SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Inaktiv

Power har förbokning, 1590kr:
https://www.power.se/gaming-och-underhaallning/gaming-konsol/...

Edit: slutsåld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Tänkte lägga in en liten varning till er/oss som har förhandsbokat på Komplett.se:

Var i kontakt med deras chattsupport i ett annat ärende (hade beställt en PS4 Pro som jag fick levererat helt utan emballage vilket resulterade i endel fraktskador på kartongen samt att fraktsedeln satt klistrad direkt på originalemballaget) så då passade jag på att fråga hur frakten kommer att ske med SNES Classic.

Detta var svaret jag fick:

En fråga till, har beställt en SNES Classic, kommer ni skicka den på samma sätt?
13:51:10 - Kundservice Ja, den kommer dessvärre att skickas på samma sätt.

En liten heads-up till er som är försiktiga och vill ha kvar originalemballaget i bra skick..

@komplett har ni något svar på detta?

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Jag tror såhär (dock har jag haft fel förr ):

* NES:en la sig runt 2000, vilket kan kännas "rimligt". Är nog där smärtgränsen går för dom flesta.
* Många "hardcore" fans, vilka förmodligen var dom som betalade runt 2000:-, var denna runda förberedda och har med stor sannolikhet säkrat upp en preorder. Det finns därför en mindre skara som är beredda att betala överpris.
* Även folk som vill sälja med vinst var nog med på tåget direkt, vilket gör att det finns en risk att blocket/tradera kommer floodas av enheter. Eftersom säljarna betalat 1600:- enhet i inköp så finns det då risk att folk väljer att bli av med sina enheter än att trissa upp priserna.
* Många har nog bokat på flera håll, vilket gör att det förmodligen kommer finnas en märkbar tillgång i affärerna när folk cancellerar sina dubbelbokningar. Jag har t ex 1 enhet bokad på 6 olika ställen, och har inga planer på att hämta ut mer än 1. Mao så är "best case" att alla 6 ställen får leverans och jag därmed kommer släppa 5 enheter till försäljning.

* Kollar man nu så ligger flera avslutade auktioner av NES classic på tradera långt under 2000:-, vissa osålda. Folk på blocket har paket med flera kontroller och snacks för under 2k.
* Sist men inte minst så tror jag inte att SNES var/är lika poppis som NES. Jag vet mängder av folk som köpte NES som är totalt ointresserad av SNES:en, det är inte alls samma trip-down-the-memory-lane / kultstatus på den.

Så vem vet? Kanske jag som står där snopen när SNES:arna går för 3 lax på blocket?
Men just att det kostar 1600:- i inköp och jag tvivlar att folk är beredda att betala så mycket mer än 2k gör att en förjänst på ~400:- per konsol inte känns värt mödan. För ~800:- i inköp så hade jag nog bunkrat på mig alla mina 6 preorders

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

* Sist men inte minst så tror jag inte att SNES var/är lika poppis som NES. Jag vet mängder av folk som köpte NES som är totalt ointresserad av SNES:en, det är inte alls samma trip-down-the-memory-lane / kultstatus på den.

Så vem vet? Kanske jag som står där snopen när SNES:arna går för 3 lax på blocket?
Men just att det kostar 1600:- i inköp och jag tvivlar att folk är beredda att betala så mycket mer än 2k gör att en förjänst på ~400:- per konsol inte känns värt mödan. För ~800:- i inköp så hade jag nog bunkrat på mig alla mina 6 preorders

Håller med, tror inte hypen är lika stor inför SNES. Men chansa och köp alla 6 ändå, kanske får jag en billig av dig till slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag vet många som är mycket, mycket mer intresserade av SNES:en än av NES:en, så det där är nog lite olika. Jag ägde båda back in the days, och jag är mycket mer intresserad av SNES:en. Tycker att spelen till den är mycket bättre och mer intressanta, att dem håller än i dag och kan tänka mig att dagens ungdomar kanske tom skulle vara intresserade av vissa gamla hederliga plattformslir som den tillhandahåller

Permalänk
Medlem

Ser ut att komma trådlösa kontrollrar till mini snesen också:
http://nintendoeverything.com/super-famicom-mini-getting-figh...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Trevlig:

@komplett har ni något svar på detta?

