Permalänk
Medlem

Bra mus för stora händer?

Är på jakt efter en ny mus att ha på jobbet främst. Men letar efter en som ligger bra i större storlekar på händer och får gärna vara trådlös. Vad har ni för tips inom detta segment?

Permalänk
Medlem

@Packe: Har själv en Mionix Naos 8200 som ligger riktigt skönt i hela handen och har mycket möjligheter till inställningar via mjukvara och sedan plug-and-play med samma inställningar om man flyttar den. Har haft den som efterföljare till klassikern Logitech MX500

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk

Kan Logitech M510 vara ett alternativ? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=627017

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Packe:

Är på jakt efter en ny mus att ha på jobbet främst. Men letar efter en som ligger bra i större storlekar på händer och får gärna vara trådlös. Vad har ni för tips inom detta segment?

Hej

har storlek 11 i handskar och kör själv med en G403 wireless hemma som jag är grymt nöjd med

Har en rival 300 på jobbet (because why not?) den är också en bra mus för större händer, dock ej trådlös.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har en Razer mamba 2012, köppte den 2012 typ vid release. Funkat fint sen dag ett och kör fortfarande med den. Kört mycket wow å dota 2 med den ,vet ej jur den står sig i super snabba fps spel. Det som jag har saknat är fler knappar Kör palm grepp, hand storlek 10. Ligger fint o handen

Permalänk
Medlem

+1 för G403. Har även jag stora händer, och föredrar att hålla musen med fingrarna (dvs man kan ta andra handens fingrar och trycka mellan handen och musen utan problem).

Har du annat grepp eller André the Giant-typ av händer kanske G402 (avlång mus) eller G502 (fet jävel) kan vara alternativ? Är även dessa för små kan du kika på joystick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

@Packe: Har själv en Mionix Naos 8200 som ligger riktigt skönt i hela handen och har mycket möjligheter till inställningar via mjukvara och sedan plug-and-play med samma inställningar om man flyttar den. Har haft den som efterföljare till klassikern Logitech MX500

Har också en Naos 8200 och har minst storlek 11 på händerna (stor handflata) så jag kan också rekommendera den. Men jag har även en Logitech Performance MX som jag har på jobbet och gillar den med.

Permalänk
Medlem

Jag får slå ett slag för alla de varianter av möss som bygger på samma "chassi" som Mionix Naos 8200! Jag är 190 lång och har stora händer och jag älskar min Func MS3 R2 som är likadan som Mionix och QPADs 5k och 8k möss.

Grym ergonomi och storlek.

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa om en Vertikal mus. Grymt sköna & funkar garanterat på jobbet. Dock inte några gamingmöss.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

Skulle tipsa om en Vertikal mus. Grymt sköna & funkar garanterat på jobbet. Dock inte några gamingmöss.

Har en Evoluent men inte blivit riktigt kompis med den. Kommer fortsätta använda den men vill växla mellan den och en vanlig mus.

Tack för alla tips, ska kollar närmare på dem!

Permalänk
Medlem

Jag skulle tipsa om Corsair Glaive, prova den.

Permalänk
Medlem

Jag vill också slå ett slag för Mionix. Använde den till min förra dator. Är själv drygt 2 meter lång så mina händer behöver en mus modell större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Packe:

Är på jakt efter en ny mus att ha på jobbet främst. Men letar efter en som ligger bra i större storlekar på händer och får gärna vara trådlös. Vad har ni för tips inom detta segment?

steelseries rival 310 är ett mycket bra alternativ till stora händer.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Steelseries rival 300 gillar jag

Permalänk
Medlem

G403 enkelt val

Permalänk
Permalänk
Medlem

@PsyCor: är den lika stor som FUNC MS-3 R2?
Jag har letat så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturgis:

@PsyCor: är den lika stor som FUNC MS-3 R2?
Jag har letat så länge

Är vilken utav de jag nämnde lika stor? Som jag förstår det så använder de tre nämnda samma chassi genom samma OEM. Jag har dock bara personligen jämfört Funcen och QPADen.

Permalänk
Medlem

Zowie fk1/fk1+

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Logitech MX Master passar mig bra vid kontorsarbete.

Permalänk
Medlem

Bra rubrik! Trodde jag hade hamnat på ett annat slags forum =D

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Hjälpsam

Billig men en av de största trådlösa mössen och har testat, kan vara värt ett försök. Duger gott till kontor.

https://www.deltaco.se/produkter/deltaco/datortillbeh%C3%B6r/...

Deltaco MS-805

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

heh, fy. Jag har också behov av en större mus för mina manliga händer men jag är också vänsterhänt plus behöver en trådlös så alla tips här funkade ej för mig

Jag får köpa en gammal Microsoft mus, det är de enda som funkat för mig hittills. köpt så många musar som påstår i beskrivningen att de är 14cm långa men bara är 10-11 vilket är för litet, det ser ut som en valnöt i min hand.