Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Jag lade en beställning på 1080 ti men jag valde faktura i mitten på November istället för 14 dagar. Vet någon om jag måste betala då även om inte kortet ankommit än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag beställde det runt klockan 13, då låg priset exklusive moms på cirka 7 000 kronor. Nu ligger det på runt 10 000 kr. Med andra ord betalde jag moms men priset exklusive moms var lägre då.

Skrivet av aejt:

@theo0019: Originalpriset har höjts från 8300 (ibland ~6200 av nån anledning) till 10300 (ibland ~7000? av nån anledning). Det går nog inte att få för 3800 längre (t.o.m. ~3300 var möjligt tidigare under dagen). Ja, det kanske står att ditt "originalpris" är lägre än 10300 nu.

Mitt "orginalpris" ligger på ~7000 och får ner det till 3700 med 45% + 5%

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Mitt "orginalpris" ligger på ~7000 och får ner det till 3700 med 45% + 5%

Originalpriset ligger på 10732kr. När man klickar på själva produkten så står det istället 7296 men det är exkl. moms (står precis under priset...)

Så några tycks bli exkl. moms & några inkl. moms 😭

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då har man lagt en beställning på GTX 1080 ti då. Med 55% rabatt så hamnade priset på 4 700 kr efter moms, så inte riktigt lika billigt som ni andra som köpte tidigare innan priset höjdes. Då kunde man väl få det för under 4 000 kr? Fast 4 700 kr för GTX 1080 ti lär ju ändå vara mycket billigare jämfört med i Sverige, även om det är rea? Försöker bara övertyga mig själv att jag gjorde ett bra köp fast jag kunde få det ännu billigare...

Frågan är ju vad som händer om korten tar slut i lager, vad händer med min beställning då? Jag valde klarna faktura som betalningsätt, så då dras inga pengar fören jag har fått varan om jag först det rätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenpa:

Jag lade en beställning på 1080 ti men jag valde faktura i mitten på November istället för 14 dagar. Vet någon om jag måste betala då även om inte kortet ankommit än?

Du behöver inte betala något innan du får hem produkten.

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Hur får man 5% bonus som många har?

Får det att landa på 4k med 45% exklusive moms, hur får ni ner den till strax över 3k med moms inkluderat?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk

Vilket betalningsalternativ valde ni? Jag valde att betala i slutet av november men såg nu efter att jag klickat igenom min beställning att kortet inte levereras förens den 31a dec :S

Beställde ett 1070 gtx med 50% + 5% rabatt så 1500 kr + moms ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Hur får man 5% bonus som många har?

Får det att landa på 4k med 45% exklusive moms, hur får ni ner den till strax över 3k med moms inkluderat?

Hej
Jag fick den extra 5% bonusen när jag kollade min kundvagn och tryckte på "back button". Då poppade frågan upp "Checka ut nu direkt och få 5% extra".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Hur får man 5% bonus som många har?

Får det att landa på 4k med 45% exklusive moms, hur får ni ner den till strax över 3k med moms inkluderat?

Du kan slumpmässigt få 5% av att backa ur en order. Med andra ord en sorts övertalning om att du ska slutföra ordern. Du kan också köpa ytterligare 5% rabatt för 100 poäng genom att trycka på menyknappen uppe i vänstra hörnet i appen och gå in på belöningar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av FANTEN:

Hej
Jag fick den extra 5% bonusen när jag kollade min kundvagn och tryckte på "back button". Då poppade frågan upp "Checka ut nu direkt och få 5% extra".

Går även att reedema en 5% code med 100 poäng i appen. Den läggs automatiskt i kundvagnen

Permalänk
Medlem
Skrivet av katastrof:

Vilket betalningsalternativ valde ni? Jag valde att betala i slutet av november men såg nu efter att jag klickat igenom min beställning att kortet inte levereras förens den 31a dec :S

Beställde ett 1070 gtx med 50% + 5% rabatt så 1500 kr + moms ungefär

Maila Klarna eller ring dem. De är fantastiska duktiga på att hjälpa en lösa den här typen av problem.
Exempelvis brukar de kunna erbjuda att man får på sig flera månader innan fakturan ska betalas mot en avgift på typ 20-30 kr.

Kanske är värt i sådana här fall

Permalänk
Medlem

Ah, ser det nu. Iaf gällande Moms som OT har lyckats undvika, har dom "fixat" det nu? Så fort jag trycker "kassa" så höjs priset med moms inkluderat.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av katastrof:

Vilket betalningsalternativ valde ni? Jag valde att betala i slutet av november men såg nu efter att jag klickat igenom min beställning att kortet inte levereras förens den 31a dec :S

Beställde ett 1070 gtx med 50% + 5% rabatt så 1500 kr + moms ungefär

Skulle tippa på att 31 december bara är ett preliminärt datum. Vet inte hur det fungerar när man väljer betala i november och man får produkten i december. Du kanske får ringa Klarna och förklara hur läget ligger till och om de kan skjuta upp förfallodatumet?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Tack till den som la upp detta beställde nyss 1 tb seagate hårddisk för 370kr med frakt!!

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Skulle tippa på att 31 december bara är ett preliminärt datum. Vet inte hur det fungerar när man väljer betala i november och man får produkten i december. Du kanske får ringa Klarna och förklara hur läget ligger till och om de kan skjuta upp förfallodatumet?

Jo möjligtvis, dessa kina leveranser brukar ju kunna dyka upp mycket fortare än det som är sagt i beställningen. Men kanske är det värt att slå Klarna en pling och kolla läget.

Fungerar Klarna även som ett skydd ifall nu tex kinesen skickar ut en tegelsten istället för ett kort? xD

Permalänk
Medlem

Lade nyss också en beställning på ett 1080 Ti för 4106 SEK inkl moms enligt appen (50% +5% +5%). Nu får vi väl se hur det här går. När något verkar för bra för att vara sant....

Permalänk
Medlem

Är det någon som har länkarna samt rabatt koden kvar :)?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk

@snakey
Jag har suttit och spammat uppdateraknappen senaste timmen men får bara priset 10376kr ex moms.
Hur gjorde du?

Permalänk
Medlem

Äsch, nu har jag mätt i mitt chassi och jag kommer nog inte få plats med ett 3 slot GFX i mitt itx FD Nano S.

Ska jag avbeställa och försöka få tillbaka pengarna eller försöka sälja det när jag får det? Jag är inte ute efter att tjäna några pengar så jag kommer sälja det för vad jag betalade 3808 + eventuell frakt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Äsch, nu har jag mätt i mitt chassi och jag kommer nog inte få plats med ett 3 slot GFX i mitt itx FD Nano S.

Ska jag avbeställa och försöka få tillbaka pengarna eller försöka sälja det när jag får det? Jag är inte ute efter att tjäna några pengar så jag kommer sälja det för vad jag betalade 3808 + eventuell frakt.

Hur fick du ner det till 3808? Kom du vidare till kassan utan att få moms inkluderat?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

@puttiplatt
För mig var priset också 10376 till en början. Jag la till den i kundkorgen och så hittade jag en 50% kod som fungerade. Då var det fortfarande det höga priset. Sen gick jag tillbaka i appen och kollade runt lite, varpå jag åter gick till kundkorgen och helt plötsligt så hade ordinarie priset sänkts till 7xxx någonting. Så pröva gå in och ut ur kundkorgen, surfa runt i appens menyer mm. Borde ju gå för er också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttiplatt:

@snakey
Jag har suttit och spammat uppdateraknappen senaste timmen men får bara priset 10376kr ex moms.
Hur gjorde du?

Lägg den i kundvagnen sen gå ut och in i kundvagnen.

Permalänk

@tsint: Är det ett gtx 1080 Ti du beställt så köper jag det gärna för 4000kr + frakt.
Puttiplatt

Permalänk
Medlem

Status på min order är fortfarande "Avvaktande Order - Vi behandlar din order så fort betalning går igenom". Och jag har valt Klarna betala i nov. Har status ändrats för er andra som fått igenom beställning?

Permalänk
Medlem

Lyckades få det till 4000 med 45% + 5% rabatt. Skall man gå för det?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Någon som vet om en bra SSD som finns där? Eller kanske ett itx z87/97 moderkort? Hade blivit ITX bygge isåfall!

Permalänk
Skrivet av Baarry:

Lyckades få det till 4000 med 45% + 5% rabatt. Skall man gå för det?

Ja, om de fortfarande funkar att beställa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av ZeSalmon:

Någon som vet om en bra SSD som finns där? Eller kanske ett itx z87/97 moderkort? Hade blivit ITX bygge isåfall!

Om någon länkar bra ssd linka gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man inte få priser ink moms?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snakey:

@puttiplatt
För mig var priset också 10376 till en början. Jag la till den i kundkorgen och så hittade jag en 50% kod som fungerade. Då var det fortfarande det höga priset. Sen gick jag tillbaka i appen och kollade runt lite, varpå jag åter gick till kundkorgen och helt plötsligt så hade ordinarie priset sänkts till 7xxx någonting. Så pröva gå in och ut ur kundkorgen, surfa runt i appens menyer mm. Borde ju gå för er också?

För mig sänktes ordinarepris från ~10 000 kr till 7 158 kr genom att stänga appen och sedan gå in igen.
Gäller bara att hitta en 50% rabattkod nu