken i switch är det sista jag bryr mig om

Inte känd för att vara hardcore gaming konsol? Den är ju känd för att enbart köpas av hardcore Nintendo fans som spelar, så mer hardcore kan det väl knappast bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Eller N64 som fick extra minne, iofs ett tillägg till konsolen men ändå. Annars gameboy - > gameboy color och nds - > nds lite - > ndsi

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Yatagarasu:

Nu när jag tänker efter så har Nintendo haft en "tick-tock" på alla sina bärbara. Kommer ihåg att jag fick ett GBA med ihopvikbar skärm som barn!

Så egentligen skulle Nintendo bryta trenden om dem inte släppte en refresh på Switchen, om än bara med bättre batteri/skärm eller dylikt.

De allra flesta konsoler har ju fått modernare systemkretsar och ibland ändrat utseende vid något skede.

Några har som nämnt fått en boost också. Där kan väl nämnas Sega Mega Drive med Mega-CD och 32x, ovan nämnda Gameboy->Color, DS->DSi (DSlite var mer nytt utseende och några nya interndelar, systemkretsen var i.a.f. lika snabb), N64 med expansion pack (och DD), Atari Jaguar med JaguarCD, Neo Geo Pocket med Neo Geo Pocket Color och 3DS med New.

Nya utseenden efter några år (mer än bara färger), ofta i kombination med ny tillverkningsprocess, kommer jag i.a.f. på att dessa fått: PS1-4, Xbox 360, One, Saturn, Mega Drive, Wii, GB/GBC, GBA, DS, 3DS. Vissa andra har fått nya utseenden i andra marknader där de sålts längre.

Nya tillverkningsprocesser på kretsen har även skett på konsoler utan nytt utseende.

Switch kommer nog få lika snabb krets (kanske snabbare) i mindre tillverkningsprocess och bättre batteritid (eller mer slimmat format), eventuellt med nytt utseende, i sinom tid. Att de inte valt X2/P1 redan nu spelar således mindre roll i längden.

Permalänk
Medlem

Provspelade Zelda igår. Gäsp säger jag bara. Vad är det för hysteri för denna surfplatta? Vad är det för speciellt med den? Eller rättare sagt, vad är det för fel på er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Att det är upp till 30FPS och det grafiskt ser ut som det gör är ju mindre kul. Men snart kan man nog köra det i en emulator och skarp grafik osv. Eller så släpper de en "pro" version om några år som i alla fall kommer ikapp nuvarande Xbox / PS.

Visst spel är mer än grafik men man vill ju inte ha kass grafik i onödan bara för spelet råkar heta Zelda eller mario.

Snackar du om. Spelet är fortfarande snyggare än många nya AAA spel utan att vara tekniskt mer avancerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Samma architecture som Geforce 900x serien då

Okej så samma architecture som Geforce 900x serien då, känns ju ändå rätt okej.
Sen har säkert Nintendo ändå gjort en massa skumma grejer med konsolen om jag känner dom rätt. För Wii U:n så körde dom ju in 32 MB eDRAM som kunde skiftas till att aggera som L3 minne. Detta är helt galet mycket. Inte ens XEON processorerna har så mycket minne och dom körs i servrar liksom.
Men oavsett så är ju Switchen världens kraftfullaste konsol som går att ta med sig och efter att kört den i dryga 2 veckor så måste jag säga att den presterar helt sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Målgruppen köper Nintendo oavsett. Nintendo vet detta. Bara att stoppa i Mickey Mouse elektronik och kränga. Precis som Sweclockers kommentar när Switch skulle släppas "alldeles för dyr men vi ska köpa ändå".

Tror ni inte att Nintendo känner sina kunder? Samma typ av kund i över 30 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeTravelerZero:

Okej så samma architecture som Geforce 900x serien då, känns ju ändå rätt okej.
Sen har säkert Nintendo ändå gjort en massa skumma grejer med konsolen om jag känner dom rätt. För Wii U:n så körde dom ju in 32 MB eDRAM som kunde skiftas till att aggera som L3 minne. Detta är helt galet mycket. Inte ens XEON processorerna har så mycket minne och dom körs i servrar liksom.
Men oavsett så är ju Switchen världens kraftfullaste konsol som går att ta med sig och efter att kört den i dryga 2 veckor så måste jag säga att den presterar helt sjukt bra.

