Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ordnade om lite på skrivbordet samt satte upp kablarna under skrivbordet. Blev helt ok, ska till en Philips Hue lightstrip bakom skrivbordet samt lite nytt på väggarna.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

Jag har för tillfället min dator på skrivbordet pga att det är ett "window" chassi så det är fint att titta på, men jag har precis köpt min andra skärm och har helt enkelt inte plats för datorn på bordet längre.
Drar den till sig otroligt mycket damm om den är på golvet? bifoga gärna bilder på hur ni gjort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedersman:

Jag har för tillfället min dator på skrivbordet pga att det är ett "window" chassi så det är fint att titta på, men jag har precis köpt min andra skärm och har helt enkelt inte plats för datorn på bordet längre.
Drar den till sig otroligt mycket damm om den är på golvet? bifoga gärna bilder på hur ni gjort!

Well, såhär har jag det. Datorn i hurtsen.

inga problem med damm alls.

Permalänk

Snyggt! ikea bord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Bor i lastbilen i veckorna, då ser det ut så här.

https://i.imgur.com/Li8Q3IM.jpg

Vad är det för tangentbord på bilden? Ett trådlöst, mekaniskt tenkeyless? Jag letar efter något sådant!

Permalänk

Är det någon här som kör med en curved och en vanlig?
vill köpa en till skärm och har hittat en curved. men har en vanlig sedan innan. båda 27'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedersman:

Är det någon här som kör med en curved och en vanlig?
vill köpa en till skärm och har hittat en curved. men har en vanlig sedan innan. båda 27'

Köpte själv en Samsung 27" med 1800R skärm, min gamla 27" LG IPS fick bli sekundär skärm.

I början känns det konstigt att kolla på den platta skärmen efter att ha kört längre tid med t.ex. spel på den välvda skärmen, men man vänjer sig fort.

Sitter dock lite för nära för att det ska vara bekvämt med 2x 27".

Permalänk

@GuuFi: Jag har för tillfället en AOC AG271QG som spelskärm 165 hz och hela kittet, och tänkte köpa till en curved philips som sekundär skärm, skulle det funka tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedersman:

@GuuFi: Jag har för tillfället en AOC AG271QG som spelskärm 165 hz och hela kittet, och tänkte köpa till en curved philips som sekundär skärm, skulle det funka tror du?

https://tubby.scene7.com/is/image/tubby/AG271QG?$prod_all4one$

https://tubby.scene7.com/is/image/tubby/PHILIPSE27?$prod_all4one$

Ingen aning, jag måste i varje fall sitta rakt framför den, går väl att vinkla så att den rakt framför dig fast att du kollar på den genom att vrida på huvudet...

Men personligen skulle jag nog inte klara av en välvd skärm vid sidan om den primära, den är grym när man sitter direkt framför den men annars fyller den ingen funktion.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS ROG STRIX X570-E | AMD 5900X | EVGA RTX 3080
Corsair LPX 32GB | Samsung 970 1TB / Samsung 850 Pro 512GB / Samsung 870 4TB

Permalänk

Någon som har tips på hur jag ska dra mina kablar från min kabelkorg, ner till min dator?

Permalänk
Avstängd

Någon som kör 34" Ultrawide på ett 80 Cm/Djupt skrivbord? blir det för tajt eller funkar det bra? (skärmen ska stå på skrivbordet, ej väggmonterad)

Permalänk
Medlem

@Dredd: Kommer funka utan problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Någon som kör 34" Ultrawide på ett 80 Cm/Djupt skrivbord? blir det för tajt eller funkar det bra? (skärmen ska stå på skrivbordet, ej väggmonterad)

Jag har mindre djup än så och det fungerar fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

När jag och tjejen flyttade från en liten etta på 22 kvm till en trea på 77 kvm så fick jag äntligen utrymme att få bygga min egna spelhörna. En enkel setup med prylar som fyller precis mina behov:

Visa signatur

Chassi: CM NR200P White | PSU: CM V550 SFX | MoBo: B550 | CPU: R5 5600 | RAM: 32GB | GPU: RTX 4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Någon som kör 34" Ultrawide på ett 80 Cm/Djupt skrivbord? blir det för tajt eller funkar det bra? (skärmen ska stå på skrivbordet, ej väggmonterad)

Aw34 med endast 60cm ser ut såhär : https://i.imgur.com/Iubqn9q.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

Bor i lastbilen i veckorna, då ser det ut så här.

https://i.imgur.com/Li8Q3IM.jpg

Reddit gillar din gaminghörna!
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/7ojhjj/gaming_in_a_t...

Permalänk
Hedersmedlem

Rensade upp lite på skrivbordet samt snyggade till kabeldragningen för första gången sedan jag flyttade in här för 1½ år sedan, på tiden! Upptäckte dessutom att kabellådor är extremt underskattade och höjer intrycket rätt rejält.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vänstra delen av skrivbordet är stökigt som syns smått

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hedersman:

Någon som har tips på hur jag ska dra mina kablar från min kabelkorg, ner till min dator?

