Investeringstråden för kryptovalutor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jauger:

Vad kan man köpa en Ledger Nano S billigt?

Här
https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s

Slut just nu och de har höjt priset mot när jag köpte....

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeXt:

Det passar absolut bra att diskutera risker i en tråd som handlar om investeringar i kryptovalutor. Risken är att man mer eller mindre förlorar 100% av sitt insatta kapital. Risken är också större än vanliga aktier.

Ja absolut, jag håller med. Men det gör uppenbarligen inte OP.

Absolut med aktier är också risken att man kan förlora 100%, men risken kan anses olika hög för olika aktier - och av olika personer. Det är denna typ av riskanalys jag tänker bör vara rimlig att diskutera här. Inte bara säga: "Den här borde man 'investera' i."

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Kan vi inte starta ett enskilt forum här på Sweclockers som berör kryptovalutor eftersom alla ska hoppa på det nu

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Det är rätt go sprutt på crypto. Vissa fonder kanske ger 20-30% på ett år. Cryptos kan casually ge motsvarande på en dag. Speciellt när många går in, som nu. Det finns ett högre tillflöde än drain av pengar, och sålänge man verkligen inte har fastnat i världens sämsta coin så går man plus hur man än gör, om man ger det lite tid. Mkt glad att jag hittade fram till krypto. Det svåraste är transitionen fiat-crypto. Den tar lång tid.

Permalänk
Avstängd

Sådär, tänkte sammanställa lite och lägga ytterliggare grund till mina investeringar.

Till att börja med så vill jag avlägga fokus från Riskdiskussion, då tulpanmanier och silvermanier stämplas på var och varannan kryptotråd.

Vill ni inte investera, så gör inte det.

Vi vet att det finns risker med investeringar, annars hade alla gjort det. Bra, klart, slut.

Så, varför är NEO bättre än Ethereum?`

1. Neo är en plattform likt Ethereum, skillnaden är att Neo kräver större kontrollen (jämför IOS appar med Android) för att släppa in ICO'er. (

2. Vad är en ICO (ALT-Coin)? Jo, det är en valuta som byggs på huvudvalutan, i detta fall NEO.

3. Neo har en biprodukt som används för att skicka transaktioner (GAS). Likt Ethereum's "Ether". SKillnaden på Ether och GAS är då att Ether är Ethereum-valutan i sig, du behöver alltså omsätta dina investerade pengar för att kunna handla med ICO'er (ALT-coins) skicka pengar, osv.

4. Se NEO och Ethereum som en aktie. Du vill inte röra denna. Du vill använda dig av ICO'er när du gör byten. Dessa aktier baseras givetvis på användningen av ICO'er (ALT-coins) och vilka ICO'er (ALT-coins) det finns.

5. NEO till skillnad från Ethereum väljer ut ett fåtal ALT-coins, 1 anonym, 1 VPN, 1 personhantering, osv osv. Ethereum kan ha 10 olika anonyma coins. Neo är alltså en kvalitativ, bättre skriven Plattform än Ethereum på så sätt.

6. NEO kan idag skicka 1000 Transaktioner per sekund vs Ethereums 15 transaktioner per sekund. Detta kommer att utökas hos NEO ytterligare med 10x + genom en ALT-coin till NEO.

Varför ska man investera i NEO idag? Jo som ni ser på ökningen som skett senaste dagarna så är NEO ensam om att gå iväg medans övriga gått ner. Detta för att 27-29 ICO'er står färdiga att lanseras Q1 2018, och detta anonserades nyligen.

Folk investerar i NEO, då man använder NEO för att handla ICO'erna nä'r dessa kommer.

Min prognos säger att NEO kommer öka 10-15x pengarna i år. ICO'er kommer troligtvis gå ner efter dom släppts, för att efter 4-6 månader öka X antal 1000%.

Genom att hålla NEO så får du passivt GAS, som är dess kostnadsvaluta. Med andra ord kan du, om du har tillräckligt mycket NEO, sälja gasen som du får, och se det som en passiv inkomst.

Mina tips är att följ utvecklare och ligg före folk med att kolla på ICO'er. Tänk på vad som funktionellt skulle vara bra utifrån VÄRLDENS perspektiv, inte EU eller USA.

Tillägg: Initial Coin Offering (ICO) är alltså "börsnotering" av en kryptovaluta. ALT-coins är alltså plattformens undervalutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Ja absolut, jag håller med. Men det gör uppenbarligen inte OP.

Absolut med aktier är också risken att man kan förlora 100%, men risken kan anses olika hög för olika aktier - och av olika personer. Det är denna typ av riskanalys jag tänker bör vara rimlig att diskutera här. Inte bara säga: "Den här borde man 'investera' i."

Ja, jag håller med. Man ska bara investera i kryptovalutor med pengar som man kan förlora helt och hållet. Absolut, man kan förlora 100% i aktier också. Men har man en god spridning av aktier i mid cap- och large cap-bolag så skulle jag säga att det är ganska osannolikt att förlora 100%. Runt 40-50% kanske man förlorar i värsta fall, om man är tvungen att sälja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Initial Coin Offering (ICO) är alltså "börsnotering" av en kryptovaluta. ALT-coins är alltså plattformens undervalutor.

Jo men ICO är ju helt inbyggt även i Ethererums ekosystem

What Are ICOs? en bit ner på sidan:
https://blockgeeks.com/guides/ethereum-token/

Sen aktar jag mig noga för att säga att det ena är bättre än det andra..... just nu lär jag mig mest och visst måste man hantera risken att förlora pengar.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Avstängd
Skrivet av plunn:

Jo men ICO är ju helt inbyggt även i Ethererums ekosystem

What Are ICOs? en bit ner på sidan:
https://blockgeeks.com/guides/ethereum-token/

Sen aktar jag mig noga för att säga att det ena är bättre än det andra..... just nu lär jag mig mest och visst måste man hantera risken att förlora pengar.

Om du läser noggrannare så säger jag varför NEO’s ICOer är bättre, samt varför neo hanteras bättre då du har GAS.

Ethereum kommer slinka efter, det är sanningen i längden. NEO är fortfarande väldig låg också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Kan vi inte starta ett enskilt forum här på Sweclockers som berör kryptovalutor eftersom alla ska hoppa på det nu

Vi hade ju det för åtta år sen när vi började minea här på forumet. Sen stängdes delen ner av oklar anledning (tror det blev bristande intresse när svårigheten gick upp).

Permalänk
Avstängd

Rabatt på kryptovalutor nu i den förväntade dippen, gratis 30-40% tackar man inte nej till.

Neo
BMC
Substratum
ARK
BAT

Står på menyn.

Tror hårt på Sub efter gårdagens nyheter. Det sub gör är helt enkelt en öppning (VPN) för det kinesiska folket. Skillnaden är att trafiken är vanlig datortrafik (blockkedja), och kan således inte spåras till en VPN.

VPN är fängelsestraff på i Kina. Mao kan kina nu oåtkomligt använda facebook och övriga medier.

Permalänk
Medlem

Ändrade lite placeringar i förrgår, man skulle cashat in och köpt inatt så hade man varit ordentligt plus redan. Ändå styrkebesked för crypto att det vänder upp så snabbt igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cracko:

Ändrade lite placeringar i förrgår, man skulle cashat in och köpt inatt så hade man varit ordentligt plus redan. Ändå styrkebesked för crypto att det vänder upp så snabbt igen.

Det bästa med krypto är när det just går ner, det är då dom insatta tjänar pengar och medelsvensson förlorar

Hade velat sälja min BMC som gick 0,34 -> 2.73 sedan jul, hoppades på ytterliggare ökning, då tanken egentligen är att hålla i 1-2 år. Missade att sälja innan nedgången och den är nu vid 1.3-1,5 någonstans.

Men men, det var förlust av potentiell vinst bara, ska inte klaga på det.

Nu ska vi se vad Neo kan trolla till med i uppgången. 200 Miljarder dollar + mer som är påväg in kommande veckorna nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Rabatt på kryptovalutor nu i den förväntade dippen, gratis 30-40% tackar man inte nej till.

Neo
BMC
Substratum
ARK
BAT

Står på menyn.

Tror hårt på Sub efter gårdagens nyheter. Det sub gör är helt enkelt en öppning (VPN) för det kinesiska folket. Skillnaden är att trafiken är vanlig datortrafik (blockkedja), och kan således inte spåras till en VPN.

VPN är fängelsestraff på i Kina. Mao kan kina nu oåtkomligt använda facebook och övriga medier.

Det här är som vanligt intressant, 30-40% rabatt? Hur vet du det? Hur beräknar du vad värdet bör vara när det inte finns någon som helst bakomliggande substans att utgå från? Hur vet du att det inte är starten på en total kollaps av kryptomarknaden? Du har en tendens att alltid skriva om den potentiella uppsidan men aldrig nämna nedsidan som är avgrundsdjup där valutorna kollapsar totalt.

Skrivet av oouhdawg:

Det bästa med krypto är när det just går ner, det är då dom insatta tjänar pengar och medelsvensson förlorar

Hade velat sälja min BMC som gick 0,34 -> 2.73 sedan jul, hoppades på ytterliggare ökning, då tanken egentligen är att hålla i 1-2 år. Missade att sälja innan nedgången och den är nu vid 1.3-1,5 någonstans.

Men men, det var förlust av potentiell vinst bara, ska inte klaga på det.

Nu ska vi se vad Neo kan trolla till med i uppgången. 200 Miljarder dollar + mer som är påväg in kommande veckorna nu.

200 miljarder dollar och mer på väg in? Vem är det som lägger in dessa kommande pengar? Hur vet du det? Hur mycket kommer att tas ut ur valutan under samma tid?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Det här är som vanligt intressant, 30-40% rabatt? Hur vet du det? Hur beräknar du vad värdet bör vara när det inte finns någon som helst bakomliggande substans att utgå från? Hur vet du att det inte är starten på en total kollaps av kryptomarknaden? Du har en tendens att alltid skriva om den potentiella uppsidan men aldrig nämna nedsidan som är avgrundsdjup där valutorna kollapsar totalt.

200 miljarder dollar och mer på väg in? Vem är det som lägger in dessa kommande pengar? Hur vet du det? Hur mycket kommer att tas ut ur valutan under samma tid?

För att dom jag "jobbar" tillsammans med har åratal av kryptoerfarenhet, detta är standard. Vi kan marknaden utan och innan kan man säga.

Du får gärna sätta emot. Eller säga "vad var det jag sa" när det händer. Tills det forsätter jag på samma spår som jag gjort tidigare.
Allt handlar egentligen om vart Wall street och övriga pampar väljer att lägga in pengar. Som när dom tryckte upp Bitcoin i nov/december, det kanske du märkte?

Tror du dessa personer slutar tjäna pengar? Man hoppar på tåget innan det gått om man har koll, eller så hoppar man av på en mellanstation och betalar taxi sista vägen.

200 miljarder är nedgången i denna dipp, precis som det varit i 6-7-8 år. Förra marknadstoppen blir dagens dipp, sedan går det upp till gamla toppen och ytterliggare lite. Samma mönster dag in dag ut. Och nej, det tar inte slut nu.

Dessa 200 Miljarder är market value. Den var runt 780 miljarder vid förra toppen, nu gick det ner med cirka 200-250 miljarder. Detta händer var/varannan månad ungefär.

Vi som sitter hela dagarna ser detta som en fin rea på gratis pengar. Rädda Svensson går miste om den.

Permalänk
Medlem

Shit va lågt de är nu, men det kommer gå upp fort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozeN:

Shit va lågt de är nu, men det kommer gå upp fort

Ser tråkigt ut för ett otränat öga, men roligt för en annan. Jag sitter egentligen med investeringspengarna och väntar på dessa dagar innan ja trycker in mina SEK

Falska rykten i krypto är också tillfällen då man kan stoppa in pengar. Kan smälla till på 30-50%, oftast på mina favoritvalutor av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Ser tråkigt ut för ett otränat öga, men roligt för en annan. Jag sitter egentligen med investeringspengarna och väntar på dessa dagar innan ja trycker in mina SEK

Falska rykten i krypto är också tillfällen då man kan stoppa in pengar. Kan smälla till på 30-50%, oftast på mina favoritvalutor av någon anledning.

