kan inte komma åt min ftp från router från comhem

Permalänk
Medlem

kan inte komma åt min ftp från router från comhem

hej jag har en Qnapp 459pro+ och innan hade jag en asus router ac88u då gick det att komma åt min ftp.
men nu har jag fått comhem router TG389AC fast ja lagt till ftp ports nr i tg389ac samma som jag hade på asus så går det inte att komma åt den.vet något om comhem har stoppat så man inte kommer åt ftp med denna router.

fick ta bort min asus router när comhem felsökte fel här hemma dom vill att jag ah deras för att dom ska felsöka säger dom går ej att brygga denna heller tg389ac från comhem.

har framtidensbredband fiber om någon undrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av swag:

hej jag har en Qnapp 459pro+ och innan hade jag en asus router ac88u då gick det att komma åt min ftp.
men nu har jag fått comhem router TG389AC fast ja lagt till ftp ports nr i tg389ac samma som jag hade på asus så går det inte att komma åt den.vet något om comhem har stoppat så man inte kommer åt ftp med denna router.

fick ta bort min asus router när comhem felsökte fel här hemma dom vill att jag ah deras för att dom ska felsöka säger dom går ej att brygga denna heller tg389ac från comhem.

har framtidensbredband fiber om någon undrar

Pekar du din port forward mot rätt IP adress på ditt nätverk?
Det kan vara så att din FTP har en annan IP adress nu när du har bytt router.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

@swag:

Sitter du bakom deras NAT/CGN? Har din TG389 en WAN-adress som börjar på 100.64. ?

Skrivet av BrusE:

Pekar du din port forward mot rätt IP adress på ditt nätverk?
Det kan vara så att din FTP har en annan IP adress nu när du har bytt router.

Ny router innebär även en ny WAN-adress.

@swag: Kör du mot rätt publik ip?

Permalänk
Inaktiv

Fungerade din Asus skulle jag koppla in den igenom, om du inte hade några problem dvs

Permalänk
Medlem

@Hugligan: tänkte så med men comhem säger då kan dom inte hjälpa till i felsökningen fast det är tv jag har problem med inte internet tv felsöker dom tänkte jag säter in den annars i veckan

Permalänk
Medlem

@madtop: hej det pekar rätt samma som min qnap har men jag ska kolla med en kille så jag ser om det är rätt du skrev eller om jag kan se det själv

Permalänk
Medlem

@madtop: hej ser ut som min börjar på WAN IP is 80.217.xxx.xxx