Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Ser ut som lagret är slut nu, ser bara leveranstiden öka och öka. Fullt upp på TomTop inom den närmsta tiden lol!

Vet inte hur många kort som gått senaste dygnet, men affärerna tycks blomstra.

Visa signatur

Apple Mac Mini - M4 | 16GB | 256GB
ASUS 27" ROG Strix XG27AQDMG OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hanm:

ingen aning. Ska tullas tror jag det stod.
DHL.

Jag tänker att det borde stått vad det var för vara på tulldeklarationen ("Customs Declaration"). Det är oftast en grön lapp där det står vara, vikt och värde; men troligen elektroniskt med DHL, fast borde ändå stå. För vad jag kan se borde det inte vara någon tull på varken datorer som så eller tullnummer "8471800000" som grafikkort verkar gå under. Men om det stod typ "electronics" då kanske det går i samma kategori som TV vilket verkar vara 14%. Kanske att man då kan klaga hos tullverket.

Permalänk

Kommer inte Wish cancellera alla ordrar imorgon med tanke på alla som beställt? Känns som de eller deras leverantören kommer gå så mycket back, det kommer inte bara ske. Deras anställda kommer få en shock.

Permalänk
Medlem

Lade precis beställning för första gången betala med klarna, fick skriva in person nr och min adress är det allt eller behöver jag göra något mer för att bekräfta?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av k3nny:

Jag tror min chans är rätt bränd, tyvärr..

Lade order igår kväll, lyckades få 55% rabatt, sen när jag slutförde ordern frös appen med texten "Please wait", eller något i den stilen. Lät det stå igång i flera minuter, till dess att jag gav upp och startade om appen - trots det låg ordern under My Orders med status "Pending", där den fortfarande ligger.

Ringde Klarna idag för att se vad de visste - de kunde se att Wish gjort något men sedan hade ordern förfallit, gentemot Klarna alltså. Kanske något steg som inte uppfylldes helt i och med app-krashen. Kontaktade supporten och fick som svar att ordern kan stå Pending länge, men att det skulle levereras. Jag vetefasen riktigt, som ett riktigt impulsköp gråter jag heller inte blod om det går i graven.

Exakt samma för mig! Wish supporten skrev att jag inte behövde oroa mig och att de väntade på klarna men att varan kommer att skickas och levereras. Oklart vad jag ska göra åt det hela...

Permalänk
Skrivet av lejonhead:

Kommer inte Wish cancellera alla ordrar imorgon med tanke på alla som beställt? Känns som de eller deras leverantören kommer gå så mycket back, det kommer inte bara ske. Deras anställda kommer få en shock.

Konstigt att de inte märkte/gjorde det idag i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Det är väl Wish som betalar mellanskillnaden, det är deras deal så det är dem som tycker att detta var en bra deal för att få in folk i appen med massa rabatter. Sen om Wish söker konkurs imorgon får vi vänta och se...

Permalänk
Medlem

La en beställning för en halvtimme sedan på ett 1070, tills vidare är status "avvaktande order" med informationen att ordern behandlas så fort betalningen gått igenom. Jag valde dock klarna.. så.. mja, jag är inte riktigt med. Givet att det här är ett impulsköp är det OK om det inte blir något (vore dock en rolig och tidig julklapp till mig själv).

Permalänk
Avstängd

Fick ner det till 4700 för 1080ti anländer 31 dec står det. Spännande

Permalänk
Medlem

19 k för en 1080 ti???

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Avstängd

använde jjfcvlh som 50%

Permalänk
Medlem

Beställde precis 5 st 1070 med klarna!
Hoppas allt kommer gå bra!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Det är väl Wish som betalar mellanskillnaden, det är deras deal så det är dem som tycker att detta var en bra deal för att få in folk i appen med massa rabatter. Sen om Wish söker konkurs imorgon får vi vänta och se...

Ok, så de kommer välja gå back med några hundra tusen på en dag för reklam... Lite tveksam, jag lade också en beställning på 4500kr, men tror det kommer någon besked sen att det tyvärr skedde ett misstag under närmast dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Beställde precis 5 st 1070 med klarna!
Hoppas allt kommer gå bra!

hur mycket fick du ge?

Permalänk
Avstängd

Ska bli spännande och se hur kvalitén faktiskt är på dessa 1070 & 1080 kort

Har beställt från Wish ett x-antal gånger, och man får vad man betalar för på samtliga.

USB minnen = med 256GB, slutade att fungera efter cirka 2-3 dagar och nollställde sig själv konstant
Vattenslang = plasten sprack efter någon vecka och det var läckage vid limmet
Minneskort = samma som USB minne, ett gick inte ens att läsa i datorn och det andra slutade att funka några dagar efter.
Väska till sambon = sömmarna i väskan sprack direkt

Det enda som har funkat bra det är glasskydd till mobiler & mobilskal mer eller mindre.

