Tänkte gå över från iOS till android, börjar få kalla fötter...

Permalänk

Tänkte gå över från iOS till android, börjar få kalla fötter...

Tjena.

Har använt iPhone senaste 7 åren och har egentligen alltid varit nöjd. Nu senast en iPHONE 6s som i övrigt fungerar bra, men börjar bli lite seg och batteriet sådär.

Har funderat ett tag på att testa en Android telefon. Det som fört mig på dessa tanken är iPhones batteritid, batterifunktion i kyla och såklart priset. och nu iom black friday kunde jag inte motstå erbjudandet om att få förvärva en Samsung Galaxy s8 för 4200:-. Kändes som halva priset jämfört med en iPhone 8, i synnerhet iPhone x.

Både sambo och barn har iPhone och iPads och vi använder faktiskt iMessage, facetime och facetime röstsamtal sinsemellan en hel del.

Mina frågar är således;

Finns det fullgoda alternativ till apples tjänster? Hur löser man smidigast det med videosamtal (facetime) Android till iPhone?

Någon annan här som övergett Apple till förmån för android, hur upplevde ni det isådanafall?

Jag har ju chansen att ångra köpet ännu och beställa en iPhone 8/X ännu, och sitter och velar lite. Tror i övrigt, och efter vad jag hört att jag annars kommer bli nöjd med en S8 som telefon.

MVH

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

Jag bytte för en tid sedan. Helnöjd.

iMessage och FaceTime bytte jag mot WhatsApp. Funkar lika bra hittills. I övrigt så är det ju mycket samma-samma, jag använde inte iCloud till mer än backup så jag förlorade ingen funktionalitet där.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Octanerering:

Finns det fullgoda alternativ till apples tjänster? Hur löser man smidigast det med videosamtal (facetime) Android till iPhone?

Just videosamtal är inget jag ägnar mig åt, men för textkommunikation använder jag den utomordentliga öppna tjänsten Telegram, som utklassar såväl iMessage som Facebook Messenger på nästan alla punkter.

Är generellt mycket negativt inställd till att låsa in kommunikation till enbart de som har "rätt" märke på sin mobiltelefon.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Octanerering
Googles egna app Duo för videosamtal finns också, finns för både iOS och Android.
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...
iOS: https://itunes.apple.com/us/app/google-duo-video-calling/id10...

Har bara testkört denna men den fungerade bra då!