Hur har Fall Creators Update funkat för Er?

Permalänk

Vet inte om det är placebo, men tycker allt verka flyta något snabbare än vanligt. Tänk på att det nollställer ALLT som har med ljud å göra, tex mic inställningar osv. Annars var de inget jag behövde pilla med utöver det.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Eftersom Fall Creators Update har misslyckats 10 ggr har jag försökt använda mig av "Media Creation Tool".
Konstigt nog har den inte fungerat för mig. MCT är en nödvändighet då man vill göra en "Clean Install".
Istället fick jag ladda hem från en alternativ sida.

Dessutom fungerar 64-bitars versionen skit både då man använder sig av Update eller Clean Install i vissa äldre datorer, bl a min egen.
Nu fungerar den bra då jag använder 32-bitars av den senaste versionen och uppdateringarna lyckas.

Nej, jag tror Microsoft behöver få fler drivrutiner till x64 versionen för Fall Creators Update ska fungera för alla Windows 10 användare, och bli en succé. I alla fall till de äldre datorerna men vem vill tillverka drivrutiner för äldre datorer då Microsoft tar ofattbart mycket pengar för att signera de.

Permalänk
Medlem

Fall creators update förstör associationerna för att skicka e-post (mailto:) från program i Windows.
Detta händer på varje maskin som har Office 2013/2016 och W10Pro.
Felet yttrar sig som så att efter uppdatering kan man t.ex. inte skicka e-post från skärmklippverktyg etc.
Fixen är att köra "reparera"-alternativet på Office.

Permalänk

Hej har nu fått ett lite udda "fel" efter uppdateringen jag märkt, och det är att program öppnar upp sig igen om dom inte är avstängda innan jag stänger av datorn, hur kan jag stänga av den funktionen?

som vanligt "its not a bug, its a feature". Verkar vara det "nya" i CFU, att program startar upp igen, visst det är bra i vissa fall, men tydligen går det inte stänga av.

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_win...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Då har även min stationära PC fuckad. start-knapp och sök på skrivbordet fungerar inte. Detta efter att ha kört i 4 dagar utan problem.
Har fått backa operativet och nu blir det inte mer "beta testing" på min PC från Microsofts sida!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Skrivet av Gnarf:

Då har även min stationära PC fuckad. start-knapp och sök på skrivbordet fungerar inte. Detta efter att ha kört i 4 dagar utan problem.
Har fått backa operativet och nu blir det inte mer "beta testing" på min PC från Microsofts sida!

du kan ju alltid testa och göra en CLEAN install inifrån windows 10 om du fått sånna problem. Det går att välja att data ska spara och bara själva windows ominstalleras, om du fått sånna problem. Är hur smidigt som helst och göra.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart:

Tack jag vet 😊.
Det är bara irriterande

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnarf:

Då har även min stationära PC fuckad. start-knapp och sök på skrivbordet fungerar inte. Detta efter att ha kört i 4 dagar utan problem.
Har fått backa operativet och nu blir det inte mer "beta testing" på min PC från Microsofts sida!

Har haft samma problem med flera datorer, min privata försökte jag skjuta upp 1709 så länge som möjligt, men när denna uppdatering väl var installerad tog det inte lång tid innan jag hade första bsod, avinstallerade uppdateringen och datorn har sedan dess fungerat felfritt (igen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickfam:

Har haft samma problem med flera datorer, min privata försökte jag skjuta upp 1709 så länge som möjligt, men när denna uppdatering väl var installerad tog det inte lång tid innan jag hade första bsod, avinstallerade uppdateringen och datorn har sedan dess fungerat felfritt (igen).

Två kompisar har samma problem.
Jag backade hela 1709, har du gjort annorlunda för att få det att fungera?

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se Ifollow (betaltjänsten) stream i edge browsern sedan uppdateringen. Misstänker att det är någon inställning som ställer till det, någon som vet vad?

Bör väl inte vara drivrutiner då det funkar bra att se om jag använder chrome?

