Tele2 förvärvar Comhem

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Haft Comhem bra länge nu, TV samt bredband. Extremt sällan jag har problem, och har jag haft så har de lyckats lösa det snabbt.

Jag verkar vara en udda person.

Håller med dig jag har själv COMHEM och det är ett helt annat företag än vad det var för några år sedan. Deras tjänst har varit extremt stabil under flera år och har det varit strul så har supporten varit väldigt hjälpsam och problemet har löst sig snabbt. Det enda negativa är väl att priset är lite väl högt 369Kr för 150/10Mb.

Permalänk
Medlem

Någon som vill ha monopol på "tre hål i väggen" ?

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Tror bara dom hade flerbostadshus, typ lägenheter etc. Och inget i statsnät etc.

Ja, jag bor i radhus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

HAHAHAHA! .D "Tre hål i väggen" blir nu istället "Tre hål i huvudet"... Vem är så dum så de vill köpa det där skitbolaget? Tele 2 har ju alltid varit kvalitet och Com Hem alltid skräp enligt utago från mig själv och bekanta.. Enda vettiga anledningen att köpa upp Com Hem skulle vara för att lägga ner det.

Det är min åsikt och den backar jag till 100%.

Comhem är den bästa ISP jag någonsin haft, väldigt stabilt. grym kundtjänst och dom är ansvariga hela vägen.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Har svårt att se att detta medför något positivt för mig som har Com Hem. Är rätt nöjd förutom att priset är högre än jämförbar fiber.

Varför skulle de sänka priserna efter en omorganisation? Kunderna kan ju ändå inte byta operatör...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Kund hos ComHem mellan 2002 och 2015. De första åren var ett rent helvete, strul med fakturor och att skiten låg nere hela dygn ibland. Men de sista 8-9åren hade jag inga problem alls vad jag kan minnas. Sen var ju telefon supporten fruktansvärd med sina väntetider, precis som alla andra internet och mobiloperatörer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Har svårt att se att detta medför något positivt för mig som har Com Hem. Är rätt nöjd förutom att priset är högre än jämförbar fiber.

Varför skulle de sänka priserna efter en omorganisation? Kunderna kan ju ändå inte byta operatör...

Privatpersoner är bara en del av deras kunder. Hyresvärdar, bostadsrättsföreningar etc är också det, de kan sätta press på leverantör ifall deras boende klagar för mycket på pris. Och då kan det leda till omförhandling för ett antal hundral kunder som minst upp till flera tiotusental som mest. Så konkurensen försvinner inte bara för att man bara har ett val hemma.

Permalänk
Avstängd

Vad dåligt, dom borde inte få köpa upp sin konkurrent det gör att det blir mindre aktörer på marknaden och hämnar konkurrens på marknaden.

Jävla skit Bredbandsbolaget har höjt avgiften från 320 till 380 kr. Kommer ihåg när det bara kostade 200 kr eller något. Vad dåligt att dom höjer priserna.

Permalänk

Tele2 är det sämsta mög som kan tänkas som teleleverantör

Permalänk

Intressant hur olika erfarenhet folk har av Comhem. Blev drabbad av att flytta in i ett comhem hus för lite mer än 2 år sen och sista halvåret har de varit riktigt dåliga. I princip alltid ett par dagar i månaden där internet ligger nere allt från ett par timmar till hela kvällen.
Och det är inte bara vårt hus utan hela området enligt Jodel

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Håller med dig jag har själv COMHEM och det är ett helt annat företag än vad det var för några år sedan. Deras tjänst har varit extremt stabil under flera år och har det varit strul så har supporten varit väldigt hjälpsam och problemet har löst sig snabbt. Det enda negativa är väl att priset är lite väl högt 369Kr för 150/10Mb.