Jo, ska lägga in lite i diverse ikväll tror jag Detta händer ju hela tiden somsagt och alltid har det slutat med en ny ath efter en dip...

Permalänk
Medlem

Sitter på IOTA, XRP, Bitcoin och har ett hundratal Legolas också. Tænkte byta hælften av BTC-portføljen mot ETH och XLM, vad tror ni om det?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Sitter på IOTA, XRP, Bitcoin och har ett hundratal Legolas också. Tænkte byta hælften av BTC-portføljen mot ETH och XLM, vad tror ni om det?

Det låter bra, BTC är inget vidare jämfört med det nyare enligt mig, visst det kan gå upp mer pga hur mycket uppmärksamhet det får osv men tekniken är egentligen inte tillräcklig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozeN:

Jo, ska lägga in lite i diverse ikväll tror jag Detta händer ju hela tiden somsagt och alltid har det slutat med en ny ath efter en dip...

Yepp, finns för mycket pengar i kryptovaluta för att det ska kunna krascha helt. Kraschar kryptovalutor så kommer länder få sig rejäla smällar. Däribland korea som har deras aktiemarknad x2 i kryptovalutor.

Finns för mycket grund i krypto idag för att det ska krascha bara sådär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raQblad:

XLM kommer bli överkört av en annan valuta, hörde idag av en av mina nära. Ripple låter bra för den som gillar staten men kommer aldrig att få en plats i världen. Bara trygga sverige som gillar den.

Resten av världen avskyr den. XLM är en version av den, men bristerna täcks upp av en annan valuta, som jag inte heller tror på för den delen.

BTC är det bara kasta iväg. I Bästa fall kan du hämta 100% nu, men det gör du minst i många andra valutor också.

IOTA är intressant men väldigt långsiktig.

Gå in i NEO eller Sub idag skulle jag säga.

Eth kommer stabilt öka, men NEO kommer dominera den

Permalänk
Medlem

@oouhdawg: Finns det någon chans att Ripple rör sig uppåt igen? Med tanke på hur du beskriver XLM så känns det som att den valutan borde dö ut tämligen snart.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

@oouhdawg: Finns det någon chans att Ripple rör sig uppåt igen? Med tanke på hur du beskriver XLM så känns det som att den valutan borde dö ut tämligen snart.

Absolut, den kommer stiga, inte pga dess funktion men pga det höga antalet transaktioner. Folk köper alltid kurserna som ligger högt till. Däremot rekommenderar jag inte att lägga pengarna där då förlusten som blir är utebliven potentiell vinst.

Ökning till över $3 som var nyss var en push, precis som med TRX (TRON).

TRON handlas näst mest av alla valutor nyligen, men är en rak kopia av ethereum där dom tagit all källkod, men lämnat smarta kontrakten utanför. Det är en riktig scam med andra ord.

Ripple, absolut, den kommer gå upp. Men skulle valt ett annat tåg.

Permalänk
Medlem

@oouhdawg: förlusten som blir är utebliven potentiell vinst.

Dagens citat!

En annan handlar ju bara med småpengar, mest för att lära sig. Men tanken är ändå att strategiskt försöka att öka kapitalet långsiktigt. Jag la en del av kapitalet på Ripple för någon vecka sedan, men det låter som det du beskriver att man borde flytta den andelen till XLM.

Kraken verkar inte ha gett sig i kast med NEO än, så där är ju svårt att lägga något då.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

@oouhdawg: förlusten som blir är utebliven potentiell vinst.

Dagens citat!

En annan handlar ju bara med småpengar, mest för att lära sig. Men tanken är ändå att strategiskt försöka att öka kapitalet långsiktigt. Jag la en del av kapitalet på Ripple för någon vecka sedan, men det låter som det du beskriver att man borde flytta den andelen till XLM.

Kraken verkar inte ha gett sig i kast med NEO än, så där är ju svårt att lägga något då.

Jag skulle valt helt enkelt att välja en valuta, någon som förslagsvis inte är fulländad ännu.
Om jag utan att veta något om krypto, skulle investera, så skulle jag fördelat pengarna 25% per respektive:

NEO
Blackmoon Crypto
Substratum
NAV

Jag skulle hållit i pengarna, oavsett vad som händer, minst 6-10 månader från dagens datum. Inte röra vid uppgång, inte röra vid nedgång.

Under dessa månader hade jag skannat marknaden och lärt mig, vad jag går miste om och hur dina valutor ändrar sig beroende på uttalanden, nya exchages, lagändringar m.m.

Kan helt ärligt säga att dom valutorna jag tjänat mest på, är dom jag aldrig rört. Har dock fått in många 1000-2000% procentare men det är med lägre summor.

Fördelar du på ovan summor, idag så kommer du sitta fint i båten 2018.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

För att dom jag "jobbar" tillsammans med har åratal av kryptoerfarenhet, detta är standard. Vi kan marknaden utan och innan kan man säga.

Du får gärna sätta emot. Eller säga "vad var det jag sa" när det händer. Tills det forsätter jag på samma spår som jag gjort tidigare.
Allt handlar egentligen om vart Wall street och övriga pampar väljer att lägga in pengar. Som när dom tryckte upp Bitcoin i nov/december, det kanske du märkte?

Tror du dessa personer slutar tjäna pengar? Man hoppar på tåget innan det gått om man har koll, eller så hoppar man av på en mellanstation och betalar taxi sista vägen.

200 miljarder är nedgången i denna dipp, precis som det varit i 6-7-8 år. Förra marknadstoppen blir dagens dipp, sedan går det upp till gamla toppen och ytterliggare lite. Samma mönster dag in dag ut. Och nej, det tar inte slut nu.

Dessa 200 Miljarder är market value. Den var runt 780 miljarder vid förra toppen, nu gick det ner med cirka 200-250 miljarder. Detta händer var/varannan månad ungefär.

Vi som sitter hela dagarna ser detta som en fin rea på gratis pengar. Rädda Svensson går miste om den.

Jag har fortfarande så svårt att se dom bakomliggande mekanismerna.
Det känns ju knappast som en ”frisk” marknad som toppar och dalar mellan 200 och 780 miljarder varannan månad?

Allt handlar fortfarande bara om något uppblåst lotteri där folk köper köper köper sålönge dom tror att dom kan göra vinst, sen kommer en topp som faller hårt.
Då är det ånyo folk som tror på att dom kan göra pengsr och så trissas det upp igen...

Vad har då detta egentligen att göra med valutan eller ”systemet” i sig?
Man hade ju likaväl kunnat handla med morötter eller nästan vad som?

Permalänk
Medlem

@oouhdawg: Förutom att inte en enda av valutorna du nämnde finns på Kraken, så tror jag på upplägget och att det är ett bra förslag. Hade jag bara kunna flytta från Ripple till Stellar utan allt för stor förlust, så är definitivt planen att låta det ligga några månader.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte tokens (typ de där som är baserade på ethereum) utan investerar enbart i "riktiga coins" som har en egen blockkedja. Jag känner de är mera "på riktigt" på något sätt. ICO undviker jag också då det känns som att scam-risken är för hög. Helst ska det vara coins som går att mina på något sätt, antingen via proof-of-work eller noder, gärna både-och.

När det gäller plånböcker är det ladda ner källkoden från github och kompilera själv som gäller för mig. Känns riskabelt att använda onlineplånböcker eller ha kryptovaluta på någon Exchange. Visst man måste ha på en Exchange för att handla men när affären är avslutad flyttar jag hem mina coins till egen plånbok.

Någon nämnde VPN. Jag har minat intensecoin och har ganska många sådana. De utvecklar ett system att betala VPN med intensecoin som har samma anonymeringsfunktioner som Monero. Detta gör det möjligt att betala VPN på ett anonymt sätt. Intense Coin känns som ett seriöst projekt med bra Community och bra utvecklare. Jag tror intensecoin kommer bli vinnaren bland VPN-lösningar i framtiden. Baserar det helt på känsla så ni får dra egna slutsatser.

