Permalänk
Medlem

Tips på bra skrivbord?

Hej som rubriken lyder, någon som vet av något bra skrivbord? Har varit och kikat lite på IKEA och köpte ett skrivbord som är rangligt och helt kass faktiskt, inte alls vad jag var ute efter.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@joeldanielsson: Jag var i samma sits då jag var i behov av ett nytt, jag hade ett ommålat furubord i en skum dimensionering. Jag gjorde som så att jag köpte en bänkskiva som egentligen är ägnad som diskbänk eller arbetsbänk från Ikea för drygt 500-600 kr som jag därefter köpte lösa ben till. Allt som allt gick det nog på tusenlappen och jag fick en större, mer gediget skrivbord än vad som finns ur de "färdiga"skrivborden som dom har.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Kinnarps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bekant på IKEA är stabilt som fan, men eftersom det är mest en bieffekt av grundfunktionen så är det kanske lite överdrivet om man inte använder just den.

annars har de ju bara ben och skivor också, då går det att pussla ihop nått rätt så stadigt iaf. lägg ev till en rullhurts till för förvaring bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Köksbänkskiva och fyra ben!

Permalänk
Medlem

http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/spr/49084965/

Kollade en detta i hwlgen. Tycker det verkade stabilt samt trevligt att det är höj och sänkbart (finns även eletktriskt men för mig duger det nog med vev)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/50219044/

Detta har jag. Riktigt stabilt och man får plats med allting överallt. Bästa skrivbordet jag ägt i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Om du har nån vän/väninna som jobbar statligt eller kommunalt, kolla med han/hon vart dom skickar "skrivbord som blivit över", brukar vara typ erikshjälpen och liknande ställen, har själv ett gammalt kontorsbord från sundsvalls kommun, som är "modulbyggt", en modul ska egentligen vara ett hörn, och den andra är en kort rak modul, helt perfekt, stadigt, och benen är höj och sänkbara.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.