Krönika: Lugnet efter stormen

Permalänk

Jag förstår folks nästan maniska handhållande när deras bubbla, där Sverige skulle vara förskonat mot "terror", spricker.
Det jag INTE förstår är varför man på förstasidan på en stor tekniksajt behöver nämna det?
För att det inträffade utanför fönstret på kontoret?

Var fanns krönikorna när skjutningarna i Frankrike ägde rum? Lastbilen i Tyskland?
För att träffa lite närmare hemmavid, terrorattacken i Trollhättan? (Höger, vänster eller mitten, extremism är extremism).

Att man vill ventilera är det man har sin personliga blogg till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Suuulan:

Det skulle kunna funka lika bra här om folk hade en ryggrad.

Absolut dock är det viktigt vad man skriver trots att det kanske inte bryter mot någon regel så kan det bli obekvämt!
Just precis som det nyss blivit, Jag har min bestämda åsikt och respekterar andras ,Slår inte ner någon som tycker att
kuddar,kramar och fjädrar kommer lösa allt i det här landet!
Man får vara ledsen och tycka att det är orättvist men när det ska tas upp överallt och dessutom ska man inte få skriva mer än just kudde och kramar då förstår jag inte poängen med tråden? Klart det blir politik i slutändan och det kommer väl inte som ännu en chock?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suuulan:

Det skulle kunna funka lika bra här om folk hade en ryggrad.

Tyck vad du vill, men SweClockers är inte rätt plats för sådan diskussion, punkt. Moderatorer har uttryckt att detta kommentarsfält är till för sorg och stöttande. Är det så otroligt svårt att följa trivselregler?

Som andra påpekat, det finns andra forum som lämpar sig bättre för politik.

Skrivet av the_weird:

Jag förstår folks nästan maniska handhållande när deras bubbla, där Sverige skulle vara förskonat mot "terror", spricker.
Det jag INTE förstår är varför man på förstasidan på en stor tekniksajt behöver nämna det?
För att det inträffade utanför fönstret på kontoret?

Att man vill ventilera är det man har sin personliga blogg till.

Hur i helvete kan du sätta citationstecken runt terror? Detta är definitionen av terror.

I den näst sista paragrafen förklarar redaktören varför han valt att publicera artikeln, som för övrigt är väldigt fin, och jag hoppas inte att du sätter dig emot det. Om du gör det, är det så svårt att titta bort? Uppenbarligen är det rehabiliterande för honom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

Tyck vad du vill, men SweClockers är inte rätt plats för sådan diskussion, punkt. Moderatorer har uttryckt att detta kommentarsfält är till för sorg och stöttande. Är det så otroligt svårt att följa trivselregler?

Som andra påpekat, det finns andra forum som lämpar sig bättre för politik.

Men vad förväntar du dig? Vem får och vem får inte? Min poäng var varför den ens hamnade här från första början! Varför ? Och varför inte andra händelser? Om man nu måste skriva av sig. Som folk säger,Flashback kanske?
Att det är av en god eller fin anledning köper jag! Dock inget jag förknippar med vad en professionell sida bör ägna sig åt,Som jag sa innan alla sörjer på ett eller annat sätt och just nu känns det som en tävling om vem som mår värst!

Visa signatur

Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Men vad förväntar du dig? Vem får och vem får inte? Min poäng var varför den ens hamnade här från första början! Varför ? Och varför inte andra händelser? Om man nu måste skriva av sig

@Jacob förklarade själv varför han publicerat detta.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Det var värst vad vissa verkar helt sakna sympati för krönikören.

Vissa verkar föredra att sprida hat så pass mycket att det sticker i ögonen så fort det sprids lite kärlek.
Lägg ner.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 128 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Skrivet av Casper:

Hur i helvete kan du sätta citationstecken runt terror? Detta är definitionen av terror.

I den näst sista paragrafen förklarar redaktören varför han valt att publicera artikeln, som för övrigt är väldigt fin, och jag hoppas inte att du sätter dig emot det. Om du gör det, är det så svårt att titta bort? Uppenbarligen är det rehabiliterande för honom.