Ska bli intressant iaf om blocket & tradera kommer flöda av dessa kort xD

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

hur mycket fick du ge?

1890kr per kort!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

hur mycket fick du ge?

Tror han gav 9045kr

Permalänk
Medlem

Hur mycket lyckades ni få ner 1070 till med inkl moms?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Inaktiv

Hur hittar ni grafikkorten? hittar inga hur jag än söker!

Permalänk
Medlem

Inte ett graffe, men införskaffade mig ett par Shiba Inu merch och en Spindle till CNC'n jag håller på att bygga för runt 400 spänn. Synd att man inte har mer pengar, skulle bli hörlurar och kanske ett grafikkort då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

Ska bli spännande och se hur kvalitén faktiskt är på dessa 1070 & 1080 kort

Har beställt från Wish ett x-antal gånger, och man får vad man betalar för på samtliga.

USB minnen = med 256GB, slutade att fungera efter cirka 2-3 dagar och nollställde sig själv konstant
Vattenslang = plasten sprack efter någon vecka och det var läckage vid limmet
Minneskort = samma som USB minne, ett gick inte ens att läsa i datorn och det andra slutade att funka några dagar efter.
Väska till sambon = sömmarna i väskan sprack direkt

Det enda som har funkat bra det är glasskydd till mobiler & mobilskal mer eller mindre.

Ska bli intressant iaf om blocket & tradera kommer flöda av dessa kort xD

Nu är ju colorful den största tillverkaren av gpu dock ej kända här. Så att det rasar ihop är förmodligen ingen risk alls

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Hur hittar ni grafikkorten? hittar inga hur jag än söker!

Sök "Colorful 1070"

Angående 50% koderna så har jag använt:

"jntr" sedan lagt till 2 st av samma bokstav och sedan provat lägga till alla bokstäver tills jag fått 50%.

Exempel: jntr ss q,w,e,r,t,y,u,i,o,p,a,s,d,f,g,h,j,k,l,z,x,c,v,b,n,m
Om det inte fungerar så får man byta ut "ss".

Har gjort detta 2 gånger och det har tagit några minuter för mig att få en 50% kod!

Hoppas ni förstår min förklaring!

Visa signatur

Internminne:

Permalänk

Ge & få 50% rabatt om någon känner fört.

jmwhjxs

Har bra erfarenheter av wish hantering av garanti ärenden btw. Hittills så har dom skickat tillbaka pengarna direkt utan att vilja ha tillbaka den trasiga varan

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd

@kakan86:

Men är det verkligen "äkta" ?
Jag köpte så kallade "äkta" Sandisk minneskort och båda fungerade inte

Aldrig hänt mig när jag köpt från Svenska butiker att minneskort krånglat, t.ex.
Så funderingen är om det verkligen är legit colorful kort... Time will tell

Är det äkta, och Wish inte stryper dessa möjligheter med 60% rabatt så kommer det ju garanterat påverka på sikt den svenska marknaden av grafikkort imo.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

@Fey: Intressant men det står "DVI port cooling fans" kan support misstolkat varan?
När la du beställningen?

Lade beställningen igår. Kostnaden hamnade på 4159 SEK. Varan är listad som Colorful IGame GTX1080Ti Vulcan AD Video Graphics Card 1594/1683MHz 11GB GDDR5X.

Det är fullt möjligt att det blivit en misstolkning då det var Wish som skickade meddelandet efter att ha kommunicerat med TomTop som levererar varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

1890kr per kort!

vafan får bara ner det till 2100kr exkl moms, saknar en 5% rabattkod, vid checkouten blir det 2700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@kakan86:

Men är det verkligen "äkta" ?
Jag köpte så kallade "äkta" Sandisk minneskort och båda fungerade inte

Aldrig hänt mig när jag köpt från Svenska butiker att minneskort krånglat, t.ex.
Så funderingen är om det verkligen är legit colorful kort, time will tell

Är det äkta, och Wish inte stryper dessa möjligheter med 60% rabatt så kommer det ju garanterat påverka på sikt den svenska marknaden av grafikkort imo.

Läs första posten så ser du att korten är legit, frågan är bara om inte Wish kommer makulera alla ordrar efter denna anstormning och hänvisa till fel i systemet.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte dom behöver ansöka om konkurs, har för mig att dom var värderade till ca 3 miljarder dollar tidigare i år så dom klarar sig nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

vafan får bara ner det till 2100kr exkl moms, saknar en 50% rabattkod, vid checkouten blir det 2700

Jag körde med 50% kod + 5% + 5%.

Visa signatur

Internminne:

Permalänk
Medlem

Får bara 50% kod + 5% checkout vilken är den sista 5%?