Destiny 2 - PC - RAMBOSTYLE söker 5-7 medlemmar.

Permalänk
Medlem

Destiny 2 - PC - RAMBOSTYLE söker 5-7 medlemmar.

Haj!

(Måste inte nödvändigtvis gå med i klanen om ni redan har klan. Syftet är mest att hitta skönt folk att köra med när vi ska börja med raids/trials of the nine)

Vi är tre medie-kollegor på 35+ från Stockholm som söker tillräckligt med folk för att kunna få ihop folk till raid när det blir dags.
Vi befinner oss för tillfället mellan 300-312 i powerlevel.

Två av oss har familj/barn (inte jag) och tiden är begränsad, men den tas.
Vi gör vad vi kan med livspusslet och söker därför medlemmar som är i samma sits eller har likvärdig tid att spendera.

Krav:

* Social och tycker det är kul när man får till ett bra samarbete.
* Har bra koll på hur spelet funkar och helst över 265 i power.
* Gärna 30+.
* Discord
* DLC (Osiris)

Jag som skriver spelade väldigt mycket Destiny 1 på Xbox, men har äntligen tagit steget till PC (döden dö 30 fps).
Två av oss har stor gamingbakgrund där jag själv spelat CS sen -99.
En annan kör Overwatch och den tredje är mest en happy camper som njuter av sin egentid från familjen när tillfälle ges.

SÅ, vi hoppas kunna hitta några sköna människor som har en lagom balans mellan tryhard och casual.
Vi spelar ju för att ha kul och umgås först och främst.

Skriv lite kort nedan så styr vi resten därifrån, HAJ.

/Calle

Permalänk
Avstängd

Låter som en klan som hade passat mig perfekt, dock så är all content i spelet väldigt enkelt att klara av via PUGs så jag orkar inte vänta på fasta raid kvällar, är medlem i en klan men endast för den sociala biten.

Permalänk
Medlem

@Dredd:

Tja!

Med PUGs menar du content som har matchmaking antar jag?
Orkar inte vänta på fasta raid-kvällar? Du får gärna förtydliga vad du menar här. Vi är inte tillräckligt flexibla för att ha en fast dag o köra raids. Önskan är väl mer att spontant kunna dra ihop ett gäng och nöta när det passar alla.

Raids är väl egentligen den enda anledningen till att vi vill hitta fler folk att spela med p.g.a 6-manna-aspekten.
Måste ju inte nödvändigtvis gå med i våaid ÄN, men vi börjar bli ett rätt bra team nu. r klan för det, utan bara man har lite nytt soft folk i friends-listan som man kan samla ihop o köra Raids eller kanske Trials of the nine med.
Jag har kört lite av Leviathan på xbox innan jag gick över till PC, (men alla raids i D1).
Ingen av mina vänner har kört raid ÄN.

Permalänk
Medlem

Jag kör gärna lite, dock är jag lite yngre än 30+ som står

Visa signatur

Hej, :)

Permalänk
Medlem

Har inte själv kört raid. plus andra saker man måste vara flera för att klara,
så jag hänger på om ni vill, själv är jag *host* 44 år,
ni kan lägga till mig om ni vill ,

ZoGeZ#2156

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horsie:

Jag kör gärna lite, dock är jag lite yngre än 30+ som står

Hur gammal då? Alltså åldern är ju mer ett riktmärke för hur mycket tid man har osv.

Skrivet av zogez:

Har inte själv kört raid. plus andra saker man måste vara flera för att klara,
så jag hänger på om ni vill, själv är jag *host* 44 år,
ni kan lägga till mig om ni vill ,
ZoGeZ#2156

44 är ingen ålder
Låter perfekt att du inte kört allt.
Har du DLC-n?
Jag lägger till dig senare ikväll så hörs vi vidare!

Permalänk
Medlem

Behöver inte ta plats i nån clan men spelar gärna med lite swecare:

lägg till
Zethar#2434

28 år
Småbarnsfarsa
Pc master race
power level 302

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tufva:

@Dredd:

Tja!

Med PUGs menar du content som har matchmaking antar jag?
Orkar inte vänta på fasta raid-kvällar? Du får gärna förtydliga vad du menar här. Vi är inte tillräckligt flexibla för att ha en fast dag o köra raids. Önskan är väl mer att spontant kunna dra ihop ett gäng och nöta när det passar alla.

Tja, nä jag puggar allting, jag är den ultimata PUG spelaren , letar upp grupper via bungies LFG verktyg och ibland via Reddits Destiny 2 Discord kanal och kör, tex igår 2xEOW raids.

Ja, jag förutsatte att ni tänkte ha fasta dagar ni raidar på, jag gillar spontanitet mer därav har jag hittils kört PUGs på allting,

Men jag gillar ert upplägg, är själv 40+, Stockholmare och kommer mycket väl ihåg Rambo ifrån barndomen

Ett förslag vore att ni skapar en Discord Kanal för er klan, och sen låter oss alla Joina kanalen? I gamla WoW tiden så räknade vi alltid så att vi var tvungna att ha 3ggr så många medlemmar i guilden än vad raiden i sig krävde, för att ha tillräckligt med folk online för raid då folk har real world commitments så att säga, så i destinys fall skulle det innebära 6x3=18 personer minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Behöver inte ta plats i nån clan men spelar gärna med lite swecare:

lägg till
Zethar#2434

28 år
Småbarnsfarsa
Pc master race
power level 302

Perfekt!
Blev en jäkla massa respons från ingenstans nu, men jag ska försöka lägga till o styra lite när jag kommit hem.
Har du DLC-n?

Skrivet av Dredd:

Tja, nä jag puggar allting, jag är den ultimata PUG spelaren , letar upp grupper via bungies LFG verktyg och ibland via Reddits Destiny 2 Discord kanal och kör, tex igår 2xEOW raids.

Ja, jag förutsatte att ni tänkte ha fasta dagar ni raidar på, jag gillar spontanitet mer därav har jag hittils kört PUGs på allting,

Men jag gillar ert upplägg, är själv 40+, Stockholmare och kommer mycket väl ihåg Rambo ifrån barndomen

Ett förslag vore att ni skapar en Discord Kanal för er klan, och sen låter oss alla Joina kanalen? I gamla WoW tiden så räknade vi alltid så att vi var tvungna att ha 3ggr så många medlemmar i guilden än vad raiden i sig krävde, för att ha tillräckligt med folk online för raid då folk har real world commitments så att säga, så i destinys fall skulle det innebära 6x3=18 personer minst.

Bra förslag!
Jag har en Discordkanal nu, men har inte superkoll på hur det funkar med vissa detaljer med det. Alltså om den alltid är online även om jag inte är online osv. Du får gärna hjälpa mig med det där så styr jag upp det.
Håller med allt du säger.
Har inte testat LGF o liknande då det känts svårt att få tag på svenskar? (Skönare). Men känns smidigare med ett sånt här upplägg som sagt.
Lägger till dig i battlenet ikväll, så får vi se om jag har tid att fixa med discord. Annars i morgon.

Fick jag ditt ID?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tufva:

Perfekt!
Blev en jäkla massa respons från ingenstans nu, men jag ska försöka lägga till o styra lite när jag kommit hem.
Har du DLC-n?

Bra förslag!
Jag har en Discordkanal nu, men har inte superkoll på hur det funkar med vissa detaljer med det. Alltså om den alltid är online även om jag inte är online osv. Du får gärna hjälpa mig med det där så styr jag upp det.
Håller med allt du säger.
Har inte testat LGF o liknande då det känts svårt att få tag på svenskar? (Skönare). Men känns smidigare med ett sånt här upplägg som sagt.
Lägger till dig i battlenet ikväll, så får vi se om jag har tid att fixa med discord. Annars i morgon.

Fick jag ditt ID?

Jo om du har skapat en discord kanal (inte bara ett eget discord konto) så är den alltid online även när du själv inte är inne, och då kan du bara skicka en invitelänk till kanalen för folk som vill joina upp, samt göra folk till moderatorer etc.

Discord är mycket smidigt både som chatt verktyg och för hela röst biten, i den guilden jag är med så har den tagit plats som guildchatt då man kan länka loot (screenshots) och mycket mer.

Skickar mitt BattleID via PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Jo om du har skapat en discord kanal (inte bara ett eget discord konto) så är den alltid online även när du själv inte är inne, och då kan du bara skicka en invitelänk till kanalen för folk som vill joina upp, samt göra folk till moderatorer etc.

Discord är mycket smidigt både som chatt verktyg och för hela röst biten, i den guilden jag är med så har den tagit plats som guildchatt då man kan länka loot (screenshots) och mycket mer.

Skickar mitt BattleID via PM!

Ja Discord är grymt verkligen! Jättebra att kunna ha en "main"-chat och flera olika rum etc.
Tack, fick ID. Hörs!

Permalänk
Medlem

Jag har/är:
30+
302 power level
äger DLC
mkt erfarenhet av fps (och har erfarenhet av raids från Destiny 1)
har inte spelat raiden
gillar att samarbeta

Problemet är att jag är nybliven farsa och det kan va svårt att få till speltid vid rätt tillfällen. Men jag är intresserad av att spela raiden, speciellt med folk som inte redan kan den, och skulle vilja se om jag tidsmässigt kan vara med!

Skickar oxo bnet på PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag har/är:
30+
302 power level
äger DLC
mkt erfarenhet av fps (och har erfarenhet av raids från Destiny 1)
har inte spelat raiden
gillar att samarbeta

Problemet är att jag är nybliven farsa och det kan va svårt att få till speltid vid rätt tillfällen. Men jag är intresserad av att spela raiden, speciellt med folk som inte redan kan den, och skulle vilja se om jag tidsmässigt kan vara med!

Skickar oxo bnet på PM.

Finns inga problem med det!
Svarat PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tufva:

Hur gammal då? Alltså åldern är ju mer ett riktmärke för hur mycket tid man har osv.

44 är ingen ålder
Låter perfekt att du inte kört allt.
Har du DLC-n?
Jag lägger till dig senare ikväll så hörs vi vidare!

Jag är ju 16 år vilket är ganska ungt och spelar inte super mycket pga mycket skolarbete, men om ni inte vill så förstår jag helt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hej, :)

Permalänk
Medlem

@Tufva: japp har dlc

Permalänk
Medlem

Jag är 25 (i januari hehe)

316+ power
kört raids och trial of the nine tidigare så vet hur det funkar
pc masterrace sen barnsben (cs 1.6, cs:go, overwatch etc)
Har DLC
Aktiv på Discord/TeamSpeak

Joppe#21995

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horsie:

Jag är ju 16 år vilket är ganska ungt och spelar inte super mycket pga mycket skolarbete, men om ni inte vill så förstår jag helt

Skickades från m.sweclockers.com

Känns jättetaskigt, men tanken var minimum 30+ från början och nu har jag tummat lite på det redan för att dom ändå passar in på annat. Sorry kompis, men måste sätta gränsen någonstans. Lägg upp en egen tråd så hittar du säkert skönt folk i din egen ålder
Lycka till!

Skrivet av joppekniven:

Jag är 25 (i januari hehe)

316+ power
kört raids och trial of the nine tidigare så vet hur det funkar
pc masterrace sen barnsben (cs 1.6, cs:go, overwatch etc)
Har DLC
Aktiv på Discord/TeamSpeak

Joppe#21995

Haj Joppe!

Trevligt att du även kör Cs osv.
Kul o få in någon med den vanan för Crucible-grejer även om du är yngre.
Lägger till dig så får du discordlänk senast i morgon kväll.

/Calle