Köpråd: portabel bluetooth högtalare

Permalänk
Medlem

Köpråd: portabel bluetooth högtalare

Tja!

Jag tänkte nu passa på att köpa en ny bluetooth högtalare när det är black friday. Sålde nyligen min JBL Charge 2+, som var en väldigt bra högtalare. Jag frågar er för att det finns så mycket att välja mellan och det är så svårt med olika tester, för alla säger olika om vilken som är bra.

Några krav:

• Budget på 1000-2000kr ungefär, men black friday kan ju minska priset på många.

• Lång batteritid

• Portabel - lätt att ta med sig till kompisar och kanske party.

• Spela många olika musikgenrer som hiphop, klassiskt, pop, osv.

• Knappar för justering av ljudet

• Laddar genom micro usb eller så funkar annat också.

• Bra bas

Har kollat på JBL Charge 3, Marshall Kilburn, Bose Revolve+, Harman/Kardon och Audio Pro. Men finns så många andra också, och vet inte riktigt vad som är bäst för mig.

Med vänlig hälsning,
Lucas

Uppdaterat texten, så den är lättare att förstå
Permalänk
Medlem

Det hade ju varit bra att veta vad du menar med "bättre" för att ha en rimlig möjlighet att komma med förslag.
Jag valde att köpa JBL Flip 4 framför tex Charge 3 för att jag tycker att den har ett bättre och mer balanserat ljud.

Utifrån MIN tanke om bättre skulle jag kanske kollat på AudioPros högtalare. Vifa har ju sina Copenhagen, Oslo och Helsinki åxå (ja, det finns även Stockholm och Reykjavik man dem har jag inte hört), men det är väl kanske tveksamt om de blir tillräckligt billiga under BF.

Permalänk

Har själv 2 st JBL Extreme tycker de är riktigt bra.

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk
Medlem

Bang olufsen s3 reas ut ofta, och även i par. Riktigt trevliga bluetooth högtalare.

https://www.dustinhome.se/product/5010884618/beoplay-s3-svart...

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Det hade ju varit bra att veta vad du menar med "bättre" för att ha en rimlig möjlighet att komma med förslag.
Jag valde att köpa JBL Flip 4 framför tex Charge 3 för att jag tycker att den har ett bättre och mer balanserat ljud.

Utifrån MIN tanke om bättre skulle jag kanske kollat på AudioPros högtalare. Vifa har ju sina Copenhagen, Oslo och Helsinki åxå (ja, det finns även Stockholm och Reykjavik man dem har jag inte hört), men det är väl kanske tveksamt om de blir tillräckligt billiga under BF.

Nu har jag försökt formulera mig bättre i texten, tack för du skrev det!

Och har hört att audio pro är riktigt bra högtalare också, har en kompis med en audio pro. Och han är väldigt nöjd, men vet inte om jag vill ha en likadan som honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

Har själv 2 st JBL Extreme tycker de är riktigt bra.

Aa har sett/hört att den har varit bästa högtalaren i den prisklassen innan nya JBL Boombox kom. Blev sugen på en JBL Boombox, men lite för dyr atm. Men annars skulle jag nog slå till på en sådan.

Tycker du det är värt att ha två stycken?

Alltså jag vet att dessa JBL högtalare inte har 360 ljud så är väl bra med två då. Och har sett att den kan kopplas med 100st JBL högtalare samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Bang olufsen s3 reas ut ofta, och även i par. Riktigt trevliga bluetooth högtalare.

https://www.dustinhome.se/product/5010884618/beoplay-s3-svart...

Aa dessa är ju lite mer av lyx ljud liksom, tanke på märket. Men är de verkligen portabla och kan tas runt överallt?

Permalänk
Medlem

@GGlucke:

Missade ditt krav på batteri. Bortse dessa helt!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

@GGlucke:

Missade ditt krav på batteri. Bortse dessa helt!

Aha okej, det är lugnt. Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Kanske blir en Audio Pro Addon T10 gen2 på black friday.

Någon som har erfarenhet av den?
Slår den Marshall Kilburn och JBL's högtalare?
Verkar inte stå någon batteritid, någon som vet det också?

Verkar fått högst betyg på ljudochbild iaf, vilket låter lovande!

Permalänk
Skrivet av GGlucke:

Kanske blir en Audio Pro Addon T10 gen2 på black friday.

Någon som har erfarenhet av den?
Slår den Marshall Kilburn och JBL's högtalare?
Verkar inte stå någon batteritid, någon som vet det också?

Verkar fått högst betyg på ljudochbild iaf, vilket låter lovande!

Återupplivar den här tråden då jag också skulle vilja få svar på din fråga...

Och vad blev det förresten för högtalare, är du nöjd med ditt val?

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Enhörningen:

Jag tänker inte ge någon rekommendation, men en sak som togs upp i tråden är möjligheten att koppla ihop många enheter.

Således tänkee jag att man kanske köper samma som kompisarna har, förutsatt att dem går att länka ihop, ävem om ljudet kanske inte råkar vara absolut bäst.
Det blir nog bästa lösningen de gånger ni är fler som ska lyssna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Jag tänker inte ge någon rekommendation, men en sak som togs upp i tråden är möjligheten att koppla ihop många enheter.

Således tänkee jag att man kanske köper samma som kompisarna har, förutsatt att dem går att länka ihop, ävem om ljudet kanske inte råkar vara absolut bäst.

Det är säkert en bra idé, men tyvärr har de flesta av mina kompisar ganska sketna grejer och jag vill gärna kunna använda den solo också.

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enhörningen:

Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Skrivet av Enhörningen:

Det är säkert en bra idé, men tyvärr har de flesta av mina kompisar ganska sketna grejer och jag vill gärna kunna använda den solo också.

Jag är väldigt nöjd med min JBL Xtreme 2 som det blev tillslut. Polarn har en likadan så vi brukar koppla ihop och man kan dessutom koppla ihop 100st JBL enheter med den. Det var polarn som tipsade om att det skulle komma ut en ny JBL högtalare, så jag väntade och köpte den. Fick dessutom 20% rabattkod av harman support vilket var jättesnällt av dom.
Iaf så har högtalalaren väldigt bra bas, portabel med ett axelband som det dessutom sitter en kapsylöppnare på.

Permalänk
Medlem

Vi har en Sony SRS-XB40 som min sambo använder till diverse youtube/musik när hon jobbar hemma.

Sett till storleken så är vi riktigt nöjda, vi har dock inte långkört den ute än men batteriet håller iaf +3 timmar när jag haft den igång här hemma.