Lugn och fin kompis...
Cituationstecken satte jag för att, oavsett vad som är sagt, så vet vi jag inte hurvida detta var terrorbrott eller bara en random tokdåre.
Man kan göra sånt här utan att det är ett terrorbrott.
Så åter igen, lugn och fin.

Det jag motsätter mig är att detta är rätt forum för den typen av krönikor.
En krönika är alltid en krönika men en forumtråd kanske hade varit bättre lämpad?
Jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka det även om vi tydligen har fel och borde vara tysta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casper:

@Jacob förklarade själv varför han publicerat detta.

Ja och han mår dåligt precis som alla andra! Så varför här på en vad som skall anses vara en professionell HW sida?
Nästa vecka politik?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir_Manfred:

Det var värst vad vissa verkar helt sakna sympati för krönikören.

Vissa verkar föredra att sprida hat så pass mycket att det sticker i ögonen så fort det sprids lite kärlek.
Lägg ner.

Var ser du hatet? Nyfiken på om du menar mig då jag absolut inte känner någon form av hat till något eller någon!
Dock går jag inte på lyckopiller och blir kär i allt och alla heller för den delen heller!
Eller är det en tävling om vem som känner mest empati? Anser mig vara en empatisk och känslig person vilket dom flesta som känner mig kan intyga men när det blir en tävling om vem som känner sig mest berörd så hm låter resten vara osagt! hur som helst så kanske folk borde enas om en lösning på ett växande problem! och då menar jag inte dunkudde och fjädrar som absolut inte löser något! <-- min åsikt

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Fint skrivet!

Permalänk
Medlem

Hoppas egentligen bara att folk vaknar till och inser att det som pågår i det här landet inte fungerar, ändring måste ske.

Nuvarande politik är helt fruktansvärd, ge mer pengar till polisen så landet blir tryggare och börja ta tag i hårdhandskar mot brottslingar, speciellt brottslingar från andra länder som är oerhört överrepresenterade. Det är dags att dra in bidragen och skicka tillbaka människor som ej sköter sig, vill man bo i ett land får man helt enkelt uppföra sig som vettigt folk, annars kan man åka tillbaka om man vägrar att vara en del av samhället.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Wiruz:

Ja och han mår dåligt precis som alla andra! Så varför här på en vad som skall anses vara en professionell HW sida?
Nästa vecka politik?

I samband med fredagens händelse dök det upp en tråd som snabbt eskalerade och av skäl jag förklarade i krönikan var det ingenting vi kunde hantera vid tillfället. Vi låste därför tråden och andra som dykt upp under helgen. Vi har fått en hel del kritik kring detta i form av rapporter och kontaktmeddelanden. Uppenbarligen fann communityn ett behov av att diskutera och kanske även söka stöd i den gemenskap SweClockers är.

Internt har vi idag haft en lång diskussion och olika åsikter kring hur vi skulle hantera detta. Vi kom snabbt överens om att lägga locket på är fel väg att gå. Ett sätt hade varit att själva skapa en opersonlig forumtråd med tydliga spelregler/riktlinjer, men i det här fallet kändes det fel. Vi började därför diskutera att inleda en sådan diskussion med en krönika. Jag kände att jag hade någonting på lut och började skriva.

Fokus kommer givetvis alltid att ligga på teknik och hårdvara. "Nästa vecka politik?" – Ja, nån gång framöver går så klart inte utesluta men då inom våra kärnområden! Att någonting publicerades utanför våra kärnområden ska ses som ett undantagsfall, med anledning av att det påverkat alla väldigt hårt och att kontoret med medarbetare till den webbplats och gemenskap många besöker dagligen blev drabbat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Folk klagar på att krönikor som denna inte hör hemma på en "tekniksajt".. Efter att ha spenderat snart 14 år här kan jag säga att SweClockers är bra mycket mer än bara en "tekniksajt". Jag tyckte det var mycket fin läsning och det berörde mig mer än en krönika på en nyhetssida.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

En kollega frågade sig huruvida det verkligen är "rätt" att stänga ner all kollektivtrafik. Är det verkligen värt det? På sätt och viss ger vi ju gärningsmannen vad han vill ha. Det kan låta kallt, men minsta möjliga respons måste rimligtvis vara ett av de bättre verktygen mot terror.

