Permalänk
Medlem

Worth a buy och ACG recensioner.

Kollade också på livestream (singleplayer) från Angry Joe men efter ett par timmars spelande blev det så tråkigt att jag var tvungen att stänga av för att inte somna...Visst vissa delar var roliga men andra tråkiga och upprepande...

Jag kommer inte köpa spelet iaf...Inte nu och inte senare när den kostar under 99kr.

För er som köper eller förbokar...Klaga inte sedan när många nya spel kommer innehålla mikrotransaktioner och vara pay to win. Ert eget fel om ni väljer att stödja det här skitet.

Permalänk
Medlem

Köper man spelet och vägrar att köpa "loot-boxes" så stödjer man systemet i vilket fall som helst, man är innehåll för de som köper "loot-boxes"...

Permalänk
Lego Master

Frågan är, är det värt det bara för single player-kampanjen? MP ger jag inte mycket för, det känns väldigt "meh". Men single player i SW-universat har man inte varit bortskämd med de senaste typ 25 åren. Så är det värt det för den sakens skull enbart?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Frågan är, är det värt det bara för single player-kampanjen? MP ger jag inte mycket för, det känns väldigt "meh". Men single player i SW-universat har man inte varit bortskämd med de senaste typ 25 åren. Så är det värt det för den sakens skull enbart?

500 kr för en 5h lång Campaign är nog inte värt pengarna. Hade nog väntat tills priset gått ner om det är enbart Campaign man är ute efter.

Själv kommer jag köra både och, även om lootcrates systemet är fortfarande inbakat i multiplayer. Har läst runt lite och visst ger det en fördel till folk som köper lootcrates men inte lika mycket som jag trott - skills ger fortfarande en fördel över no skill + all loot i spelet.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nästa bf kommer vara gratis men ammunitionen kommer kosta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Skulle inte vara förvånad om EA vill implementerat detta. Hade de inte släppt en gratis Need For Speed titel där man var tvungen att betala för bensin?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Icte:

500 kr för en 5h lång Campaign är nog inte värt pengarna. Hade nog väntat tills priset gått ner om det är enbart Campaign man är ute efter.

Själv kommer jag köra både och, även om lootcrates systemet är fortfarande inbakat i multiplayer. Har läst runt lite och visst ger det en fördel till folk som köper lootcrates men inte lika mycket som jag trott - skills ger fortfarande en fördel över no skill + all loot i spelet.

Ja, alltså.. jag är ju sugen på att prova space combat, men eftersom det är så neddummat jämfört med tex. X-Wing vs. TIE-fighter så är det lite cringe varje gång man försöker göra nåt annat än att bara titta på spektaklet.

Det behövs en riktig space-sim snart, innan jag går bananas och bygger en själv. Och det får jag ju inte för jag äger inte rättigheterna.

Fan, det borde finnas lagar om att man måste beakta eventuell fanbase när man har rättigheterna till något.
"Det är olagligt att göra dåliga (eller inga, för den delen) spel om Star Wars. Har du rättigheterna är det fan bäst att du gör rätt."

Visa signatur

* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kan ni gnällspikar starta en separat tråd om ni vill snacka om det EA ställt till med? Och kan vi försöka diskutera själva spelet här? Tack

Själv gillar jag spelet skarpt, det ser helt fantastiskt ut, är grymt optimerat och alla kartor är riktigt bra. Tycker också känslan i vapnen är riktigt bra, kan inte sätta fingret på det men det är tillfredsställande som fan av någon anledning.

Lägg till mig på origin om ni är spelsugna! isbBBQ.

Finns något intresse för en spelkväll imorgon? Sambon ska iväg så tänkte viga hela kvällen åt Star Wars

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Det har den väl gjort i flera Bf redan, iaf om man kan tro på supportspelarna.

Blir nog ett köp, måste få spela Star Wars singleplayer igen om inte annat.

Permalänk
Medlem

Sådär ja, efter senaste reddits AMA verkar det nu uppenbart trots allt stohej att man inte tänker backa kring sina lootbox kopplat till att kunna göra framsteg i spelet samt få fördelar mot andra spelare.

Så har skickat in ett litet tips till Lotteriinspektionen

Detta då jag uppmärksammat i media att belgiska motsvarande myndighet valt att göra en undersökning.

https://www.pcgamesn.com/star-wars-battlefront-2/battlefront-...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att folk tittar på denna. Jag håller med honom i mer eller mindre allt.
Fantastiskt spel överlag. Lootboxes förstör lite, men har ingen stor påverkan. Folk skriker "P2W" utan att vara insatta.
Hellre lootboxes (som jag varken behöver eller kommer köpa) och gratis DLC's än ett seasonpass som kostar pengar så fort det kommer ny DLC.

Skrivet av gargamelo:

Så har skickat in ett litet tips till Lotteriinspektionen

Trams. Har du inget bättre att göra på din fritid tycker jag faktiskt synd om dig.

Tvivlar starkt på att dom kommer göra något f.ö. Loot-boxes, skins och trading i CS:GO är en massiv industri och där har det inte hänt något. Loot-lådorna och Starcardsen i SW:BF2 däremot kan du inte ens trada eller sälja, så det är inte som att du kan tjäna pengar på systemet. Varför skulle Lotteriinspektionen bry sig om det?

Skrivet av Shudnawz:

Kampanjen är bra imo, men som sagt lite kort. Dock ska dom tydligen lägga till fler kampanjuppdrag i december.
Om det är värt 500kr eller inte är upp till dig. Kommer nog spela om kampanjen själv dock, då jag missade många collectibles, och i detta spelet vill man faktiskt hitta dom då man får in-game resurser av det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@gargamelo: Du kan omöjligt vara seriös? Jisses.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Lego Master
Skrivet av MinscS2:

Trams. Har du inget bättre att göra på din fritid tycker jag faktiskt synd om dig.

Tvivlar starkt på att dom kommer göra något f.ö. Loot-boxes, skins och trading i CS:GO är en massiv industri och där har det inte hänt något. Loot-lådorna och Starcardsen i SW:BF2 däremot kan du inte ens trada eller sälja, så det är inte som att du kan tjäna pengar på systemet. Varför skulle Lotteriinspektionen bry sig om det?

Fast det har ju inte med om DU kan tjäna pengar på det att göra, det handlar om ifall spelets uppbyggnad gör att ditt vinstutfall (dvs om du vinner en match) är mer beroende på chans (dvs vad du får i dina lootboxes) än din färdighet. Varför tror du alla såna idiottävlingar i radio alltid har nån sjukt enkel fråga man måste svara på innan man kanske vinner nåt? För att komma runt lotteriinspektionens krav på färdighet i spel. I grund och botten är det helt slumpmässigt vem som ringer in och får vinna, men om man lägger till ett färdighetsfilter (en enkel fråga) så slipper man stämpel som lotteri.

Och om alla rants om SWBF2 är sanna (jag vet inte, jag har inte satt mig in i det), så är det väl en risk att man åker dit på det och antingen får böter eller säljförbud i Sverige. Men förmodligen inte, ändå. Det krävs ju fortfarande att du gör något mer än bara loggar in och litar på dina lootboxes. Men tanken är intressant.

Skrivet av MinscS2:

Kampanjen är bra imo, men som sagt lite kort. Dock ska dom tydligen lägga till fler kampanjuppdrag i december.
Om det är värt 500kr eller inte är upp till dig. Kommer nog spela om kampanjen själv dock, då jag missade många collectibles, och i detta spelet vill man faktiskt hitta dom då man får in-game resurser av det.

Blir nog att vänta tills det gått ner några hundringar på Kinguin eller motsvarande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det behövs en riktig space-sim snart, innan jag går bananas och bygger en själv. Och det får jag ju inte för jag äger inte rättigheterna.

Elite: Dangerous eller Star Citizen finns ju om du vill spela space-sim med allt från dogfights, bounty hunting, eller storskaliga krig med 100-tals skepp

Ganska lång start-kurva i dessa spel dock men de är båda fantastiska. Har några hundra timmar i båda.

Edit: Men hade ju varit nice med ett med Star Wars tema vilket jag kom på att du antagligen syftar på!

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast det har ju inte med om DU kan tjäna pengar på det att göra, det handlar om ifall spelets uppbyggnad gör att ditt vinstutfall (dvs om du vinner en match) är mer beroende på chans (dvs vad du får i dina lootboxes) än din färdighet.

Hade varit sjukt underhållande att se lotteriinspektionen försöka sätta sig in i detta.
Hade velat se vad deras bevisning är, då det är fullt möjligt för ett lag helt utan starcards att gång på gång spöa ett lag med starcards om dom är bättre spelare. Hur ska LI kunna bevisa att det är korten som avgör och inte spelarnas skicklighet?

Sen ang. CS:GO, så du menar att köpa 10 nycklar till lootboxes, ha supertur och få 10 knivar som är värda 15.000:- styck och sen sälja dem för 150.000:- utan att skatta dom inte är något som LI (eller skatteverket) hade varit intresserade av? Att köpa något för X kronor i hopp om att få något som är värt XXX kronor låter väldigt mycket som ett lott-system i min bok.
Jag skulle aldrig få för mig att anmäla CS:GO (eller SW:BF2) till någon institution, men jag vet folk som tjänar sitt leverne på CS:GO-lådor.

Om CS:GO klarar sig undan LI, så är jag rätt säker på att det bara är slöseri med lotteriinspektionens tid att anmäla SW:BF2.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

@gargamelo: Du kan omöjligt vara seriös? Jisses.

Nej inte helt seriöst kanske, men jag gillar spelet, jag spenderade för ultimate edition för ettan och folk tyckte jag var dum i huvudet för att ha spenderat tusen spänn, men hade inget att klaga på förutom man ibland såg folk hoppa in med aimbots och kanske en svag DLC mot slutet.

För mig att whine om läget är mer av en principsak emot sådant jag inte tycker hör hemma i FPS spel när det gäller fair play.

Jag bryr mig inte om låsa upp skins eller alla vapen och etc.

Så länge ett spel är balanserat är jag dock nöjd, men när jag får läsa om ett spel jag tänkt köpa vara i stort sett designat främst till sälja lootboxes till att köpa sig till att göra 30-40% mer skada eller ta mindre skada samt åka fortare etc och låsa upp dvs auto-aim funktioner osv så tycker jag inte det är okej.

Samt uppfattat att en hel del framsteg är också låst i spelet till en helt annan nivå än vad som är rimligt utan att köpa till sig lootboxes.

Står folk inte emot EA vid detta tillfälle så vågar jag inte ens gissa hur nästa Battlefield kommer funka.

Permalänk

Var ju sjukt snyggt utan hud..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Tl:dw: Har tagit bort microtransactions temporärt, DICE och EA kommer att göra förändringar och därefter åter introducera köp av crystals. Disney inblandad måntro?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EA backar och stänger tillfälligt av mikrotransaktioner.

Bli dock inte lurade av detta. De försöker bara rädda situationen inför lanseringen idag.

Personligen så hoppas jag att många visar missnöje med plånboken och helt enkelt inte köper spelet eller lämnar tillbaks om man har förbokat. Om Battlefront 2 säljer bra kommer det hela spåra ur totalt i framtiden och de flesta spel kommer ha mikrotransaktioner, lootlådor och spelkort inbyggda i singelplayer och multiplayer spel.

Edit: Såg att Icte hann före...

Permalänk
Skrivet av Icte:

https://youtu.be/MfckGhX6FNo

Tl:dw: Har tagit bort microtransactions temporärt, DICE och EA kommer att göra förändringar och därefter åter introducera köp av crystals. Disney inblandad måntro?

Dom tar bort det så alla som avbeställt köper det igen innan dom gör det som det var innan.

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil:
Alla spel utan HUD blir mycket snyggare

Permalänk
Medlem

Även om EA går ut och säger att de ska minska, förändra eller ta bort "micro transactions" så är det stopp för mig att köpa spel ifårn EA.

För ska vi vara ärliga, det är EA....deras nya struktur är denna typer av spel, där man mer eller mindre skapar ett beroeende att trycka in pengar, där du har möjlighet att betala dig vidare, där "pay to win" helt enkelt är ett krav.

Utöver det kommer spelet inte vara bättre än de skelett EA utgivit och kallat spel senaste tiden, ingen substans det är en fasad med fina färger och inget mer.

Om inte vi marknaden tar ett krafttag och rensar upp bland dessa utvecklare och publicerare.

Permalänk
Inaktiv

Köpte av misstag den fysiska versionen av spelet ifrån spelbutiken.se när jag bara skulle ha koden per epost, men väntar mig ett fint paket att hämta ut idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

https://www.youtube.com/watch?v=cPhRDN8T9_M

EA backar och stänger tillfälligt av mikrotransaktioner.

Bli dock inte lurade av detta. De försöker bara rädda situationen inför lanseringen idag.

Personligen så hoppas jag att många visar missnöje med plånboken och helt enkelt inte köper spelet eller lämnar tillbaks om man har förbokat. Om Battlefront 2 säljer bra kommer det hela spåra ur totalt i framtiden och de flesta spel kommer ha mikrotransaktioner, lootlådor och spelkort inbyggda i singelplayer och multiplayer spel.

Edit: Såg att Icte hann före...

Skrivet av Biffendanan:

Dom tar bort det så alla som avbeställt köper det igen innan dom gör det som det var innan.

Förmodligen! Fanns en väldigt bra förklaring på hur EA tänker av någon som jobbar för ett PR företag på Reddit som jag läste igår:

https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cji8a/...

Blir väl förmodligen någon tweak av vad man kan köpa med crystals. Skins tror jag inte kommer att introduceras i spelet, utan det blir förmodligen som det är nu men med små förändringar. Återstår att se helt enkelt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Unknown:
Köpte 2 st kopior av Titanfall 2 från spelbutiken.se under förra årets blackfriday/cybermonday.
Lite roligt med stora DVD fodral som enbart innehåller en papperslapp med en kod för Origin.

Permalänk
Medlem

Disney har helt enkelt blivit förbannade, när det började skrivas om att detta skulle kunna skada varumärket Star Wars då var det klart vad som skulle hända.

Hade detta varit ett EA-spel som inte var baserat på något annat företags IP så hade det som händer nu inte hänt, EA hade skitit i att spelare blev förbannade och vägrade köpa deras spel. De tjänar helt enkelt så mycket på mikrotransaktioner.

EA riskerar här att förlora rättigheterna till att göra Star Wars spel, i framtiden eller nu (beroende på eventuella klasuler i kontrakten med Disney, kan dock inte tänka mig att Disney inte skulle ha lagt till rätten att avbryta kontrakten om de licenserade produkterna skadar deras varumärken.)

Så skulle ha svårt att tro att Dice inte kommer att få göra om mikrotransaktionssystemet drastiskt eller tom slopa det. Sen kan EA lägga till det i något av deras helägda spelserier istället...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Terrell:

@Unknown:
Köpte 2 st kopior av Titanfall 2 från spelbutiken.se under förra årets blackfriday/cybermonday.
Lite roligt med stora DVD fodral som enbart innehåller en papperslapp med en kod för Origin.

Ja det är väldigt miljövänligt och väl igenomtänkt.
Men bara det kommer idag så kan jag ha lite överseende med den egenskap. Ska bli kul att lira ikväll. Redan kört slut på dom 10 timmarna gratis speltid man kunde få med origin access.

Permalänk
Medlem

Har dom tagit bort mikrotransaktioner från release eller har det funnits ett tag så folk har hunnit köpa till sig allting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

https://www.gamespot.com/articles/battlefront-2-overwatch-bei...

Om den Belgiska motsvarigheten till Lotteriinspektionen finner att lootboxes kan kategoriseras som lotteri, så finns det all anledning för dem att starta sin egen utredning, framförallt om detta blir en fråga å EU-nivå vilket det finns en viss chans då EU är väldigt måna om konsumentskydd.

Du kanske tycker det är tramsigt. Själv tycker jag att det är bra att någon tittar på det eftersom i den riktning som spelindustrin går mot, är direkt konsumentfientlig. Faktum är att Dice (EA) backar t.om. och stänger temporärt av alla mikrotransaktioner i spelet och som TotalBiscuit sa i CoOp Podcast, spelet är uppbyggt kring mikrotransaktioner och det finns inte en chans att EA kommer tacka nej till den intäkten.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Hoppas folk håller i plånböckerna tills EA backar helt med det där.
Jag är okej med mikrotransaktioner som koncept om det bara är kosmetiska uppgraderingar.
Men va fasen , star cards eller vad det heter är ju fan en ren jävla sedelpress för dem. Och vad får man? Du betalar i princip bara för att inte ha en handikappad progression.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11