Jag tänkte prova kabelspiraler med snäppklor.
Fanns för några tior på Jula, Biltema, mfl, samt i tyg med dragkedja hos kjell, troligen avsevärt billigare på e-bay...

Kan meddela om det fungerar och ser någorlunda bra ut när jag får hem dem...

Beställde en dyr från blue lounge tidigare, ***bort/mod***, men den är för trång i hylsorna tror jag.

Tänkte prova tygtuberna också, får bli hos kjell, 40 mm om jag inte hittar billigare annorstädes.

§1.2 /Andreaz1,mod
Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Misery9:

Vänstra delen av skrivbordet är stökigt som syns smått

https://i.imgur.com/GWGSbNn.jpg

Är det ett 6V6 baserat singel channel bygge med likriktare jag skådar till höger?

Edit, nej.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Fick byta rum med sonen, i samband med det så bytte jag komponenter i min dator och ska sätta i de gamla i servern istället, så det är liiiite rörigt just nu...

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Någon som kör 34" Ultrawide på ett 80 Cm/Djupt skrivbord? blir det för tajt eller funkar det bra? (skärmen ska stå på skrivbordet, ej väggmonterad)

Sitter på 60 och det funkar fint.

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd

Ok, om ni vill göra en utbrytartråd av detta, men för att svara på mitt förra inlägg när det gäller att snygga till kabeldragningen på skrivbordet, så var mitt intryck att den från jula var helt ok, dock är den ju exakt vad den utger sig för att vara, dvs en delbar kabelspiral i hårdplast,

plus är att den har öppna länkar som sluter väl kring kablarna. Finns även i vitt såg jag, tror det är samma som Biltemas.

Den med dragkedjan från kjell så litet bättre ut på riktigt n den gjorde på bilden, men den är ganska tunn kvalitet på tygen och den känns plastig minus är att den från början är full av hål efter ena sidan, jag hade hellre sett att man kunna völja var man velat ha hålen själv, men får trots det godkänt när ja gprovhängde den bakom mitt skärmstativ, gör sig kanske bättre under bordet än på det, om man inte använder kabelkorgar, som jag gör, eller vill ha det snyggt även i dessa om de syns (vilket man kanske vill).

Men med priset den hade nu på rean var det helt ok ändå tyckte jag, finns garranterat liknande billigare på E-bay.

Den från B-L var helt ok, men som sagt så hade de kunnat göra hylsorna mycket större invändigt vid genomföringarna, jag menar, alla använder ju starkströmskablar idag till laddare, skärmar, mm samt ofta även microfonkablage och liknande som är ännu grövre så, för att vara en i sammanhanget litet dyrare produkt får den biten ett minustecken, men tyghylsan får fullt godkänt, den rymmer det den skall enligt informationsbladet. Man får med tre meter tygorm till fästena, tyget är delbart och självåterförslutande.

Designintresserad då med ett finare ord... Så är man ju ute efter perfektion...
'

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag tänkte prova kabelspiraler med snäppklor.
Fanns för några tior på Jula, Biltema, mfl, samt i tyg med dragkedja hos kjell, troligen avsevärt billigare på e-bay...

Kan meddela om det fungerar och ser någorlunda bra ut när jag får hem dem...

Beställde en dyr från blue lounge tidigare, ***bort/mod***, men den är för trång i hylsorna tror jag.

Tänkte prova tygtuberna också, får bli hos kjell, 40 mm om jag inte hittar billigare annorstädes.

Citerade fel i förra inlägget, det var detta jag syftade på...

Har nu även fått hem gummiklotsar som skall hålla fast lösa kablar när man inte använder dem på skrivbordet, de såg helt ok ut, har inte hårdtestat dem ännu, men de verkar vara gjorda i någon gummiliknande plast med en självhäftande dyna.

Intressant skall bli att se hurpass bra gummimassan håller över tid, det är jag nyfiken på...
Annars har jag just inget att säga om de, de ser helt ok ut på skrivbordet, mina exemplar är i vitt för att matcha det ljusare träet på bordsskivan.

.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Och sen ormboet på baksidan...

Dold text
Permalänk
Medlem

Så mycket trevligare med en köksbänkskiva från ikea än ett vanligt skrivbord. Samma pris

Permalänk
Medlem

Philips Hue Lightstrip på plats bakom skrivbordet också. Kanske skulle ha nya gardiner också
Ska upp två tavellister till höger om fönstret för att ställa några böcker på också.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Skrivet av downup:

Så mycket trevligare med en köksbänkskiva från ikea än ett vanligt skrivbord. Samma pris

http://i67.tinypic.com/dmv574.jpg

Stilrent Vad har du för specs i den lilla rackaren?

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm