Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Skrivet av Cequence:

@Uikutoru: Det tillkommer Moms

Förut stod det 8300 på den sidan dock. Redan köpt ett för det priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@banana12345

Har kortet legat i din kundvagn ett tag? Priset går ner isåfall; gick ner från 8300 till ~6000 förut, sen ~2800 med 55-60% rabatt, + moms = 3800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Ser inget pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Tror wish pajat. Nu kostar kortet 7200 https://imgur.com/a/z1oaf

Skickades från m.sweclockers.com

Har du missat att det står "VAT Excluded" under priset?

7290kr + 25% moms = 9112,5kr

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

@BrottOchStraff: Läste nångonstans att det är största enskillda "märke" som Nvidia levererar kretsar till.
1 av 4 sålda grafikkort i Kina är ett Colourful kort

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cequence:

@Uikutoru: Det tillkommer Moms

Skrivet av Svaniis:

Kostar 9000kr på bilden, inklusive moms som man också får räkna.

Skrivet av Forbidden:

Har du missat att det står "VAT Excluded" under priset?

Jag kan ha fel nu men jag vill minnas att det stod 6 900 kronor exklusive moms när jag beställde runt kl 13, med andra ord inte så långt ifrån. Dock ser jag bara priset 10 364 kronor exklusive moms just nu.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Kul:

https://imgur.com/a/JkXz6

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDallas:

@trozen: jag fick den efter jag hade appen öppen i några min, finns under "belöningar"

När jag går in på belöningar står det:

"Inga belöningar ännu. Handla för att samla poäng och lösa in belöningar"

"50 poäng tills din nästa belöning."

Hur fick ni alla 100poäng för att låsa upp belöningen på 5%?

Permalänk
Medlem

@trozen: Jag fick det automatiskt då jag loggade in och kollade under belöningar helt random

Visa signatur

;)

Permalänk

La precis en order på ett 1080ti för 4703 kr. Får se om ordern går igenom eller inte, stog att det bara var 10 st kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

La precis en order på ett 1080ti för 4703 kr. Får se om ordern går igenom eller inte, stog att det bara var 10 st kvar.

Intressant, har det gjort sedan imorse. Illa varslande

Permalänk
Medlem

här är en länk http://en.colorful.cn/product.aspx?mid=84
till hemsidan om ni vill läsa på lite om företaget samt deras produkter,
Det är ju världens största grafikkortstillverkare så jag tror inte det är ett katastrof kort,

Min är fortfarande i Status "avvaktande order" och jag lade ordern ca 9:30

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

@Darwichee: Vet ej, men man skriver ju koden i kundvagnen så ser ingen anledning till att det inte skulle gälla allt. Flera i tråden har bästellt andra typer av grafikkort, drönare osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

La precis en order på ett 1080ti för 4703 kr. Får se om ordern går igenom eller inte, stog att det bara var 10 st kvar.

Skrivet av dcxs:

Intressant, har det gjort sedan imorse. Illa varslande

Trick för att öka köp...

Lets deal kör samma. Räknar ner tiden på timmar men samma deal är uppe dagen efter.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Varför kommer inte faktura upp som betalningsalternativ?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av dcxs:

Intressant, har det gjort sedan imorse. Illa varslande

Skrivet av zoltham:

här är en länk http://en.colorful.cn/product.aspx?mid=84
till hemsidan om ni vill läsa på lite om företaget samt deras produkter,
Det är ju världens största grafikkortstillverkare så jag tror inte det är ett katastrof kort,

Min är fortfarande i Status "avvaktande order" och jag lade ordern ca 9:30

Order bekräftad klockan 11. Valde ni faktura?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

mitt kostar 3335 i varukorgen, sen blir det 4700 när jag ska betala -.-

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Har du missat att det står "VAT Excluded" under priset?

7290kr + 25% moms = 9112,5kr

Betyder det att de kommer till sen fast det står i orderbekräftelse att det Bara kostar det som stod först? När kommer den kostnaden?

Confirmation of your recent purchase on Wish

Wish <notification@wish.com>

Item Total kr8,368.00
Shipping kr89.00
Promo Code ***** -kr4,228.50
Order Total kr4,228.50

Menar du att det kommer kosta mer än dessa 4228? Minns inte om det stod excluding vat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Nu börjar olyckskorparna försöka överträffa varandra här ..

