Bygga ihop budgetdator för CS:GO (ca 9000kr)

Permalänk
Medlem

Bygga ihop budgetdator för CS:GO (ca 9000kr)

Hej, jag vill bygga ihop en rigg för omkring 9,000kr som ska klara av CS:GO och leverera hög fps med låga inställningar (jag spelar oftast med 800x600 i upplösning).

Vad behöver jag för grejer?
Kan jag tumma på vissa komponenter, är t.ex. gfx-kortet overkill för mina behov?
Vilken skärm bör jag köpa? Är nog ffa inne på 144 hz.

Chassi: Phanteks Eclipse P400S Silent Window
Processor: AMD Ryzen 5 1500x
Moderkort: MSI B350M GAMING PRO
Grafikkort: MSI Radeon RX 550 AERO ITX OC 2GB
DDR4 Minnen: 8GB Kingston HyperX Fury
SSD: 120GB KINGSTON SSDNow A400
Nätaggregat: DEEPCOOL DA700R 700W

Tack
Häls. färsking.

Permalänk
Medlem

Det blev denna rigg, behöver alltså inte mer input på detta. Information om en skärm skulle däremot vara uppskattat. Lönar det sig öhv. att skaffa en 144Hz skärm till denna rigg?

Permalänk

kan säga att personligen märker jag stor skillnad mellan 60hz och 120hz i cs (har en gammal 120hz acer skärm) och enligt mig gör det stor skillnad så länge fps håller sig över 250, men det är en smak sak testa spela på en kompis 120/144hz skärm och ändra den mellan 60 och 120/144hz och se vad du själv tycker känns bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av malen2k:

Det blev denna rigg, behöver alltså inte mer input på detta. Information om en skärm skulle däremot vara uppskattat. Lönar det sig öhv. att skaffa en 144Hz skärm till denna rigg?

Ja ,det är nästan ett måste i csgo med 144Hz och du borde ju komma upp i ca +200 fps på dom flesta banorna.

Permalänk
Medlem

Övergången från 60 till 144 Hz är densamma som från en vanlig HDD -> SSD, du kommer aldrig gå tebaka med andra ord.

Permalänk
Medlem

Finns det någon billig 144Hz skärm då? De flesta jag tittat på kostar omkring 2-3000kr.

Permalänk
Skrivet av malen2k:

Finns det någon billig 144Hz skärm då? De flesta jag tittat på kostar omkring 2-3000kr.

Typ det du får lägga för en.

Permalänk
Medlem

Ouch....