Fördjupningsarbete inom Front-End, tips?

Permalänk

Fördjupningsarbete inom Front-End, tips?

Tjena,

Jag ska börja en kurs nu där vi ska skriva ett fördjupningsarbete inom Webbutveckling. Jag hade tänkt att rikta in mig på Front-End. Men jag vet inte riktigt hur jag ska bryta ner det och rikta in mig på något speciellt. Med andra ord så har jag kört lite fast i min huvud idé. Jag behöver fokusera in mig på ett område inom Front-End där jag ska forska mer om. Jag ska fokusera mig in på en frågeställning på kanske 3-6 frågor inom det området jag ska forska om.

Så det jag behöver få en liten push på är ju att bryta ner Front-End utveckling inom Webbutveckling och specifiera mig in på ett område där.

Har ni några schysta tips som jag hade kunnat rikta in mig på? Nånting jag verkligen brinner för inom Front-End är Design. Så man hade kanske kunnat rikta in sig på nått där? Tekniker? Kommande tekniker? Hur ser framtiden ut för front-end? Det är lite vad jag har tänkt på snabbt, men jag tror att det finns så mycket mer som jag inte kommer på själv iom att jag sitter lite fast.

Jag hade varit väldigt tacksam ifall det finns någon där ute med någon briljant ide

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Pffft front-end, välj back-end istället, det är mycket roligare. Databaser kan man prata hur mycket som helst om t.ex.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

@dansken321: Du kan kika på `elm-lang`, ett funktionellt språk som kompilerar till JS. Många som provar det (mig inklusive) vill aldrig gå tillbaka till javascript igen. Språket är ungt och har intressanta saker man kan forska om och förbättra, beroende på vad du har för bakgrund.

http://elm-lang.org/

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

React och Node.js, allt du behöver

Permalänk
Medlem

Undersök hur alla jättemånga javascript framework påverkar kreativitet/stabilitet/kvalitet.