Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Är Nintendo Switch värd ett köp? Finns det ett stort utbud av spel? Om man vill koppla konsolen till en TV/dator och spela, är det bäst att köpa till en kontroll för bästa upplevelse eller går det lika bra med medföljande kontroller?

Min lillebror står i valet mellan en Switch och PS4 Pro, men kan inte riktigt bestämma sig vad han vill ha. Får man samma upplevelse om man spelar t.ex. FIFA 18 med Switch istället för PS4 på TV:n eller skiljer det sig mycket vad gäller grafik och flyt?

Permalänk
Skrivet av finally:

Är Nintendo Switch värd ett köp? Finns det ett stort utbud av spel? Om man vill koppla konsolen till en TV/dator och spela, är det bäst att köpa till en kontroll för bästa upplevelse eller går det lika bra med medföljande kontroller?

Min lillebror står i valet mellan en Switch och PS4 Pro, men kan inte riktigt bestämma sig vad han vill ha. Får man samma upplevelse om man spelar t.ex. FIFA 18 med Switch istället för PS4 på TV:n eller skiljer det sig mycket vad gäller grafik och flyt?

Vi kan inte avgöra om det är värt ett köp för dig/din bror. Jag personligen tyckte att Mario / Zelda gjord det var värt ett köp. Angående fifa så är det lättast kolla youtube presentationer.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@finally: Du får själv kolla hur fifa rullar på båda konsoler, men tänk på att ps4 är en stationär konsol med mycket mer prestanda än switch som bör ses som bärbar i första hand.

Vill din bror spela nintendo-exklusiva spel skaffar han switch. Är ps-exklusiva spel mer intressant satsar han på ps4. Samma gäller bärbart kontra stationärt.

Själv köpte jag switch för zelda och bara zelda, men har hittat många andra skoj spel som passar bra i bärbart läge. Just nu sitter jag och stör mig på att jag inte kan spela South Park: the Fractured but Whole på switchen, hade passat hur bra som helst bärbart men nu tvingas jag sitta vid datorn.

Jag ser ps4 mer som en konkurrent mot PC/xbox än just nintendo switch, just för att man spelar hemma vid tv/skärm 100% av tiden.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft Switch i två veckor så kan jag bara säga WOW! Har aldrig varit så här glad över en konsol förut. Allt verkligen funkar perfekt. Även så sjukt gött att man kan ta med sig och fortsätta med spelet om man ska iväg.
Utan tvekan det bästa köpet jag gjort på bra länge!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Det finns en kod som ger 100:- rabatt på CDON på köp över 500:- så köp Mario Odyssey för 499:-.

Kod HAPPYWEEKEND

Permalänk
Medlem

Gillar inte Nntendo över huvudtaget, alla spel som på andra konsoler kommer aldrig finnar på nintendo

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av mcqwartz:

Gillar inte Nntendo över huvudtaget, alla spel som på andra konsoler kommer aldrig finnar på nintendo

Njae, det stämmer förvisso men kan även tillämpas på samtliga konsoler

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det finns en kod som ger 100:- rabatt på CDON på köp över 500:- så köp Mario Odyssey för 499:-.

Kod HAPPYWEEKEND

Annars säljer ToysRus spelet för 367 kr.

Även Mario Rabbids finns billigt där för 345 kr.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Gorynytj:

Annars säljer ToysRus spelet för 367 kr.

Även Mario Rabbids finns billigt där för 345 kr.

Har inte ToysRus här (frakt tillokommer då) dessutom beställde vi Skyrim för 499:- istället för 599:- vet inte om den kommer att gå igenom.
Koden till Mario var bara ett exempel.

Permalänk
Medlem

Funderar på att dra inom torps köpcenter imorn och köpa en switch till kidsen. Finns det nån anlednig att förvänta sig nån prissänkning till black friday eller kan man lika gärna shoppa nu? Nintendo är väl i te direkt kända för sina prissänkningar...

Tänkte köpa konsoll plus nya mario.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Funderar på att dra inom torps köpcenter imorn och köpa en switch till kidsen. Finns det nån anlednig att förvänta sig nån prissänkning till black friday eller kan man lika gärna shoppa nu? Nintendo är väl i te direkt kända för sina prissänkningar...

Tänkte köpa konsoll plus nya mario.

Prissänkts till och från, som vanligt så rör sig priserna upp och ner. Knappt tre veckor till Black Friday, är ju inte så långt att vänta och dyker något upp innan så är det ju bara att slå till redan då. För ungefär en månad sedan så gick den att köpa under 3000kr i två butiker. Men risken finns att butikerna håller på prissänkningar i väntan på just slutet av månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Prissänkts till och från, som vanligt så rör sig priserna upp och ner. Knappt tre veckor till Black Friday, är ju inte så långt att vänta och dyker något upp innan så är det ju bara att slå till redan då. För ungefär en månad sedan så gick den att köpa under 3000kr i två butiker. Men risken finns att butikerna håller på prissänkningar i väntan på just slutet av månaden.

