Dåligt med bra spelsläpp till pc.

Permalänk
Medlem

Dåligt med bra spelsläpp till pc.

Jag har skjutit upp att köpa en ny speldator eftersom jag tycker att det är så dåligt med nya AAA spel till pc. Just nu är det inte värt att köpa en dator för ca 18000 kr för att spela gamla spel. Jag vill ha nya spel som tex ett nytt Elder Scrolls eller en helt ny titel från Bethesda. Någon som också har skjutit upp att köpa en ny dator pgr av detta?

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderar aldrig för kommande spel.
Uppgraderar när datorn inte orkar hålla prestanda tillräckligt höga inställningar för spel man vill spela
Systemkraven som ges ut ofta till kommande spel brukar vara väldigt missvisande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Håller med. Med ett undantag* har jag inte alls lagt mycket tid på spelande på sistonde.
Finns i stort sett inget som intresserar mig utan det blir mest lite slöspelande; någon mobamatch då och då och lite indiespel med någon kompis då och då. Tror det sista spelet jag spelade som höll mig fängslad var Witcher 3** och det är ju över 2 år sedan det släpptes.
Uppgraderar bara när det kommer ett spel jag verkligen vill spela i höga inställningar, och om dom lyser med sin frånvaro, ja då blir det inga uppgraderingar heller. Fördelen är ju att plånboken blir glad iallafall.

(*Har lagt rätt många timmar på Divinity Original Sin 2 sedan det släpptes för nån vecka sedan, men det klarar mitt GTX 980 Ti av att driva i 1440p ändå så behövs ingen uppgradering.)

(**Senaste gången jag uppgraderade var till just Witcher 3. Mitt gamla R9 290 pallade inte riktigt med så det blev ett GTX 980 Ti, som jag fortfarande använder.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Får inställa mig till andra, uppgradera inför framtida spel när man inte har en aning om vad som komma skall när det gäller teknik, hårdvara eller andra trender känns svårt.
När datorn inte driver dom spelen som man spelar, vilket som du också upptäckt att det är tämligen få nya spel som man drar runt, så känns det onödigt att uppgradera.
Sitter fortfarande med civ v, fallout 4, skyrim, xcom 2... (och MXGP 3...) Bytte mitt 7970 till ett 570 när det ena gick sönder.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Håller med också. Dessutom är steamreorna inte alls heller vad dom varit, generellt mycket mindre attraktiva erbjudanden generellt.

Permalänk
Medlem

Håller med här uppgraderar när det är det är dax, klarar mig kalas fint på mitt gtx 660 idag...det är långt ifrån ögon godis men det driver runt spelen jag spelar idag.
Samt att man har dragit ner på speladet rejält det senaste åren, vilket därav inte känns motiverat med en värsting gpu då.

Men får se här nu Far cry 5 kommer kanske det blir ett gpu inköp.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag uppgraderar aldrig för kommande spel.
Uppgraderar när datorn inte orkar hålla prestanda tillräckligt höga inställningar för spel man vill spela
Systemkraven som ges ut ofta till kommande spel brukar vara väldigt missvisande

Skickades från m.sweclockers.com

Inte jag heller. Uppgraderar enbart för att kunna spela spel som redan funnits ute ett tag.

Nya spel idag kräver ju som regel x antal uppdateringar innan de blir ok också.

Dessutom bortkastade pengar om man köper spel på lanseringsdagen. Bättre att köpa samlingarna som inkluderar nedladdningsbart innehåll.

Permalänk
Avstängd

Smaken är olika. Shadows of war blir troligtvis minst lika roligt att spela som förra spelet och det är allt annat än tråkigt. Mass Effect Andromeda bra, Resident Evil 7 det jag spelat igenom är bra, är inget star wars fan däremot verkar Star Wars Battlefront II bli bra, Destiny 2 ser ut att vara bra.

Permalänk
Medlem

Det är väl kanske inte det hetaste året. Bethesda är upptagna med att släppa re-releases på skyrim, snart kan du vara dragonborn i din miniräknare... Jag hoppades att det nya Call Of Duty spelet skulle bli det här årets bomb men efter några timmar i betan är jag lite fundersam. 2018 ska ju bjuda på RDD2 vilket jag har höga förväntningar på och ett nytt Shenmue är väl också trevligt. Helst vill jag nog glömma spelåret 2017 så fort som möjligt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Min dator strular ibland och jag behöver verkligen en ny, men som sagt så väntar jag tills det kommer en hög intressanta spel.

Permalänk
Medlem

Total War warhammer 2 fick mig att skaffa ny rigg i år

Permalänk

Du kan gott vänta med uppgraderingarna

Permalänk
Inaktiv

Tvärtom, höstens spelreleaser har fått mig att köpa ny skärm för att få ut fullt av spelupplevelsen. Forza 7, Project Cars 2, Divinity: Original Sin 2, Destiny 2, Wolfenstein, Battlefront 2 osv. Späckad spelhöst.

Men visst, ett nytt Elder Scrolls hade inte suttit fel. Var dock riktigt besviken på Skyrim och dess undermåliga kvalitet så jag har mina tvivel på om Bethesda kan ännu.

Permalänk
Medlem

Nya spel är inte bättre än gamla. Snarare tvärtom. Enda fördelen är levande spelservrar. Jag har en 2600k@4.8ghz och för närvarande ett GTX 960 eftersom mitt 970 gick sönder. Att ha en burk som är good enough är det vettigaste i mitt fall eftersom jag sällan spelar. För mig handlar det mer om att kunna spela om jag får ett infall. Men har inte haft lika kul med moderna spel som med Quake 3/Live eller typ final fantasy 7. De bästa spelen som släpps idag är i regel konsollexklusiva men även dessa blir färre och färre. Moderna bilspel är riktigt teåkiga tycker jag också. Det sista spelet som jag fastnade för var WRC till playstation 2. :S

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det verkar som alla bra spel släpps endast till konsol nu för tiden. Jag har inte köpt något nytt spel sedan nya Prey. Varför är det så dåligt med bra spelsläpp till pc just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det verkar som alla bra spel släpps endast till konsol nu för tiden. Jag har inte köpt något nytt spel sedan nya Prey. Varför är det så dåligt med bra spelsläpp till pc just nu?

Inte nog med de, om nu spelen optimeras till konsol och portas därefter till PC faller hela poängen med kunna fläska med ögongodis o.s.v....Assassins creed Origins var inte helt 100 till PC om jag inte minns fel?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Definitivt i samma sits. Men peppa peppa... Nästa år verkar vara ett bra år för mig som gillar multiplayer.
Är ingen fantast av single player action role-playing games. Skyrim, The Witcher 3 osv.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Smaken är olika. Shadows of war blir troligtvis minst lika roligt att spela som förra spelet och det är allt annat än tråkigt. Mass Effect Andromeda bra, Resident Evil 7 det jag spelat igenom är bra, är inget star wars fan däremot verkar Star Wars Battlefront II bli bra, Destiny 2 ser ut att vara bra.

Självklart, allt är subjektivt.

Meeeen, om man kan vara objektiv till spel så har: Star Wars Battlefront II varit allt annat än bra, Destiny 2 är Destiny 1 och Mass Effect Andromeda var riktigt fattigt enligt många. Resident Evil kan jag inte säga ett ord om då jag aldrig förstått mig på varför folk spelar det.

Visa signatur

// En dator // Tillbehör till datorn// En Telefon//

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt ny dator på drygt tio år så i söndags tyckte jag det var på tiden. Behöver en vettig dator till jobbet men vill också kunna spela mitt älskade Elite: Dangerous igen.