Jag har redan felsökt enligt instruktioner från Ifollow, dvs rensa cache och tillåta cookies typ, utan skillnad. Vore väldigt tacksam om någon vet vad mer för inställningar som kan ändras?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter en till windows uppdatering som Microsoft har släppt och en Nvidia uppdatering är det sprakande ljudet borta, nån av dessa verkar ha löst det. Antagligen Microsofts uppdatering då den även tog bort massa konstiga artefakter som syntes i ungefär 5 sekunder varje gång man startade Fallout 4. Nu verkar allting vara som vanligt igen.

Kör nu även Microsofts eget Windows Defender som antivirusprogram då det inte verkar helt katastrofalt dåligt, slipper man all bloatware från andra freeware program.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är helt nytt men gillar hur enkelt det var att få in Dolby Atmos till mitt gaming headset. Tyckte mig läsa någonstans att nästa gång åker det in automagiskt då mitt MS-konto nu äger en licens.

Metro är mycket rappare. Har vanan att trycka Windows-knappen på tangentbordet och börja skriva tre-fyra bokstäver av namnet på mjukvaran jag önskar starta samt därefter enter - boom. Detta tycks inte längre ha någon tröghet där det innan kunde bli att första bokstaven ibland inte hade blivit skriven.

Gillar Edge och hur lätt och ledigt det är att rita/skriva anteckningar både i den och lite varstans i vad man hålls med.

Är mycket nöjd.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Mitt ljud har strulat sen jag uppdaterade. Det fungerar bra (ljudmässigt) men vid playback, t ex Netflix, Viaplay och Twitch osv. blir det alltid osynkat efter ett visst antal minuter. Verkar vara något problem med drivrutiner, ljudet tar inte hänsyn till när "frames" droppas och kommer därför mer och mer före bilden.

Har Realtek Hd Audio, till och med testat att installera de senaste drivrutinerna från bara några dagar sedan utan resultat. Kan tillägga att mitt headset som har usb-ljudkort funkar fint utan att något blir osynkat.

Någon som har skrivit om detta i tråden eller märkt något liknande?

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Efter en till windows uppdatering som Microsoft har släppt och en Nvidia uppdatering är det sprakande ljudet borta, nån av dessa verkar ha löst det. Antagligen Microsofts uppdatering då den även tog bort massa konstiga artefakter som syntes i ungefär 5 sekunder varje gång man startade Fallout 4. Nu verkar allting vara som vanligt igen.

Kör nu även Microsofts eget Windows Defender som antivirusprogram då det inte verkar helt katastrofalt dåligt, slipper man all bloatware från andra freeware program.

Har också haft sprakande ljud.

Vilken drivrutin från Nvidia kör du på nu?

EDIT: Jag stör mig även på att Windows uppdaterar mina Nvidia-drivrutiner automatiskt?! Försöker hålla mig till version 385.69 men när jag loggade in på datorn nu är den tillbaka på 388.13. Hur undviker jag detta? Inte konstigt att det uppstår massor konstiga fel ...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Har också haft sprakande ljud.

Vilken drivrutin från Nvidia kör du på nu?

EDIT: Jag stör mig även på att Windows uppdaterar mina Nvidia-drivrutiner automatiskt?! Försöker hålla mig till version 385.69 men när jag loggade in på datorn nu är den tillbaka på 388.13. Hur undviker jag detta? Inte konstigt att det uppstår massor konstiga fel ...

388.13 Kör jag. Testa sök manuellt efter Windows updates, det var en större update där som krävde en datoromstart som löste det mesta för mig iallafall.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnarf:

Då har även min stationära PC fuckad. start-knapp och sök på skrivbordet fungerar inte. Detta efter att ha kört i 4 dagar utan problem.
Har fått backa operativet och nu blir det inte mer "beta testing" på min PC från Microsofts sida!

Samma här. Mitt huvud OS 10 fungerar felfritt men har också en licens på en annan disk jag loggar in på ibland. Brukar testa nya program där en vecka innan jag installerar på mitt huvud-OS. Eftersom det ena nästan alltid fungerat felfritt så drar jag slutsatsen att Windows 10 inte gillas att mekas med för mycket. Särskilt Windows Store brukar fucka up tillsammans med appen inställningar som helt plötsligt blir onåbar. Vanliga kontrollpanelen och program tuffar dock stabilt vidare.

Återställning är den enda lösningen för mig men har många gånger provat Microsofts supports ändlösa Power Shell lösningar men det funkar aldrig. Det där extra MS lade på i Windows med 8/8.1/10 är nog väldigt känsliga grejer.
Windows 10 = njut men rör ej

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Något som upplevt något problem med hårdvara?

Min externa Asus bluray vill inte dyka fram.. Kopplar in den, windows spelar upp det klassiska ljudet, skivan börjar snurra..

Inte lär det vara fel på spelaren? Den funkade ju alldeles utmärkt innan updaten.. Har tyvärr ingen annan dator men annat OS på utan alla har fall update.. Och det säger sig självt tycker jag, jag har redan testat och fått samma problem på andra datorer.

Permalänk
Medlem

Har fungerat klockrent.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Har dålig koll och visste därför inte att det var en ny uppdatering på ingång.

När jag stängde ner datorn igår så ville den "uppdatera och stänga av" vilket jag tänkte säkert var OK. Idag när jag startade datorn installerade den uppdateringar i en dryg timme, och nu är det väldigt mycket, framförallt spel, på datorn som inte fungerar.

Fattar inte att det kan bli så här, och så är jag ett riktigt päron när det kommer till att fixa så vet liksom inte riktigt vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deepah:

Mitt ljud har strulat sen jag uppdaterade. Det fungerar bra (ljudmässigt) men vid playback, t ex Netflix, Viaplay och Twitch osv. blir det alltid osynkat efter ett visst antal minuter. Verkar vara något problem med drivrutiner, ljudet tar inte hänsyn till när "frames" droppas och kommer därför mer och mer före bilden.

Har Realtek Hd Audio, till och med testat att installera de senaste drivrutinerna från bara några dagar sedan utan resultat. Kan tillägga att mitt headset som har usb-ljudkort funkar fint utan att något blir osynkat.

Någon som har skrivit om detta i tråden eller märkt något liknande?

Även jag har detta problem nu efter att ha uppdaterat.
Hittade du någon lösning?
Sjukt irriterande då man har en stream igång på andra skärmen nästan hela tiden.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Även jag har detta problem nu efter att ha uppdaterat.
Hittade du någon lösning?
Sjukt irriterande då man har en stream igång på andra skärmen nästan hela tiden.

Hej! Har haft många bollar i luften på sistone och dessvärre inte gjort något större försök i att lösa problemet. Jag kom även på att min skärm har högtalare som går via nvidias drivrutiner (tror jag?) och dessa är i synk med bild. Mina vanliga från 3.5 mm uttaget är dock fortfarande väldigt ur synk. Återkommer om jag snubblar över en lösning, även du får gärna skriva om du skulle vara före!

Permalänk
Medlem

@deepah: Tror jag råkat snubbla över en (temporär?) lösning iaf.

I energialternativ / avstängningsinställningar (under strömbrytare och energialternativ) fast det en inställning, "Aktivera snabb start" (fast startup på engelska tror jag)
Prövade starta datorn med detta alternativ urkryssat och det verkar som att ljudet inte hoppar framför videos eller liveströmmar längre.

Om inte det prövar kan det kanske gå att hitta något som hjälper här https://helgeklein.com/blog/2017/03/streamed-video-audio-sync...

Får jag fråga, har du ett msi moderkort? Sitter på ett m3 z170 med en i5-6600k i, undrar om det är något specifikt med just dessa då detta inte verkar vara något vanligt problem.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Så fort man kopplar till en HDR skärm slås detta automatiskt på. Synd för de som köpt en Samsung Soundbar HW-K960 som bara klarar 30 Hz (eg 45Hz) och får svart bild.

  • Idiotiskt av Microsoft att ha detta som standard (60 Hz 4K HDR).

  • Idiotiskt av Samsung att genom senaste uppdateringen lägga in en spärr på HDR 4K 30 Hz (eg 45Hz) troligen pga av tidigare värmeproblem.

Inte lätt att vara konsument nu för tiden: #17182333

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har en krypterad C-disk. Det är ett rent h*****E att uppdatera Windows 10.
Den senaste större uppdateringen häromdagen går inte Windows igång mer. Det går att logga in i krypteringen men sedan startar inte Windows. Varje gång Windows uppdateras blir det alltid något fel. Sedan förra uppdateringen går det inte att starta virus/brandväggsprogrammet (OBS. det heter "program" inte det fjantiga Apples "app"). Kör utan virusprogram nu.

Min dator som inte är krypterad går det utmärkt att uppdatera, har aldrig problem.

Någon som vet varför det inte går att uppdatera med kryptering?
Krypteringen är ju öppnad när den skall uppdateras. Tekniskt sett ser inte uppdateringen att disken är krypterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av workman:

Jag har en krypterad C-disk. Det är ett rent h*****E att uppdatera Windows 10.
Den senaste större uppdateringen häromdagen går inte Windows igång mer. Det går att logga in i krypteringen men sedan startar inte Windows. Varje gång Windows uppdateras blir det alltid något fel. Sedan förra uppdateringen går det inte att starta virus/brandväggsprogrammet (OBS. det heter "program" inte det fjantiga Apples "app"). Kör utan virusprogram nu.

Min dator som inte är krypterad går det utmärkt att uppdatera, har aldrig problem.

Någon som vet varför det inte går att uppdatera med kryptering?
Krypteringen är ju öppnad när den skall uppdateras. Tekniskt sett ser inte uppdateringen att disken är krypterad.

Jag citerade mig själv här ovan.

Jag har avinstallerat Comodo virusprogram på den krypterade datorn nu. Den var avstängd tidigare, dvs efter en uppdatering gick den aldrig igång igen. datorn är inte min, jag skall bara undersöka varför det inte går att uppdatera. Alla uppdateringar sedan i höstas har gått snett.

Jag har nu lyft på locket och gjort rent datorn. Dammfiltren var helt igensatta så jag börjar misstänka att datorn stängts av mitt i natten pga för hög värme. Enligt inställning skall datorn uppdateras sig kl 02:00 varje natt om det finns uppdateringar tillgängliga. Datorn brukar stå på dygnet runt men senaste 2-3 månaderna har den varit avstängd på morgonen. Det kan vara så att datorn börjat att uppdatera sig. Hårddisken kan gå i stort sett hela tiden in upp mot en timma och ibland mer. Datorn har under denna tid inte haft någon eller liten luftcirkulation och helt enkelt stängt av sig mitt i uppdateringen.

Jag följde några råd på nätet och körde en reparation av nedladdningsdelarna av Windows. Det var helt klart något fel på filerna. På Microsoft står det att det kan bli fel på de filerna om datorn exempelvis plötsligt stängs av. Det är exakt vad som hänt. Sedan dess fungerade inte datorna. Vissa gånger inte alls medan andra gånger kunde man komma in i Windows efter att den tagit en sväng in i någon slags reparationsnivå där man kan välja olika alternativ. Jag väljer alltid att försöka starta Windows igen och då går Windows igång. Varför den vill ta den extra vändan innan den går igång är obegripligt.

Efter reparationen och efter avinstallation av Comodo går windows igång som den skall göra.

Jag undersökte alla loggar och uppdateringshistorik (som inte är komplett, märkte jag) att det var programmet "Uppdateringsassistansen för Windows 10" som sedan i höstas försökt en gång i veckan att installera sig men misslyckats. Nu, efter reparationen och avinstallation av Comodo blev äntligen "Uppdateringsassistansen för Windows 10" installerad. Nu väntar vi bara på att systemet väljer att installera "Fall Creators Update".

Jag kunde också se ett felmeddelande som tyder på att något i en USB-uttag stört vissa uppdateringar.

Alltså när datorn skall uppdateras:

- Kolla så datorn inte går för varm under installationen.
- Stäng av virusprogrammet helt, kolla så att inga fragment går i bakgrunden.
- Dra ur alla USB-kontakter. Låt bara det som behövs för datorns hantering vara kvar.
- Kryptera helst inte Windowsdisken, det är ett helvete vid uppdatering att sitta och skriva in långa krångliga lösenord varje gång datorn måste startas om under uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Har också haft sprakande ljud.

