Permalänk
Medlem

Det här med Wish

Tänkte mig en fortsättning på klassikern "Det här med Blocket"

Har upptäckt att Wish har ibland mycket vilseledande bilder och texter. Ibland är priserna totalt galna. För ett par veckor sedan hittade jag ett 1050 grafikkort för blygsamma 5500:-

Så in med bilder och länkar så kan vi oss lite goda skratt.

Mycket nöje

Emil H

Permalänk
Medlem

Med 1080Ti hypen så så var väl korten nedsatta med ~80-90% från typ 40-50k SEK. Så självklart är priserna helt galna lockpriser för att kuna hävda hög % rabatt.

Permalänk
Avstängd

@EmilH:

Finns redan en tråd men kanske inte är helt samma.

#17116185

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Tack för tipset, trodde jag gjort bort mig ;). Men den tråden var mer åt det seriösa hållet :). Tänkte mer att min skulle vara skoj och knas på Wish.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem

@EmilH: Jag börjar tråden med en något missvisande bild

Wish

Permalänk
Medlem

Eller när det står: "Gratis, betala endast för frakt!"

Permalänk
Medlem

Såg flertalet olika parfymer som tydligen skulle kostat tusentals kronor innan rabatt

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av voro12:

Eller när det står: "Gratis, betala endast för frakt!"

Den där är riktigt rolig skulle beställa någon kabel därifrån och när jag var inne på mitt konto så stod det precis så. Frakten låg på kanske låt oss säga 50kr. Gick jag däremot in på ett annat konto så kostade produkten 20kr och frakten 25kr. Så alltså betalde jag mer. Inte för att jag bryr mig så det är små summor men lite roligt är det ändå.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Wish är överprisat och lever på svenskar som inte använder betalkort.
Visst, smidigt med Klarna, men det kostar också mer att handla.

Permalänk
Avstängd

Klockar alla dessa grafikkort likadant?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har skaffat appen, registrerat konto hos dem, avregistrerat mig och slängt deras app.
Vad de erbjuder lockar uppenbarligen folk men de har på tok för stora brister jämfört konkurrentnerna för att jag ska förstå mig på vad det är som drar intresse.

1. Priserna är helt upp åt väggarna fel. För swec-forumet passar grafikkortxexemplen väl där Geforcekort kostar ca 40-50 tusen... Men ja, samma galna prissättning råder på stor del av övriga sortimentet också. Ja och så lägger de isället på högre rabatter men det blir ju bara så dumt ändå...
2. Total avsaknad av struktur i appen. Man kan ju inte ens bläddra efter kategorier. Nej tack på den!
3. Man måste ha konto för att ens kolla in deras utbud på deras hemsida om man inte vill pilla bort deras HTMLelement med krav på inloggning som lägger sig som en äcklig matta över hela siten. Ugh...
Hela grejen att hålla innehållet hemligt både i appen och på hemsidan tills man går med påminner om scientologernas upplägg. Känns inte lockande alls för en butik.
4. Deras app ballar dessutom ur och beter sig inte som den ska. Ofärdigt vilket känns orpoffsigt och därmed även osäkert.
5. Riktigt taffliga och undermåliga beskrivningar på så stor andel av sortimentet. Inte bara jämfört med västerländsk standard utan jag upplever beskrinvningarna skitkass även jämfört med vad Dealextreme, Aliexpress och liknande har.
6. Uppenbart en duktig andel fakerecensioner på varorna.
"Ordered XL -fits well". Ja men det är ju för fan en robotdammsugare!

Konkurrenter som exempelvis Aliexpress erbjuder liknande priser fast de står sig generellt sett MYCKET bättre på alla punkter ovan.
Är det så att jag kanske har missat något fantastiskt som Wish erbjuder som konkurrenterna inte kan så upplys mig gärna. Själv ser jag bara nackdelar hos dem än så länge mot vad konkurrenter kan erbjuda...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

"Ordered XL -fits well". Ja men det är ju för fan en robotdammsugare!

Priceless!

Permalänk

Mycket fuffens där, recensionerna är oftast på andra varor.

Beställt lite för mycket där, ett par mc handskar stod det "fits head perfect"... Vilket huvud?

Men aktivitetsarmband för 100kr fungerar bättre än fitbit charge hr för 1500kr alla fall.. Appen i mobilen hittar inte ett skit men kinesiska leksaken fungerar direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad ni alla pratar om då jag inte ens kan gå in på sidan för att bara kolla lite, om jag inte vill registrera mig. Så utomordentligt fånigt...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb