Permalänk

Dags för ny burk

Tjabba. Då min gamla dator inte verkar vilja tjäna mig längre, så är det dags för nyköp.

Har suttit och kollat lite och lagt ihop en vagn, ni kan väl kika och se om det ser bra ut! (Är inte den bästa på att lägga ihop delar).

Detta är vad jag har kommit fram till. Har inte bestämt mig vilket grafikkort jag vill ha. Tips?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10600616/

/Hangs

Permalänk

Ser bra ut, prisklass på gpu?

Om ryktet om Vega nu stämmer, dvs bättre prestanda än 1070 för en billigare peng så säger jag vänta på Vega. Men vill du ha det absolut bästa så 1080ti.

Visa signatur
Permalänk

Detta är vad jag har i datorn jag sitter på nu.

i5 4670k haswell
EVGA gtx 970 4gb
EVGA supernova g2
Cooler Master hyper 212 evo
z87-g45 gaming moderkort
Fractal Design r4 chassi

Grejen är det att, ibland kan ta 1minut~ att tabba mellan CSGO/andra spel och windows. Blir lagom less.

Permalänk
Skrivet av TomHangs:

Detta är vad jag har i datorn jag sitter på nu.

i5 4670k haswell
EVGA gtx 970 4gb
EVGA supernova g2
Cooler Master hyper 212 evo
z87-g45 gaming moderkort
Fractal Design r4 chassi

Grejen är det att, ibland kan ta 1minut~ att tabba mellan CSGO/andra spel och windows. Blir lagom less.

Hur mycket ram har du? för den där datorn ska ju absolut duga bra till spel.

Kom på en grej, du borde inte köpa nätagget du länkade köp typ detta i stället:
https://www.inet.se/produkt/6900036/evga-supernova-g2-750w#sp...

Eller använd det du redan har?

Visa signatur
Permalänk

@Garderoben: Tror jag bara har 8GB.

Ja, antingen köper jag allt nytt. Eller så köper jag specifika delar, kanske ny prolle/ram/graffekort?

Permalänk
Skrivet av TomHangs:

@Garderoben: Tror jag bara har 8GB.

Ja, antingen köper jag allt nytt. Eller så köper jag specifika delar, kanske ny prolle/ram/graffekort?

Om du är nöjd med fpsen du får kanske det räcker att köpa 16gb ram och en ssd?

Annars så kolla på prolle/ram/graffekort, har du inte en ssd så tycker jag absolut att du ska skaffa är som natt och dag.

Visa signatur
Permalänk

Gör en ominstallation av windows, mer ram och en SSD så lär datorn fungera bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

CORSAIR CSM FÖR TYP 1000kr WHAT AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

sorry:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10600767/

spara G2'an du har, så länge den är över 500 w (vilket den är) så är det helt lungt, att byta till ett CS nätagg vore en förlust.

Mvh.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk

Har ssd. Har även gjort omformatering, men det tar fortfarande sjukt lång tid att växla emellan spel och windows :/

Permalänk
Avstängd

@TomHangs: Modell och tillverkare på SSD:n?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Peppar2014: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498545

Köpte denna dator 2013, men har funkat bra tills nu typ. Då det tar sjukt lång tid att tabba emellan spel-windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TomHangs:

@Peppar2014: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1498545

Köpte denna dator 2013, men har funkat bra tills nu typ. Då det tar sjukt lång tid att tabba emellan spel-windows.

Och där har du förklaringen till att systemet fryser, Kingston V300 är ökända för sin dåliga prestanda. Köp en ny SSD, förslagsvis en Samsung 850 Evo 500GB.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Haft nästan exakt samma setup, kastade den där SSD'n till sjöss och köpte en annan billig men aningen bättre SSD, Samsung 850 Evo, och sen dess har allt gått som smort.

Om du bestämmer dig för att köpa nytt, använd din gamla nätdel, dom har väl 10 års garanti osv och har gold rating, till skillnad från det där minst sagt halvdana corsair-agget! Du har helt bra grejer, klocka skiten ur CPU och GPU bara så behöver du nog inte byta än, om något byt GPU'n mot en Vega

Visa signatur

9900k@5.0 Eisbaer Extreme - ASUS Z390 TUF -
Kingston HyperX 32gb 3200mhz - MSI 3080Ti Suprim x - 660p - Phanteks Enthoo719 - Phanteks Revo X 1200 - Acer Predator X34

Permalänk

Blir och köpa en Samsung 850 Evo, och win10. Får hoppas det löser sig!

Permalänk

Köpa ny dator

Tjabba sweclockers!

Har tänkt köpa ny dator, inriktat mest på spel (FPS). Skulle helst vilja att den är lan-vänlig, kanske ett lite mindre chassi så den inte tar så mycket plats/lätt att bära? Och såklart ska den vara kraftfull!

Skulle uppskatta lite hjälp med nån mäktig rig! Tänker mig något upp mot 15k eller något. Nån tusenlapp hit och dit gör ingenting.

/TomHangs

Permalänk
Medlem
Skrivet av TomHangs:

Tjabba sweclockers!

Har tänkt köpa ny dator, inriktat mest på spel (FPS). Skulle helst vilja att den är lan-vänlig, kanske ett lite mindre chassi så den inte tar så mycket plats/lätt att bära? Och såklart ska den vara kraftfull!

Skulle uppskatta lite hjälp med nån mäktig rig! Tänker mig något upp mot 15k eller något. Nån tusenlapp hit och dit gör ingenting.

/TomHangs

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10699175/

Litet ITX-chassi, men ändå som kan husera bland det bästa komponenterna man kan få tag på idag.

Jag skulle dock eventuellt vänta på Intel Coffee Lake. Särskilt om det liras i 1080p.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Hur mycket försämras kylningen inne i datorn när man kör ett mITX gentemot ett mATX, är det mer värt att slå till på ett mATX?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.3*

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...