När det gäller Exchanges så har jag sett lite av riskerna på sistone. Exempelvis Coinsmarkets.com som varit nere sen 3/1. Som tur var hade jag inget i plånböckerna i deras Exchange men saknar att kunna sälja vissa coins jag minat som inte går att handla någon annanstans. Så jag håller på dem så länge i min egna plånbok. Intensecoin handlas på stocks.exchange och där har det varit ganska buggigt. Men eftersom jag gillar nya okända coins så får man lära sig leva med buggiga små Exchanges. Antagligen därför jag blivit ganska försiktig med att ha egna plånböcker o.s.v.

I övrigt har jag investerat i masternoder som jag själv driver. Den som går bäst är Monoeci där jag köpte 1000 XMCC coins när kursen stod i 0,6 dollar (då hette dem Monacocoin men har nyligen bytt namn). Har man 1000 XMCC kan man starta en Monoeci masternod som ger utdelning som belöning för att man driver den. Så jag får 5 stycken XMCC med ett intervall på knappt 2 dygn så på en månad får jag sisådär 90 stycken. Kursen idag är 8,5$ per coin så det ger en inkomst på sisådär 6000 kr/mån. Skulle jag sälja min nod gör jag bra vinst på högre kurs men samtidigt dödar jag min bästa mjölkkossa så jag säljer inte. Monoeci försöker bli en lokal kryptovaluta för handel i Monaco. Känns som ett lagom litet land att försöka få kryptovaluta att fungera i praktiken :-). De har bra samarbete med myndigheterna där och ska satsa på lokala växelkontor, kortbetalningar samt uttagsautomater där man kan växla kryptovaluta mot vanlig valuta. Kan tänka mig att det finns många rika människor där som också gärna köper masternoder i sin lokala kryptovaluta. Får väl se hur det går men än så länge verkar det väldigt lovande.

Har några andra masternoder också som inte är lika bra men ändå ligger på plus. Köpte några olika i förhoppning att någon skulle bli en vinnare. Här finns en lista på coins med masternoder: https://masternodes.online/
Dash är väl den mest kända men det har ju ingen normal människa råd att köpa tillräckligt många för en masternod. Tyvärr är de flesta masternods-coin rena kloner av Dash så man får sålla rejält och försöka hitta projekt där det finns driv och vettig marknad.

De större såsom Bitcoin, Ethereum och Litecoin ser jag mer som "bankkontot". Dessa kan man ha för mellanlagring av vinster fram till man hittar något roligare att investera i. Mitt mål är att få bättre värdeökning än bitcoin så att innehavets värde i bitcoin ska stiga på sikt. Tycker jag lyckats bra med detta hittills men det känns mer som rena turen snarare än skicklighet. I övrigt är mining lika roligt som trading. Det mesta jag investerat i kryptovaluta kommer från mining.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Jag har fortfarande så svårt att se dom bakomliggande mekanismerna.
Det känns ju knappast som en ”frisk” marknad som toppar och dalar mellan 200 och 780 miljarder varannan månad?

Allt handlar fortfarande bara om något uppblåst lotteri där folk köper köper köper sålönge dom tror att dom kan göra vinst, sen kommer en topp som faller hårt.
Då är det ånyo folk som tror på att dom kan göra pengsr och så trissas det upp igen...

Vad har då detta egentligen att göra med valutan eller ”systemet” i sig?
Man hade ju likaväl kunnat handla med morötter eller nästan vad som?

Jasså du tycker det är konstigt?

https://coin.dance/stats/marketcaphistorical

Där har ser du att marknaden var på cirka 30 Miljarder dollar 2017-01-01.

Idag är marknaden peakad på cirka 800 Miljarder dollar. Detta är på ett års tid.

Hur mycket pengar tror du kommer finnas 2019-01-01 ?

Gör kalkylen och stoppa in pengar

Permalänk
Medlem

@oouhdawg:
Svara på frågan istället, vad är de bakomliggande mekanismerna förutom att fler och fler tror att de ska bli rika snabbt?
"Konstigt" ÄR det, även om marknaden har peakat på si och så många miljarder olika datum.