Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Trött på tråkig attityd i onlinespel...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av e1m1:

Klart det finns något för dem att göra, ta fram en rutin för att använda dylika rapporter för att temp/permbanna dem från multiplayer, eller om det inte är en möjligt (tänker i form av lagar eller andra juridiska hinder för nekad användning av köpt produkt), stäng av deras möjlighet till voicecom/chat. Om detta redan finns, är det inte tillräckligt strikt, så gör det mer strikt.

Självklart bannas de från multiplayer, sällan permanent dock. Deras möjligheter till chatten stängs också av, men inte heller det permanent.
Så förutom att göra det permanent, vilket leder till förlorade intäkter då dessa spelare inte längre kommer göra köp in-game (vilket gör att man sällan vill stänga av permanent), så finns det inte jättemycket att göra som sagt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Verkar vara så allmänt gällande onlinespel faktiskt. Finns tydligen gott om tangentbordskrigare som vräker ut sig vad som helst. Lätt, för det innebär inga konsekvenser i verkliga livet. Negativ utveckling. Och framför allt mycket tråkigt. Man kan undra hur det är ställt i huvudet med folk nuförtiden. Gäller att inte bry sig om sådant. Eller stänga av chatten.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lunilu:

Är själv under 18 och har absolut ingen förståelse för de som är toxic, oftast är de långt ifrån fantastiska själva. Samt att de ger oss unga ett dåligt ryckte, bör vara lag på att varelser under 12 endast för spela spel utan röst och text funktioner.

Det behövs helt klart fler unga spelare som är seriösa.

Jag tycker att det är uppfriskande och nyttigt med litet mer generationsblandning.
Säga vad man vill om ungdomar, men "gamla" stadgade farsor är mördande tråkiga som sällskap på partyn... Vi var inte bättre än er på 70-80 talet själva heller kan jag intyga... ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Dunder:

Slutar folk spela deras spel pga. att det inte tycker det är kul med folks dåliga attityd tappar de också intäkter. Men visst, det är deras avvägning om vad som kostar mest, och om de lägger någon vikt alls på att göra sina spel tillgängliga för alla i förhållande till att maximera sin vinst.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av e1m1:

@DunderKlumpen:

Slutar folk spela deras spel pga. att det inte tycker det är kul med folks dåliga attityd tappar de också intäkter. Men visst, det är deras avvägning om vad som kostar mest, och om de lägger någon vikt alls på att göra sina spel tillgängliga för alla i förhållande till att maximera sin vinst.

Skulle gissa på att det är långt, långt färre som slutar enbart på grund av den anledningen, särskilt när man faktiskt kan undvika det helt och hållet i princip.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Verkliga förstörare i spel är väl mer saker som In game transactions, accont payments, låsta saker, fördummande upplägg av spelet, osv.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Om vi tar Bethsedaspelen tex så är "creators club" en bra illustration över saker som gör såväl nya som trogna spelare fly förbannade på riktig. Eller in game shopen på AOC som är ett kapitel för sig...

Sådan gör folk ordentligt irriterade på spelskaparna.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

På tal om detta har jag upptäckt att jag den senaste tiden knappt stött på någon dålig attityd alls i League of Legends, vilket annars (kanske liksom alla andra online-spel) är ökänt för detta. Riot games har ju implementerat massa olika system för att straffa elakheter och belöna de snälla, så det kanske funkat?

Har för mig att jag hörde att vissa "toxic players" skulle hamna i en speciell matchmaking-pool och sålunda spela med varandra och inte förstöra matcher för oss som beter oss. Någon som har koll på om det implementerades? I så fall kan det ju vara det, och då fungerar det också riktigt bra.

Permalänk
Avstängd

Varför inte bara en ON/OFF knapp för textchatt, mm...
Skulle räcka bra för mina behov, sedan kan de snacka hur mycket de vill om min insats så länge jag slipper läsa skiten. Ser ingen riktig mening med att skapa angivarsystem som kan missbrukas av andra spelare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Mja, också anledningen till att jag slutade spela CS:GO för cirka ett år sedan. 90% av ryssarna är otrevliga och 90% av spelarna är ryssar.
Gäller att hitta ett spel där communityn är lite äldre och mognare. Exempelvis Lord of the rings Online om man är into MMORPG.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Spelar Rocket League och upplever samma sak. Önskade inget hellre än att spelare med trist attityd kunde blir reportade till att hamna i någon form av toxic hell med varandra genom match makingen.

Visst går det att stänga av voice och chatt, men det hade varit trevligare att selektivt slippa möta dessa spelare alls. Vore trevligt om man kunde betygsättas positivt liksom negativt och paras med liknande spelare, inte bara liknande rank.

När jag spelade andra onlinespel som yngre upplevde jag inte detta alls. Men det kanske har med typen av spel att göra? Rankade lagspel där koordination är viktigt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Avstängd

Absolut äckligaste spelarna är de som skickar ban, kicks och skit utan någon vettig grund.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Livsnjutare 😎

Tyvärr är detta attityden hos många spelare nu, speciellt yngre (men det förekommer även på äldre, då menar jag 30+) att de skall slänga sig med ”tuffa skällsord” för att få status i laget och rent och skärt trycka ner en eller flera andra individer.

Detta är ren och skär mobbing, men det görs över flera mils avstånd, ofta tusentals...

Det är en riktigt rutten utveckling som i viss nån säkerligen speglar en viss del utav dessa personers sociala kompetens bland vanliga människor och grupper.

Att alla är så förbannat tuffa bakom en skärm och ett tangentbord är för mig helt absurt...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mizzarrogh:

Ser ingen riktig mening med att skapa angivarsystem som kan missbrukas av andra spelare.

Det är antagligen det mest effektiva systemet för att få bort spelare som det klagas på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Det är antagligen det mest effektiva systemet för att få bort spelare som det klagas på.

Jo, men min rent praktiska erfarenhet är att det är svårt att få dem att fungera då det hänger mycket på vem som hanterar anmälningar man får in, osv.

Är det en vettig och sansad person som håller i det och sköter det bra fungerar det, men är det en riktig idiot som sköter det så förvärrar det bara allt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255588:

Har börjat tröttna på att folk vräker ur sig "Cheater" hela tiden. Det är lika skamligt att anklaga någon utan belägg som att faktiskt fuska. Det är typ det enda man ser på ingame chatten i battlefront 2.

Om någon anklagar mig för WH/Aim i CSGO så blir jag bara glad Självfallet följs det upp med en hel del taunting från min sida... ("Yeah, I use this new Aimhack, I got it from www.getskillsyoufuckingnoob.com")

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

känns som hela jordens befolkning är efterblivna(ursäkta uttrycket).

Exempel: Innan planet lyfter i PUBG så sitter minst 50 personer och flummar sig med grova ord osv. Tycker fan det är sjukt.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

U mad bro?, shut up kid, salty... ja det är lite patetiskt hur fler och fler spel och deras forum äcklar mig

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, men min rent praktiska erfarenhet är att det är svårt att få dem att fungera då det hänger mycket på vem som hanterar anmälningar man får in, osv.

Är det en vettig och sansad person som håller i det och sköter det bra fungerar det, men är det en riktig idiot som sköter det så förvärrar det bara allt.

Nu vet jag inte vilket spel du använder som referens, men det brukar vara ett automatiserat system som sköter det. Att ha en person som sköter det skulle bli ohanterbart väldigt snabbt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Samma skit i Overwatch, folk blir skogstokiga för en förlust.

I grund och botten skyller jag på alla dessa "ranking/rating/reward"-system. Det verkar vara ytterst få som spelar för att "Ha roligt för en match". Fokus verkar vara att få en ram i Guld runt sitt porträtt och nog med points för att köpa nån exklusiv kosmetisk förändring.

Jag upplevde öht inte denna problematik i t ex BF1942, det var innan levelup, stats och rewards.

Samma skit i WoW. Nu var det förvisso en stund sen jag spelade, men mot slutet så gick det mesta (förutom möjligen end-game raids på högsta nivå) ut på att om å om å om å om igen cleara samma content för att eventuellt ha tur med RNG och få nån drop.
Mao blev det bara nått "jobb" som skulle utföras på "snabbast mest effektiva sätt". Detta tog bort all spelglädje och om folk inte bara rättade sig in i ledet och "levererade" (alternativt levererade en fuckup ibland) så var det en jävla massa gnäll där också.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är kul med "full retards" som skriker och blir galna över minsta lilla? Får man nog så blir det bara en mute eller ignore, så går livet vidare

Kan väl tillägga att jag började uppleva skitsnack och "smack talkers" redan 2001 i Anarchy Online. Där fanns det mycket script kiddies kan jag lova. Man är ju immun sedan länge.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

kör random squads i pubg. i pubg är folk riktigt schyssta och delar loot med varandra jämfört med många andra spel t ex overwatch (med vissa undantag förståss men det är för det mesta åldersrelaterat). föredrar du helt tysta teammates kan du spela quake champions

EDIT: har väl med speldesignen att göra, i moban och overwatch krigar alla om att få spela dps/carry jämfört med pubg där det gemensamma målet är en chickendinner och alla behövs

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drwlz:

Är det bara jag som tycker att det är kul med "full retards" som skriker och blir galna över minsta lilla? Får man nog så blir det bara en mute eller ignore, så går livet vidare

Kan väl tillägga att jag började uppleva skitsnack och "smack talkers" redan 2001 i Anarchy Online. Där fanns det mycket script kiddies kan jag lova. Man är ju immun sedan länge.

Vissa personer kan vara riktigt underhållande.

(Vet inte om den är äkta, men) En gammal klassiker...
I got Balls of steel...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Har stött på en del i LoL men inget i Overwatch. Dessutom var det länge sedan i LoL också. Då skall tilläggas att jag INTE är speciellt bra på något av spelen så jag vore en easy target!

Den jag minns bäst i LoL var han som efter 5 sek. spelande kommenterade mitt nick:
- "WaldeDagger? More like Waldeni**er!"
Sedan bara eskalerade det från den punkten. Helt skogstokig!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Vissa personer kan vara riktigt underhållande.

(Vet inte om den är äkta, men) En gammal klassiker...
I got Balls of steel...

Hah, kan bjuda på en klassiker från AO:
https://web.archive.org/web/20080508165701/http://www.realill...

(Måste köra wayback för att sidan är bortplockad)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

förutom det som redan har nämnts, har jag svårt för spelare som sitter och rapar högt eller släpper brakare. Så otroligt omoget...

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Men, allvarligt talat, säg att man kör en WoW raid eller liknande först snackar, sedan stängde man av ALL text, röst, mm tills det var klart, jag skulle nog börja lira igen då tror jag! ha ha!
Det hade faktiskt varit skoj.
Tänk att helt stänga av textchatten efter att man startat, det vore underbart.

Är det hemskt i WoW? Jag spelade SWG från hösten 2004 ända tills shutdown december 2011. Bättre community får man leta efter. Visst fanns det idioter men 9/10 ställde direkt upp och hjälpte till om man bad om det. När beskedet om nedläggning kom var min server ganska glesbefolkad och jag hade farmat Binary Liquids i ett halvår till Mando Armor. Nu verkade det som om det var bortkastat men hela servern, både imps, rebs och independents hjälpte till med mina DWB runs så att jag skulle få dra på mig rustningen innan spelet las ner. Det var till och med en kille från en annan server med ett alt. på våran som gjorde en character transfer så han kunde ge mig armor cores till att göra rustningen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Anonyma skitungar som tror de kan göra och säga vad de vill bara för att de gömmer sig bakom en skärm. Och ja, man är en skitunge oavsett ålder när man beter sig på det jävla viset.

Att döma av vad som skrivs här verkar ju skitungarna ha rätt?

Permalänk
Medlem

Jag har ett knep som gjort mig mer eller mindre tiltproof.

För att filtrera bort skitungarna tänker man på hur bra man har det jämfört med en skitunge med:
*Trädator
*Noll kronor i inkomst
*Ica-maxi kringutrustning
*En töntig attityd som inte kommer ge dom något i livet

Sen fortsätter man spela på sin egna nivå.
Bojkottar alla slags "surrender-votes", vaf*n är meningen med att spela med andra om man BARA vill vinna?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diversion:

Är det hemskt i WoW? Jag spelade SWG från hösten 2004 ända tills shutdown december 2011. Bättre community får man leta efter. Visst fanns det idioter men 9/10 ställde direkt upp och hjälpte till om man bad om det. När beskedet om nedläggning kom var min server ganska glesbefolkad och jag hade farmat Binary Liquids i ett halvår till Mando Armor. Nu verkade det som om det var bortkastat men hela servern, både imps, rebs och independents hjälpte till med mina DWB runs så att jag skulle få dra på mig rustningen innan spelet las ner. Det var till och med en kille från en annan server med ett alt. på våran som gjorde en character transfer så han kunde ge mig armor cores till att göra rustningen med.

Vet ett tag sedan jag körde WoW nu, men var roligare förr innan allt blev så förenklat.
Men vad jag minns var det verkligen en pest att hamna i vissa amatörteam, vissa typer av karaktärer, mm fick i princip alltid kollektiv skuld när teamet felade, osv.
Det var inte ordvalen så mycket utan attityden jag störde mig enormt på.
Hade man sluppit höra på kvalificerad skit i textbaren som "teamfail, du borde ha gjort..., "kick" osv. Hade det varit avsevärt roligare att spela.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number