Tjena!

Det står som skrivet i tidigare kommentarer just om att vissa paket emballeras med ytterligare emballage då orginalkartongen inte anses vara godkänd att fraktas i. I vissa fall så är det så att orginalemballeringen är godkänd att fraktas i, vilket då leder till att ingen ytterligare emballeringen sker pga. miljöcertifiering.

Jag är medveten om att detta inte uppskattas hos alla och förstår absolut oron att varan kommer fram med skadat orginalemballage.

Dessvärre så har jag ingen ytterligare information kring emballering på ev. specifika produkter utan får be dig kontakta vår kundtjänst för vidare frågor.

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte hört något om min bokning på Webhallen. Har någon fått det?
Men fick mail från Media Markt idag att min order är inräknad i deras första leverans och att jag därför bör få den på releasedagen.

Permalänk
Medlem

"Hej John,

Tack för att du har förhandsbokat en utav årets häftigaste produkter hos oss på Media Markt! Med detta mail så är vi glada att informera att du är en utav de kunder som vi kan garantera en leverans av Nintendo SNES till, baserat på den leveransinformation vi idag har från vår leverantör.

Dock så har vi fått bekräftat att vi kommer att få produkterna levererade till oss i delade leveranser, detta innebär att alla tyvärr inte kommer att få sin konsol levererad till releasedagen.

Just din beställning med ordernummer: 55------ är inräknad i den första leveransen som vi får från vår leverantör och du kan räkna med att få din SNES konsol levererad till releasedatumet (29/9)."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjena!

Det står som skrivet i tidigare kommentarer just om att vissa paket emballeras med ytterligare emballage då orginalkartongen inte anses vara godkänd att fraktas i. I vissa fall så är det så att orginalemballeringen är godkänd att fraktas i, vilket då leder till att ingen ytterligare emballeringen sker pga. miljöcertifiering.

Jag är medveten om att detta inte uppskattas hos alla och förstår absolut oron att varan kommer fram med skadat orginalemballage.

Dessvärre så har jag ingen ytterligare information kring emballering på ev. specifika produkter utan får be dig kontakta vår kundtjänst för vidare frågor.

Med vänliga hälsningar,
Komplett.se

Precis sånna här saker som ni bör kunna styra upp tycker jag..
Vissa vill endast ha dessa enheter som samlarobjekt och då bör man kunna få den levererad i ett oskadat, original skick...

Nåväl! Fick ett trevligt mail från MM iaf!

Citat:

Tack för att du har förhandsbokat en utav årets häftigaste produkter hos oss på Media Markt! Med detta mail så är vi glada att informera att du är en utav de kunder som vi kan garantera en leverans av Nintendo SNES till, baserat på den leveransinformation vi idag har från vår leverantör.
Dock så har vi fått bekräftat att vi kommer att få produkterna levererade till oss i delade leveranser, detta innebär att alla tyvärr inte kommer att få sin konsol levererad till releasedagen.
Just din beställning med ordernummer: XXXXXXX är inräknad i den första leveransen som vi får från vår leverantör och du kan räkna med att få din SNES konsol levererad till releasedatumet (29/9).
Skulle du ha några frågor eller funderingar gällande din beställning så är du välkommen att återkomma till vår kundtjänst i ett vändande mail eller via telefon på: 0770-77 87 87
Återigen tack för att du har valt att förhandsboka din produkt hos oss på Media Markt!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Jag fick med min via MM trots att jag var sjukt sen med bokningen.

Aja kommer sälja den på Tradera dirr då jag faktiskt inte har någon användning för den. (Start ze flamewar)

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Gillar att medimarkt skriver att man är "garanterad en konsol" och sen "baserat på den information vi har idag". Låter ju som en friskrivning för att det kan ändras, så oklart hur man ska tolka det hela

Permalänk

Jag kommer tydligen också få mitt exemplar enligt Media Markt. Men jag är fortfarande otroligt sne på grund av det vansinniga priset på 1590:- vilket är dubbelt så mycket som resten av världen.

Är det bara jag? Stör inte detta någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag kommer tydligen också få mitt exemplar enligt Media Markt. Men jag är fortfarande otroligt sne på grund av det vansinniga priset på 1590:- vilket är dubbelt så mycket som resten av världen.

Är det bara jag? Stör inte detta någon annan?

Det har ju diskuterats till döddagar genom hela tråden, så jo det stör en del andra.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Det har ju diskuterats till döddagar genom hela tråden, så jo det stör en del andra.

Hittills har jag inte hört någon butik bekräfta slutgiltiga priset. Någon som har frågat?

Permalänk
Inaktiv

Själv har jag inte hört något från de två butiker jag bokat ifrån, Inet och CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Själv har jag inte hört något från de två butiker jag bokat ifrån, Inet och CDON.

Inet skickade ju mail bara några dagar efter man gjort förbokningen om man fick en eller ej.

Permalänk
Medlem

Beställde från MM efter att ha fått nej på inet och fick mail från MM idag att jag får i första leverans..Halvgrinig på girigheten från Bergsala dock..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimjans:

Inet skickade ju mail bara några dagar efter man gjort förbokningen om man fick en eller ej.

Vilket var någon månad sedan, hade varit bra om även de skickade ut en bekräftelse då lanseringen är nära nu. Mycket kan hända på någon månad.

Permalänk
Medlem

Tillgång

Får ju hoppas Nintendo lärt sig nånting av nes classic minin

Permalänk

Det stör mig att vi betalar för en konsol i priset av två. Vi kunde fått två exemplar för det här vansinniga priset som just Sverige har.

Permalänk
Medlem

Glömt bort att jag fortfarande har en SNES förbokat på komplett lul.
Men jag har 0 intresse av det nu typ, så lär avboka den.

Inte värt allt kladd att sälja i andrahand, 1590 inköp och kanske sälja för max 2000:-. Knappast lönt

Permalänk
Medlem

Jag låg tydligen bra till i Webhallens kö, så det känns skönt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Jag låg tydligen bra till i Webhallens kö, så det känns skönt.

Vilken tid bokade du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vilken tid bokade du?

Klockan 08:35 den 27 juni.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Förhandboka/köpa

Hej. Inser jag är alldeles för sent på detta, men är det möjligt att fortfarande förhandsboka någonstans? Om inte över nätet, går det i butik?
***snip/mod**

§9 /moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av bruzee:

Hej. Inser jag är alldeles för sent på detta, men är det möjligt att fortfarande förhandsboka någonstans? Om inte över nätet, går det i butik?
***snip/mod**

Kolla med din lokala gamestop. Annars häng på låset på ställen så som Elgiganten, media markt, br, teknik magasinet eller hobbex. Lycka till

Permalänk

Scalpers får det tufft enl. Reggie: "Reggie Fils-Aime also advises against paying a premium on auction sites."
https://www.gamespot.com/amp-articles/nintendo-exec-comments-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Scalpers får det tufft enl. Reggie: "Reggie Fils-Aime also advises against paying a premium on auction sites."
https://www.gamespot.com/amp-articles/nintendo-exec-comments-...

"You shouldn't [have to] pay more than $79.99," Fils-Aime said."

Man skrattar ju när man som svensk läser det.

Permalänk
Medlem

Går inte priset ner till det som övriga EU länder har utan stannar på det dubbla ca så blir det inte en krona till svenska återförsäljare. Blir intressant på release.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.