Permalänk
Medlem

Ny PSU men osäker vad

Hej, jag håller på och kikar på ny PSU, jag har försökt att läsa på men det känns som att desto mer jag läser desto mindre klokare blir jag, och det är en väldans massa räkning hela tiden.

Jag vill ha utrymme för att kunna lägga till en custom loop och eventuellt SLI, jag överklockar både gpu och cpu.

Jag siktade in mig på ett EVGA Supernova G3: https://www.inet.se/produkt/6901963/evga-supernova-g3-850w

Men då jag vill sleeva nya kablar själv så blev det lite jobbigt då den har kondensatorer på kablarna.

Efter ännu mer läsning insåg jag att jag kanske inte alls behöver ett 850W utan kan komma undan med ett 750W av högre kvalité, men det är väldigt mycket olika svar runt denna fråga med hur mycket effekt man behöver runtomkring på internet.

Är det någon som kan rekommendera en bra PSU med förklaring till varför man bör köpa just den.

Lägger gärna inte mer än 1500kr.

Specs just nu:

Gigabyte gaming k3 rev 1.0 EU
i7 6700 k 1,34Vcore 4,4
Evga 980ti SC
2x8 GB crucial 2133 mhz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Hej, jag håller på och kikar på ny PSU, jag har försökt att läsa på men det känns som att desto mer jag läser desto mindre klokare blir jag, och det är en väldans massa räkning hela tiden.

Jag vill ha utrymme för att kunna lägga till en custom loop och eventuellt SLI, jag överklockar både gpu och cpu.

Jag siktade in mig på ett EVGA Supernova G3: https://www.inet.se/produkt/6901963/evga-supernova-g3-850w

Men då jag vill sleeva nya kablar själv så blev det lite jobbigt då den har kondensatorer på kablarna.

Efter ännu mer läsning insåg jag att jag kanske inte alls behöver ett 850W utan kan komma undan med ett 750W av högre kvalité, men det är väldigt mycket olika svar runt denna fråga med hur mycket effekt man behöver runtomkring på internet.

Är det någon som kan rekommendera en bra PSU med förklaring till varför man bör köpa just den.

Lägger gärna inte mer än 1500kr.

Specs just nu:

Gigabyte gaming k3 rev 1.0 EU
i7 6700 k 1,34Vcore 4,4
Evga 980ti SC
2x8 GB crucial 2133 mhz

Corsair RM750x 750W?
Vet dock inte om den innehåller kondensatorer på kablarna

Är det inte lite svårt att sleeva nya kablar om nätagget inte är fullt modulärt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Halvpassiva och modulära och minst Guld-standard ger
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=436#rparams=l=s3350764...
och 10 års garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Corsair RM750x 750W?
Vet dock inte om den innehåller kondensatorer på kablarna

Är det inte lite svårt att sleeva nya kablar om nätagget inte är fullt modulärt?

rm750x har även den kondensatorer, men kondensatorer kanske är eftertraktat för ännu stabilare strömmatning från PSU, kanske kan man sleeva originalkablarna men göra så att just den delen som har kondensatorer inte är sleevad, får läsa på mer om sleeving på de nätagg som kör kondensatorer och se om man kan få fram något vettigt.