Uppgradering av dator (moderkort, cpu) hur blir det med Win 10 nyckeln vid ominst?

Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator (moderkort, cpu) hur blir det med Win 10 nyckeln vid ominst?

Hej

Har beställt nya delar så en ominstallation väntar...
Dock så har jag ett problem. Datorn jag sitter på nu har Win 10 home installerat, detta Win10 fick jag med "gratis uppdateringen" som MS erbjöd för ett tag sen. Men denna gratis uppdatering är borta nu som jag förstått.
Jag har alltså en Win 8 dvd-skiva med orginal nyckel.

Så är det möjligt att få Windows 10 med denna nyckel på något sätt till min nya dator?

Tack på förhand

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem

Ja, använd windows media creation tool, installera fråm usb och använd samma nyckel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eller kopiera befintlig nyckel till ditt Microsoft konto.
Efter ominstallation av Windows loggar du in på ditt Microsoft konto i datorn så installeras nyckeln på nytt.

Finns guide på Microsofts hemsida eller Youtube.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Ja, använd windows media creation tool, installera fråm usb och använd samma nyckel.

Tack! Så hämtar jag hem Win10 installationen och knackar sedan in Win8 nyckeln under installationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Tack! Så hämtar jag hem Win10 installationen och knackar sedan in Win8 nyckeln under installationen?

Precis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falang:

Man kan också välja att skippa och skriver in nyckeln senare när den installerat klart. Några som hade problem fick nyckeln att funka då.

Permalänk
Medlem

Gratis uppdateringen finns fortfarande kvar genom bakdörrar fram till den sista december. Däremot OME licenser är alltid bundna till moderkortet, har du en retail version så kommer nyckeln att fungera även på ett nytt moderkort.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF