Permalänk
Medlem

Coffee lake i lager

https://www.elgiganten.se/search?SearchTerm=Coffee+lake&searc...

Kära datorentusiaster passa på innan det tar slut, det lär gå snabbt.

Permalänk
Medlem

Tackar! Lade en beställning, hoppas på att se den skickad imorgon

Visa signatur

Case; Fractal Design Define Nano S | CPU; 8700k @ 4.8 GHz (1.26v) | Cooler; NZXT Kraken x62 | Mobo; ASUS Z370-I | GPU; AORUS GTX 1080 ti Waterforce Extreme @ 2.1/6.1 GHz | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3200 MHz | SSD; Samsung 960 Evo 500 GB | HDD; Seagate Barracuda 1 TB | PSU; EVGA Supernova G3 750 W | Monitor; AOC AGON AG271QG

Permalänk
Avstängd

Och iaf 5+ 8700K i lager. Lät ju som det inte skulle finnas några alls tidigare.

Permalänk
Medlem

Tack! Du räddade min kväll.

Permalänk
Medlem

Tack som fan, beställd

Permalänk
Medlem
Skrivet av CraZeeY:

Tackar! Lade en beställning, hoppas på att se den skickad imorgon

Jag la också en beställning, nu bär det bara av för att hitta ett lämpligt moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Miljoner tack hörru, fick precis lagt en order!

Permalänk

Men hur är det med moderkort? :/ Men annars DU SKA HA FAN BIG TACK <3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dansken88:

Men hur är det med moderkort? :/ Men annars DU SKA HA FAN BIG TACK <3

Z370 har jag för mig, moderkort har jag inte hittat några, om ni hittar posta gärna.

Permalänk
Avstängd

Vem blir först med en delid och 5ghz+?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

I5an riktigt jävla prisvärd. Slog till på 8700k själv dock, positivt överraskad över priset på alla hur som helst

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelse på 2st. Man får hoppas att man hann i tid!

Edit: nu ser 8700k ut att vara slut i lager.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Verkar som det inte var en bristvara trots allt.

Permalänk
Medlem

@Flaxson: Åh tack min hjälte! Nu gäller det bara att hitta moderkort, kylare och lämpliga minnen, sen är man hemma!

Permalänk
Medlem

Nu tog 8700k slut, står att det inkommer mer 2017-10-17

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vem blir först med en delid och 5ghz+?

Vi får väl se, mina der8auer Delid-Die-Mate 2 och Thermal Grizzly Conductonaut ligger här och väntar, måste bara få tag på ett moderkort också

Permalänk
Medlem

Tyckte jag va snabb på köpknappen men verkar ändå vara restat tills 17 oktober.

Permalänk
Medlem

Men asså! 10min försent... och elgiganten av alla ställen

Permalänk

"Moderkort med styrkretsen Z370 lanseras tillsammans med Intel Coffee Lake" är allt jag hört, någon som vet en mer exakt tidpunkt? Borde vara under morgondagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelnah:

Vi får väl se, mina der8auer Delid-Die-Mate 2 och Thermal Grizzly Conductonaut ligger här och väntar, måste bara få tag på ett moderkort också

8600K får de upp till 5.3GHz utan delid och luftkylning

http://lab501.ro/procesoare-chipseturi/english-review-new-cha...

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VooDoo:

Men asså! 10min försent... och elgiganten av alla ställen

Jag kollade överallt, Elgiganten var typ det sista stället, men den som söker han finner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Jag kollade överallt, Elgiganten var typ det sista stället, men den som söker han finner.

Skickades från m.sweclockers.com

får hoppas på att någon mer fått så det dyker upp något. Hade gärna haft en 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smultronskogen:

"Moderkort med styrkretsen Z370 lanseras tillsammans med Intel Coffee Lake" är allt jag hört, någon som vet en mer exakt tidpunkt? Borde vara under morgondagen?

Förmodligen imorgon, men det borde finnas underskott på processorer, därav överskott på moderkort, men det är bara en gissning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad enl § 1.6 + svar på detta.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tack! Köpte direkt vid trådstart och min order har fått status "reserverad". Nån som har koll på Elgiganten och om man kan förvänta sig ett utskick från första omgången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Jag la också en beställning, nu bär det bara av för att hitta ett lämpligt moderkort

Skickades från m.sweclockers.com

Väntar ivrigt på att Asus Z370i ska släppas!

Hoppas bara att det inte blir att Elgiganten "råkade" släppa före NDA och därför är alla ordrar som lagts ogiltigförklarade. Jag baserar detta enbart på Murphys lag.

Visa signatur

Case; Fractal Design Define Nano S | CPU; 8700k @ 4.8 GHz (1.26v) | Cooler; NZXT Kraken x62 | Mobo; ASUS Z370-I | GPU; AORUS GTX 1080 ti Waterforce Extreme @ 2.1/6.1 GHz | RAM; Corsair Vengeance 16 GB 3200 MHz | SSD; Samsung 960 Evo 500 GB | HDD; Seagate Barracuda 1 TB | PSU; EVGA Supernova G3 750 W | Monitor; AOC AGON AG271QG

Permalänk
Medlem

CL har vi väl ganska bra koll på nu med pris uppenbarligen, men eftersom folk beställt det nu och inte kan använda de (?) utan ett z3 Mobo, hur tror ni att prisbilden kommer se ut där...? 1,5-2k?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichOnPeers:

Tack! Köpte direkt vid trådstart och min order har fått status "reserverad". Nån som har koll på Elgiganten och om man kan förvänta sig ett utskick från första omgången?

Har ingen erfarenhet men med tanke på att det fanns typ 5st 8600k och 5st 8700k så känns det rätt seriöst och med stor sannolikhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jippie - beställde fel, en 8700 utan k...

Well well, får väl returnera eller se om det går att cancellera ordern imorgon.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Snabbt_o_Hårt:

8600K får de upp till 5.3GHz utan delid och luftkylning

http://lab501.ro/procesoare-chipseturi/english-review-new-cha...

Väldigt fina siffror oavsett men 5.3GHz var dock enbart för att köra igenom en PiFast, enligt dem 5 respektive 5.1GHz stabilt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.