Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley96:

Hej! På eurogamer.net står det att Amazon UK kl 16 kommer att rea ut Nintendo Switch + Super Mario Odessey för £279,99. Jag är väldigt sugen på att köpa men samtidigt osäker på hur säkert och smidigt det är att beställa från dem. Har någon här köpt något från Amazon UK och hur gick det?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset! Högg en. Inte överlycklig över färgerna men det blev så pass bra pris så det får vara ok.

Permalänk
Skrivet av varget:

Men då hade du tänkt på det. Annars har jag bara gott att säga om amazon uk. Aldrig haft problem med dem. Men just pga annan elkontakt har jag valt att handla från .de ibland.

Tänk på att switchen är kräsen när den är dockad, det finns säkert nått som kan driva den men jag har inte hittat nått så säkrast är original till dockan.

Okej, jag beställde precis så hoppas att det löser sig.

Menar du att dockan behöver laddas med orginalladdaren? Eller vad menar du med att switchen är kräsen?

Permalänk
Skrivet av tripodz:

Tack för tipset! Högg en. Inte överlycklig över färgerna men det blev så pass bra pris så det får vara ok.

Skönt att jag inte var den enda att köpa. Jag blir alltid så osäker när det handlar om att beställa från något annat land.
Tycker du inte om de neonröda/neongröna färgerna? Det är väl bara de och de gråa som finns? (Såvida man inte köper separata kontroller)

Permalänk
Medlem

Har beställt en switch, men vilka tillbehör är mest värt att köpa till den? Har inte direkt koll. Medföljer en väska? Vill gärna ha tips på en bra väska till den isåfall.
Är extra kontroll nödvändigt eller tycker ni det funkar att spela utan?
Hur många spel (ungefär) rymmer på en switch? Ska jag köpa till en microsd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley96:

Okej, jag beställde precis så hoppas att det löser sig.

Menar du att dockan behöver laddas med orginalladdaren? Eller vad menar du med att switchen är kräsen?

Switchen behöver behöver USB PD 15V för att du ska få ut hdmi signal när den sitter i dockan. Du kan ladda med med lite vad som helst när du kör den odockad. Switchen klockar upp sig och behöver mer ström när du dockar den för att få mer prestanda på tvn 720p -> 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swarley96:

Skönt att jag inte var den enda att köpa. Jag blir alltid så osäker när det handlar om att beställa från något annat land.
Tycker du inte om de neonröda/neongröna färgerna? Det är väl bara de och de gråa som finns? (Såvida man inte köper separata kontroller)

Gillar de gråa bättre ja. Sen finns de röda som följer med specialutgåvan bundlad med Mario. För mig handlar det inte främst om färgerna - utan att de är olika. Skitsak egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Hur många spel (ungefär) rymmer på en switch? Ska jag köpa till en microsd?

Om du främst köper nintendo- och fysiska-spel så kommer du nog inte behöva sd kort på ett bra tag. Mest 3e part spel som kräver massa utrymme så det beror lite på vad du tänker köpa.

De största jag känner till: (ja, för fysiska spel)
LA noair 14GB
NBA 2k18 7+6GB
Doom 8GB (går att spela utan dock)

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Hur handlar du i amerikanska eShop? Prepaidkort eller funkar ditt bankkort om du byter region?

Wow! Det är typ precis det här jag behöver! Under 300 kr så känns det vä överenskommeligt.
Tack för tipset

I am Setsuna kostar 179,25 SEK i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Om du främst köper nintendo- och fysiska-spel så kommer du nog inte behöva sd kort på ett bra tag. Mest 3e part spel som kräver massa utrymme så det beror lite på vad du tänker köpa.

De största jag känner till: (ja, för fysiska spel)
LA noair 14GB
NBA 2k18 7+6GB
Doom 8GB (går att spela utan dock)

Tänkte i första hand köpa Mario kart 8 deluxe och Zelda BOTW. Om man köper spelen från e-shop tar det mer utrymme än om man köper fysiska spel som man installerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Tänkte i första hand köpa Mario kart 8 deluxe och Zelda BOTW. Om man köper spelen från e-shop tar det mer utrymme än om man köper fysiska spel som man installerar?

Det är inte som PS/Xbox. Spel installerad inte om du köper fysisk utgåva. Men även om du köper de spel du nämnde i eShopen så får de ganska precis plats.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

I am Setsuna kostar 179,25 SEK i Sverige.

I eshopen? Tyckte det stod 215kr typ ( har det inte framför mig) ?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Damponmyboard:

I eshopen? Tyckte det stod 215kr typ ( har det inte framför mig) ?

Ah my bad det måste vara norska eller danska eshop. Det står 215:- på Swe helt rätt.
Det är den danska eshopen norska har under 200:- så det är billigare att köpa via Norge. 179,25 danska kronor =
237,988403 svenska kronor exklusive valutapåslag.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon läste mitt förra inlägg. Jag har beställt en Switch och skulle vilja ha tips på en bra väska till den (om det inte medföljer en) samt andra tillbehör som ni tycker är värda att köpa till.

Vill passa på och köpa allt på Black Friday. Tycker ni man ska köpa till kontrollen? Har den prissänkts någonstans?

Edit: Vilka spel rekommenderar ni mest just nu? Är Mario + Rabbids värt att köpa?

Permalänk
Skrivet av finally:

Vet inte om någon läste mitt förra inlägg. Jag har beställt en Switch och skulle vilja ha tips på en bra väska till den (om det inte medföljer en) samt andra tillbehör som ni tycker är värda att köpa till.

Vill passa på och köpa allt på Black Friday. Tycker ni man ska köpa till kontrollen? Har den prissänkts någonstans?

Nu har jag inte mitt Switch än då jag beställde det tidigare idag, men jag köpte iallafall med en väska till. Det är ju inte någon inkluderad när man köper konsolen. Sedan beror det väl på om du tänker att du kommer röra dig mycket med den eller nästan endast ha den hemma.

Vad gäller extra kontroller så skulle jag rekommendera att du går in på CDON. De säljer en ”hori Nintendo switch horipad” för 199kr, vilket är ett väldigt bra pris (den är dock inte trådlös). Ska säga att jag själv dock inte beställt någon eftersom jag tror att jag kommer vara nöjd med de kontroller som ingår när man köper konsolen. Dessutom kommer jag nog mest spela i ”handheld mode”.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av finally:

Beroende på hur mycket cash du vill lägga och hur stora händer du har. Det fungerar utmärkt med joy-cons och deras egna handkontroll som finns med i paketet. Väska får du skaffa till.

Sen vill du ha kontroller ifall du har händer som är större än medel så finns det pro kontroll med gyro och HD rumble. I annat fall har CDON billiga Hori utan gyro för 199:-. Ica hemma hade ett bra pris på pro kontroller men de är slut i lager.

Du kan testa att köpa på Amazon DE, UK, FR eller ES billigare har köpt billiga från Danmark. Själv sitter jag på Xbox elite kontroller till Switch:en men de kräver en dongel till för att köra med utan gyra etc.

Sen kan ett skärmskydd vara bra att skaffa till för att undgå repor skärmglas är att rekommendera. Väska: deluxe är onödigt stor som en del andra har påpekat om du bara kör handhållet ta en liten väska annars är messenger bag rekommenderbart då du får en liten väska med och kan transportera allt inklusive docka sladd spel.

Vad som är mer värt är väl om du kommer att spela online köp till en ethernet kabel wii u:s fungerar utmärkt eller någon liknande än just hori:s som kostare 3-400:-

Själv har jag Hori:s men de gav jag 125:- för fungerar utmärkt i onlinespel som Splatoon 2.

Tillägg har du obegränsat med cash köp en 34 tums skärm Widescreen för att spela i 21:9 format en helt annan känsla enligt mig. Finns en del på BF rea b l a X34:an och Asus Rog:en 34"

Permalänk
Medlem

Har äntligen köpt mig en switch idag!

Hade bestämt mig innan rean att köpa idag om den gick under 3000:- oavsett färg eller motsvarande kampanj med fysiska verioner av spel jag tänkt köpa i närtid (främst Zelda och Skyrim).

Slog till på neon-versionen i CDON-rean som nämndes tidigare i tråden och köpte även Hori-kontrollern (199:- är billigt för vad som ser ut att vara en vettig backupkontroll), Lego City Undercover (244:-) och en zelda-temade grå deluxe-väskan (199:-).
Hoppas väskan är bra. Verkar lite större än önskat, men samtidigt bra skyddande enligt de flesta så blir nog utmärkt första månaderna då jag kommer vara överförsiktig med den

Synd bara att det inte varit vettiga kampanjer på Skyrim, Zelda eller pro kontrollers än.
Kanske ändå slår til på skyrim ändå då jag varit extremt sugen på att spela det igen och i bärbart format.

Edit: Vilket skärmskydd rekommenderas?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mudde:

Har äntligen köpt mig en switch idag!

Hade bestämt mig innan rean att köpa idag om den gick under 3000:- oavsett färg eller motsvarande kampanj med fysiska verioner av spel jag tänkt köpa i närtid (främst Zelda och Skyrim).

Slog till på neon-versionen i CDON-rean som nämndes tidigare i tråden och köpte även Hori-kontrollern (199:- är billigt för vad som ser ut att vara en vettig backupkontroll), Lego City Undercover (244:-) och en zelda-temade grå deluxe-väskan (199:-).
Hoppas väskan är bra. Verkar lite större än önskat, men samtidigt bra skyddande enligt de flesta så blir nog utmärkt första månaderna då jag kommer vara överförsiktig med den

Synd bara att det inte varit vettiga kampanjer på Skyrim, Zelda eller pro kontrollers än.
Kanske ändå slår til på skyrim ändå då jag varit extremt sugen på att spela det igen och i bärbart format.

Edit: Vilket skärmskydd rekommenderas?

Pro kontroll under 600:- tyska Amazon.de EUR 58,81 inklusive frakt.

Ta det billigaste Genuine FoneM8 ca 44 kr plus valutapåslag visst ta China Hong kong men kan bli moms/tull på dem 10-12 kr.

Annars kör CDON 149:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Beroende på hur mycket cash du vill lägga och hur stora händer du har. Det fungerar utmärkt med joy-cons och deras egna handkontroll som finns med i paketet. Väska får du skaffa till.

Sen vill du ha kontroller ifall du har händer som är större än medel så finns det pro kontroll med gyro och HD rumble. I annat fall har CDON billiga Hori utan gyro för 199:-. Ica hemma hade ett bra pris på pro kontroller men de är slut i lager.

Du kan testa att köpa på Amazon DE, UK, FR eller ES billigare har köpt billiga från Danmark. Själv sitter jag på Xbox elite kontroller till Switch:en men de kräver en dongel till för att köra med utan gyra etc.

Sen kan ett skärmskydd vara bra att skaffa till för att undgå repor skärmglas är att rekommendera. Väska: deluxe är onödigt stor som en del andra har påpekat om du bara kör handhållet ta en liten väska annars är messenger bag rekommenderbart då du får en liten väska med och kan transportera allt inklusive docka sladd spel.

Vad som är mer värt är väl om du kommer att spela online köp till en ethernet kabel wii u:s fungerar utmärkt eller någon liknande än just hori:s som kostare 3-400:-

Själv har jag Hori:s men de gav jag 125:- för fungerar utmärkt i onlinespel som Splatoon 2.

Tillägg har du obegränsat med cash köp en 34 tums skärm Widescreen för att spela i 21:9 format en helt annan känsla enligt mig. Finns en del på BF rea b l a X34:an och Asus Rog:en 34"

http://oi65.tinypic.com/wh18jc.jpg

Tack för svar. Funkar vilket skärmskydd som helst eller ska man köra på en premium? Hittade dessa väskor som kan passa:

http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_tough_pouch-39616352
http://cdon.se/spel/nintendo_switch_deluxe_travel_case%2c_bla...

Deluxe typen verkar dock ge bättre skydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det är väl ok inget jag gillar messenger väskan är helt ok om du har med allt. Den har även en liten enkel väska med för switchen med.

Ok, blev en sådan. Hittade till bra pris (179 kr) på Amazon UK (skulle ändå beställa lite annat från BF-kampanj där):
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01N22YAIP/ref=od_aui_det...

Nu följde det även med ett litet fodral i "kittet", så hade säker klarat mig på det, men fick även bli en sådan här som jag tyckte ser ut att både vara snygg och skydda bra (och endast 79 kr):
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01MS7AI9G/ref=od_aui_det...

Skrivet av Tiamat:

Just att du kan sätta på prokontroll liknande grepp på dina joy-con:s är rikitgt najs för dina handleder om du spelar mycket i handhold läget.
Sen skyddar den switchens baksida min har jag repat på baksidan för jag var rädd att repa framsidan

Missade KS, men fick bli en lite liknande produkt på Amazon. Ser tyvärr inte riktigt lika genomtänkt ut, men fått relativt bra kritik, och inte allt för dyr (ca 126 kr): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07457V4XJ/ref=od_aui_det... Hoppas att den kan fungera tills vidare.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av finally:

Tack för svar. Funkar vilket skärmskydd som helst eller ska man köra på en premium? Hittade dessa väskor som kan passa:

http://cdon.se/spel/hori_nintendo_switch_tough_pouch-39616352
http://cdon.se/spel/nintendo_switch_deluxe_travel_case%2c_bla...

Deluxe typen verkar dock ge bättre skydd.

Hade väl köpt en med två glas i fall man pajar det ena. Det som kan vara bra är väl tjocklek men annars spelar det inte så jättestor roll ifall du inte är klumpig och tappar den i golvet varannan dag. Tag det billigaste jag har två olika modeller av skärmglas gillade mer M8 för att den var tunnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Sen kan ett skärmskydd vara bra att skaffa till för att undgå repor skärmglas är att rekommendera.

http://oi65.tinypic.com/wh18jc.jpg

Något tips på skärmglas?

Ser snyggt ut i 21:9. Just möjligheterna till olika typer av spelande med Skyrim ser riktigt lockande ut. Ser verkligen fram emot att växla mellan bärbart och 65"-plasman efter behov

Skrivet av Tiamat:

Pro kontroll under 600:- tyska Amazon.de EUR 58,81 inklusive frakt.

Tack för tipset. Det priset i en av de större svenska butikerna så hade jag slagit till (speciellt om det vore hos webhallen som ligger några hundra meter ifrån mig). Känns alltid lättare med returer så om något felar.
Är dock lite sugen på xenoblade-versionen eller andra kommande specialversion. Kan lätt lägga lite extra på sådan.
Hade hoppats konsolen skulle komma i zelda-version eller liknande. Den enda som kommit hit är väl Mario-versionen som känns lite tråkig (helt ok joycons men samma vanliga enhet, men man måste betala för ett digitalt spel - jag gillar fysiska versioner)
Tror jag avvaktar till senare tillfälle nu. Kommer nog mest spela bärbart och hori-kontrollern kanske duger om händerna tröttnar tills vidare.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Ok, blev en sådan. Hittade till bra pris (179 kr) på Amazon UK (skulle ändå beställa lite annat från BF-kampanj där):
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01N22YAIP/ref=od_aui_det...

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91gS67wmuBL._SL1500_.jpg

Nu följde det även med ett litet fodral i "kittet", så hade säker klarat mig på det, men fick även bli en sådan här som jag tyckte ser ut att både vara snygg och skydda bra (och endast 79 kr):
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01MS7AI9G/ref=od_aui_det...

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81NPICF75fL._SL1500_.jpg

Missade KS, men fick bli en lite liknande produkt på Amazon. Ser tyvärr inte riktigt lika genomtänkt ut, men fått relativt bra kritik, och inte allt för dyr (ca 126 kr): https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07457V4XJ/ref=od_aui_det... Hoppas att den kan fungera tills vidare.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71zunRDIGmL._SL1500_.jpg

Ok men riktigt bra pris på mesenger väskan och KS varianten. Väntar fortfarande på KS de ska komma till Amazon med och man ska kunna variera färger med.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mudde:

Något tips på skärmglas?

Ser snyggt ut i 21:9. Just möjligheterna till olika typer av spelande med Skyrim ser riktigt lockande ut. Ser verkligen fram emot att växla mellan bärbart och 65"-plasman efter behov

Tack för tipset. Det priset i en av de större svenska butikerna så hade jag slagit till (speciellt om det vore hos webhallen som ligger några hundra meter ifrån mig). Känns alltid lättare med returer så om något felar.
Är dock lite sugen på xenoblade-versionen eller andra kommande specialversion. Kan lätt lägga lite extra på sådan.
Hade hoppats konsolen skulle komma i zelda-version eller liknande. Den enda som kommit hit är väl Mario-versionen som känns lite tråkig (helt ok joycons men samma vanliga enhet, men man måste betala för ett digitalt spel - jag gillar fysiska versioner)
Tror jag avvaktar till senare tillfälle nu. Kommer nog mest spela bärbart och hori-kontrollern kanske duger om händerna tröttnar tills vidare.

Köpte Xeno versionen på ginza för 700:- + fri frakt. Just pro kontrollerna är ganska hållbara brorsan har tappat sina och mina ett x antal ggr. Sen kan man säkert kolla med Bergsla aka Trollsala ifall det strular. Har själv inte testat har köpt från EVGA USA ocg RMA via Tyskland men kanske Trollsala inte är så flexibla.

Skärmglas ta det billigaste måste det vara SWE ta det billigaste hittade bara CDON:s för 149:-

Ps jag gillar Nintendos egna som du får med i paketet helt ok och med gyro för Zelda, Skyram etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Själv sitter jag på Xbox elite kontroller till Switch:en men de kräver en dongel till för att köra med utan gyra etc.

Intressant då jag själv äger en Elite. Vilken dongle rekommenderar du, och var köper man?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Intressant då jag själv äger en Elite. Vilken dongle rekommenderar du, och var köper man?

Du köper MAGIC-NS Wireless Controller Adapter for NINTENDO SWITCH & PC finns på tyska amazon: här 21,99 Euro.
Ok såg att de inte skickar till SWE :/ men det finns andra som säljer.

Helt värt då du kan köra med PS kontroller med:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Du köper MAGIC-NS Wireless Controller Adapter for NINTENDO SWITCH & PC finns på tyska amazon: här 21,99 Euro.
Ok såg att de inte skickar till SWE :/ men det finns andra som säljer.

Helt värt då du kan köra med PS kontroller med:

https://www.youtube.com/watch?v=gRuFobTpCuQ

Grymt att den fungerar både trådlöst och med USB-kabel. Måste skaffa. Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För andra som likt mig just skaffat Switch finns nu billiga glas-skärmskydd på webhallen (deltaco 9h, 79:-):
https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/267913-d...

Permalänk
Medlem

Ni som har testat Mario + rabbids: Vad tyckte ni om spelet? Är det värt att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Ni som har testat Mario + rabbids: Vad tyckte ni om spelet? Är det värt att köpa?

Jag vat helt såld i början, tyckte konceptet var nyskapande eftersom jag aldrig spelat xcom. Efter tre-fyra världar blir det jäkligt repetitivt, så jag har inte kommit längre.

Helt klart värt att plocka nu på rea imo, men 600:- är det inte värt.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Switch med Zelda och Doom. Hunnit spela lite Doom, jag är mycket positivt överraskad av både konsolen och spelet

Visa signatur