E7 Xeon - 60 MB!

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Skrivet av aholman:

Snackar du om. Spelet är fortfarande snyggare än många nya AAA spel utan att vara tekniskt mer avancerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet hade alltså inte mått bra av att i alla fall köras i full HD och 60fps? Jo precis det hade varit trevligt det är det jag "snackar om". Men okej upp till 900p och upp till 30fps de är fint de, speciellt när det spelas på en 65" tv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag är glad at jag hadde is i magen den här gånge. Av nostalgiskäl har jag altid förköpt de sista 4, och haft alla Nintendos stationära konsoller och handburna enheter från Donkey Kong och framåt.. Har några av dem ännu. Men nu kommer jag köpa sista Zelda til Wii U och sen är jag klar med Nintendo. Jag kommer förmodligen bli nostalgisk och spela lite mariospel och pokemon kanske nån gång, men nu har dom sträckt det för långt med att argumentera med at det är upplevelsen som är viktigast. Vi är i 2017 och mobiltelefoner kan snart dra dems nyaste spel i fullt HD, det känns som om dom är ute efter helt andra marknader än Norden eller ens Europa nu. Förmodligen en del fattiga asiatiska massor, och Indien, delar av mellanöstern och sydamerika kanske.. Det här duger inte ens som en sprillans färsk handhållen enhet när den inte ens har lika hög upplösning som många billigare surfplattor och gammalt innanmäte.. Inte konstigt at det är problem med grejorna, det här hadde bara et fokus, tjäna pengar, inte servera nya upplevelser tyvärr. Wii blev den sista innovativa konsollen från Nintendo.. Jag bara ser för mig hur ledsen många kommer vara om et par år när alla andra sprungit ifrån såpass at de får lägga om til at försöka bli spelutvecklare istället som tex Sega..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Snackar du om. Spelet är fortfarande snyggare än många nya AAA spel utan att vara tekniskt mer avancerad.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, men svinlåg upplösning och fps.

Får vänta tills det går att emulera, 60 fps och 4k, mumma.

Permalänk
Medlem

@Baxtex: när man kollar på utvecklingen av en viss emulator så ser det ju ut som att det rör sig snabbare mot just det.
på min dator i signaturen så fick jag ut 18fps i 1080p, men andra med vassare komponenter är redan ute i hyrule och springer på 30fps med 4k
Dock är det lite fysikbaserade problem med emulering just nu som måste lösas.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeTravelerZero:

Okej så samma architecture som Geforce 900x serien då, känns ju ändå rätt okej.
Sen har säkert Nintendo ändå gjort en massa skumma grejer med konsolen om jag känner dom rätt. För Wii U:n så körde dom ju in 32 MB eDRAM som kunde skiftas till att aggera som L3 minne. Detta är helt galet mycket. Inte ens XEON processorerna har så mycket minne och dom körs i servrar liksom.
Men oavsett så är ju Switchen världens kraftfullaste konsol som går att ta med sig och efter att kört den i dryga 2 veckor så måste jag säga att den presterar helt sjukt bra.

Arkitekturen är en variant av "Maxwell 2". Har stöd för FP16 som ett av sina paradnummer över 9XX serien, t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Känns som Nintendo fulat sig ordentligt med Switch med allt från kvalitets problem på hårdvaran, otroligt rep känslig skärm, buggig programvara o firmware, överdrivit tredjeparts support, alldeles för lite lagrings minne, använt föråldrad maxwell grafik arkitektur och nu dessutom överdrivit om hårdvaran i förväg.

En underpresterande och överprissatt konsol i min mening. Kostnaden för Switch är över 4000kr eftersom det första man måste göra är att expandera minnet och köpa skärmskydd m.m.

Nintendo kanske skulle fundera på att överge hårdvara. Tänk vad Nintendo skulle kunna åstadkomma om de la alla resurser på spelutveckling vilket de är bäst på istället för att ödsla tid på att utveckla och underhålla en hel hårdvaruplattform.

Det finns en del som har Switchen här på sweclockers. Lustigt att de inte rapporterar problem. De är väl för upptagna med att ha kul.
Det var förresten nVidia som först uppgav "custom Tegra", inte Nintendo.

Permalänk

@Nixus: Jo den finns ju förstås. Kostar bara 93 000 :-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ska tydligen finnas nån bugg som gör att det läcker GPU-kraft.
http://wccftech.com/nintendo-switch-firmware-gpu-drain/

Längre batteritid kan jag köpa som argument för X2/P1, men då får man förmodligen högre pris och senarelagd lansering, och då är frågan, är det värt det? Speciellt när Switch är kompatibel med powerbanks.

Mario i 1080p/60FPS kan vi nog glömma redan nu, blir nog 720p eller 900p i 60 FPS. Dock är dessa upplösningar inget som stör mig. Har en 55" 4K TV samt en Denon receiver som skalar bra, och jag sitter på ca 3m avstånd och här är 720p/900p lite av smärtgränsen för 55", och en majoritet sitter förmodligen på <55" idag. Hellre 60 FPS på konsol än 1080p.

Okej, intressant läsning. Jag vet inte men batteritiden har ju kritiserats av många, därför det kanske hade vart viktigt. Priset är ju redan högt så högre hade inte funkat.

Kördes inte Mario 3D World i 1080p på WiiUn? Tja, skillnaden mellan 900p och 1080p är väl kanske inte så stor nej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Provspelade Zelda igår. Gäsp säger jag bara. Vad är det för hysteri för denna surfplatta? Vad är det för speciellt med den? Eller rättare sagt, vad är det för fel på er?

Den överlägsna majoriteten som spelar det tycker ju om spelet så rimligtvis måste det ju vara dig det är fel på?

Om vi nu ändå inte ska acceptera att folk tycker olika menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

En underpresterande och överprissatt konsol i min mening. Kostnaden för Switch är över 4000kr eftersom det första man måste göra är att expandera minnet och köpa skärmskydd m.m.

Nintendo kanske skulle fundera på att överge hårdvara. Tänk vad Nintendo skulle kunna åstadkomma om de la alla resurser på spelutveckling vilket de är bäst på istället för att ödsla tid på att utveckla och underhålla en hel hårdvaruplattform.

Precis min tanke. Tror nog de flesta redan äger minst en kompetent surfplatta.

Tänk om Nintendo kunde bundlat Zelda BOTW för Ipad/Android tillsammans med en sjysst bluetooth-gamepad. (Wii mote är ju faktiskt kompatibel med mina android-plattor).

Super Mario finns ju till Ipad, det tråkiga är bara att det inte stöjdjer separat gamepad?

Skrivet av Trebsor:

Den överlägsna majoriteten som spelar det tycker ju om spelet så rimligtvis måste det ju vara dig det är fel på?

Om vi nu ändå inte ska acceptera att folk tycker olika menar jag.

Ja, de som köper en switch och Zelda vet ju antagligen redan vad dom får. Många tror jag köper det för Zelda innebär en viss mån nostalgi. Tror nog mina barn som inte har några retrokopplingar till karaktärerna skulle känna samma glädje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Provspelade Zelda igår. Gäsp säger jag bara.

Antar att du då inte heller är något större fan av Far Cry eller Assassin's Creed?

Själv gillar jag Zelda - Breath of the Wild riktigt mycket. Att spela direkt på Switchen i handhållet läge fungerar perfekt för mig.

Däremot är väl inte Nintendo Switch så unik i sig och själv köpte jag en liknande maskin med Windows 10 för 990:- (8" platta med Xbox-kontroller). Dock faller Windows rätt hårt som bärbart, då utbudet av spel för handkontroll är lätträknade. Många spel går inte ens att starta upp utan tangentbord.

Det är just där Nintendo Switch utmärker sig. Spelen är skillnaden och vi är många som gillar just Nintendo. Ser man dock inte den charmen, så är inte heller Switch något att ha.

Permalänk

@dblade: Betvivlar nog att du spelat spelet över huvud taget men ska ändå försöka besvara din fråga lite.
Grejen med Switchen är egentligen att den är supersnabb, bara fungerar och att den helt seamless kan "Switcha" mellan att vara en bärbar konsoll eller en hemma konsol. Som hemma konsol gör den allt du kan förvänta dig, 4 player på fast RMX, funkar utan problem, 8 player bomberman, absolut. Allt det som brukar vara bra med en vanlig Nintendo hemma konsol finns där.
Men ja sen är Zelda riktigt grymt mest för 4 saker:

  1. Visuals är riktigt bra, spelet är rätt och slätt vackert stundvis, bara en sådan grej som att bestiga ett superhögt berg, se solen reflekteras i gräset på toppen samtidigt som du ser moln och dimma flytta över världen nedanför är epic.

  2. Fysik motorn är så jäkla konsekvent. Bara en enkelt grej du slåss med några fiender i en skog, en av dom försöker slå dig med sitt svärd, du dodgar och den fienden träffar ett träd istället. Det trädet kommer gå av. En fiende som sprutar eld kommer tända eld på allt gräs den elden passerar. Om du har metal på dig så kan blixten slå ner i dig vid ett åskväder. Var strandad en gång ute i en öken på en klippa med en sandmask som strök runt utanför. Till slut började jag fästa Octo ballonger på en låda och använde den lådan som luftballong för att ta mig högre upp så jag kund glidflyga därifrån.
    Här är en massa andra balla saker.
    https://www.youtube.com/watch?v=36Q_uuRX1sw

  3. Det finns absolut ingen plats i världen som är tom, det finns typ 10 saker att göra och upptäcka på varje litet område du är på.

  4. Spelet är så sjukt varierande. Det finns typ ingenting i spelet som är repetitivt. Allt, precis allt är helt unikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Antar att du då inte heller är något större fan av Far Cry eller Assassin's Creed?

Jag har kört samtliga Far Cry på PC och ettan var outstanding. Assassins Creed är däremot inget för mig. Dessa spelserier ligger några generationer före Zelda med avseende på grafiken. Däremot, om man kört Ubisofts open-world spel ett tag, så tror jag nog det kan vara rätt gött att köra något helt annat? Tror Ubisoft återanvänder ganska mycket spelmoment i deras spel.

Skrivet av walkir:

Däremot är väl inte Nintendo Switch så unik i sig och själv köpte jag en liknande maskin med Windows 10 för 990:- (8" platta med Xbox-kontroller). Dock faller Windows rätt hårt som bärbart, då utbudet av spel för handkontroll är lätträknade. Många spel går inte ens att starta upp utan tangentbord.

Det är just där Nintendo Switch utmärker sig. Spelen är skillnaden och vi är många som gillar just Nintendo. Ser man dock inte den charmen, så är inte heller Switch något att ha.

Microsoft har ju börjat satsa på spelutveckling, så det kanske kommer mer för din Windows-platta framöver. Det är ju lite segmenterat dock då det är många windows enheter som saknar touch.. Till och med nya laptops idag säljs ju utan touch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeTravelerZero:

@wirefire: Betvivlar nog att du spelat spelet över huvud taget men ska ändå försöka besvara din fråga lite.

Jag spelade det typ 5 minuter på Media Markt, så jag antar att det inte var tillräckligt? Jag missade givetvis alla detaljer och det är ju extremt mycket andra parametrar i ett spel som gör spelet värt att lägga tid på. Själv har jag just nu fastnat för Clash Royale och det är ju knappast ett tekniskt mästervärk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Precis min tanke. Tror nog de flesta redan äger minst en kompetent surfplatta.

Tänk om Nintendo kunde bundlat Zelda BOTW för Ipad/Android tillsammans med en sjysst bluetooth-gamepad. (Wii mote är ju faktiskt kompatibel med mina android-plattor).

Super Mario finns ju till Ipad, det tråkiga är bara att det inte stöjdjer separat gamepad?

Ja, de som köper en switch och Zelda vet ju antagligen redan vad dom får. Många tror jag köper det för Zelda innebär en viss mån nostalgi. Tror nog mina barn som inte har några retrokopplingar till karaktärerna skulle känna samma glädje.

Tro mig, dom skulle älska Zelda, det har väldigt många likheter med det som gjorde minecraft populärt. Så gillar dom mc? Då kommer dom älska Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Tro mig, dom skulle älska Zelda, det har väldigt många likheter med det som gjorde minecraft populärt. Så gillar dom mc? Då kommer dom älska Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle absolut överväga det om man inte behövde köpa en ny konsol enbart för ett spel. Jag är verkligen principellt emot alla exklusiva titlar. Gillar mer Microsofts nya strategi där man kan köpa ett spel på Xbox, för att sen spela samma spel på sin PC, utan att behöva köpa det två gånger.