Bara en galning skulle förlita sig på kollektivtrafik för att fly från platsen.

Argumentet för är förstås att _om_ det är en galning så ökar chansen en gnutta att hen fastnar i polisens nät. Det kanske är häri pudelns kärna ligger. Det viktigaste är budskapet till allmänheten, att detta får man bara inte komma undan med. Även om en impulsiv sjuk människa är ett avsevärt mindre framtida hot än om det fanns ett nätverk med en mer omfattande agenda i bakgrunden. Jag är inte alls särskilt liberal, men jag tycker vi ska se upp med hur stora inskränkningar i vår vardag vi ska tillåta för en liiiite större chans att brottslingar lagförs.

Det var ett riktigt beslut att stäng all kollektivtrafik och skälet var inte att hindra gärningsmannen att fly. Skälet var risken för en bomb i tunnelbanan mitt i all panik.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sensei

Permalänk
Medlem

Jag har knappt pratat om det hemma eller med vänner. Antar att det inte sjunkit in. Jag har undvikit att lyssna på radio eller se på tv. Det är mycket mörka känslor jag känner och jag vet att det inte är likt mig så jag låter huvudet svalna innan jag diskuterar elefanten i rummet.

Jag tror att det är viktigt att förstå att folk är arga och rädda. På samma sätt som det är viktigt att inte starta en häxjakt på alla muslimer är det kanske läge att förstå att folk är skeptiska och inte kalla alla för rasister och så vidare.

Det finns inget bra att säga. Det är som det är. Folk muckar gräl och folk nappar.

Bra skrivet i alla fall. Och nu har jag fått skriva av mig.

Sköt om er. Oavsett var ni står. Det kommer bli tuffare tider för oss alla i framtiden, och det är allas fel, trots att ni alla ville väl.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Var ser du hatet? Nyfiken på om du menar mig då jag absolut inte känner någon form av hat till något eller någon!
Dock går jag inte på lyckopiller och blir kär i allt och alla heller för den delen heller!
Eller är det en tävling om vem som känner mest empati? Anser mig vara en empatisk och känslig person vilket dom flesta som känner mig kan intyga men när det blir en tävling om vem som känner sig mest berörd så hm låter resten vara osagt! hur som helst så kanske folk borde enas om en lösning på ett växande problem! och då menar jag inte dunkudde och fjädrar som absolut inte löser något! <-- min åsikt

Det är nog ingen här som anser att man ska blunda och låta såna här hemskheter ske. Bara för att man uttrycker empati och medkänsla för offren betyder inte att man automatiskt tycker att status quo är perfekt. Det är också helt förståeligt att man blir upprörd och skriver saker med lite mer krydda än vanligt. Det är fint att känna, men kom ihåg att det är via förnuft och rationalitet som man klarar sig genom sånt här och bygger upp lösningar som håller i det långa loppet, istället för populistiska, kortsiktiga planer som grundar sig i känslor. Så fort man börjar tänka med hjärtat så blir det fel.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Bra skrivet, dom flesta var långt ifrån det som hände. Jag tillhör en av dom som går på Drottninggatan varje dag vid ungefär den här tiden. Men i fredags blev jag kvar på ett möte och han inte lämna kontoret. När jag i morse gick hela Drottninggatan var det med många jobbiga känslor.

Visa signatur

RAM: Corsair Vengeance RGB RT 32GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC

Permalänk
Medlem

Väldigt bra skrivet.

Visa signatur

Ryzen 7700x. Msi x670E Tomahawk wifi. RTX 4060 TI.

Permalänk
Inaktiv

Bra skrivet, och du har mina sympatier!

Dock så hade ni gärna fått ta bort möjligheten till att kommentera. Efter oräkneliga trådar som spårar ur med politik, personangrepp och annat otrevligt, så borde ni förstå vad detta tyvärr leder till. Man kan som alternativ införa en "gilla" eller "ogilla" knapp istället.

Sweclockers fungerade jättebra före 2008, då forumdelen "övrigt" lades till. Återgå gärna till rötterna är min åsikt!

