Postnord tappade last på E18

Permalänk
Medlem

Postnord tappade last på E18

En lastbil från Postnord har tappat ut delar av sin last på E18 i Karlskoga.
Kommunen är där och plockar upp kartonger, så ska Postnord komma och hämta dem sen, säger Jan Materne som är polisens presstalesman i Örebro län.

Det känns ju tryggt att kommunen ska ansvara för alla pakett Hoppas ingen här drabbas av detta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rkL6e/lastbil-fran-postno...

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Vad ska man säga? Olyckor händer..

Hoppas diverse skadat paketinnehåll blir ersatt (Förutsatt man har betalat den där 50-lappen extra för det)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inaktiv

Olyckor händer, men sett att de vid korta stopp kör med öppna bakdörrar för att spara tid i vårt område, inte smart. Hoppas chaffisen "bara" glömt att låsa igen ordentligt.

Permalänk
Medlem

Strax efter kl 06.
Det rör sig troligtvis om en mellantransport ifrån terminalen i Örebro och Pilängen till Karlstad om man ser till vilken typ av burar det är
Dessa skall sorteras för att sen distribueras vidare.
Intressant.

Btw, de där burarna väger en hel del så jag är iallafall glad att ingen kommit till skada.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Hoppas det inte var någons postorder fru som kom till skada. Jag har inte haft några problem med PostNord när jag skickat efter grejer som tur är, olyckor händer

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Medlem

Åkte förbi imorse(runt 6.15, ekebykorset). Undrade vad som var på g då en polisbil stod där med blåljusen på. Sen såg jag en 40m lång rad gjord av burar och paket mitt på vägen.
En dålig dag på jobbet för den chauffören

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

Drömscenario för den klåfingriga

Permalänk
Medlem

olycka och olycka, ganska säker på att det helt och hållet är chaufförens fel alla gånger, antingen har han inte säkrat lasten ordentligt eller så har han kört med öppna siddörrar / bakgavellift.

förmodligen lite av bägge, lasten är alltid chaufförens ansvar han skall se till att den är säkrad

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem