Permalänk
Inaktiv

Seriöst lag i CSGO?

Har problem med oseriösa lagmedlemmar som man blir tilldelad i CSGO när man spelar Competitive.
Även att folk inte kommunicerar eller bara pratar ryska är ett stort problem för mig när jag vill ranka upp.

Därför eftersöker jag nu ni här på forumet som är seriösa och vill spela tillsammans i ett lag.
Är som sagt nybörjare, och har Silver 1 som jag förstått är lägsta möjliga rank.
Har förstått på inlägg här på forumet att man ej är ensam om dessa problem.

Alltså, ni som vill spela i lag kan/vill/måste:

* kommunicera om olika strategier inför varje runda match

* samarbeta och hjälpa laget i olika sceanarion

* vara seriös i ditt spelande och inte "larva runt".

Min Discord: mikael_a1#4670

Några som är intresserade av att hjälpas åt?

Permalänk
Medlem

Försök bara hitta folk att spela med behöver inte vara ett lag. Så lägg ett inlägg i spela csgo med mig tråden. Tror inte SU lagt till mig än iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

Försök bara hitta folk att spela med behöver inte vara ett lag. Så lägg ett inlägg i spela csgo med mig tråden. Tror inte SU lagt till mig än iaf.

har gjort det, tyvärr utan framgång

vill du spela med mig? (2 är bättre än 1).

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl kunna försöka ifall jag fortfarande spelade cs. Men nu gör jag inte det tyvärr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StickanN:

Jag skulle väl kunna försöka ifall jag fortfarande spelade cs. Men nu gör jag inte det tyvärr

precis dessa personerna som dig man vill undvika. Suck

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

såg ditt inlägg med ditt Steam-ID

måste jag använda Steam om jag vill spela tillsammans?

går det inte endast via Discord?

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna spela med dig, ligger själv på silver 3 just nu.
Är inte så tävlingsinriktad i att jag sitter och spelar och nöter varje dag, men när jag spelar så vill jag självklart vinna och uppskattar då god kommunikation och viljan i att hjälpa varandra.
Speciellt eftersom jag fortfarande inte lärt mig dem flesta banorna eller vad för calls på positionerna på kartorna.
Lägg till mig på Steam så kan vi ta det därifrån.
Nick: Northeria

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

såg ditt inlägg med ditt Steam-ID

måste jag använda Steam om jag vill spela tillsammans?

går det inte endast via Discord?

1. Jag använder inte discord
2. hur startar du spelat utan steam? Spelet måste spelas via steam så det är ett valve spel.
3. Jag har redan skickat en vän förfrågan. Antar detta är du? https://steamcommunity.com/profiles/76561198370319898

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

precis dessa personerna som dig man vill undvika. Suck

Varför undvika mig? För jag inte gillar spelet längre? :s

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarynoth:

Är inte så tävlingsinriktad i att jag sitter och spelar och nöter varje dag, men när jag spelar så vill jag självklart vinna och uppskattar då god kommunikation och viljan i att hjälpa varandra.
Speciellt eftersom jag fortfarande inte lärt mig dem flesta banorna eller vad för calls på positionerna på kartorna.

har skickat väninbjudan på Steam

har du Discord så vi kan chatta också?

skall städa i ca 2 timmar, men vi kan spela efter det om du har tid?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

1. Jag använder inte discord
2. hur startar du spelat utan steam? Spelet måste spelas via steam så det är ett valve spel.
3. Jag har redan skickat en vän förfrågan. Antar detta är du? https://steamcommunity.com/profiles/76561198370319898

såg det, har lagt till dig

hur kommunicerar vi om du inte har Discord?

Permalänk
Medlem

Tror det kan vara svårt att få till ett seriöst lag i de rankerna, försök ranka upp lite först. Jag skulle gärna lirat med dig om jag varit runt din rank.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DozeN:

Tror det kan vara svårt att få till ett seriöst lag i de rankerna, försök ranka upp lite först. Jag skulle gärna lirat med dig om jag varit runt din rank.

ok, synd

Permalänk

så synd. jag är mg2: master guardian 2 men hade jag haft silver account hade jag gärna hjälpt dig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SulaN CSGO:

så synd. jag är mg2: master guardian 2 men hade jag haft silver account hade jag gärna hjälpt dig

ok ,synd

Permalänk

Tyvärr så ligger nog problemet i dig och inte dina lagmedlemmar. Jag skulle kunna vinna över silver 1 med ögonbindel över ena ögat och musen i vänster hand.

Du spelar mer eller mindre mot levande botar.

Mitt råd är att kötta och träna ditt aim tills du blir bättre. Man behöver inte lag för att ranka, spelet kommer låta dig ranka upp när du visar att du är tillräckligt bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fantgrenen:

Tyvärr så ligger nog problemet i dig och inte dina lagmedlemmar. Jag skulle kunna vinna över silver 1 med ögonbindel över ena ögat och musen i vänster hand.

Mitt råd är att kötta och träna ditt aim tills du blir bättre. Man behöver inte lag för att ranka, spelet kommer låta dig ranka upp när du visar att du är tillräckligt bra.

varför svarar du i tråden om du inte läser vad den handlar om?

(och nej, det är inte "mer eller mindre levande botar" jag möter. det är cheaters och smurfar med, och folk som är bättre rankade, men som av någon anledning hamnar i mina matcher )

Permalänk
Inaktiv

Vänligen svara endast om du kan bidra med det jag efterfrågar

Permalänk

Ursäktar för offtopic men det är sanningen.

Bli bättre själv så kommer du ranka automatiskt. Du frågar väl inte här för att bli boostad eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dahle86:

kolla PM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarynoth:

kolla PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Ursäktar för offtopic men det är sanningen.

