Reklam på Youtube trots Adblock plus, uBlock osv.

Permalänk
Medlem

Reklam på Youtube trots Adblock plus, uBlock osv.

Har haft Adblock plus hur länge som helst och aldrig sett Youtube reklam, men för några dagar sen har jag börjat få en massa reklam. Sånna där videosnuttar som spelas innan videon man vill kolla på körs. De kan vara upp till 3 minuter långa.

Jag använder chrome.

Någon som vet vad problemet kan vara? Att jag helt plötsligt börjar få en massa reklam. Har testat att installera uBlock origin och Ghostery också (jag kör alla 3 just nu), men reklamen körs ändå.

Har testat att installera om Adblock plus, fungerade inte.

Jag håller på att bli tokig.

Permalänk
Medlem

@Kablash: Prova ta bort AdBlock Plus och bara köra uBlock Origin, ADP är ju kända för att sälja sig.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

@Kablash: Prova ta bort AdBlock Plus och bara köra uBlock Origin, ADP är ju kända för att sälja sig.

Fungerade inte.

Permalänk
Medlem

Vilken browser använder du?

Permalänk
Medlem

@Kilroy: Chrome, kanske borde nämnt detta!

Permalänk
Skrivet av Kablash:

@Kilroy: Chrome, kanske borde nämnt detta!

Vilka filter har du aktiverat i din adblock?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vilka filter har du aktiverat i din adblock?

Adblock warning removal list och Easylist.

Permalänk
Medlem

Adblock for Youtube kör jag i Chrome o den funkar bra

Permalänk
Skrivet av Kablash:

Adblock warning removal list och Easylist.

Aktivera fler filter som inkluderar youtube bättre.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lauge:

Adblock for Youtube kör jag i Chrome o den funkar bra

Det här verkar ha fått ner reklamen till 6 sekunder max.

edit. Nä nu fick jag 45 sekundare.

Skrivet av TobiasStockholm:

Aktivera fler filter som inkluderar youtube bättre.

La till några specifikt för youtube men det hjälpte inte.

Permalänk
Skrivet av Kablash:

Det här verkar ha fått ner reklamen till 6 sekunder max.

edit. Nä nu fick jag 45 sekundare.

La till några specifikt för youtube men det hjälpte inte.

Behövs inga specifika, kör fanboy och uBlocks inbyggda, ser aldrig någon reklam med dem...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

youtube kör ju sin reklam på samma server som allt annat.
jag kör pi-hole och filtrering på min vpn tjänst och reklamen finns.
nyttjar u.block origin för skräp siterna

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Har haft Adblock plus hur länge som helst och aldrig sett Youtube reklam, men för några dagar sen har jag börjat få en massa reklam. Sånna där videosnuttar som spelas innan videon man vill kolla på körs. De kan vara upp till 3 minuter långa.

Jag använder chrome.

Någon som vet vad problemet kan vara? Att jag helt plötsligt börjar få en massa reklam. Har testat att installera uBlock origin och Ghostery också (jag kör alla 3 just nu), men reklamen körs ändå.

Har testat att installera om Adblock plus, fungerade inte.

Jag håller på att bli tokig.

skit i adblock det är dret. jag kör med ublock ingen reklam eller nåt skit där inte rekommenderas starkt

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Skrivet av LovePig:

youtube kör ju sin reklam på samma server som allt annat.
jag kör pi-hole och filtrering på min vpn tjänst och reklamen finns.
nyttjar u.block origin för skräp siterna

Jag ser aldrig reklam på youtube...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Först kan du kolla om du har appen YouTube installerad i chrome://apps. Ta bort den i så fall. Sen vet jag att Google har börjat testa "ad-reinsertion" för ett antal användare. Reklamen blir då svårare att upptäcka då en vanlig video har samma adress som reklamen. Själv har jag inte stött på detta ännu, men det är väl bara en tidsfråga innan de rullar ut det för alla. Om du loggar ut så borde du se mindre reklam. Reklamen är väldigt intressebaserad, så du kan ju också prova med att skapa en falsk profil som bara har intressen i områden som det inte finns några pengar i. (Typ dumpsterdiving.)

Det du kan göra nu är att använda nåt från tredjepart som laddar ner videon. Youtube-dl till exempel. Du kan även prova detta userscriptet i Tampermonkey.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Har haft Adblock plus hur länge som helst och aldrig sett Youtube reklam, men för några dagar sen har jag börjat få en massa reklam. Sånna där videosnuttar som spelas innan videon man vill kolla på körs. De kan vara upp till 3 minuter långa.

Jag använder chrome.

Någon som vet vad problemet kan vara? Att jag helt plötsligt börjar få en massa reklam. Har testat att installera uBlock origin och Ghostery också (jag kör alla 3 just nu), men reklamen körs ändå.

Har testat att installera om Adblock plus, fungerade inte.

Jag håller på att bli tokig.

Jag kör Ghostery och uBlock och ser ingen reklam alls på youtube

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är nog något hos dig som buggar eller att du fått in något skumt i Windows. Jag såg ingen reklam nu när jag testade Chrome med ublock på Youtube. Jag bara installerade dom. Gjorde inget med filter mm.

