Bilspel till ett barn (PC)

Permalänk
Avstängd

Bilspel till ett barn (PC)

Hej
Jag har spelat en massa bilspel, typ dirt, Asetto corsa osv, men söker efter ett enklare bilspel som ett barn kan klara av.
Jag tänker då att det inte ska vara för avancerat, men ändå bra grafik och inte så gammalt.
Kontroll finns.
Gärna ett spel med många bilar från början så man inte måste köra fem gånger för att låsa upp en bil osv,

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

Hej
Jag har spelat en massa bilspel, typ dirt, Asetto corsa osv, men söker efter ett enklare bilspel som ett barn kan klara av.
Jag tänker då att det inte ska vara för avancerat, men ändå bra grafik och inte så gammalt.
Kontroll finns.
Gärna ett spel med många bilar från början så man inte måste köra fem gånger för att låsa upp en bil osv,

The crew, need for speed (egentligen alla, men 2015 har bra grafik) forza horizon 3 och test drive unlimited 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

FH 3 är banne mig svårare än racingsimulatorer. Men det är åh andra sidan helt okay gå off track

Kart Racing Pro? Ej testat själv men det är ju en rätt så ren form av racing. Mario kart, wipeout har klara spelregler också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

min 3åring klarar av mario kart

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Hur gammal är barnet?

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

Carmageddon

Annars är smashing toys ett kul spel där man rejsar leksaksbilar, tyvärr är det bortplockat från steam

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

Re-Volt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wreck Fest tilltalar de flesta ..

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 3 är löjligt lätt och du kan modda bilarna o märka skillnad vilket är lite extra skoj

Permalänk
Medlem

Need for speed

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mortelsson:

Hur gammal är barnet?

3 år

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noob23:

Forza Horizon 3 är löjligt lätt och du kan modda bilarna o märka skillnad vilket är lite extra skoj

låter bra, men finns detta till pc? hittar bara till xbox one?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

FH 3 är banne mig svårare än racingsimulatorer. Men det är åh andra sidan helt okay gå off track

Kart Racing Pro? Ej testat själv men det är ju en rätt så ren form av racing. Mario kart, wipeout har klara spelregler också.

men finns forza horizon 3 till pc?

Permalänk
Medlem

Jag spelade need for speed underground 2 när jag var omkring 3 år (och jag spelar om det nu för det är ett bra spel). Om man bara kör "quick race" så finns alla bilarna men om man vill köra campaign så måste man samla in pengar och köpa dem.

Det var nog ganska svårt när jag tänker efter dock...

Permalänk
Medlem

Grid 2 eller Dirt 3 kanske. Osäker på hur det fungerar med upplåsning av bilar, dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JSvanberg:

men finns forza horizon 3 till pc?

Bara till Windows 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

http://store.steampowered.com/app/34190/Sonic__SEGA_AllStars_Racing/
Möjligtvis med inslag av andra fordon än bilar.

Måste bara tillägga att jag varken kommer ihåg om man får alla fordon från början eller spelets svårighetsgrad.

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av tracenewbie:

http://store.steampowered.com/app/34190/Sonic__SEGA_AllStars_Racing/
Möjligtvis med inslag av andra fordon än bilar.

Måste bara tillägga att jag varken kommer ihåg om man får alla fordon från början eller spelets svårighetsgrad.

Visserligen ett bra spel men Sonic & All-Stars Racing Transformed är (enligt mig) överlägset på alla sätt.

http://store.steampowered.com/app/212480/Sonic__AllStars_Raci...

Rekommenderas starkt, ett fantastiskt kartracing spel. PC världens svar på Mario kart.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Hade också tänkt föreslå Sonic & All-Stars Racing Transformed, ett väldigt bra alternativ om man är ute efter något åt Mario Kart-hållet.

Vill man ha något lite mer åt de realistiska hållet men ändå väldigt arcade-igt finns ju Burnout.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem

Fh3 finns till Xbox och Windows 10. Det är allt annat än lätt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Permalänk
Medlem

Forza Horizon 3 är ett open world som går hem hos syrrans grabb. Han åker mest bara runt i världen och upptäcker. Kör inte direkt några events.

Sega all-star racing transformed gillar han med! (riktigt bra i Mario Kart genren).

Båda spelen är väldigt bra för en vuxen också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@JSvanberg: När du köper FH3 kan du spela både på Xbox och PC

Permalänk
Medlem

Burnout Paradise är roligt och enkelt för en liten unge och kostar inte många kronor nuförtiden

Bara låta han köra runt och krocka och ha sig!

https://www.youtube.com/watch?v=r39qhqJhsIQ

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob23:

@JSvanberg: När du köper FH3 kan du spela både på Xbox och PC

Tror du måste köpa digitalt men inte hundra.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

@Oliver91: jo det har han fått testa, men han är så otålig, vill byta bil hela tiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreaz1:

Re-Volt

Skickades från m.sweclockers.com

ahhh, det där körde jag en gång i tiden, väldigt roligt spel