System för insamling av info -> visas på hemsida

Permalänk

System för insamling av info -> visas på hemsida

Hej!

Har börjat med ett projekt där jag vill kunna förenkla förmedlingen av informationen som samlas in.

Behöver nu hjälp med hur jag ska gå till väga med ett system som kan fixa detta problemet.
Informationen ska skrivas in på domän1.se och sedan visas på domän2.se.

Ska jag använda mig av en databas för detta? Har en Raspberry Pi som jag kan använda mig av.

Informationen ska även försvinna på en schemalagd tid.

Någon som har tips på hur detta skulle kunna funka? Om något är oklart så fråga så ska jag försöka förklara mer.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anglaborg:

Hej!

Har börjat med ett projekt där jag vill kunna förenkla förmedlingen av informationen som samlas in.

Behöver nu hjälp med hur jag ska gå till väga med ett system som kan fixa detta problemet.
Informationen ska skrivas in på domän1.se och sedan visas på domän2.se.

Ska jag använda mig av en databas för detta? Har en Raspberry Pi som jag kan använda mig av.

Informationen ska även försvinna på en schemalagd tid.

Någon som har tips på hur detta skulle kunna funka? Om något är oklart så fråga så ska jag försöka förklara mer.

Tack på förhand!

Det var inte mycket information vi fick gå på där.
Finns flera sätt att lösa det på och ännu fler beroende på om domänerna är tänkt att vara på samma server osv.
Databas är ju lämpligt i vilket fall som helst om det är så att det är datainsamling som sker och ska lagras.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Du kan använda dig av databas ja, du kan göra det enkelt och använda googles docment api om du vill det för att visa något.

Vill du göra det fint så kan du använda power BI för att hämta ifrån databasen och visa på domän 2