"Det är sämre kvalitet! Ingen källa på det, men det är ju asiatiskt!"

"Ni köper nya kort i kartong från en mining farm!"

"Det ligger säkert ett sunkigt 960 i lådan!"

Jag länkade till 1070 testet innan och kylningen var väldigt dåligt plus att den lät oerhört mycket. Med det sagt så är det FORTFARANDE ett bra köp. Dock avbeställda jag mitt då jag sitter i ett litet rum och ljudet hade stört mig oerhört mycket.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Daemon85:

mitt kostar 3335 i varukorgen, sen blir det 4700 när jag ska betala -.-

Det är ju utan moms, står ju klart och tydligt VAT Excluded.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

mitt kostar 3335 i varukorgen, sen blir det 4700 när jag ska betala -.-

Som det står på flera ställen i tråden så tillkommer MOMS!

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Hur har ni alla fått 100 poäng för att låsa upp belöningen? Förstår inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturgis:

Ser inget pris.

Lite mer än 100dollar. finns på olika ställen. Länkade därför till barriws sida för ev kontakt och info

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Hittar inget om något Youtube klipp i din historik...

Hej, jag vet inte om de tog bort den (länkade 2 gånger tidigare) men här är en i alla fall.

https://www.youtube.com/watch?v=P2B7SkLeZGQ&t=21s

1070

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Betyder det att de kommer till sen fast det står i orderbekräftelse att det Bara kostar det som stod först? När kommer den kostnaden?

Confirmation of your recent purchase on Wish

Wish <notification@wish.com>

Item Total kr8,368.00
Shipping kr89.00
Promo Code ***** -kr4,228.50
Order Total kr4,228.50

Menar du att det kommer kosta mer än dessa 4228? Minns inte om det stod excluding vat

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt, jag svara på bilden du postade där det står pris UTAN MOMS.

Det du nu har kopierat är ju slutpriset där du betalar = pris INKLUSIVE moms. Moms tillkommer när man lägger till varan i kundkorgen och väljer "checkout", precis som folk här gnäller över att priset höjs när de ska betala..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Jag har gjort många onödiga köp i livet, och detta känns som ännu ett. Sitter på ett gammalt Radeon HD 6850 och klarar mig utmärkt på detta eftersom det enda spel jag lirar nuförtiden (sporadiskt) är Cs source. Har inte ens öppnat något annat spel på 1-2 år. Men ändå kliar det i fingrarna, kanske börjar spela snart igen. Men troligtvis inte.

Så finns det någon annan rolig pryl ni hittat på Wish? Funderade lite på en drönare, men det känns också som en grej jag egentligen inte har någon användning för.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Det är ju utan moms, står ju klart och tydligt VAT Excluded.

trodde momsen är 25%?

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Som sagt, jag svara på bilden du postade där det står pris UTAN MOMS.

Det du nu har kopierat är ju slutpriset där du betalar = pris INKLUSIVE moms. Moms tillkommer när man lägger till varan i kundkorgen och väljer "checkout", precis som folk här gnäller över att priset höjs när de ska betala..

Provade en annan vara. Innan checkout står det 16000 excluding vat.

Och efter checkout samma pris fast det står inklusive moms. Wtf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av alatan:

Jag har gjort många onödiga köp i livet, och detta känns som ännu ett. Sitter på ett gammalt Radeon HD 6850 och klarar mig utmärkt på detta eftersom det enda spel jag lirar nuförtiden (sporadiskt) är Cs source. Har inte ens öppnat något annat spel på 1-2 år. Men ändå kliar det i fingrarna, kanske börjar spela snart igen. Men troligtvis inte.

Så finns det någon annan rolig pryl ni hittat på Wish? Funderade lite på en drönare, men det känns också som en grej jag egentligen inte har någon användning för.

Bara att köpa och lägga ut för försäljning, riktigt lätta pengar då.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

@Svaniis jag valde betala efter jag fått Produkten, tror det var efter 2v.

Verkar som att dom som tagit Faktura får prio.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |