Jag hade nog mycket hellre tagit datorn från Inet, som du byggde(verkar vara mycket bättre komponenter).
Jo fulprojekt med tejpade HDD har man väl sett någon gång men över lag så får man mycket bättre komponenter när man plocker ihop själv eller när Inet/Webhallen har gjort det.
Jag tycker personligen inte att "noname" komponenter är så värst pålitliga.
Andra fördelar jämfört med märkesdatorer brukar vara:
-Dator efter behov och inte efter vad företaget vill bli av med.
-Komponenter kan väljas med kvalite och inte efter absolut billigast bulk versionen.
-Man kan planera framtida uppgraderingar.
-Du kan byta ut en komponent som har gått sönder, du behöver inte skicka in hela datorn i veckor ifall en hdd har crashat t.ex.
-Drivrutiner brukar kunna uppdateras under en längre tid och inte bara så länge som "märket" orkar modifiera deras egna versioner av drivrutinen.
Vad gör det för skillnad om butiken ligger 50m från dig eller 50mil ifrån dig förutom att du slipper frakten på 2 arbetsdagar? Brukar t.ex elgiganten fixa reparation själva i butiken?
Jag kan väl hålla med om att det går att få en okey märkesdator men jag skulle inte säga att det är på något sätt likvärdigt med att få ett skräddarsytt bygge för samma slutpris.
Jag kan inte se att det skulle vara några fel i mitt påstående.
-Jag har inte sett någon göra ett sämre jobb.
-PSU var kassa förr och jag skrev att jag inte vet hur det ser ut nu, men jag skulle inte bli förvånad om dom fortfarande tryckte i ett kasst nättagg som ofta inte håller ens i 3 år för att spara några KR.
Men kan man inget om datorer och inte vet vad en drivrutin eller en komponent är för något så kanske man borde köpa en Mac, Surfplatta eller en spelkonsol istället.