Du bör installera om Webbläsaren EFTER att du avinstallerat och tagit bort kvarlämnade mappar om det finns. Glöm inte kolla i den osynliga AppData mappen efter Google och Chrome ta bort dom.

C:\Users\dittnamn\AppData

Om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den gamla bruka ofta något bli kvar nånstans. Så gör man oavsett vilket program, spel drivrutin mm i Windows man misstänker eller har problem med. Det stora problemet är att verkligen hitta och få bort allt.

Är felet kvar så får du börja kolla efter andra program mm som kan påverka webbläsaren och avinstallera dom.

stavning
Permalänk
Medlem

Aftonbladet har tyvärr gjort om så att nu syns reklamen där igen. Någon som lyckats bli av med den?

Permalänk
Medlem

Installera om Chrome eller använd annan webbläsare istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Aftonbladet har tyvärr gjort om så att nu syns reklamen där igen. Någon som lyckats bli av med den?

Jag ser ingen reklam på aftonbladet eller så missar jag den i all röra som det är där

Edit:
Om du menar i video så ja det finns reklam där ja

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@AMD-FX:

Jo precis i videos.

Permalänk
Medlem

Jag väcker lite liv i tråden igen.

Som jag förstått det så väljer google ut vissa youtube-konton med adblock de vill terrorisera. Därför slipper vissa av er reklamen, för ni blev helt enkelt inte utvalda förmodligen, som mitt konto blev.

Jag får 1 minut långa reklamklipp på alla videos över 10 000 views. Det hjälpte inte att installera om chrome, använda adblock, adblock plus, ublock. Inte heller hjälper det att byta till firefox, där jag provat hyperblock och andra blockerare. Jag har inte heller något tillägg för youtube på webbläsaren, utan det är specifikt mitt konto som är problemet.

Vad man kunde göra var att skaffa tillägg mot flash, som "HTML5 video everywhere" och "noflash", men då spelas ljudet dubbelt med fördröjning på samtliga videos.

Jag la in dessa filter manuellt i adblock plus:

- http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
- googleads.g.doubleclick.net

och efter det så har jag gått över från 1 minut långa reklamer till 5 sekunder långa reklamer. Jag har även kryssat ur rutan att man ska vissa tillåta reklamer. Dessa 5 sekunder reklam kommer jag dock inte runt. Utpressningstaktik är inget jag tar med lättnad.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem

Prova om det fungerar för dig att skapa ett nytt google-konto. Bara att göra om dina subscriptions. Tar ett litet tag, men det är värt det i längden.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk
Medlem

@Larri: Jag vill uppdatera - Efter ca: 2 veckor med ett nytt konto är nu också det kontot utvalt för reklamspamming, så nu kommer jag inte runt reklamen på nya kontot heller Alla tips mottages gladeligen.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K 3.6 GHz 12MB - CM hyper 212 evo
970 EVO 500 Gb + Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB
MSI RTX 4080 SUPRIM X - Gigabyte M28u, Benq TK800M
Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Gigabyte Z390 AORUS ELITE, EVGA BQ 850W, Övrigt: MX keys, Razer Viper Pro v2, Samsung S22 plus, Meta Quest 2&3

Permalänk

Strunta i att titta så mycket på Youtube tills betaltjänsten lanseras.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

@Larri: Jag vill uppdatera - Efter ca: 2 veckor med ett nytt konto är nu också det kontot utvalt för reklamspamming, så nu kommer jag inte runt reklamen på nya kontot heller Alla tips mottages gladeligen.

Om du har VLC installerat: Kopiera videoadressen > Arkiv > Öppna nätverksström.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

@Larri: Jag vill uppdatera - Efter ca: 2 veckor med ett nytt konto är nu också det kontot utvalt för reklamspamming, så nu kommer jag inte runt reklamen på nya kontot heller Alla tips mottages gladeligen.

Tja! prova om det hjälper att opt-outa ads via win10-settings >Privacy>General>Manage my info that's stored in the cloud
dvs: http://choice.microsoft.com/en-us/opt-out där på högerspalt stäng av allt=OFF
Personalized ads in this browser och
Personalized ads wherever I use my Microsoft account
välj EU> http://www.youronlinechoices.com/
Sweden sedan blocka rubbet.
Jag har det så o får nada ads på yt eller andra ställen med ublock origins.
gl

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte[YoT]:

Strunta i att titta så mycket på Youtube tills betaltjänsten lanseras.

Blir ju automatiskt om det dyker upp reklam. Man blir galen o klickar bort illa kvickt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larri:

@Larri: Jag vill uppdatera - Efter ca: 2 veckor med ett nytt konto är nu också det kontot utvalt för reklamspamming, så nu kommer jag inte runt reklamen på nya kontot heller Alla tips mottages gladeligen.

Får du fortfarande reklam om du
1. loggar ut?
2. trycker Ctrl+shift+Delet och väljer att ta bort allt?

Har du testat om det är samma problem med en annan webbläsare?