Det kan faktiskt kännas befriande att ha en plats på nätet som är fri från det elände som denna händelse skapade. Att behöva bli påmind även på denna sida om allt skit i världen vill jag slippa!

Permalänk
Skrivet av Wiruz:

Så du tycker det inte görs något? Vi har lagar som myndigheter kan ställa sig bakom och verkställa, här faller dina argument ned till botten. Att en person går under jorden och inte vill bli hittad är inte svårt i något land, frågan är hur mycket resurser vi ska satsa på dem tusentals människor som gått under jord? Huruvida man blivit utvisad eller avvisad från en plats eller ett land, tycker jag att man ska behandla personen humant. Att människan är värdig att bli behandlad med respekt och inte som en hund man spottar på i vissa andra länder.
Vad tycker du? När du handlat fel, anser du att jag ska spotta dig på ansiktet?

Denna krönika handlar inte om att stötta varandra och vädra sin sorg. Jag ser det snarare som en krönika som denna skapar och utvecklar ett samhällsklimat jag vill vara en del utav. Många delar antagligen krönikans känslor och utan dessa välskrivna ord är vi, i denna community, inget annat än nördar som är på jakt efter den bästa teknikprylen för minst penning, vilket en del av pengarna går till att bygga samhällets struktur och fördela resurserna rätt.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Fint skrivet Jacob. Glad att du fick träffa din son till slut också och kan se fram emot en påsk med honom. Jag tänker nog inte lägga mig i någon form av åsikter eller debattering, däremot hade det varit trevligt men en kort notis från er på geeks att alla var ok.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av trickeh2k:

Fint skrivet Jacob. Glad att du fick träffa din son till slut också och kan se fram emot en påsk med honom. Jag tänker nog inte lägga mig i någon form av åsikter eller debattering, däremot hade det varit trevligt men en kort notis från er på geeks att alla var ok.

Tar med oss det till framtiden, men förhoppningsvis slipper vi en liknande händelse en gång till.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Crockett:

Bra skrivet, och du har mina sympatier!

Dock så hade ni gärna fått ta bort möjligheten till att kommentera. Efter oräkneliga trådar som spårar ur med politik, personangrepp och annat otrevligt, så borde ni förstå vad detta tyvärr leder till. Man kan som alternativ införa en "gilla" eller "ogilla" knapp istället.

Sweclockers fungerade jättebra före 2008, då forumdelen "övrigt" lades till. Återgå gärna till rötterna är min åsikt!

Det kan faktiskt kännas befriande att ha en plats på nätet som är fri från det elände som denna händelse skapade. Att behöva bli påmind även på denna sida om allt skit i världen vill jag slippa!

Vad kul med så konstruktiv "kritik", mycket bra! Stämmer att SweClockers fimpade delen "övrigt" en period och då fick man en period för eftertanke och att få ordning på trivselreglerna, hade jag nästan glömt.

Övrigt skulle jag gissa ger en ganska viktig bild av vad communityt består av och vilka intressen som finns och fungerar väl också som en slags balanshållare för att hålla kärnintresse-diskussionerna mer sakliga. Förutom det är det viktigt att lära känna profiler / medlemmar på fler sätt för att hålla högre nivå på övriga diskussioner. Min erfarenhet är att man vill utbyta andra åsikter med likasinnade på ett ställe man gillar.

Det svåra är väl att hålla en vettig balans mellan ren "hårdvaruinformationssajt" och en samlingsplats för hårdvarunördar och det är positivt att det testas. Tack!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Det var ett riktigt beslut att stäng all kollektivtrafik och skälet var inte att hindra gärningsmannen att fly. Skälet var risken för en bomb i tunnelbanan mitt i all panik.

Vad är risken för alla dessa människor som gick i drivor längs med gator för att komma hem då? Såg ju fullpackat ut om man ska tro mediebilderna.

Bara ren TUR att det inte var flera attentat inplanerade där dessa var tänkta att dra nytta av situationen.
Kunde liga väl blivit en lastbil till med hundratals döda innan den stannade.

Klart enklare att sno en last bil än att göra bomber/kemiska vapen för tunnelbanor.

