Permalänk
Medlem

Jag hyr i nacka/orminge 37kvm för 5000:- det räknas som låg hyra. Min kompis hyrde ut sin 1a på 36kvm vid telefonplan för 11000:- i månaden. Själv skulle jag hellre ge upp och sova på en parkbänk eller hoppa framför tåget än att betala 11k i månaden för en sketen 1a.

Jag hatar trångboddhet och lägenheter i allmänhet. Är 33 år och bor sporadiskt hemma hos föräldrarna på landet istället eftersom jag inte gillar betongdjungeln. Mitt tips är att flytta hem till farsan igen om han bor onödigt stort vilket de flesta gamlingar gör

Med tanke på hur läget på bostadsmarknaden ser ut finns det ingen skam i att bo hos föräldrarna för de som kan. Släpp stoltheten och backa bandet. Det är framtiden som kapitalisterna har bett om!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

@Conny85

Du tycker knappt du har ekonomin för en etta för 5,5. Hur mycket skulle en tvåa kosta dig? Två tusen mer?

Vad är alternativet? Ska du bo hemma tills du träffar en tjej att flytta ihop med? Vad händer om ni bor i en tvåa men ni bryter. Kommer du kunna bo själv i en tvåa?

Precis lite så jag tänker, måste ju i första hand tänka på mig själv och inte om jag ev träffar en partner. tror att denna 1a är riktigt bra för mig till en början, men känns bara så otroligt skamset att ha en 1a när man är 31år gammal och därav tidigare kommentarer om att inte "kasta" bort 11år i kön på just en 1a som om en 1a inte vore något värd. Men den är som sagt väldigt fin och känns som jag skulle kunna tänka mig bo där ett par år tills man har råd att flytta till större. Enda nackdelen är just att det det är våning 1 dvs att balkongen är 3m ovanför mark och området hade haft besökare av diverse olika människor som hade gjort inbrott i dessa lägenheter, dock hade polis fått tag på just dessa men finns ju alltid fler kriminella som ev kan se dessa balkonger som inbjudande. Tidigare hyresgäst tog sig frihiten att skaffa inglasat efter denna händelse så ur den synvinkeln är det ju bra att det just är inglasat.

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem

Låter dyrt, bor också 20min från centralen om man tar pendeln in men på norra sidan av stockholm. Har 42kvm för 2200kr/mån. Ah nvm såg nu att det var en hyresrätt.

Permalänk

Låter inte dyrt för att vara Stockholm. Ställ dock av bilen eller sälj den med tanke på dina andra fasta utgifter är mitt råd.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny85:

Precis lite så jag tänker, måste ju i första hand tänka på mig själv och inte om jag ev träffar en partner. tror att denna 1a är riktigt bra för mig till en början, men känns bara så otroligt skamset att ha en 1a när man är 31år gammal och därav tidigare kommentarer om att inte "kasta" bort 11år i kön på just en 1a som om en 1a inte vore något värd. Men den är som sagt väldigt fin och känns som jag skulle kunna tänka mig bo där ett par år tills man har råd att flytta till större. Enda nackdelen är just att det det är våning 1 dvs att balkongen är 3m ovanför mark och området hade haft besökare av diverse olika människor som hade gjort inbrott i dessa lägenheter, dock hade polis fått tag på just dessa men finns ju alltid fler kriminella som ev kan se dessa balkonger som inbjudande. Tidigare hyresgäst tog sig frihiten att skaffa inglasat efter denna händelse så ur den synvinkeln är det ju bra att det just är inglasat.

Så för att sammanfatta
-inbrottsrisken är åtgärdad med inglasat
-1:an vore bra för dig, du gillar boendet
-Du tycker det är skamset att bo i en 1:a vid 31 års ålder

Alltså du bor hemma hos farsan, så att tycka att det är skamset att "bara" bo i en etta känns oerhört fånigt. Du har en knaper ekonomi, utan att egentligen belånat dig, så om du konsumerar boende för att jämföra dig med andra kommer det aldrig sluta bra.
Boendet är för övrigt ganska stort. 38 kvm måste vara en stor etta.

Hur stort bor du nu? Varför behöver du en tvåa? I denna lägenheten har du dessutom ett separat sovrum.
Vad skulle du använda det 2:a rummet till i en tvåa? Skulle det vara värt att betala 2k mer i månaden? (Någon som har koll vad en tvåa kostar att hyra?)

Du har ju sagt att boendet är bra för dig, i en nyrenoverad och fräsch lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Så för att sammanfatta
-inbrottsrisken är åtgärdad med inglasat
-1:an vore bra för dig, du gillar boendet
-Du tycker det är skamset att bo i en 1:a vid 31 års ålder

Alltså du bor hemma hos farsan, så att tycka att det är skamset att "bara" bo i en etta känns oerhört fånigt. Du har en knaper ekonomi, utan att egentligen belånat dig, så om du konsumerar boende för att jämföra dig med andra kommer det aldrig sluta bra.
Boendet är för övrigt ganska stort. 38 kvm måste vara en stor etta.

Hur stort bor du nu? Varför behöver du en tvåa? I denna lägenheten har du dessutom ett separat sovrum.
Vad skulle du använda det 2:a rummet till i en tvåa? Skulle det vara värt att betala 2k mer i månaden? (Någon som har koll vad en tvåa kostar att hyra?)

Du har ju sagt att boendet är bra för dig, i en nyrenoverad och fräsch lägenhet.

ja du har rätt, man måste ju dessutom börja någonstans. Tänkte även meddela att bilen är såld, i alla fall muntligt, dem ska komma och hämta den i morgon. Fick 47 tusen kr. Då kan jag bli kvitt pappa 40k och därmed minska mina fasta utgifter med bra mycket pengar! funderar på om man ska använda dem andra 7 till att köpa sig någon liten bil, men nackdelen där är väl att såna bilar inte är pålitliga alls :/

Visa signatur

| Fractal design ARC | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7-7700K Kaby Lake 4.2 GHz | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 Red 2666MHz | Seagate 500GB | Samsung SSD 250GB + kingston SSD 120GB | Geforce GTX 1060 OC | Scythe Kaze Master Pro 5.25 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal design Newton R2 650w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny85:

ja du har rätt, man måste ju dessutom börja någonstans. Tänkte även meddela att bilen är såld, i alla fall muntligt, dem ska komma och hämta den i morgon. Fick 47 tusen kr. Då kan jag bli kvitt pappa 40k och därmed minska mina fasta utgifter med bra mycket pengar! funderar på om man ska använda dem andra 7 till att köpa sig någon liten bil, men nackdelen där är väl att såna bilar inte är pålitliga alls :/

Oj, bilen gick snabbt!

Prova att åka kommunalt en månad eller två? Du kan spara ganska mycket på att inte ha en bil och är det för jobbigt någon månad in kan du alltid köpa en bil i 15-20 tkr klassen på pengarna du har sparat.

Permalänk
Medlem

Det kan vara klokt att börja spara ihop en liten buffert. Använd en del av de 7000 kr till detta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Conny85:

7K kanske är lite väl lite men för över 10K går det absolut att hitta tråkiga och hyfsat pålitliga "A till B"-bilar.
Dock tycker jag att du ska prova på att bara cykla och åka kollektivt och se om du står ut eller till och med gillar det först.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jo jag förstår hur ni tänker där man är bara så bekväm med bil, när man dejtat kvinnor så har man kört hem dem, kunnat vara spontan och åka och handla när man vill utan passa några tider, bara friheten att åka ut och köra. Om man ska till sjukhuset akut tex fan gör man då om ambulans inte är aktuellt, sitta på en buss till sjukan jag vet att det är barnsligt beteende men min bror som är 3år äldre blev nästan lite små sur att jag sålt bilen innan jag ens testat och se hur de går ihop. Och att jag ev kunnat bo hos farsan ett tag till och betalat av skulden och sen flyttat när allt var betalt (vilket är om ca 2år) börjar få beslutsångest, så svårt när man får delade meningar lite hej vilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra jobbat med att sälja bilen :). Känns som en bra början ju. Att sträva efter eget boende tycker jag absolut du ska satsa på. Helt sjuka priserna har blivit i Stockholm för övrigt . Men värkar ju kännas helt ok då ju med den hyran. Jag bor en 10-15min minuters promenad från lilla torg i Malmö. Bor i en fyra på 93kvm (iofs bostadsrätt) med 9000kr/mån med lån, amortering och hyran.
Vill du väldigt gärna ha bil är det nog bättre att bo lite längre bort där priserna är snällare?
Lycka till !!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Conny85
Om du har möjlighet att bo kvar hos farsan tills skulden är betald, vilket är 2 år till, då har du 13 år i kön och förhoppningsvis fortfarande ganska bra utgång att få komma på visningar..(sett för många Lyxfällan)) Lol

Vad är 2 år till egentligen.
För att göra det hela mer intressant, bo kvar hos farsan, lägg undan (spara) skillnaden du skulle betalt i hyra på din egen lägenhet, och det du betalar till farsan, så har du en riktigt fin buffert den dagen du flyttar, och du får känna på hur det kommer att fungera ekonomiskt för dig då den dagen kommer...

dvs om det nu ändå funkar att bo med farsan, Skall dock medge att jag förstår att du känner dig kluven då jag också förstår din önskan att komma till eget boende..

Ibland är det svårt att skilja o välja på hjärta eller hjärna o vilken väg man skall gå..

Önskar dig Lycka till

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk

Kör på. Dock skär ner på bensinen/bilen och sänk " fasta utgifter (räkningar) på 3800kr" vad det nu är.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

@Conny85
Om du har möjlighet att bo kvar hos farsan tills skulden är betald, vilket är 2 år till, då har du 13 år i kön och förhoppningsvis fortfarande ganska bra utgång att få komma på visningar..(sett för många Lyxfällan)) Lol

Vad är 2 år till egentligen.
För att göra det hela mer intressant, bo kvar hos farsan, lägg undan (spara) skillnaden du skulle betalt i hyra på din egen lägenhet, och det du betalar till farsan, så har du en riktigt fin buffert den dagen du flyttar, och du får känna på hur det kommer att fungera ekonomiskt för dig då den dagen kommer...

dvs om det nu ändå funkar att bo med farsan, Skall dock medge att jag förstår att du känner dig kluven då jag också förstår din önskan att komma till eget boende..

Ibland är det svårt att skilja o välja på hjärta eller hjärna o vilken väg man skall gå..

Önskar dig Lycka till

Om han skippar bilen och åker kommunalt kommer han ändå ha ca 5000:- över enligt hans budget.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ca 30min från Centralen är helt OK, jag bor i Södertälje i bostadsrätt så det kanske inte kan jämföras på samma sätt.

Årskort (8720:- engångskostnad) på SL kan vara ett direkt alternativ så fort du kan, du slipper tänkta på ca 830:-/mån (9960:-/år) samt att man får faktiskt liten rabatt.

Permalänk
Medlem

Har ett litet dilemma nu. Lånet till min pappa som är på 40k som jag pratat om är just på bilen som jag betalar 2400kr på per månad. Berättade nu när jag kom hem att jag sålt bilen och att dem kommer i morgon, men då blir han arg och inte alls tycker jag ska sälja den, istället tycker han som min bror att jag ska behålla bilen och "testa" några månader och se hur det går ihop just med att ha bilen samtidigt som jag arbetar 75%. Och han sa "eftersom det är jag som står på lånet så är det teoretiskt sett min bil" och jag vill inte sälja säger han. han vill att jag ska ha bilen kvar dels för att vi har så bra relation då vi åker på ishockey , fotboll, storhandlar ihop etc så han vill ha den tryggheten att jag ska kunna ta bilen dit vi ska. Han sa sen att OM jag märker att det inte går att ha bil efter ett par månader så får man väl ställa av den, och funkar inte det så får man sälja då, men inte sälja nu innan man ens testat om det går ihop eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny85:

Har ett litet dilemma nu. Lånet till min pappa som är på 40k som jag pratat om är just på bilen som jag betalar 2400kr på per månad. Berättade nu när jag kom hem att jag sålt bilen och att dem kommer i morgon, men då blir han arg och inte alls tycker jag ska sälja den, istället tycker han som min bror att jag ska behålla bilen och "testa" några månader och se hur det går ihop just med att ha bilen samtidigt som jag arbetar 75%. Och han sa "eftersom det är jag som står på lånet så är det teoretiskt sett min bil" och jag vill inte sälja säger han. han vill att jag ska ha bilen kvar dels för att vi har så bra relation då vi åker på ishockey , fotboll, storhandlar ihop etc så han vill ha den tryggheten att jag ska kunna ta bilen dit vi ska. Han sa sen att OM jag märker att det inte går att ha bil efter ett par månader så får man väl ställa av den, och funkar inte det så får man sälja då, men inte sälja nu innan man ens testat om det går ihop eller inte.

Vad din bror tycker om din ekonomi är fullständigt irrelevant. Förstår inte varför din bror är så involverad i din bil. Kör du din bror mycket? Lånar han bilen ofta? Betalar din bror lånet på bilen? Betalar din bror något för din bil? Vad skulle han tycka om du hade åsikter kring hans ekonomi?

Att din pappa blir arg är hans initiala reaktion, men han har fel. Att han står på lånet är irrelevant eftersom att det är du som betalar det. Om han nu vill ha kvar bilen så får han väl köpa den av dig, men du har inte råd att ha en bil helt enkelt. Speciellt inte en bil för 40k.
Har din pappa ingen egen bil? Varför ska du köpa en dyr bil som du inte ha råd med, för att dina släktingar ska kunna åka med dig?

Det låter som att din pappa vill att du ska bo kvar så att du kan köra runt honom.. Att ni inte skulle kunna kolla på hockey tillsammans utan en bil är nonsens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vad din bror tycker om din ekonomi är fullständigt irrelevant. Förstår inte varför din bror är så involverad i din bil. Kör du din bror mycket? Lånar han bilen ofta? Betalar din bror lånet på bilen? Betalar din bror något för din bil? Vad skulle han tycka om du hade åsikter kring hans ekonomi?

Att din pappa blir arg är hans initiala reaktion, men han har fel. Att han står på lånet är irrelevant eftersom att det är du som betalar det. Om han nu vill ha kvar bilen så får han väl köpa den av dig, men du har inte råd att ha en bil helt enkelt. Speciellt inte en bil för 40k.
Har din pappa ingen egen bil? Varför ska du köpa en dyr bil som du inte ha råd med, för att dina släktingar ska kunna åka med dig?

Det låter som att din pappa vill att du ska bo kvar så att du kan köra runt honom.. Att ni inte skulle kunna kolla på hockey tillsammans utan en bil är nonsens.

Nä förstår dig helt och hållet, men skadar det något att testa 1-2 månader med bilen och se hur det går? det är väl inte värre att man först då gör sig av med bilen om man märker att det inte går. Som nästa månad tex då får jag ut 17300kr och med den lönen klarar jag mig med att ha bilen, men då har jag jobbat extra också utöver mina 75% och det gör jag inte varje månad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte lättare att öka ens inkomst jämfört med att hitta andra erbjudande i Stockholm?

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny85:

Nä förstår dig helt och hållet, men skadar det något att testa 1-2 månader med bilen och se hur det går? det är väl inte värre att man först då gör sig av med bilen om man märker att det inte går. Som nästa månad tex då får jag ut 17300kr och med den lönen klarar jag mig med att ha bilen, men då har jag jobbat extra också utöver mina 75% och det gör jag inte varje månad.

Jag skulle nog ändå behålla bilen. Ifall det blir för dyrt att köra med bilen, så ställ av den och betala bara en garageförsäkring (brand, glas och stöldskydd), samt nummerskyltregistreringen, som bör kosta några hundringar tillsammans.

För ifall ni skulle behöva bilen senare, så är det bara att ställa på den och köra, än att ni måste ägna tid att kolla annonser, samt lägga ut flera tusen på att köpa en bil.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Jag skulle nog ändå behålla bilen. Ifall det blir för dyrt att köra med bilen, så ställ av den och betala bara en garageförsäkring (brand, glas och stöldskydd), samt nummerskyltregistreringen, som bör kosta några hundringar tillsammans.

För ifall ni skulle behöva bilen senare, så är det bara att ställa på den och köra, än att ni måste ägna tid att kolla annonser, samt lägga ut flera tusen på att köpa en bil.

Böjar gå i dem tankebanorna också nu efter att farsan och jag har diskuterat detta under kvällen. Märker man att det inte går så får man göra sig av med bilen då, ev ställa av som du skrev. Kanske är dumt att göra sig av med bilen innan man vet om det kommer funka eller ej. Kollade upp resväg med SL dessutom och det tar 1h26min enkel väg :/ nästan 3h total tur och retur, medan det tar 40min med bil (20 om det är köfritt) så det är ju stor skillnad på tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle fortfarande skaffa en mycket billigare bil istället.

Om du nu får 47k för den, ta pengarna och lägg 15-20 på en enkel pendlare. Då blir du nästan av med hela skulden.

Permalänk
Medlem

@Conny85: Har du funderat på att gå med i en bilpool istället för att ha en egen bil? Då betalar du en medlemsavgift på några hundra per månad och bokar en bil när du behöver det, t ex du bokar en bil på en onsdag för att kunna veckohandla dagen efter. Dessutom behöver du inte tänka på försäkringar etc för det täcker medlemsavgiften. Kolla upp det ifall det skulle kunna vara ett alternativ till att äga en bil.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Eller varför inte en scooter? Billig i inköp och drift.

Permalänk
Medlem

Här har du en nybyggd etta i utkanten av halmstad

http://imgur.com/a/1ZORw

vet inte vilken verklighet du lever i men en 1a för det priset är stockholm är ju värsta dealen slå till direkt!!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Conny85:

Tänk inte att det bara är en etta. Tänk så här istället - jag är själv runt din ålder och har betalat miljontals kronor för en etta i samma storlek i Stockholm. Låter som en bra deal, ta lägenheten! 😃

Håller för övrigt med de andra. Om din pappa så gärna vill att du ska behålla bilen för att ni utnyttjar den så mycket tillsammans får han väl ta och betala en del av kostnaden för den? Alternativt skriva av halva värdet av bilen (47000 delat på 2) från skulden till honom och så äger ni den tillsammans? Och delar på gemensamma kostnader för den? Din bror ska inte lägga sig i din ekonomi eller bilägande överhuvudtaget, låter som han snyltar mycket på din bil men jag kanske har fel?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd

Är väl väldigt sällsynt idag med "låga" hyror.

Vi får ge ungefär 7500 kr per månad relativt centralt i norrköping för en etagevåning på 78 kvm. Vilket är helt j-a sanslöst dyrt tycker vi.

Mina föräldrar får betala 3000 kr mindre för en lägenhet på 85 kvm. Skillnaden är att den ligger 5 km utanför staden.

Permalänk
Skrivet av Conny85:

Grejen är väl att du har fått erbjudande på 47k nu vad vet du om 2 månader då kanske en annan köpare inte vill betala så mycket.
Sen som tidigare nämnt det är din ekonomi inte din brors eller pappas du står vid ett vägskäl i hur du vill göra med din ekonomi.

Men jag hade städat upp ekonomin och eventuellt köpt bil senare igen om man fortfarande känner behovet.
Själv sålt bil för ca 10år sen hyr eller lånar bil vid behov istället och ger en liten slant eller full tank eller något annat för lånet av bil.

Frågan är vad du vill med din ekonomi?
Inte din bror,pappa eller vi på detta forum kan säga åt dig vad du skall göra, däremot kan du få råd om hur just du eventuellt kan göra.
Det finns alltid två sidor av myntet tänk dig för och ta ett beslut grundat på det som känns bäst i längden.

Vi är flertalet i forumet som tycker du skall ta lägenheten samt sälja bilen men i slutändan är det bara du som kan förändra din egen situation.

Ställ dig frågan idag:
orolig för ekonomi
har jag råd med boende
vad händer om arbetslös?

Där du vill vara:
Ha bra ekonomi med framtidsutsikt
Ha eget boende.
Känna trygghet ekonomisk även om du blir arbetslös.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Sälj bilen imorgon! Det var uppenbart vad du ville, tills din far kom hem och blev arg, och nu vill du inte stöta dig med honom och behåller bilen?

Om du mot förmodan behöver en bil, köp en för 15-20k. Dessutom låter det som att din far använder den lika mycket, så dela kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conny85:

Är detta billigt eller dyrt?

Skrivet av AppendixSE:

Du kommer inte få tag på något väsentligt billigare.

Hade liknande situation för fem år sedan när jag flyttade hit. Och ja det är rimligt pris, ja du kommer att klara dig. Kämpa på!

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070