Permalänk
Medlem

Conrad.se

Jag tänkte köpa en sak till min dator och kollade lite runt och hittade då en vara som var billig på Conrad.se. Duktig som jag är så kollade jag deras omdömen på prisjakt och de hade 7.67 i betyg. Jag kollade då meddelanden som folk skrev och det var ingen rolig läsning. Men en sak som slog mig var att nästan alla meddelande som folk lämnade online var att det var helt uselt men konstigt nog omdömen som lämnades i butiken var nästan all att det var perfekt.
Jag misstänker att butiken själv lämnar omdöme till sig själv. Väldigt dåligt av prisjakt att låta det ske.

Vad tycker ni?
Här är länken, jag kanske är helt ute och cyklar.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545&s=0

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Det är ganska vanligt med mindre butiker, Googla på clickOk.se lite tråkigt att det är så lätt att fuska

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

Det är ganska vanligt med mindre butiker, Googla på clickOk.se lite tråkigt att det är så lätt att fuska

Skickades från m.sweclockers.com

Mindre jämfört med vadå, Amazon?

Permalänk

Conrad är väl bra att handla ifrån..Problemet är om det är något som ska lösas på eventuell garanti eller retur då det är baserat i tyskland och kundtjänst etc är väldigt "överbelastad".

Har ingen personlig erfarenhet av att driva ett sådant ärende men har hört några skräckhistorier senaste månaden.

Permalänk
Medlem

Ibland brukar butikerna skylta med att dem har en tävling för de som lämnar omdöme i butiken. Och med tanke på att vissa människor är som får som behöver bli hållna i handen och vallade genom livet så går dem på både det ena och det andra. Därav så många goda omdömen i butik, men lägg bara ingen större vikt vid dessa så är du safe.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

”Mindre butiker”? den svenska världsbilden ^^

https://en.wikipedia.org/wiki/Conrad_Electronic

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Usch och fy för Conrad! Aldrig mer. Mitt paket skickades till fel utlämningsställe timmar ifrån där jag bor. Försökte få tag på deras kundtjänst nästintill dagligen i två veckor men ingen svarade. För att inte paketet skulle gå i retur till tyskland och jag få betala avgifter fick jag köra och hämta paketet på den andra orten.
(Och ja, jag kontaktade posten också men de får av förklarliga skäl inte ändra någonting i frakthandlingarna, utan det måste avsändaren göra)

Jag fick visserligen kontakt med killen på conrads facebooksida, men han svar var i korthet "Vi kan inte påverka kundtjänst".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag tänkte köpa en sak till min dator och kollade lite runt och hittade då en vara som var billig på Conrad.se. Duktig som jag är så kollade jag deras omdömen på prisjakt och de hade 7.67 i betyg. Jag kollade då meddelanden som folk skrev och det var ingen rolig läsning. Men en sak som slog mig var att nästan alla meddelande som folk lämnade online var att det var helt uselt men konstigt nog omdömen som lämnades i butiken var nästan all att det var perfekt.
Jag misstänker att butiken själv lämnar omdöme till sig själv. Väldigt dåligt av prisjakt att låta det ske.

Vad tycker ni?
Här är länken, jag kanske är helt ute och cyklar.

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2545&s=0

Baserat på vad folk skriver om Conrad på prisjakt (som du själv länkar till) hade jag undvikit dem till varje pris. Uteblivna/försenade leveranser och inget svar från kundtjänst när det kör ihop sig är en dålig kombination. Precis som alla som råkat ut för detta ångrar man sig över att man inte la några kronor extra för att handla från en vettig butik.

Vad är det du ska köpa?

Permalänk
Medlem

Jag tycker då det funkade bra då jag beställde nå grejer där. Retur funkade även bra för mig

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Soundbar från Conrad häromveckan, inga konstigheter.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från Conrads ett antal gånger utan problem. De har en del grejer som är svåra att få tag på från de "vanliga". Man får dock vara beredd på att leveransen tar någon dag extra då paketen görs iordning vid lagret i Sydtyskland och körs med bil upp till Sverige för att lämnas in till postbehandling.

Permalänk
Medlem

Gillar att Conrad har så brett sortiment, köpte ett AT-nätaggregat för ett par årsedan till min 486-dator. Var kan man köpa det liksom? Möjligtvis på Dustin då.

Har också varit inne i deras butiker i Tyskland, lite som MediaMarkt, fast inte riktigt så fasligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

@Haglund:

Jag köper en mikrofon så jag letade efter en mikrofonstativ. De hade en som var billigast där men då jag aldrig innan hade handlat därifrån så kollade jag upp dem.
Vid första ögonkastet verkade de ha bra betyg men när man väll tog en närmare titt så blev jag förvånad hur det egentligen stog till...

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt lite smågrejer från Conrad genom åren utan problem, men med lite extra leveranstid som sagt.

Appropå mic-stativ så har jag varit på jakt efter något billigt jag också och klickade till slut hem detta:
http://www.ebay.co.uk/itm/Tencro-Professional-Microphone-Susp...
Fick hem det förra onsdagen och har monterat min Blue Yeti på det. Billig byggkvalitet med det håller även för en så pass tung mic som Yeti.
Skulle dock inte rekommendera detta om man behöver flytta runt micen mycket då det är väldigt stelt monterat.

Jag bara antog att det var av bordsstativ-variant du var ute efter, men kom på att du kanske rentav menade golvstativ. Jaja. Ett tips i alla fall

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

@DeeJay1:

Nej, jag var ute efter ett bordsstativ för Trust mikrofonen jag köpte från Elgiganten. Det var denna som jag tänkte köpa

https://www.conrad.se/Bordsstativ-f%f6r-mikrofon-Tie-Studio-F...

Tack så mycket för dina råd dock!
Mvh

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat därifrån säkerligen 10 gånger och aldrig haft några problem över huvud taget. Har även lämnat tillbaka 3 produkter genom ångerrätten oxh det har gått helt smärtfritt, pengarna har kommit tillbaka snabbt.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat därifrån flertalet gånger utan problem också. Dock som många säger får man vara beredd på lite längre leveranstid än vad man är van vid. Runt en veckas leveranstid har det varit när jag beställt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3