K: Grafikkort defekt eller bara kylare

Permalänk
Medlem

K: Grafikkort defekt eller bara kylare

Söker ett defekt grafikkort från ATI / AMD / Radeon med fungerande kylare med kvadratiska fästhål med 54 mm emellan eller vad det är som standard på kraftigare kort. Alternativt kan jag köpa enbart en kylare för ATI / AMD.

Kraven är

  • kylaren ska inte uppta mer än 2 kortplatser

  • det ska finnas två fläktar

  • total längd inte överstiga 27,5 cm på kanterna av kortet. Längre kan tolereras i mitten. ÄR det bara "onödig" plast ivägen är jag inte rädd för att såga av det.

  • minst 3 värmerör / heatpipes, men viktigast är att den

  • klarar 200 W, vilket i regel kräver minst 4 värmerör

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Behöver du kylaren på bilden?

Rubriken talar

Permalänk
Medlem

@Arild_Janaker Det är exempel på kylare som jag ser som optimalt för mitt behov.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk