Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Hoppas hoppas!! För då blir det garanterat en import!

Skickades från m.sweclockers.com

Nån som har översatt japanska reklamen i slutet:

I think so, in the Japanese trailer while they showed Bayonetta 2 it shows a blue square that says "Package Version / Downloadable Version", then in Bayonetta 1 shows a red square that says "Downloadable Version"... BUUUUUT when they show the Non-Climax Edition it shows a red AND blue square that says "Package Version".
So my guess it's that both games are on physical carts.

Skrivet av tyvar1:

För mig med... kostar att gå all in fysiskt :/

Brorsan fick ingen avgift

Uppdatering du får med 1:an i fysiskt format det är bekräftat:

You will get Bayonetta 1 physically in this edition. It's the only way to get a physical copy.

Källa

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Nån som har översatt japanska reklamen i slutet:

http://www.youtube.com/watch?v=Ty034PHxB1I&t=0m46s

I think so, in the Japanese trailer while they showed Bayonetta 2 it shows a blue square that says "Package Version / Downloadable Version", then in Bayonetta 1 shows a red square that says "Downloadable Version"... BUUUUUT when they show the Non-Climax Edition it shows a red AND blue square that says "Package Version".
So my guess it's that both games are on physical carts.

Brorsan fick ingen avgift

Uppdatering du får med 1:an i fysiskt format det är bekräftat:

You will get Bayonetta 1 physically in this edition. It's the only way to get a physical copy.

Grymt tack så mycket! Nu hoppas jag bara på engelska tex!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Frågan är ju när X2 varit redo bara. Och då vara redo för massproduktion i form av Switch. Tar tid att få en produkt på marknaden även om Nvidia kanske hade kämpat med att accelerera processen då någon äntligen ville använda deras Tegra.

Går ju alltid att invänta nyare lösningar för mer prestanda men Nintendo ville förmodligen bara ha ut produkten och X1 var vad Nvidia kunde leverera, produkten fanns dessutom redan jämfört med X2 som var oprövad och nylanserad vid samma tidpunkt. X2 hade kunnat innebära försening av lansering och problem med leveranser då X2an kanske varit undermålig och varit svårtillverkad.

Vet inte. Nu har jag inte källan rakt här, men har för mig att det var Digital Foundry eller Eurogamer som påstod att X2 hade varit en möjlighet för Nintendo, och utan att skjuta på tidsplanerna för lanseringen av Switch.

Nu spekulerar jag, men det kan ju också haft att göra med vilket pris de fick.

Nåja, det är oavsett historia nu (även om vi kunde kanske fått 50% bättre grafik). Den är en grymt fin bärbar konsol oavsett!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Kankse inte oväntat men Zelda vann GOTY på game awards.
De nominerade var:

• Horizon zero dawn

• Zelda botw

• Persona 5

• PUBG

• Super Mario Odyssey

Klippet(spola till 6minuter typ om ni inte vill se lite musik först=) )

Värdig vinnare enligt mig iaf

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv

Här vaknar man ett par timmar och verkar ha hänt en hel del under natten. Riktigt trevligt!

Skrivet av Tiamat:

Lägger upp filmen för The Champions' Ballad DLC 2:

https://youtu.be/dyBFAX4SDEc

Standard edition släpps på Måndag igen via vblank.

https://gallery.mailchimp.com/0eb86f57210b460081fc85609/images/09ec3190-f4d4-4e08-85a5-41af62d42387.png

Monday, December 11th at 10am PT / 1pm ET 29,99 USD

Update: det går nu att ladda ned Champion's ballad 2,1 GB.

Härligt, blir att skaffa Seasons Pass efter jobbet.
Lite oväntat att det bara släpps, datumet har varit rätt flytande och jag hade räknat med att lansering meddelats en vecka innan. Men jag tackar verkligen inte nej till lite mer Zelda.

Skrivet av Tiamat:

Bayonetta 1-2 kommer till Switch 16:e Feb.

https://pbs.twimg.com/media/DQfkbWGVQAATsS0.jpg:large

Bayonetta 3 kommer exklusivt till Switch:

https://www.youtube.com/watch?v=Ti-i40Ez6KY

Det ska även komma en japansk Bayonetta 1-2 edition 9980 Yen:

https://pbs.twimg.com/media/DQfn0OcV4AAhFV6.jpg:large

Lutar faktiskt åt ett till köp (har Bayonetta till 360, Wii U och PC och 2an till Wii U). Blir att försöka få tag i rätt utgåva med då.

