Vad är din mest udda pryl?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

På mitt första jobb hade vi samma maskin. En släpbar pjäs som klarade det vi krävde på den tiden. Lite programering i melsec medoc och annat smått och gott. Våra stationära var riktiga vidunder med 486:or och win 3.11.

Den här har med gått igenom ett företag och aktivt använts till 2010 eller så och tyckte den var lite rolig när den var bärbar och såg den skulle städas bort och min förhoppning var 386/486 så släpade med den men är en 286 med 1mb ram som gör den lite tråkigare att använda

Om inte jag minns fel sa man minst 386 för win 3.11 och 486 med 8mb minne flög 3.11 fram och man kan köra dos och Norton commander så det är inte ett problem men är svårt att komma ifrån känslan att det är en skrivmaskin på anabola så inspirationen har varit lite låg

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Udda vet jag inte men har en Mega ST (2MB, konverterad till 4MB) med tillhorande Megafile burkar (30 och 44, 44:an har latt utbytbara diskar (typ nagon iomega modell)).
Kul maskin som fortfarande gor ett bra jobb som midi sequencer.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Äger inte så mycket udda prylar men fick hem denna idag:

Arkadsticka till Nes 8-bitar, ser ut som en Beeshu Jazz stick som verkar vara lite av en raritet men utan något större värde, dock så är denna röd och saknar etiketter som skulle tyda på att det var en Jazz. Står ingenting någonstans på hela kontrollen.
Misstänker att det är en kopia men oavsett så passar den fint i NES samlingen, den är så ful att den blir fin!

Bild på hur Jazz stick ser ut:

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Mest udda prylen som jag haft är den 20cm höga bronsstaty av Osiris(dödsguden) som ja hittade på 55:ans busshållplats på Söder när jag var 8år,
jag är inte skrockfull men väldigt mycket märkliga saker hände efter det.
nu finns den nere på egyptiska museet Kairo
om jag hittar några gamla foton så lägger jag upp dom..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: Var den en riktig antik från Egypten?

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Skrivet av Zunil:

@Grönahunden: Var den en riktig antik från Egypten?

ja vi tog med det till Medelhavsmuseet.
det blev full panik bland alla professorer/Antikvarier, bommullsvantar, adrenalin & skakiga händer.
nja den var bara 500 före:kr

det här var innan digitalkameror så inte helt säkert att ja kan hitta bilderna.

precis som den vänstra men Rejält Rostig/Oxiderad.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644