Problemet är att man KAN inte skydda folk, det är fals säkerhet. Avskräcka kanske men inte den eller dom som verkligen vill.

Permalänk
Avstängd

Verkligen inte ofattbart utan snarare väntat.

Väldigt tragiskt men jag tror inte det är sista gången vi ser sådant hända tyvärr

Permalänk
Medlem

Har inte och kommer inte läsa "krönikan".
Verkar vara mest känslotrams ändå.

Det jag reagerade på var texten: "I fredags hände det ofattbara Sverige".
Det var inte ofattbart, det var tvärtom bara en tidsfråga innan det hände igen.

Bombmannen under julhandeln i Stockholm 2010.
Ikea morden på svenskar i Västerås.

Dessutom är det bara en tidsfråga innan det dödas och skadas människor av de ständigt upprepade upploppen i invandrartäta förorter.

Det är dagliga skjutningar och bombexplosioner, även med militära vapen, utförda av de olika organiserad brottslighet.
Dessa sker i tätbebyggda förorter och samhällen.

Nej det var förvånansvärt få som blev dödade eller skadade, denna gång, har vi samma tur i nästa terrorattack?

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Tack Jacob.

Swec är inte bara hårdvara det är en community för hårdvaruentusiaster och ibland kan det behövas lite utanför det vanliga och Geeks sitter väldigt nära platsen och berörs personligen av det som hände.

Stödet och medmänskligheten här på Swec är fantastiskt trots det finns de som inte vill se mer av det som hänt vilket jag kan förstå men tror inte de blir något återkommande med icke hårdvarukrönikor så stäng fliken och gå vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Vad är risken för alla dessa människor som gick i drivor längs med gator för att komma hem då? Såg ju fullpackat ut om man ska tro mediebilderna.

Bara ren TUR att det inte var flera attentat inplanerade där dessa var tänkta att dra nytta av situationen.
Kunde liga väl blivit en lastbil till med hundratals döda innan den stannade.

Klart enklare att sno en last bil än att göra bomber/kemiska vapen för tunnelbanor.

Problemet är att man KAN inte skydda folk, det är fals säkerhet. Avskräcka kanske men inte den eller dom som verkligen vill.

jag vet inte om du var i stan eller inte men jag var där. Det fanns polis överallt i stan och trafiken stod still. Tror inte det skulle vara så enkelt att köra över medvetna och väldigt vaksamma människor. dessutom skulle polis öppna eld mot varje misstänkt lastbil. Givetvis går det inte att skydda alla dessa människor, men varför ta risken att hålla kollektivtrafiken igång när det är ett ganska troligt terrormål.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Har inte och kommer inte läsa "krönikan".
Verkar vara mest känslotrams ändå.

Det jag reagerade på var texten: "I fredags hände det ofattbara Sverige".
Det var inte ofattbart, det var tvärtom bara en tidsfråga innan det hände igen.

Bombmannen under julhandeln i Stockholm 2010.
Ikea morden på svenskar i Västerås.

Dessutom är det bara en tidsfråga innan det dödas och skadas människor av de ständigt upprepade upploppen i invandrartäta förorter.

Det är dagliga skjutningar och bombexplosioner, även med militära vapen, utförda av de olika organiserad brottslighet.
Dessa sker i tätbebyggda förorter och samhällen.

Nej det var förvånansvärt få som blev dödade eller skadade, denna gång, har vi samma tur i nästa terrorattack?

"Verkar vara mest känslotrams ändå."

Gör dig själv och oss andra en tjänst nästa gång, och yttra dig inte om innehåll du säger dig inte ha läst. Att använda ordet "känslotrams" var väldigt respektlöst mot skribenten!

Med syfte att inte smutsa ner kommentarsfältet håller jag detta därför väldigt kort..

Bra och fint skrivet Jacob, all kärlek och respekt till Stockholm <3

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

@Kronvrak:

Vi är många som vägrar leva i en värld där vi hela tiden ser fiender och oroar oss för att grannen är en terrorist. Därför upplever vi det som händer just som "ofattbart". Vi håller varandras händer om om du själv vill så får du vara med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.