Riktigt härligt med Bayonetta 3 samtidigt! Hände verkligen grejer inatt.

Skrivet av martinot:

Vet inte. Nu har jag inte källan rakt här, men har för mig att det var Digital Foundry eller Eurogamer som påstod att X2 hade varit en möjlighet för Nintendo, och utan att skjuta på tidsplanerna för lanseringen av Switch.

Nu spekulerar jag, men det kan ju också haft att göra med vilket pris de fick.

Nåja, det är oavsett historia nu (även om vi kunde kanske fått 50% bättre grafik). Den är en grymt fin bärbar konsol oavsett!

Mjo kanske.
Den är ju rätt unik med, finns inget som direkt kan konkurrera heller. Närmaste är PS Vita (övergiven och död) och Shield (flopp, snudd på övergiven). Men det är nog en tidsfråga nu när Nintendo visat att denna produkt säljer som den gör.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

De nominerade var:

• Horizon zero dawn

• Zelda botw

• Persona 5

• PUBG

• Super Mario Odyssey

9ZrupMmjDi0

Instämmer, helt klart en värdig vinnare bland överlag värdiga utmanare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Ah, gött. Orkar inte ha ett till konto på min switch eller köpa pre-paid card så det var skönt att höra. Tack!

Rapportera gärna vad du bytte till för region och vad du köpte
Har inte köpt något efter Stardew Valley (som ändå var billigast i Sverige).
Försökte köpa det i Mexiko-shoppen men det gick inte med mitt VISA-kort från Skandiabanken :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

De nominerade var:

• Horizon zero dawn

• Zelda botw

• Persona 5

• PUBG

• Super Mario Odyssey

9ZrupMmjDi0

Zelda är helt klart GOTY för min del, har förvisso inte spelat alla de nominerade, men tex. odyssey kommer inte i närheten av att vara en så ko.plett upplevelse.

Apropå odyssey ligger jag på en bit över 666 månar, som är den senaste siffran jag noterade på ballongen, och det börjar bli riktigt segt. Jag ska lätt byta till zeldakassetten ikväll och lira dlc.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag ser fortfarande inlägg lite här och där som gnäller över spelutbudet till Switch.
Det kan ju inte handla om något annat än ren och skär "FUD".
Och så har vi skaran som klagar över att hårdvaran är trött, och jag kan faktiskt hålla med om att flytet i Zelda är långt ifrån optimalt men spelet spelas fortfarande med glädje och nyfikenhet här hos oss.
Sen får jag inte glömma Super Mario Odyssey som är min unges nya favoritspel och även jag finner det spelet fantastiskt kul.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag ser fortfarande inlägg lite här och där som gnäller över spelutbudet till Switch.
Och så har vi skaran som klagar över att hårdvaran är trött, och jag kan faktiskt hålla med om att flytet i Zelda är långt ifrån optimalt men spelet spelas fortfarande med glädje och nyfikenhet här hos oss.
Sen får jag inte glömma Super Mario Odyssey som är min unges nya favoritspel och även jag finner det spelet fantastiskt kul.

Jag har noll koll på detta, men hittade tråden av eget intresse.

Vilka spel finns det idag till Switchen som är värda att spelas? Jag känner till Zelda, Mario Kart, Mario Odyssey, Xenoblade, samt Splatoon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Många glömmer nog att det är en handhållen konsoll vilket begränsar hårdvaran enormt, det går ju inte att jämföra mot en stationär historia. Sen så hade de väl säkert kunnat pressat i en 4 Titan i dockan som boostade men är marknaden villig att betala för det?
Enligt Nintendo själva så är vi tydligen inte det iaf.
Själv har jag fått upp ögonen mycket mer för indie-scenen senaste åren rejält för det känns som att nytänket sker hos dessa studios och inte hos giganterna. Tycker switchen har ett bra utbud på detta område. Man får ju sedan drömma om att de ger oss tillgång till ett smaskigt NES/SNES-bibliotek då det finns enormt mycket godbitar där.
Personligen är jag dock inget fan av att hålla på att skaka dosan och ha mig, det hade de gärna kunnat få skippa för min del men jag antar att många ändå gillar det.
För egen del så har switchen faktiskt väckt en gammal spelglädje jag inte har haft på länge, vet inte varför men det är något speciellt med den.

Är i samma sits här hemma, äldsta dottern(3 år) är galen i Super Mario Odyssey och tjatet är konstant xD

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Är i samma sits här hemma, äldsta dottern(3 år) är galen i Super Mario Odyssey och tjatet är konstant xD

Ha,ha, jag är nog barnslig för jag har själv bara fokuserat på SMO (trots att jag har en 8 spel till, inklusive Zelda).

Tycker det är riktigt kul plattformsspel som är perfekt för en handhållen konsol som Switch!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Reggar ni era spel för att få gold points i Nintendo rewards programme? Lyckats inte hitta vad man kan få ut för poängen..

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Reggar ni era spel för att få gold points i Nintendo rewards programme? Lyckats inte hitta vad man kan få ut för poängen..

Poäng kommer du åt via https://my.nintendo.com/

Men finns inga erbjudanden till Switch utan bara 3DS/WiiU och apparna.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@Soir: Eftersom du precis hittat tråden skulle jag förslå att du läser igenom varje sida för att få flera förslag som kanske passar dig.
Jag som arbetar har dessvärre inte för mycket tid att lägga på spelande utan har lite annat att göra också, så spelen du nämner kommer räcka i flera månader för mig, antagligen år.
Skyrim (som jag har även till datorn) skulle jag vilja spela igenom, likaså Doom.
Speltitlarna finns ju men inte tiden.

Visa signatur

SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Rapportera gärna vad du bytte till för region och vad du köpte
Har inte köpt något efter Stardew Valley (som ändå var billigast i Sverige).
Försökte köpa det i Mexiko-shoppen men det gick inte med mitt VISA-kort från Skandiabanken :/

Hade tänkt köpa golf story men väntar nog lite. Brawlout ska komma ut senare i månaden och det blir ett givet dag 1 köp Återkommer då!

Tänkte kolla med er om ni har samma problem som mig. Köpte min switch med blå/röda joy cons. Sedan ett par veckor tillbaka märkte jag att min högra röda joycons ZR-knapp är inte alls lika rapp och "clicky" som min vänstra joy con. Den fungerar men är mjuk och man känner inte direkt när den tar. Är det någon annan här som har eller har haft samma problem? Ska man skicka in den på reperation till bergsala?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Soir: Eftersom du precis hittat tråden skulle jag förslå att du läser igenom varje sida för att få flera förslag som kanske passar dig.
Jag som arbetar har dessvärre inte för mycket tid att lägga på spelande utan har lite annat att göra också, så spelen du nämner kommer räcka i flera månader för mig, antagligen år.
Skyrim (som jag har även till datorn) skulle jag vilja spela igenom, likaså Doom.

Det känner man gott igen. Jag har på tok för mycket jobb nuförtiden, men ibland måste man nog tvinga sig att ha tid till annat.
145 sidor i tråden blir nog mycket att leta sig igenom, men jag får kika på det nuvarande utbudet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Soir:

Det känner man gott igen. Jag har på tok för mycket jobb nuförtiden, men ibland måste man nog tvinga sig att ha tid till annat.
145 sidor i tråden blir nog mycket att leta sig igenom, men jag får kika på det nuvarande utbudet.

Det räcker att kolla de 3-5 senaste sidorna då det är ganska vanliga frågor.

Men Skyrim eller Xenoblade Chronicles 2 är rätt bra titlar att börja titta på i mitt tycke. Samt förstås Stardew Valley. Samtliga ger många timmars spela så mycket speltid för pengarna.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/NintendoAmerica/status/938991177235234816

Inte direkt oväntat kan jag väl tycka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jobbar du menar än 100%?
Jag jobbar 100% & pluggar på 100% + träna thaiboxning 3 dagar i veckan + gym 3 dagar i veckan + flickvän + katt.
Trots det hinner jag spela någon timme här och var.

Så om du inte jobbar 200% kan jag nog säga att det nog handlar om nyttjandet av tiden på dygnet

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Grymt tack så mycket! Nu hoppas jag bara på engelska tex!

Den finns nu ute på japanska Amazon 15800 Yen som inte skickar till Sverige förstås.

Europa får också en utgåva utan fysisk kopia på 1:an:

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars: Självklart hinner jag också spela lite då och då men jag lägger inte alls samma tid som när man t.ex gick i grundskolan.
Lägger jag ett par timmar varje dag på att spela så kommer ändå spelen räcka för mig väldigt länge, det där med att springa igenom spel så snabbt det går är inte riktigt min melodi.
Och nu är det helg så nu ska vi spela lite Super Mario Odyssey.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

@Swe.Stars: Självklart hinner jag också spela lite då och då men jag lägger inte alls samma tid som när man t.ex gick i grundskolan.
Lägger jag ett par timmar varje dag på att spela så kommer ändå spelen räcka för mig väldigt länge, det där med att springa igenom spel så snabbt det går är inte riktigt min melodi.
Och nu är det helg så nu ska vi spela lite Super Mario Odyssey.

Värdet i att kunna spela samma spel som finns till övriga plattformarna portabelt blir ju värt extra mycket i detta fallet. Typ spela en halvtimme på lunchen exempelvis. Finns så många luckor under dagen man kan klämma in iallafall tio minuters spelande som inte kan användas på detta sätt med andra plattformar.

Öppnar upp möjligheterna att spela på ett helt annat vis. Det är nog kanske den största styrkan. De som försöker jämföra direkt med en PS4 har inte förstått produkten och hur den skiljer sig. Inte bara att den drivs av ett batteri, andra produkter har gjort detta innan. Fram tills Switch fick man förenklade spel för att passa formatet. Med Switch är det samma spel. Skyrim på Switch är en otrolig upplevelse när man tänker på vad man spelar och formatet.

Får se hur länge det dröjer innan konkurrens uppstår, Nvidia har tillslut visat att Tegra duger till något och kan sälja.

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni har sett detta också?

http://www.nintendolife.com/news/2017/12/bayonetta_3_is_in_de...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jobbar du menar än 100%?
Jag jobbar 100% & pluggar på 100% + träna thaiboxning 3 dagar i veckan + gym 3 dagar i veckan + flickvän + katt.
Trots det hinner jag spela någon timme här och var.

Så om du inte jobbar 200% kan jag nog säga att det nog handlar om nyttjandet av tiden på dygnet

Jobbar du och pluggar samtidigt? Jobbar på dagen och pluggar på natten?
Säg upp dig från jobbet, sluta plugga, släng gymkortet, gör slut med flickvännen och ge bort katten = massa tid att spela på.

Jag har fyra barn = inte så mycket tid att spela på näe.

Allt handlar om prioriteringar. Föräldrar till småbarn är de enda som kan komma undan med att säga "jag har inte tid".

Permalänk
Inaktiv

Romancing Saga 2 släpps nästa vecka: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/square_enix_is_bring...

Digital Foundry har analyserat Resident Evil Revelations 1 + 2: http://www.nintendolife.com/news/2017/12/video_digital_foundr...

Permalänk
Medlem

Bayo effin Netta!!! 😳👏👏👌😁

Älskade ettan, ett av mina top5 spel till den konsolen. Fick aldrig chansen att spela tvåan så kommer köra på både 1&2 i februari!! 😁

Trean hoppas jag blir lika magisk! 😎

Och alla andra små och stora spel som släpps konstant. I like it!

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Bayo effin Netta!!! 😳👏👏👌😁

Älskade ettan, ett av mina top5 spel till den konsolen. Fick aldrig chansen att spela tvåan så kommer köra på både 1&2 i februari!! 😁

Trean hoppas jag blir lika magisk! 😎

Och alla andra små och stora spel som släpps konstant. I like it!

Jag håller på med ettan, men har svårt att komma in i det. Har du tips på hur man kan motivera sig till att spela vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag håller på med ettan, men har svårt att komma in i det. Har du tips på hur man kan motivera sig till att spela vidare?

Haha! Svårt det där. Kanske är spelet i sig inget för dig? Tycker inte att man borde motivera sig själv till att spela igenom spel. Antigen har man roligt med spelet eller så har man det inte.

Men försök sätta så bra combos som möjligt?

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!