jag kan inte trycka på windows knappen

Permalänk
Medlem

tja jag har ett litet problem jag har windows 10 beta och jag kan inte trycka på windows knappen jag kan inte heller använda sök rutan så jag undrar finns det någon trevlig person som skulle kunna hjälpa!!!!!!!!! tack på förhand

http://gyazo.com/f77d62936df2ad413799134520639b04 bild på vad jag menar

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, starta PowerShell som administratör och kör:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Fungerade för mig!

Permalänk
Medlem

Kan vara en bugg prov att uppdatera
Såna där saker har hänt för mig med + lite annat har rapporterat annat som har hänt med win 10

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk

Samma problem finns ju i Windows 8.1 :l hatar det.. Måste gå till aktivitetshanteranren och starta om "utforskaren", är det samma bugg tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Hade samma problem, starta PowerShell som administratör och kör:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Fungerade för mig!

är powershell ett program eller är det något som finns i datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Kan vara en bugg prov att uppdatera
Såna där saker har hänt för mig med + lite annat har rapporterat annat som har hänt med win 10

problemet är ju att jag inte kommer åt uodaterings knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av theZZ:

är powershell ett program eller är det något som finns i datorn

Powershell finns på alla Windows-datorer med Windows 7 eller senare om jag inte minns helt fel. Finns hur som helst i 10:an:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools

Permalänk
Medlem

@KiWo: jag får felmeddelande denied när jag försöker köra powershell

Permalänk
Medlem

@theZZ: inte jag heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milli:

@KiWo: jag får felmeddelande denied när jag försöker köra powershell

Du måste först starta powershell som Administratör för dessa kommandon, gör du det?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Löste mitt fel med Win 10

Skrivet av Etilaclya:

Samma problem finns ju i Windows 8.1 :l hatar det.. Måste gå till aktivitetshanteranren och starta om "utforskaren", är det samma bugg tror ni?

Detta tips löste mitt problem som jag hade med Windows 10. Det här kunde hända mig på Windows 7 också, men då var det explorer-processen som man fick avsluta. Självklart samma sak, hatar dock att de byter namn, snarare språk, och plats på var man hittar processen

Citat:

Du måste först starta powershell som Administratör för dessa kommandon, gör du det?

Känns som en onödigt långdragen process när man kan lösa det på samma vis som Etilaclya föreslog. Slipper böka med att vara admin dessutom.