Vilken drivrutin från Nvidia kör du på nu?

EDIT: Jag stör mig även på att Windows uppdaterar mina Nvidia-drivrutiner automatiskt?! Försöker hålla mig till version 385.69 men när jag loggade in på datorn nu är den tillbaka på 388.13. Hur undviker jag detta? Inte konstigt att det uppstår massor konstiga fel ...

Läs första posten i denna tråden, har inte om MS ändrat något i FCU så skall det gå att stänga av drivrutinsuppdatering via win update.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1380798-stanga-av-wind...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Läs första posten i denna tråden, har inte om MS ändrat något i FCU så skall det gå att stänga av drivrutinsuppdatering via win update.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1380798-stanga-av-wind...

Bra, precis vad jag letat efter.

Jag skrev här ovan varför en av datorerna får fel när den uppdateras. Nu när jag kört några uppdateringar fungerar Windows. Men uppdateringarna finns inte med i listan över vad som uppdaterats. Varför?
Dessutom hamnar jag vid omstart alltid på en blå sida med 5-6 knappar med olika val där reparera är ett av valen. Varför skall varenda en av alla uppdateringar repareras? Jag har testat att reparera någon gång men utan något resultat. Uppdateringen syn fortfarande inte.

Den enda uppdatering som lyckats dessa dagar är "Uppdateringsassistensen för Windows 10". Jag gissar att datorn försökt installera den upp mot 10ggr tidigare utan att det lyckats, men nu kom den in.

Egentligen kommer det inte så ofta uppdateringar, det ser jag på den Win10-dator som fungerar perfekt. men den som inte fungerar får uppdateringar varje dag. Jag har förstått nu att det är samma uppdatering hela tiden som inte lyckats installeras.

Jag har följt alla råd som finns på nätet dessa tre dagar jag jobbat med den dator utan något synbart bättre resultat. Dessa uppdateringar måste in i datorn innan Fall Creators Update kan installeras.

Börjar tro jag måste blås ut Windows och installera allt på nytt men först vill jag absolut veta varför en dator av två identiska inte kan uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

@deepah: Tror jag råkat snubbla över en (temporär?) lösning iaf.

I energialternativ / avstängningsinställningar (under strömbrytare och energialternativ) fast det en inställning, "Aktivera snabb start" (fast startup på engelska tror jag)
Prövade starta datorn med detta alternativ urkryssat och det verkar som att ljudet inte hoppar framför videos eller liveströmmar längre.

Om inte det prövar kan det kanske gå att hitta något som hjälper här https://helgeklein.com/blog/2017/03/streamed-video-audio-sync...

Får jag fråga, har du ett msi moderkort? Sitter på ett m3 z170 med en i5-6600k i, undrar om det är något specifikt med just dessa då detta inte verkar vara något vanligt problem.

Tack ska testas, märkte du någon stor skillnad på tiden av uppstart?
Tror det är windows-relaterat, sitter på en 7600k med ett Z270 (gigabyte).

Permalänk
Medlem

@deepah: Nä märker ingen direkt skillnad i uppstartstid, sitter man på SSD tror jag (enligt vad jag läst) att alternativet inte gör så mycket, verkar mest påverka slöa laptops / datorer med hdd och så vidare.
Dock inte timat eller så men tycker den startar lika fort, sedan så startar jag datorn oftast bara en gång per dag om det nu inte behövs startas om.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

Den här uppdateringen är stabilare än den föregående stora som släpptes.

Skrivet av Cooling23:

Fungerar perfekt för mig men jag märker ingen skillnad alls på utseendet. Jag trodde Fluent Design skulle bli som WIndows 7 aero. Besviken.

Fluent Design släpps i etapper och är inte färdigt ännu...

"The implementations of Fluent Design began with the Fall Creators Update, but we're far from it being complete. Microsoft was very clear that its new design language is a journey that will take several releases to fully realize."

källa: https://www.windowscentral.com/fluent-design-system