Tack för svaret. Slog ändå till på en konsoll med neojoycons och supet mario + just dance.

Döttrarna vart glada 😀

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Inaktiv

Råkade se nu på lunchen att https://new.webhallen.com/se/product/277914-Amiibo-Champions-... är bokningsbar på Webhallen. Jag avbokade mitt exemplar i torsdags därifrån (som de ville ha runt 1000kr för) men nu är den lite billigare. Kan vara värt ett försök om någon missat innan.

Min förbokning från CDON för 849kr är den som blev kvar. Fyra dagar till lansering nu.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Råkade se nu på lunchen att https://new.webhallen.com/se/product/277914-Amiibo-Champions-... är bokningsbar på Webhallen. Jag avbokade mitt exemplar i torsdags därifrån (som de ville ha runt 1000kr för) men nu är den lite billigare. Kan vara värt ett försök om någon missat innan.

Min förbokning från CDON för 849kr är den som blev kvar. Fyra dagar till lansering nu.

Jag såg dem på webbis förra veckan ett bra pris samma på CDON med rabattkod. Avbeställde med de för 1000:- på webbis.

Permalänk
Medlem

Kan jag ge ström till switchen mha samsungladdkabeln då det slappas med zelda i sängen eller bör man använda nintendos egna kabel?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Jag såg dem på webbis förra veckan ett bra pris samma på CDON med rabattkod. Avbeställde med de för 1000:- på webbis.

Smart! Jag förbokade Xenoblade Chronicles 2 med den rabattkoden, bra nog antar jag hehe.

Hoppas verkligen CDON kan leverera. Missat en del Amiibos nu pga att Webhallen aldrig sköter sitt åtagande och dessa vill jag verkligen inte missa.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Smart! Jag förbokade Xenoblade Chronicles 2 med den rabattkoden, bra nog antar jag hehe.

Hoppas verkligen CDON kan leverera. Missat en del Amiibos nu pga att Webhallen aldrig sköter sitt åtagande och dessa vill jag verkligen inte missa.

CDON har faktiskt levererat även om jag har använt Qliro som faktura då massa har klagat på dem. De paketerar sina amiibos väldigt bra senast fick jag Wedding Mario 3-pack från dem på release dagen som Mario Odyssey.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

... Jag trodde koden inte funkade på förbokningar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

CDON har faktiskt levererat även om jag har använt Qliro som faktura då massa har klagat på dem. De paketerar sina amiibos väldigt bra senast fick jag Wedding Mario 3-pack från dem på release dagen som Mario Odyssey.

CDON har brukat sköta leveranser bättre för min del så förväntar mig inget annat än att de slutför sitt åtagande. Blev faktura på bägge beställningar då jag ogärna ligger ute me pengar på förbokningar.

Jag kan erkänna att jag inte fattade varför Amiibosarna hade bröllopstema förens jag börjat spela Mario Odyssey. Jag snålade rätt hårt med all media runt spelet för att få en icke-spoilad upplevelse.

Skrivet av CrazyBlueberry:

... Jag trodde koden inte funkade på förbokningar?

Fungerade att aktivera på den där förbokningen samt ordern ligger kvar. Jag räknar smått på ett bättre pris än mina 528kr inkl frakt så blir att boka om ifall jag hittar något billigare ändå

Permalänk
Medlem

Upptäckte en konstig grej ikväll. Köpte en switch på elgiganten igår (neo joy cons) och idag efter skolan packade tjejerna upp konsollen och började lira mario oddyssey. När jag väl tittade närmre på allt innehåll ser jag att det s.k joy con grip:et saknas. Kollar på utsidan av switchlådan, och jodå, det SKA finnas med ett joy con grip (dvs tillbehöret som gör joy consen till en semiok controller).

1. Vafan?
2. VAFAN???
3. För ni andra har väl fått med detta plasttillbehör, right?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Upptäckte en konstig grej ikväll. Köpte en switch på elgiganten igår (neo joy cons) och idag efter skolan packade tjejerna upp konsollen och började lira mario oddyssey. När jag väl tittade närmre på allt innehåll ser jag att det s.k joy con grip:et saknas. Kollar på utsidan av switchlådan, och jodå, det SKA finnas med ett joy con grip (dvs tillbehöret som gör joy consen till en semiok controller).

1. Vafan?
2. VAFAN???
3. För ni andra har väl fått med detta plasttillbehör, right?

Den ska vara med, köpte du ett begagnat exemplar eller ett nytt? Du bör kontakta butiken oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Den ska vara med, köpte du ett begagnat exemplar eller ett nytt? Du bör kontakta butiken oavsett.

Köpte det nytt på elgiganten i Torp (längs med e6an). Får ringa dom imorn.

En grej jag märkte. Öppnade kartongen söndag kväll för att ladda konsollen åt döttrarna och eventuellt göra nån update. Då reaherade jag på att den obligatoriska klisterlappen inte satt på kartoengen, dvs så man kan se att den i te vart öppnad förr. Den saknades helt. Tänkte dock inte så mkt på det. Förräns nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

En grej jag märkte. Öppnade kartongen söndag kväll för att ladda konsollen åt döttrarna och eventuellt göra nån update. Då reaherade jag på att den obligatoriska klisterlappen inte satt på kartoengen, dvs så man kan se att den i te vart öppnad förr. Den saknades helt. Tänkte dock inte så mkt på det. Förräns nu.

Hade inte heller en klisterlapp på min kartong. Inte heller de extra joy-consen jag köpte. Sett en hel del reviews och ingen switchkartong verkar ha det. Reagerade också på det, det är ju stämpeln på att allt ska vara nytt.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Skrivet av frizzy10:

Hade inte heller en klisterlapp på min kartong. Inte heller de extra joy-consen jag köpte. Sett en hel del reviews och ingen switchkartong verkar ha det. Reagerade också på det, det är ju stämpeln på att allt ska vara nytt.

Hm... var rätt säker på att min var förseglad men icke. Sitter iallafall inga rester kvar på kartongen. Förbokad och levererad på lanseringsdagen så omöjligt att det är ett begagnat exemplar i detta fall. Borde faktiskt vara försegling så man vet om produkten öppnats innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tack för detta! Jag tittade på min andra beställning, med bara Mipha och Revali, och på de produktsidorna står det "produkten har utgått" :S Kolla https://new.webhallen.com/se/product/270112-Amiibo-Zora tex.
Jag bokade fyrpacket nyss. Hoppas jag inte blir utan nu..

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Wonder boy the Dragon's trap kommer även till EU.
Det är Headup games som kommer att lansera den i Europa.

Har beställt den på Video game plus 62.48 CAD (ca 412 kr) release 30:e April 2018.

Permalänk
Medlem

Hade ingen försegling på min switch heller. Det är nog normalt. Men ja joycon grip ska följa med.

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Så här ligger det till, enligt min egen erfarenhet har jag märkt att elgiganten har fuskat en hel del med sina produkter. De är kända för sina 30 dagars öppetköp där du får använda produkten fritt under de dagarna och sedan lämna tillbaka den om du inte är nöjd.

Vad jag märkt är, människor lämnar tillbaka sina produkter hela tiden och vad tror du butiken gör av med dem? Ja.. De rengör dem och packar tillbaka dem i sin förpackning och lägger dem på butikshyllan igen. Det är i alla fall min erfarenhet.

Vad jag försöker säga med detta är, jag har fått begagnade exemplar förut från dem och jag tycker du definitivt borde antingen lämna tillbaka din Switch eller byta den mot en helt ny som inte har blivit öppnad förut.

Jag personligen hade begärt pengarna tillbaka och gått köpt ett orört exemplar hos någon annan butik.

Hur du än gör är upp till dig, men svaret på din fråga är "ja", det ska följa med ett sånt tillbehör.

Skrivet av doomas:

Tack för detta! Jag tittade på min andra beställning, med bara Mipha och Revali, och på de produktsidorna står det "produkten har utgått" :S Kolla https://new.webhallen.com/se/product/270112-Amiibo-Zora tex.
Jag bokade fyrpacket nyss. Hoppas jag inte blir utan nu..

Ja, man har blivit förråd av Webhallen förut när man bokat sin produkt i tid och ändå inte fått sitt ex vid releasen.

Jag avbokade mina tre exemplar av 4 pack utgåvan hos CDON som skulle kosta 849:- styck. Nu får det räcka med lurendrejeriet, det verkar som att vi utnyttjas mest på Nintendo produkter.

De här 4 pack champion amiibo figurerna kostade 49.99 £ hos den officiella Nintendo butiken i Storbritannien vilket motsvarar 553:- (det blir 138 kr per figur) och det är ju ändå i Europa. Tråkigt bara att de inte kunde leverera till Sverige, men jag tror inte att figurerna är värda 799-899 kronor, någonting är hemskt fel och nej kemikalieskatten ska inte påverka såpass mycket då figurerna inte väger knappt något.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Rime släpps nästa vecka. Det blir garanterat ett köp:

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Kan jag ge ström till switchen mha samsungladdkabeln då det slappas med zelda i sängen eller bör man använda nintendos egna kabel?

Min huaweiladdning klarade att hålla batteriet med samma kapacitet under spel (ökade ej batteri %)
I viloläge klarade laddaren att öka batteriet.
Nintendos egna laddare klara att öka medans du spelar 😀 sen att kabeln är 1,5m är inte heller helt fel.
Att sladden sitter fast i adaptern gör inte mig något.

Visa signatur

Stationär: InWin 301c | Msi Z97i ACK | i7-4770k@4,5 | Sapphire Rx 5700 Xt Pulse | Corsair Vengeance 16gb | Samsung 850 Evo | Seasonic Focus platinum
Bärbar/släpbar: Asus G75