Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Gäller koden endast på en produkt eller på hela varukorgen vid första köpet?

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Gjorde ett nytt konto på brorsans telefon, fick 50% och 5%+5%, gött Funkar detta köpet bra kommer jag beställa en 3d skrivare också.

Tack som fan @Mansion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Var nog några minuter innan.

Då skippar vi den måttstocken, du hade nog flyt din rackare

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

@Sisyfos: Betalade du med faktura eller direkt med kort?

Permalänk
Medlem

Här är 45% "jdcdbgz"

Har fått ner priset till 3700kr nu

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Saddl3r:

@Uzanar: Betalade du med faktura eller direkt med kort?

Faktura via Klarna.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Får ju moms tillagt när jag ska betala... Vill inte betala 5200, lösning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Här är 45% "jdcdbgz"

Har fått ner priset till 3700kr nu

Kan du testa gå till kassan? Är det 3700kr inkl. Eller exkl. moms?
Min ligger på 3670kr men går jag till kassan sä slängs momsen på & jag landar på 5200kr..

Du svara på min fråga! 🙈

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Kan du testa gå till kassan? Är det 3700kr inkl. Eller exkl. moms?
Min ligger på 3670kr men går jag till kassan sä slängs momsen på & jag landar på 5200kr..

Du svara på min fråga! 🙈

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja precis samma händer för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag fick en orderbekräftelse cirka 2 sekunder efter min beställning klockan 13 idag. Så det verkar vara lite slumpmässigt vilka som får och inte.

Har du fått svar från dem ?

Lite oklart om tull tillkommer eller inte då vissa i tråden säger att det inte ska tillkomma några fler avgifter då moms är inkluderat!

Jag och flera andra fick detta:

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Är det säkrast att handla på faktura och sedan bestrida om man inte får sin vara?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Är det säkrast att handla på faktura och sedan bestrida om man inte får sin vara?

Faktura borde definitivt vara säkrast, du har ju klarna då också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Faktura borde definitivt vara säkrast, du har ju klarna då också.

Lyckas inte ens ta mig till fakturan. Ska man välja det samtidigt som det går att välja kort och banköverföring?

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EddAa:

Lite oklart om tull tillkommer eller inte då vissa i tråden säger att det inte ska tillkomma några fler avgifter då moms är inkluderat!

https://i.imgur.com/xeiLEJC.jpg

Nope, bara en orderbekräftelse med statusen att ordern behandlas. Inget PM än.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

https://i.imgur.com/xeiLEJC.jpg

OP slapp ju tydligen tull, men enligt tullverket ska det bli ca en tusing om kortet kostade 4000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nope, bara en orderbekräftelse med statusen att ordern behandlas. Inget PM än.

Har du någon aning vad som gäller ?

Är tullen/momsen inräknad i totalpriset eller kommer produkten fastna i tullen för fler avgifter.

Står ju "totalbelopp inkl. moms" när man är vid kassan!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

OP slapp ju tydligen tull, men enligt tullverket ska det bli ca en tusing om kortet kostade 4000kr.

25% moms på elektronik plus 100kr tull är vad jag har hört. Kan dock ha fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@acandell:

Vart står det? Jag får 0kr tullavgift på http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Väljer "Dator" eftersom datorkomponenter inte finns (hårddisk finns dock, och den är också 0%).

Momsen är ju redan betalad genom Klarna, så från vad jag förstår så ska det inte tillkomma något annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

25% moms på elektronik plus 100kr tull är vad jag har hört. Kan dock ha fel

Jag gick till Tullverkets "avgiftsguide" och klassade varan som "dator". Kanske är annorlunda för komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Jo ibland har man tur och slippa betala tullen.

Jag har mailat wish för att se vad som gäller.

Om det nu är ca 1000kr extra (vilket fortfarande är ett bra pris) kan orsaka lite problem för studenter eller folk som inte har så mycket pengar.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Jo ibland har man tur och slippa betala tullen.

Jag har mailat wish för att se vad som gäller.

Om det nu är ca 1000kr extra (vilket fortfarande är ett bra pris) kan orsaka lite problem för studenter eller folk som inte har så mycket pengar.

MEA CULPA!

Det var momsen som lades på, och jag tittade för bråttomigt.

Tullen är 0% för "dator".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timelord Sloth:

TS Nämnde ju att leveranstiden är mycket kortare än vad den förväntade leveranstiden är.

Jag blev så till mig av erbjudandet att jag inte läste allt. Jag bara kastade mig över wishappen.

Skrivet av HiZeY:

Leverans tiden är ofta väl tilltagen, brukar oftast gå mycket fortare från wish..

Kolla även första inlägget.

Okej, tack

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EddAa:

Har du någon aning vad som gäller ?

Är tullen/momsen inräknad i totalpriset eller kommer produkten fastna i tullen för fler avgifter.

Står ju "totalbelopp inkl. moms" när man är vid kassan!

Ärligt talat, nej. Men jag har psykiskt garderat mig för att kanske behöva betala tullavgiften, det spelar dock ingen roll för 3 800 kronor som jag beställde kortet för

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fått ner ett 1080ti till 4623:-(inkl moms). Vet inte om det är värt det dock, känns riskabelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Finns billiga 3d-skrivare och lasergraverare också, sånt är alltid kul att leka med.

För den som är intresserad av mekaniska tangentbord finns det även mycket inom den kategorin, t.ex. cnc-frästa metallhöljen, keycaps eller vanliga tangentbord.

En 3D-skrivare kanske hade varit något, har faktiskt suttit någon gång och tänkt att nu skulle jag haft en 3d-skrivare.
Jag läste en tråd för någon månad sen om ett sorts community där privatpersoner skriver ut saker för en liten slant och postar det till köpare, någon som har koll på den den hemsidan hette? Hade ju inte varit fel att tjäna lite småslantar så skrivaren betalar för sig själv efter ett tag.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ärligt talat, nej. Men jag har psykiskt garderat mig för att kanske behöva betala tullavgiften, det spelar dock ingen roll för 3 800 kronor som jag beställde kortet för

Hur lyckades du undvika momsen? Jag får ner 1080ti't till 3700 men med moms (som läggs till när jag ska betala) kostar det 5200

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

MEA CULPA!

Det var momsen som lades på, och jag tittade för bråttomigt.

Tullen är 0% för "dator".

Är du säker ?

Har du en länk

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Är du säker ?

Har du en länk

http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av theo0019:

Hur lyckades du undvika momsen? Jag får ner 1080ti't till 3700 men med moms (som läggs till när jag ska betala) kostar det 5200

Jag beställde det runt klockan 13, då låg priset exklusive moms på cirka 7 000 kronor. Nu ligger det på runt 10 000 kr. Med andra ord betalde jag moms men priset exklusive moms var lägre då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@theo0019: Originalpriset har höjts från 8300 (ibland ~6200 av nån anledning) till 10300 (ibland ~7000? av nån anledning). Det går nog inte att få för 3800 längre (t.o.m. ~3300 var möjligt tidigare under dagen). Ja, det kanske står att ditt "originalpris" är lägre än 10300 nu.