Bli bättre själv så kommer du ranka automatiskt. Du frågar väl inte här för att bli boostad eller?

Får supporta TS.
Det är ett helvete att ranka upp från silver själv pga alla smurfar/cheaters/idioter.
Är du global elite material kanske du bär upp laget själv trots oddsen, men vi som hör hemma nånstans i mitten gör inte det.
Körde med polare ett tag och kom upp till AK, verkar som en rimlig nivå för mig skuttade 1 steg upp och ner när jag solospelade och man slapp det värsta drägget.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Får supporta TS.
Det är ett helvete att ranka upp från silver själv pga alla smurfar/cheaters/idioter.
Är du global elite material kanske du bär upp laget själv trots oddsen, men vi som hör hemma nånstans i mitten gör inte det.
Körde med polare ett tag och kom upp till AK, verkar som en rimlig nivå för mig skuttade 1 steg upp och ner när jag solospelade och man slapp det värsta drägget.

äntligen en som fattat

vad är du för rank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

äntligen en som fattat

vad är du för rank?

Vill inte komma off-topic men det går att ranka upp ensam och som sagt är den ända riktiga vägen att spela mer så att man blir bra. Många gånger känner man att man förtjänar bättre rank osv men är man tillräckligt bra så rankar man tillslut. En annan fråga är om du kör Prime-MM eller non-Prime? Om du nu kör non-Prime så börja spela Prime-MM istället, det är mindre fuskar där.

Hade gärna lirat men inget av mina konton är i silver tyvärr.

stavning
Permalänk
Skrivet av Fantgrenen:

Då får jag supporta @Fantagrenen, CSGO competetiv är som vilken annat spel som helst när man ska ranka, du kommer i den rank du förtjänar. Super kul att du försöker hitta spelare här på SweC att spela med då det alltid inte är så roligt att lyssna på ryska personer som skriker cyka hela tiden, dock att skylla på att alla andra är dåliga och det bara är deras fel kommer du inte långt på. Jag tänkte samma sak när jag spelade LoL, hamnade i Bronze (också den värsta ranken), skyllde på mina teamates och trodde att jag var perfekt men dem sög. Visade sig att det var tvärt om, sedan dess har jag rankat upp i snabb takt, tror om du har samma mentalitet och verkligen lär dig spelet och övar så kommer du ranka upp och bli bättre.

Men som sagt så är det kul att du försöker samla spelare i samma rank och spela! Bra initiativ, kul när "gaming" för fler människor tillsammans, så länge man håller det på en nivå där spelet är roligt och inte blir blodigt allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

äntligen en som fattat

vad är du för rank?

Jag har inte spelat på länge så är orankad. Låg på GN/AK sist.

Skrivet av Grabfate:

Vill inte komma off-topic men det går att ranka upp ensam och som sagt är den ända riktiga vägen att spela mer så att man blir bra. Många gånger känner man att man förtjänar bättre rank osv men är man tillräckligt bra så rankar man tillslut. En annan fråga är om du kör Prime-MM eller non-Prime? Om du nu kör non-Prime så börja spela Prime-MM istället, det är mindre fuskar där.

Hade gärna lirat men inget av mina konton är i silver tyvärr.

Klart att man hamnar på sin rank även som solospelare så småningom, men det tar mycket längre tid och massa frustration.

Sitter med samma problem i OW nu, klättrat typ 500 i rating men det har tagit en jäkla massa matcher. Hade vi kört ett fullt lag hade jag hunnit upp typ 1500 på den här tiden.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sturesson:

Då får jag supporta @Fantagrenen, CSGO competetiv är som vilken annat spel som helst när man ska ranka, du kommer i den rank du förtjänar. Super kul att du försöker hitta spelare här på SweC att spela med då det alltid inte är så roligt att lyssna på ryska personer som skriker cyka hela tiden, dock att skylla på att alla andra är dåliga och det bara är deras fel kommer du inte långt på. Jag tänkte samma sak när jag spelade LoL, hamnade i Bronze (också den värsta ranken), skyllde på mina teamates och trodde att jag var perfekt men dem sög. Visade sig att det var tvärt om, sedan dess har jag rankat upp i snabb takt, tror om du har samma mentalitet och verkligen lär dig spelet och övar så kommer du ranka upp och bli bättre.

Men som sagt så är det kul att du försöker samla spelare i samma rank och spela! Bra initiativ, kul när "gaming" för fler människor tillsammans, så länge man håller det på en nivå där spelet är roligt och inte blir blodigt allvar.

varför är det så svårt att läsa en rubrik med tillhörande text?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Jag har inte spelat på länge så är orankad. Låg på GN/AK sist.

Klart att man hamnar på sin rank även som solospelare så småningom, men det tar mycket längre tid och massa frustration.

Sitter med samma problem i OW nu, klättrat typ 500 i rating men det har tagit en jäkla massa matcher. Hade vi kört ett fullt lag hade jag hunnit upp typ 1500 på den här tiden.

håller med till fullo, även om man inte är superbra på spelet så spelar men tillsammans med personer som samarbetar och man hjälper varandra i laget

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

håller med till fullo, även om man inte är superbra på spelet så spelar men tillsammans med personer som samarbetar och man hjälper varandra i laget

Precis, och det handlar inte om boost.
Visst är det trevligt om någon är högre rankad och hjälper en att dra upp, men att bara ha folk som kör lite samarbete så kommer man ranka upp fort. Det gör man inte själv.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Precis, och det handlar inte om boost.
Visst är det trevligt om någon är högre rankad och hjälper en att dra upp, men att bara ha folk som kör lite samarbete så kommer man ranka upp fort. Det gör man inte själv.

aahh, man njuter när man hittar någon som fattat

vad har du för rank?