Permalänk
Medlem

Sista försök innan ominstallation W7

Hej. Jag har 100Mbit/s fiber från Telia. Vanligtvis får jag ut runt 80 i nedladdning. Sedan ungefär en vecka får jag ut ca 30 Mbit nedladdning. Har felsökt hos Telia men allt ser bra ut där och har även testat med en annan dator och mäter då ca 80 Mbit. Jag har sökt med Kaspersky, som även är mitt nuvarande antivirus, Malwarebytes Anti-Malware, SUPERAntiSpyware Free Edition och Spybot-S&D men inget fel hittas. Har någon här något förslag på åtgärd/program att använda innan jag måste ominstallera OS? Vill verkligen inte behöva göra det.. Mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Exakt hur är ditt nätverkskopplat och vad har du för router/switchar/accesspunkter?

Permalänk
Rekordmedlem

Hur mäter du ? Hur mäter det mellan datorerna i lanet i stället för mot nått på internet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@HerrNilsson: Det är kopplat i ett skåp från Telia i hallen genom en BB-swith-router sen till dator. Router: Technicolor 799vac. BB-swith Inteno XG6745. Testat utan bb-swith och router men samma resultat

Permalänk
Medlem

Boota samma burk med en liveskiva/usb av valfritt annat OS och mät

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

@mr_sQuinty: Känns/låter väldigt krångligt.. är väl smidigare med ominstallation då

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Har bara en dator på nätverket, förutom mobilen som är via wifi då. Så direktanslutet till internet

Permalänk
Inaktiv

@Magnat: Nej är du på riktigt? En live-USB skapas på 3 min och du har kvar alla dina filer ifall det är ditt nätverkskort som är fucked.

Permalänk
Medlem

@Hugligan: Du behöver inte vara oförskämd. Något som är självklart för dig behöver inte vara självklart för en annan. Är det ubuntu du syftar på då eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Magnat:

@Hugligan: Du behöver inte vara oförskämd. Något som är självklart för dig behöver inte vara självklart för en annan. Är det ubuntu du syftar på då eller?

Ursäkta om det lät så, det var inte tanken. Men att skapa ett tex ubuntu bootbart usb är inte särskillt svårt och lär fungera utmärkt för att kolla om det är någon mjukvara som strular.

Permalänk
Medlem

@Hugligan: Okej lugnt. Tror jag förstår, ska se om jag kan lyckas med det. Tack för tipset