Det betalar jag för 250/10, priset går alltid att diskutera med dom om

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Känns inte helt bra med färre aktörer.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

"Företaget har dock ännu inte slagit sig in på marknaden för fast bredband" ...ja jo jag tänkte typ säga samma sak, jag hade ju Tele2 fiber för många år

Jag med, i två olika lägeheter för typ 195/månad, båda gångerna sade tele2 upp det efter nåt år.
Hade även en fast telefoni från de ett tag, en granne fick aldrig nån räkning, inte ens efter snack med kundtjänst.

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

Minns när Com Hem tog 150kr/mån för det billigaste bredbandet och detta billigaste alternativet plötsligt bara "försvann". Nu lär priserna knappast gå neråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

HAHAHAHA! .D "Tre hål i väggen" blir nu istället "Tre hål i huvudet"... Vem är så dum så de vill köpa det där skitbolaget? Tele 2 har ju alltid varit kvalitet och Com Hem alltid skräp enligt utago från mig själv och bekanta.. Enda vettiga anledningen att köpa upp Com Hem skulle vara för att lägga ner det.

Det är min åsikt och den backar jag till 100%.

Enligt min utsago fungerade comhem perfekt de åren jag hade dem.
Tele2 inte riktigt lika perfekt...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Intressant hur olika erfarenhet folk har av Comhem. Blev drabbad av att flytta in i ett comhem hus för lite mer än 2 år sen och sista halvåret har de varit riktigt dåliga. I princip alltid ett par dagar i månaden där internet ligger nere allt från ett par timmar till hela kvällen.
Och det är inte bara vårt hus utan hela området enligt Jodel

Har också haft Comhem innan jag bytte till Bahnhof och det funkade hur bra som helst. Kör fortfarande IP TV via Comhem och det funkar bra.

Kundtjänsten är också snabb. Behöver oftast inte vänta speciellt länge om man ska fram.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Hade knappt ett endaste fel som Comhem-kund (fiber endast) under två år.

Deras optiska fiber har säkert varit bra, men Comhem började ju med Coax antennkablar. Dessa var 20-30 år gamla när de började hos oss, och var redan då i uselt skick. Tog dem 3 månader att ens få stabilt 2Mbit, där teknikern bokstavligt talat var förvånad att den överhuvudtaget fungerade, då signalen var enormt svag.

Högsta jag testade hos dem var 25/10, och det var mindre stabilt än 4G mobil data är idag. Och det enda Comhem gjorde var att skylla på kablar, modem och "andra orsaker", istället för att försöka fixa det. Att få tag i deras support på den tiden var fullständigt hemskt också, även om detta ska ha bättrats av vad jag läst.

Sedan installerade Tele2 riktig fiber och jag hoppade av glädje och skiftade direkt.

Min mor behöll dock Comhem tills hon gick bort, och gissa vilket bråk det var att säga upp det avtalet. Till slut fick man påpeka för dem att det är satans svårt att teckna ett avtal med en död person, och abonnemanget därför behövs sägas upp helt. Tog flera samtal och mycket tid att bråka med. Så förlåt om jag inte har så bra åsikt om Comhem efter allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Knappast så lättatt Tele2 alltid är bra och comhem alltid är dåliga. Själv skulle jag vilja påstå att allt utom bahnhof är "meh"

Skrivet av Ozzed:

Ja självklart är det så, men att jämföra Bahnhof med övriga internetoperatörer är som att jämföra For Knox med en spargris

Min jämförelse handlar väl främst om de "mediokra" operatörerna. Bahnhof är ju liksom i en klass för sig.

Skulle istället säga att allt är bättre än Bahnhof
De ger dålig hastighet, har problem med överbelastning och beter sig som små barn på internet.

Försöker hjärntvätta sina kunder att de är de enda som är säkra när man gör olagligheter på internet, när du är lika säker på de flesta andra bolagen (förutom Telia).

ComHem däremot betalar för extra för överbelastningsdelen i nätet, så de har inga problem med det.

Eftersom de inte heller ger ut dina uppgifter (mer än Bahnhof) och ger högre och stabilare hastighet så förstår jag inte vad ni yrar om?

Eller hur hjärntvättade är ni av Bahnhofs barnsliga marknadsföring?

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Skulle istället säga att allt är bättre än Bahnhof
De ger dålig hastighet, har problem med överbelastning och beter sig som små barn på internet.

Försöker hjärntvätta sina kunder att de är de enda som är säkra när man gör olagligheter på internet, när du är lika säker på de flesta andra bolagen (förutom Telia).

ComHem däremot betalar för extra för överbelastningsdelen i nätet, så de har inga problem med det.

Eftersom de inte heller ger ut dina uppgifter (mer än Bahnhof) och ger högre och stabilare hastighet så förstår jag inte vad ni yrar om?

Eller hur hjärntvättade är ni av Bahnhofs barnsliga marknadsföring?

Det var det fräckaste! Varför ljuger du för? Du står ju och ljuger! Som du kan se här http://spridningskollen.org/?event=find&provider= så förekommer ComHem flertalet gånger i mål där de snällt lämnat ifrån sig uppgifter när det efterfrågats, till väldigt många abonnenter. Så du ljuger, de lämnar visst ifrån sig.. Eller påstår du att rättsväsendet fabricerar de här uppgifterna kanske va? Kanske för att framställa "dumma Bahnhof" i bättre dager?

Bahnhof har lämnat ifrån sig uppgifter noll gånger.

Angående Bahnhof's hastighet så vet jag inte hur det är i hela landet naturligvis, men jag betalat för 100/10 och har allt som oftast mellan 140-120 ner och 12-15 upp. När jag laddar ner filer och lagliga torrents med naturligtvis, inte bara på bredbandskollen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sveriges svar på Comcast....

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk

Nu kan de döpa om sig till Telecom

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det var det fräckaste! Varför ljuger du för? Du står ju och ljuger! Som du kan se här http://spridningskollen.org/?event=find&provider= så förekommer ComHem flertalet gånger i mål där de snällt lämnat ifrån sig uppgifter när det efterfrågats, till väldigt många abonnenter. Så du ljuger, de lämnar visst ifrån sig.. Eller påstår du att rättsväsendet fabricerar de här uppgifterna kanske va? Kanske för att framställa "dumma Bahnhof" i bättre dager?

Bahnhof har lämnat ifrån sig uppgifter noll gånger.

Angående Bahnhof's hastighet så vet jag inte hur det är i hela landet naturligvis, men jag betalat för 100/10 och har allt som oftast mellan 140-120 ner och 12-15 upp. När jag laddar ner filer och lagliga torrents med naturligtvis, inte bara på bredbandskollen.

Haha roligt! Vilka står bakom hemsidan du länkade? (Bahnhof)
Kanske därför de utelämnar sina egna?

ComHem lämnar ej ut sålänge det inte finns domstolsbeslut, kopierar från deras hemsida:
"Till rättighetsinnehavare, endast efter beslut från domstol enligt IPRED-lagen vid upphovsrättsintrång, exempelvis olaglig fildelning av film eller musik, kan namn/adress avseende IP-nummer komma att lämnas ut. Utlämnande av uppgifter i sådant fall kräver beslut av domstol samt tillräcklig bevisning."
De följer samma lagar som Bahnhof måste göra.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Haha roligt! Vilka står bakom hemsidan du länkade? (Bahnhof)
Kanske därför de utelämnar sina egna?

ComHem lämnar ej ut sålänge det inte finns domstolsbeslut, kopierar från deras hemsida:
"Till rättighetsinnehavare, endast efter beslut från domstol enligt IPRED-lagen vid upphovsrättsintrång, exempelvis olaglig fildelning av film eller musik, kan namn/adress avseende IP-nummer komma att lämnas ut. Utlämnande av uppgifter i sådant fall kräver beslut av domstol samt tillräcklig bevisning."
De följer samma lagar som Bahnhof måste göra.

Är du på riktigt? Det är klart att Comhem lämnar ut om det finns domstolsbeslut, liksom Bahnhof gör. Det är bara det att i de fall Bahnhof har fått domstolsbeslut på sig så har de inte haft något att lämna ut, eftersom de raderar uppgifterna efter 24h, och det tar betydligt längre tid än så att handlägga ett ärende. ComHem å andra sidan lagrar uppgifterna längre, vilket som du ser får till följd att de får på sig att lämna ut dem.

De kan hävda att de måste lagra för att fakturering, drift, eller vad skit det nu må vara skall fungera normalt, men Bahnho har bevisligen hittat ett sätt som gör det möjligt att inte spara uppgifterna tillräckligt länge för att de ska ha något sparat.

Du har ju nu fått bevis på att ComHem lämnar ut uppgifter när de får frågan. Jag har letat, men har inte hittat något bevis någonstans på att någon någonsin framgångsrikt fått ut uppgifter från Bahnhof med stöd av Datalagringsdirektivet eller IPRED. Det enda jag hittat handlar om fall där spaning begärts mot enskilda individer, från polisen, där det handlar om grov brottslighet. Men det är väsenskiljt från den massutlämning som advokatfirmorna lutar sig emot.

Så jag vidhåller att Bahnhof inte lämnar ut uppgifter, och att bestrida det påståendet utan att komma med fakta som bevisar motsatsen är inget annat än FUD och Fake News.

Och på tal om din lögn om att Bahnhof skulle ha snålt med kapacitet i sitt nät... https://www.bahnhof.se/ftg/bredband/bredband-med-northern-lig...

Nästa gång du försöker dig på att dra lögner ur arslet ditt så rekommenderar jag att du provar med en faktaresistent publik.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Tror bara dom hade flerbostadshus, typ lägenheter etc. Och inget i statsnät etc.

De erbjöd iaf sina tjänster i Sollentuna Stadsnät.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Privata företag borde förbjudas då det alltid är någon som har svåra problem med dessa lurendrejare!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är du på riktigt? Det är klart att Comhem lämnar ut om det finns domstolsbeslut, liksom Bahnhof gör. Det är bara det att i de fall Bahnhof har fått domstolsbeslut på sig så har de inte haft något att lämna ut, eftersom de raderar uppgifterna efter 24h, och det tar betydligt längre tid än så att handlägga ett ärende. ComHem å andra sidan lagrar uppgifterna längre, vilket som du ser får till följd att de får på sig att lämna ut dem.

Och på tal om din lögn om att Bahnhof skulle ha snålt med kapacitet i sitt nät... https://www.bahnhof.se/ftg/bredband/bredband-med-northern-lig...

Nästa gång du försöker dig på att dra lögner ur arslet ditt så rekommenderar jag att du provar med en faktaresistent publik.

Du har rätt i att de håller de längre, de håller de i 3 veckor.
Bahnhof behöver dock vid domstolsbeslut även spara framtida loggar. Dock behöver de ju vara snabba (24h) men man är inte helt säker. Så man är säkrare om man är lite säkrare om man fildelare med Bahnhof, men inte helt.

Vad gäller kapacitet så kan du ju läsa deras egna problemtråd här på forumet https://www.sweclockers.com/forum/trad/1441076-bahnhof-kapaci...

Tror knappast alla där ljuger. Så ja, Bahnhof är lite säkrare om man håller på med olagligheter. Men däremot så får du ett sämre nätverk.
Jag själv vill få den hastighet jag betalar för, du vill helt enkelt vara lite mer säker

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Du har rätt i att de håller de längre, de håller de i 3 veckor.
Bahnhof behöver dock vid domstolsbeslut även spara framtida loggar. Dock behöver de ju vara snabba (24h) men man är inte helt säker. Så man är säkrare om man är lite säkrare om man fildelare med Bahnhof, men inte helt.

Vad gäller kapacitet så kan du ju läsa deras egna problemtråd här på forumet https://www.sweclockers.com/forum/trad/1441076-bahnhof-kapaci...

Tror knappast alla där ljuger. Så ja, Bahnhof är lite säkrare om man håller på med olagligheter. Men däremot så får du ett sämre nätverk.
Jag själv vill få den hastighet jag betalar för, du vill helt enkelt vara lite mer säker

Som sagt var... Jag betalar 269Kr/månaden för 100/10. Jag tycker att det ser ut som att jag får det jag betalar för, och mer därtill, med låg ping. Under de 6 år jag bott här har internet gått ner en gång, en, och då var det för ett planerat uppgraderingsarbete. Jag tycker det är bra jobbat. De gånger jag varit i jontakt med supporten har det varit för att be om prisjustering när jag sett att priset gått ner, och även i ärenden som direkt missgynnar dem, så har det varit max 10 minuters väntetid.

Jag har heller inte sagt att de som har problem med Bahnhof ljuger. Tyvärr kan det ju vara så att man har proble, oavsett internetleverantör... Men... Det är liksom ingen "gungbräda".. Att vissa har problem med bahnhof (en snabbkoll i tråden tyder på "lager åtta fel" i många fall), betyder absolut inte att Com Hem är felfritt. Bahnhofs och Com Hems felfrekvens är inte sammanlänkade.

Det du däremot ljuger om är att Bahnhof länkar ut uppgifter, det gär de inte. Du säger att Bahnhof efter domslut är tvungna att börja lagra... Vad? Bahnhof själva har inte en aning om vem som hade vilket IP efter 24h, uppgiften är borta. På en tidslinje ser det ut såhär.

1: Advokatbyrå ser att en IP fildelar.
2: Bahnhof tar bort IP't efter 24h, och kan inte återskapa.
3: Advokatbyrån går till domstol och ber om uppgiften
4: Bahnho får in domslutet, och lämnar ut det de har, alltså inget

Så man är helt säker... Som ytterligare skydd så har de gratis okrypterad PPTP via 5:e Juli-stiftelsen, så är man paranoid så kan man slå på det, och då hjälper det inte ens med en handläggningstid på under 24h eftersom Bahnhof inte ens kommer få frågan, utan det är 5:e Julistiftelsen, och de är ingen operatör, så de lagrar nada. Man är mycket säkrare med Bahnhof., inte bara "lite" som du säger.

Som du kan se i det jag länkade (bilagorna i PDF-filerna) så har Com Hem svikit tusentals av sina kunder vid det här laget, medans Bahnhof har svikit noll stycken. Inte bara för att deras egen "spridningskollen" valt att exkludera dem, vilket är lögn, utan för att det helt enkelt finns noll fall där de har lämnat ut kunddata efter krav med åberopande av LEK eller IPRED, och tror du mig inte så försök gärna hitta ett exempel själv. Finns det så är det inte svårt, då det är offentliga handlingar enligt lag. Men du kommer inte hitta för det finns inte. och nu har ändå IPRED och liknande dumheter funnits sedan 2009. Det är 9 år av "inte en enda utlämnad IP-adress någonsin". Det skulle jag vilja kalla för mer än bara "lite säkrare".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Står ju på varenda nyhetssida överallt högst upp typ

Han syftar på att han som kund borde få veta detta innan det blir publikt ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Han syftar på att han som kund borde få veta detta innan det blir publikt ...

Jag vet, men jag syftade på att han sa att han inte hade märkt det och det var tur att han läste sweclockers.

Men förstår inte varför man som kund behöver veta det. Och speciellt i ett sånt här tidigt skede. Är ju inte ens 100% säkert att det går igenom som de planerat.

De kan ju meddela det till kunderna senare när allt är klubbat och klart och hur saker och ting blir.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Köpte inte Comhem upp Boxer för typ en kvart sedan?

Skrivet av Ytbehandlad:

Nu kan de döpa om sig till Telecom

Eller TeleHem, som sedan kan bli PhoneHome internationellt... om de kan lösa rättigheterna från Spielberg, vill säga.