Mitt grafikkort sitter fast i moderkortet.

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort sitter fast i moderkortet.

Mitt graffekort sitter fast i moderkortet. Hur får jag loss det ? Den lilla säkerhetsgrejen som sitter bredvid som man öppnar slotten med verkar var fast. Jag trycker med all kraft jag har men den verkar inte vilja gå upp.

Permalänk

Ta bild på hur låset ser ut.En del ska tryckas på en, del del ska dras i sida, en del funkar på andra sätt. En del kommer man inte åt med fingrar utan måste ha lite hjälp av verktyg och bestämdhet, fast samtidigt försiktighet.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar kofot

Permalänk
Medlem

Utan detaljer om vilket chassi, moderkort och grafikkort det handlar om?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Är nog bara fortsätta lirka å pilla tills den lossnar.. Om man inte ska ta till mer drastiska åtgärder som avbitartång och liknande

Edit: Kan hjälpa att trycka ned kortet och till och med skruva fast det för att lossa på spärren

Visa signatur

Intel i7 4970K, Fractal define mini, 24GB DDR3 1600mhz , 500GB SSD * 2 RAID0, GeForce 1060 6gb

Permalänk
Medlem

du ska nog inte trycka, för den åt sidan bakåt... motsatt sida där du fäster den i chassit

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Moderkortet är ett gigabyte F2A78M-D3H

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Frutipro: inte trycka nedåt bara föra bakåt så viker sig fästet nedåt på dessa fm2 kort

Permalänk
Medlem

@nikitalord: Jag lyckades få bort det. Ska testa i helgen om det funkar! Det kom loss men jag trodde inte det hade gjort det för det var extremt svårt att dra ut grafikkortet och säkerhetsgrejen för pci slotten är lite konstig