Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

ja i 720p som alla gamers sitter i "ironisk" där är det skillnad men i verkligheten sitter nog ingen med lägre än 1080p och där spelar det mindre roll i dom flesta fall eller i 1440p
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/14222?key=b31cf290fe622f625c9234f16b113330

Det är dock en bra indikation om hur bra CPUn presterar själv.
Om du kikar på 4k eller 1440p så är det ju GPU som är flaskhals och CPU jobbar inte i 100%. Då är det ju klart att FPS är i princip identisk över brädet.

720p medium är bättre mått på hur de presterar inbördes mot varandra, när GPU inte är den begränsande faktorn.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Ringde dustin och skulle kolla om jag hann, då står min order under behandling så hade inte fått något ordernummer än. Så han kunde inte hjälpa mig, direkt när jag lägger på får jag ordernumret...

Permalänk
Skrivet av Relive:

Ringde dustin och skulle kolla om jag hann, då står min order under behandling så hade inte fått något ordernummer än. Så han kunde inte hjälpa mig, direkt när jag lägger på får jag ordernumret...

Vadå hade Dustin 8700k i lager? Fan det var snabbt han inte sen en enda...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Garderoben: Jadå, sitter med fliken uppe. ''Lagerstatus: Skickas omgående 2 kvar'' Detta var kl 15, så garanterat slut om man refreshar.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Vadå hade Dustin 8700k i lager? Fan det var snabbt han inte sen en enda...

Yes försvann på 3 min om inte ännu snabbare

Permalänk
Medlem

Beställt från Elgiganten, Dustin och Inet får se vem som blir först haha!

Permalänk
Medlem

@Garderoben: ja, de kom upp typ 53-55 eller något.

Jag tror jag hann beställa.

Vår referens: 000005, så skulle gissa på att jag var #5

https://i.gyazo.com/1c0734befcbb0852eadf756eb325dc71.png

Permalänk
Skrivet av Ryzer:

@Garderoben: Jadå, sitter med fliken uppe. ''Lagerstatus: Skickas omgående 2 kvar'' Detta var kl 15, så garanterat slut om man refreshar.

Skrivet av roblin321:

Yes försvann på 3 min om inte ännu snabbare

Aa okej fan då! aja beställde hos Dustin då dom hade kortast leverans tid men misstänker att det bara är för att locka köpare och dom i själva verket kommer senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

logga in och kolla din orderhistorik och så trycker du Orderrader så ser du beställt 1 , tilldelat * , restnot. * och sen orderstatus

Edit såg att du redan kikat där men har du fått en 1 på tilldelat så tror jag du kan vara lugn! jag hoppas på det i alla fall då det står så för mig med en i5 8600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Någon som vet hur längre få man vänta? Ha beställa från Inet..

Vänta på vadå? Har dom skickat så får du ju mejl.

Om du bara bokat och inte hann med första rushen så lär inte nästa hög med leveranser dyka upp förren i mitten/slutet på månaden...
När jag bokade tidigare idag från Elgiganten stod det den 24:e (inte sett nån annan butik som listat nåt datum, netonnet tex har bara "förbokning").

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Relive:

@Garderoben: ja, de kom upp typ 53-55 eller något.

Jag tror jag hann beställa.

Vår referens: 000005, så skulle gissa på att jag var #5

https://i.gyazo.com/1c0734befcbb0852eadf756eb325dc71.png

Jag har dock också "Vår referens 000005"

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

logga in och kolla din orderhistorik och så trycker du Orderrader så ser du beställt 1 , tilldelat * , restnot. * och sen orderstatus

ja, ringde nyss och tilldelat betydde att de skickas idag

Skrivet av timpelay:

Jag har dock också "Vår referens 000005"

ok, men tilldelat på hemsidan, betydde iaf att man får en idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

kung tack för infon då skickas nog min 8600k idag med

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Relive:

ok, men tilldelat på hemsidan, betydde iaf att man får en idag.

Trevligt!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

besviken, fick ingen på dustin fast det var 8 kvar när jag tryckte.... :~(

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

i7-8700K finns uppe på webhallen nu för 3795:-

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Om tilldelat betyder att man får en så får jag den sista 8600k, fanns 1st kvar när jag beställde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Fick mail att min 8700k från EG skickats nu

Inte fått mail att den är skickad, men har inte heller fått mail/sms om leveransförsening.
Kollar jag orderstatus står det bara Orderstatus: Reserverad

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

i7-8700K finns uppe på webhallen nu för 3795:-

Finns ingen sida för dom (404 fel) men dom listas när man söker på dom, hm...

Edit: eller ok dom fanns ju på gamla webhallen, ej i lager dock (fanns dom i lager innan?)

Permalänk
Skrivet av Deejay_Alive:

Inte fått mail att den är skickad, men har inte heller fått mail/sms om leveransförsening.
Kollar jag orderstatus står det bara Orderstatus: Reserverad

Satt i samma sits som dig, men ringde Elgiganten och han skickade ut ett kvitto direkt. Sjukt snurrigt dock, killen i supporten förstod inte varför processorn hade visats igår och enligt de uppgifter han kunde se skulle de inte få in några förrän 26/10. 10 minuter senare, kl 15, fick jag ett leveransbesked med kollinummer.

Permalänk
Medlem

Kul när man hade en 8700k i kundkorgen på Dustin men slängdes ut! Hur sannolikt tror ni det är att de får nya i lager 11 oktober?

Permalänk
Keeper of Traditions

Vilka moderkort har folk beställt? Finns ju inte så mycket recensioner att gå på än.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vilka moderkort har folk beställt? Finns ju inte så mycket recensioner att gå på än.

Letar efter ASrock, finner dom inte någonstans.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.
Poor 9800X3D + RTX 5090 user.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Beställde precis Asus ROG Maximus X Hero och i7 8700k från Webhallen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D / MSI RTX 5080 Gaming Trio OC / 64 GB DDR5 6000MHz / Asus Prime X870-P / be quiet! Pure Power 12 M 1000W / WD Black SN850X 4TB / Fractal Design North TG / Philips Evnia 49M2C8900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Behöver man moderkort också?!?!

Lol är ju svårt nog att få tag på CPUn. Själv fundera jag på att skaffa en Maximus X Hero. Här snålas inte på mobos. 4000mhz ram till den skulle inte sitta fel heller.

Permalänk
Medlem

och här sitter jag på väg till butiken för att hämta upp min 8700k....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Kul när man hade en 8700k i kundkorgen på Dustin men slängdes ut! Hur sannolikt tror ni det är att de får nya i lager 11 oktober?

Hände mig också, var inloggad, skrev in all info, tryckte "vidare", blir utloggad av någon anledning och kan inte logga in igen direkt för inloggningsservern blev väl överbelastad, kommer till slut in igen och ser att 8700k står som "inte i lager" i kundkorgen, jippi

Permalänk
Medlem

@Dunder: Körde på en ASUS ROG STRIX Z370-F GAMING. Blir spännande!

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ryzer:

Letar efter ASrock, finner dom inte någonstans.

Fick nyhetsmail från Proshop angående Coffee Lake och de verkar ha Asrock.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har en 8700k att hämta på Webhallen.